usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
MAKEL ÖZGEN HOCA ÖDEV Bİ SORU???
BU SOURDA MB Yİ VERMESİ GEREKMİYORMU ???YOKSA BİZMİ BULUCAZ YARDIM EDERSENIZ SEVİNİRİM...


gönderen: barantuana - 11/11/2008 - 22:42
 Soru Hakkında Yazılan Cevaplar:
yorum yapan(tarih) yorum
jgh
(11/11/2008 - 22:55)
gerek yok..
bolivar
(11/11/2008 - 23:01)
aksda mb olmaz kardeş..
barantuana
(11/11/2008 - 23:07)
ok saolun...
bolivar
(11/11/2008 - 23:10)
sen hangi sorudan bahsediyon ödev 1 değilmi orda kama falan yokki
jgh
(11/11/2008 - 23:11)
Kç yi cetvel1-4 den bulabilirsin.
barantuana
(11/11/2008 - 23:12)
saolunnn
jugulator
(11/11/2008 - 23:34)
2.soruyla işlediğimiz konular arasında bi bağlantı kuramadım bilen varsa nerde geçtiğini söyleyebilr mi? 1. soruda da Kç yi kullanmadım en kritik kesit (tehlikeli= 3 kesiti en büyük mukavemet orda dedim. Kç yi nerde kullancaz ki?
barantuana
(11/11/2008 - 23:38)
2, soruyu bende anlamadım 1.soruda en buyuk muk.hesabını hangi for.yaptınki??
jugulator
(11/11/2008 - 23:42)
normalde MeI meII diye hesaplıyoruz ya kuvvet*mesafe en büyük III te çıktı ordan yaptım. Ama doğruluğundan emin değilim. Bi de Kç yi kullancakmıyız ya F burda sabit olduğu için direk Gem=Geak/s demicekmiyiz kç ye gerek var mı? Bi de 2. sorunun olduğundan emin misin?
jugulator
(11/11/2008 - 23:44)
Bi dak şimdi dönen aks demiş galiba dinamik mi oluyo dönerse. yani kullancaz galiba. offff [=$ sınav ertesi ödev de hiç çekilmiyo.
jgh
(11/11/2008 - 23:45)
ben Kç yi kullandım=) Hatta Kb, Ky de kullandım. Yanlış mı yaptım acaba ulan ne zaman nasıl geçicem ben bu dersi 3 oldu be:S


barantuana
(11/11/2008 - 23:46)
bende kt yi buldumda devamını getiremedim devamını getiren yokmu ya:)
jugulator
(11/11/2008 - 23:52)
netteki formüle baktım dönen aks için Ky Kb Kç lazımmış ama Gd İİ(sürekli mukavemet değeri ) diye bişeyle çarpıyoruz buları o ne ola ki?
bolivar
(11/11/2008 - 23:54)
aks içi nf rmül şu değilmi
Me/We küçük Gd.Kb.Ky/Kç olacak bu kadar
bolivar
(11/11/2008 - 23:56)
GdYİ CETVEL 1.1 DEKİ fE60 malz için alıyoz
jugulator
(11/11/2008 - 23:57)
evet formül aynen o da o değerleri nasıl bulcaz sorun orda
jugulator
(12/11/2008 - 00:02)
Gd cet 1.1 Kb vetvl 1.2 kç nin blnş yolu belli Ky yi cetvel 1.3 ten nası buluyoruz?

bolivar
(12/11/2008 - 00:06)
Kb c 1.1 de yaklaşık 0.80 Ky cetvel 1.3 de ama Gk yu bilinmiyor Kç c 1.4 den 1.62

barantuana
(12/11/2008 - 00:07)
arakdaslar farklımı buldum ben ya size yazim Kb=0.75 Ky=0.90 şimdide Kç yi bulmaya calısıorum...
bolivar
(12/11/2008 - 00:11)
d=100mm değilmi 100 alırsan Kb 0.8 ila 0.75 arası 120 alırsan 0.75 olur ama d küçük çap yani100mm
jugulator
(12/11/2008 - 00:11)
evet aynen kb ve kaç değerleri o, hatta Qd değeri de 320 (Qed alcaksak) Kç için =1+q*(kt-1) yapıcaz kt yi de cetvel 1.6 dan buluyoruz. Evet yaklaştık galiba bi de 3. kesitten hemfikirsek gerilmesi ni 17.4 lü bişeyler bulan var mı?

