usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
teknik resim ve tasarım için özel ders ?
Evet arkadaşlar, yeni eğitim planı ile birlikte resmen bizlere ‘itelenmiş’ ve puanlama sisteminin de acamasızca olduğunu düşündüğüm, serbest kürsüde heralde 10 paragraf halkinda yazabilecegim ve ilerde yazacağım bu ders için nerden özel ders alabilirim ? Başka türlü geçebilmeyi bırak okulu bitiremem.


gönderen: cem_okyay - 10/01/2019 - 13:36
 Soru Hakkında Yazılan Cevaplar:
yorum yapan(tarih) yorum
nicklessman
(10/01/2019 - 13:54)
Her şey boka sardı
cem_okyay
(10/01/2019 - 14:02)
Kardeşim dediğim gibi bu ders hakkında 10 paragraf yazarım yazıcam da zaten. Senin dediğin gibi birçok problemin ders ve hocalarda da olduğuna şüphem yok. Ama bir yandan kendi eksiklerim de var bu ders ile alakalı. Bunları en azından elimine etmek istiyorum. Çünkü yıldız teknikte tamamen demiyim ama genelde tüm hocalar otoriter bir yapı sergilemekten çok keyif alıyorlar. Ben çoğunun öğrenciyi düşündüğünü sanmayı bıraktım. Bizim eleştirilerimiz değersiz nitelikte onlar için o yüzden onlardaki sorunu malesef biz çözemiyoruz. O yüzden en azından kendimden kaynaklanan kısmı halletmek isterim. Ama bu ders ile alakalı gerçekten tüm düşündüklerimi yazıcam. Yorumun için teşekkür ederim bu arada.
atmaca0506
(10/01/2019 - 14:10)
bu donem mecbur aldim. teknik resim benim bu okuldaki kabusum oldu hep. durum boyle olunca istisnasız her derse gittim, her saniyesini dinledim, tum odevleri de yaptım. ona ragmen guc bela dc ile gecicem umarım. sana da tavsiyem ders kacirma, odevleri eksiksiz ver cunku ortalamaya %20 etki ediyor.bir de teknik resim 1 ne kadar yardim alirsan al senin hayal gücüne kaliyor ama teknik resim 2 daha cok standartlarla alakalı. birisi yol gosterirse 1den daha kolay bence.
internette veya kitapta ben bu standartlarla ilgili cok bir sey goremedim, okulda bu dersi alan birisinden ogrenmen gerekiyor mutlaka.

cem_okyay
(10/01/2019 - 14:33)
Vallahi bir sekilde öğrenicem kardeşim yapıcak başka birşey yok o yüzden özel ders bile almayı düşünüyorum. Bir de hoca dedi ki 50yi cc yapıyoruz dedi. Bence hocalara bu dersin zorunlu olduğu ve mezun durumunda olan öğrencilere itelendiğini söylemediler. Biz isteyerek mi aldık sanıyor acaba ? Ha birde geçen sene iş sağlığı ve güvenliği alıp aa ba veren arkadaşlarım bu dersten muaf oldu. Ben ise iş sağlığı ve güvenliğinden muaf oldum. Buna da ayrı bir parantez açmak isterim.
TheRocketSullivan
(10/01/2019 - 15:08)
kardeşim bir şekilde öğrenicem dediğin o öğrenme yolunu bulduğunda buraya yaz da bende faydalanıyım tamamen senle aynı durumdayım
moccaco
(10/01/2019 - 15:28)
Ben geçen dönem teknik resim 2 aldım.Olay tamamen el çabukluğu.Seyhan hocanın grubunda olmasan bile onun sayfasında sürekli örnekler oluyor onları değerlendirebilirsin.Teknik resim 1 ve 2 dersim arasında 4 sene vardı buna rağmen el alışkanlıklarımı unutmamıştım, bunun faydasını çok gördüm.Tamamen pratikle geçebileceğin bir ders ve arkadaşların da dediği gibi sürekli takip etmen lazım dersi.
ksevim25
(10/01/2019 - 15:39)
Arkadaşlar benim tavsiyem hiç ders kaçırmamanız olacaktır. Ders kaçırınca gerçekten yakalaması çok zor oluyor. Bi de derste hocanın yaptığı uygulamaları video kaydına alırsanız ya da fotoğraflarını çekerseniz çok faydası olur. Hocanın arada söylediği ufak ama önemli detayları da mutlaka ufak bi deftere not alın. Ben çok faydasını gördüm. Onun dışında iyi anlayamadığınız yerleri YouTube´dan vs. takip edin. Gerisi de pratiğe kalıyor. Çünkü sınavlarda süre gerçekten yetersiz bu sebeple öğrenciler panik oluyo ve daha çok hata yapıyolar.
oziman1925
(10/01/2019 - 23:44)
O kadar haklısın ki bıraksalar 10 paragraf yazi yazilir ama mezun durumundayken insan her seyi kabulleniyo karsi tarafta suc aramayi birakip hatanin kendinde olduguna inaniyor. Intibak muhabbetiyle zorunlu oldugu yetmezmis gibi 45 in dc olabilecegi soylentisi insani cok geriyor. Bi salin bizi de kurtulalim surdan.
cem_okyay
(11/01/2019 - 03:24)
Önerileriniz için çok teşekkür ederim. Ne yapıp edicem dersi geçicem bir şekilde. Video çok mantıklı çünkü ders insanın o kadar uykusunu getiriyor ve modunu düşürüyor ki anlatılmaz yaşanır. Video ile en azından atladığın dinlemediğin yer varsa yakalamani sağlar.
Birçok yorumdan anladığım kadarıyla birçok kişi bu dersten müzdarip. Ama bu durumdan anlayabilecek bir bölüm ve yönetim var mı soru işareti olarak buraya bırakırım. Bizden artık geçti. Bizden sonra bu bölüme geliceklere sabır dilemek lazım. Ben iki bölüm yönetimine denk geldim. Bizden önceki mezunlar tahmin ediyorum bu kadar sıkıntılı bir mezun senesi geçirmemişlerdir. Bazı derslerden neye göre muaf olduğumuzu ve bu derslerden neye göre sorumlu tutulduğumuzu çıkıp söyleyen biri bile yok.
thingsweneverdid
(11/01/2019 - 04:55)
Arkadaş o kadar haklı ki, çoğumuz gibi lanet gelsin diyerek kabullenmiş her şeyi. İntibak konusunda açıklayabilecekleri bir şey yok, çıkıp söyleyemezler dolayısıyla. Ortada mantıklı bir şey yok çünkü, tamamiyle saçmalık yapılan, en azından bunu bildiklerini düşünüyorum ben. Sorumluların içi rahat mı acaba, hak yemediklerini mi düşünüyorlar, dava açılsa yaptıkları şeyin aklanacağını mı düşünüyorlar? Bu ders yerine iş sağlığı ve güvenliğini neye göre muaf tuttular, dersler arası önem farkını nasıl oluşturdular ve muaf sırasını neye göre kurdular, belli bir dönemin hiçbir iş sağlığı ve güvenliği dersi görmeden mezun olması normal mi veya? Kaç kişinin ortalamasını düşürdüler mesela, sonra yalandan ff/f0 dersini hiç almamışa çevirip sözde ortalama düzelttiler. Hak yeme değildi de neydi bunlar?
pcgamer
(11/01/2019 - 10:39)
hocam yorumları okumadım ama teknik resim dersi sana çok zor geliyorsa asla geçemem vs diyorsan sıkıntı biraz sende bence.
çünki teknik resim mantığını oturtunca çok basit şekilde geçilen bir ders kendi fikrim tabi.
herkese bol şans
cem_okyay
(11/01/2019 - 12:34)
Pcgamer kardeşim yorumuna aşırı saygı duyuyorum. Sana basit gelen ders malesef bana zor geldi. Zaten ders seçmeliyken ben de seçmedim çünkü yapamayacağımı düşünüyordum ve bu dersin puanlama sistemini bilmeyen yoktur. -50 puan duydum geçen. Biz de üstteki yorumlarda biraz bu dersin neden zorunlu tutulduğu vs. nasıl geçileceği hakkında konuştuk. Ben malesef hocanın anlattıklarından pek bir şey anlayamadım dersin de 4 saat olması ve bu konuya da pek ilgili olmamam da dersten kalmamı sağladı. Ama arkadaşlarda hatanın bende olmadığını söylemişler. Keşke bölümümüzde böyle farkı yorumlara ya da farklı fikirlere sıcak bakabilse 😂 bu arada teknik resim 2 den bahsediyoruz bir yanlışlık olmasın dersin adını teknik resim ve tasarım olarak değiştirdiler.
pcgamer
(11/01/2019 - 14:07)
@cem_okyay aynen hocam tekres2.
zaten tekres2 için tekres1 mantığı oturtman lazım. umarım başarılı olursun
bol şans
arapas
(11/01/2019 - 15:29)
Kardeşim ben de aynı durumdayım. Geçemiyorum bunu, nereden zorunlu yaptılar bize allahsızlar ya. Valla bir yolunu, videosunu falan bulursan mesajla bana da söyleyiver. Çok kolay bir dersmiş gibi bir de 45 geçme notu var şaka gibi ya.

Aga t.resim kolay falan demeyin ya. Sınavda nefes alsan neden nefes aldın diye 5 puan kırarlar öyle bir ders bu.
Magina
(11/01/2019 - 15:34)
Bu dersleri geçebilmek için osman koç a denk gelmemek lazım yoksa 1 0 geriden başlıyorsunuz zaten.
pcgamer
(11/01/2019 - 15:51)
@arapas yorumuna saygı duymakla birlikte görüşüne katılmıyorum hocam.
çünki her makina mühendisi teknik resim ve imalat resmi çizmeyi bilmeli.
ayrıca bence kolay bi ders.
bol şans.
cem_okyay
(11/01/2019 - 18:05)
Pcgamer kardeşim ben dediğine katılmıyorum. Her makine mühendisi teknik resmi okuyabilmeli desen haklısın derdim ama bu yaptığımız montaj resmini autocad de çizmek başka da birşey değil. 1 yıldır profesyonel bir firmada görevim gereği imalat dahil ve montaj alanı dahil bütün alanlarda part-time çalışmaktayım. Autocadden çizilen bir tane montaj resmi görmedim. Bu dediğin şey ayrıca teknik ressamlık. Bu gibi işleri makine mühendisi yapmaz teknik ressamlara yani meslek lisesi mezunu olanlara yaptırır. Malesef makine mühendisi herşeyi yapar kavramını kim soktu akıllara bilmiyorum. Ama bu yüzden lise mezunu ya da iki yıllık makine mezunları başka işlerle meşgul olduğu kesin. Mühendis dediğin kişi teknik resim çizmek yerine üniversite edindiği analitik düşünce yapısını kullanarak üretimin doğru olması ya da üretimin gelişmesini sağlayan ve ortaya yeni şeyler koyan kişi olmalıdır. Teknik resim tabi ki bilmeli ama bu sürekli çizmesi için değil eline teknik ressamdan aldığı çizimi incelemek için. Kaldı ki katı modelleme çizim ile montaj kesitini çıkarıyor herkes. Buna bizim hocalarımız da dahil.
sadbutnot
(11/01/2019 - 18:13)
Bu dersi ikinci kez alıp geçecek olan biri olarak söyleyebilirim ki olay tamamen pratik yapmaktan geçiyor. Sıkıntı yaratacak üç mevzu var. Birincisi montajı doğru oturtabilmek, ikincisi nereyi kesit almanız gerektiğini idrak edebilmek, üçüncüsü ise sadelik ilkesini dikkate alarak yüzey ve şekil konum toleranslarını yerleştirmek. Onun dışındakilerin hepsi standart kitabında var. (Cıvata,somun gibi çizimleri yapmanın, pratik yaparak aşılabilecek şeyler olduğunu düşünüyorum.) Delik mil sapma değerleri, yüzey pürüzlülük değerleri, şekil konum toleransları, cıvata ve somun AA,k,m değerleri, kör delik, cıvata,somun,rondelalı birleştirmeler, kamalar, yataklar gibi bizlerden istenen temel şeyler kitapta mevcut. Arkadaşların endişesini anlayabiliyorum. Halihazırda okulu uzatmışken intibak nedeniyle seçmeli ders yerine bu ders bana eklenmiş oldu. Çoğumuz bu derse ayaklarımız geri geri giderek katıldı. Bu dersin zor olduğunu ancak aşılamayacak bir ders olmadığını düşünüyorum.
Burada bahsedilmeyen ileride bu dersi alacak arkadaşlar için düzeltilmesini (en azından iyileştirilmesini) istediğim bir konu var. Yahu zaten okulu uzatıp sırtıma onca yük dert tasa eklemişim, bir de bu bilgisayarların hatrını mı bekleyeceğiz biz? Bu dersi alırken en çok korktuğum konu bilgisayarın emeklerimi heba etmesiydi. İyi ki böyle bir şeyle karşılaşmadım ama karşılaşan arkadaşlar oldu. Ne kadar çalışırsan çalış, sizin arzunuz dışında gerçekleşen bir olay bu. Zaten stresin içindesin anasını sattığımın pentium 4 kasası durduk yere cortluyor. İş mi bu şimdi? Bu durum umarım ilerleyen zamanlarda çözüme kavuşur ve daha stressiz sınavlar geçirir ileri dönemlerdeki arkadaşlar.


Cevap Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.