bolivar
(12/11/2008 - 00:12)
evet malzeme fe60 c 1.11 ve 1.12 de dökme demir ve çelik için Gk 600 buna göre cetvel 1.3 de 0.90 a karşılık geliyor
jugulator
(12/11/2008 - 00:12)
küçük çapa mı bakçaz? ben 3. kesit diye 120 ye baktım. Barantuna da öyle düşündü saınırsam....
bolivar
(12/11/2008 - 00:15)
jugulatör yanlışın var Kç yi cetvel 1.4 den buluyoruz çünkü faturalı milr/d 0.1 D/d 1.2 den o değer orada 1.62 gözüküyor

bolivar
(12/11/2008 - 00:16)
cetveldeki şekle bakarsan faturalı mil de küçük mil d büyük mil D cervelde d var
barantuana
(12/11/2008 - 00:17)
ben 120 aldım 120 aldım 3-3 kesitinden bahsettiği için dogrumu???
bolivar
(12/11/2008 - 00:19)
q ne buldunuz
barantuana
(12/11/2008 - 00:19)
100 alırsanız farklı cıkar orda ama ben 120 ye gore hesap yaptım hepsini bide tablo 1.4 te Kt değeri dio fark yok demi Kç ile???
bolivar
(12/11/2008 - 00:21)
faturalı mile bütün olarak bakarsan d küçük mili D büyük mili gösterir cetvelde d olarak geçmiş bence bu 100 alınacağını gösteriyor zaten pek bi fark olmaz 0.80 0.75 arası 0.77 falan olur
barantuana
(12/11/2008 - 00:21)
Kç=1+q(Kt-1) die formülden bulcaz heralde Kç yi ama q yu nasıl bulcaz orasını anlamadım cetvel 1.7 den dio ama ordan nası yapcamı anlamadım???
jugulator
(12/11/2008 - 00:22)
evet ben de herşeyi 120 ye göre hesapladm yani kritk kestn 3-3 kesiti olduğunu kabul ederek? Eğer başka bi şeyse söyleyelim lütfen arkalar bütün hesaplar değişçek yoksa.
bolivar
(12/11/2008 - 00:22)
bizdeki d 10 mm oda cetvelde yok
jugulator
(12/11/2008 - 00:23)
barantuna, kçyi bolivarın dedği gibi direk 1.4 ten bulcaz ben 1.69 buldum.
bolivar
(12/11/2008 - 00:25)
kç için r/d 0.1 D/d 1.2 buna karşılık gelen değer 1.62 gelmiyormu
barantuana
(12/11/2008 - 00:26)
Kç=1+q(Kt-1) die bi formül yazmışım ondan kafam karıstı sımdı 3-3 kesitinde 100 mü alıyoruz yani herzaman kucuk milmi alınıo bide evet bizde 10 mm degeri var tabloda yok onu nasıl halletcez???
jugulator
(12/11/2008 - 00:26)
pardon 1.62 ama ama nie cetvel 1.4 e baktğmzı anlmadım faturalı mil grbuna mı giryo akslar
bolivar
(12/11/2008 - 00:26)
sadec q çentik hassasiyeti kaldı o da bulunmuyor acab kç yi k t olarakmı lıyoruz
bolivar
(12/11/2008 - 00:28)
aksı milden ayrı kılan burulup burulmadığı yoksa sonuçta mil yapısı var ve cetvel 1.4 doğru yer
barantuana
(12/11/2008 - 00:29)
Kç=1+q(Kt-1) şöle bi formül var ama q yu bulamıoruz???acaba 10'u 1.0 diemi alcaz???
jugulator
(12/11/2008 - 00:31)
off kafam acaip karşıtı zaten anlamıyorum. Öncelikle kritik kesitin 3-3 olduğundan eminmiyiz ben 3-3 diyorum ama sizin de fikriniz alayım. İkincisi q değeri için r değerleri 4 e kadar verilmiş bizimki 10 mm (küçük çap)? üçüncüsü de Qd değeri için cetvel 11 de Wed ye bakıp 120 mm yi baz alarak 320 N/mm2 mi buluyoruz?
bolivar
(12/11/2008 - 00:35)
kritik kesiti çin kç e Me/d3 e bakıyoz 3-3 kesin çünkü bi kere m e makisimuma yakın ve kç değeri 1- kesitle aynı bu 1-1 kestini eliyor 2-2 kesitinde zaten çentik sorunu yok bu yüzden 3-3 zaten
barantuana
(12/11/2008 - 00:37)
ben naptımı anlatimde Fe 60 için Qeak=540 ve Qed=320 buldum Qk=600 buldum ok sora 100 mm içinmi onu tam bilmiorum acıklık getirelim bunada 120 için tamsayılar cıkıo100 içinmi yani?Neyse burdan Kb ve Ky degerlerini buldum ondan sora Kt degerini buldum tablo 1.4 ten sora bu formülü uygulıcam Kç=1+q(Kt-1) fakat q degerini bulamıyorum acaba diorum 100 mm yi 1.0 mı alıoruz ona goremı yapıcaz???
bolivar
(12/11/2008 - 00:40)
kç yi kt olarak alabilirsin çünkü çap büyüdkçe q 1 e yaklaşıyor buda1+ q)kt-1 i çok etkilemez
q akma yı ben 600 aldım sadce bu farklı
jugulator
(12/11/2008 - 00:44)
3-3 te kesin anlaştıysak 120 ye göre alcaz 100 değil sadece Kç yi bulmak içn r/d yaptığımızda radyusun olduğu küçük çaplarda d=100 onun dışında zaten formüllerde D yi kullnaıyoruz 3 kesiti için o da 120. q için defterdeki öreneğe baktım orda r zaten 2 verilmiş tabloya uyuyo ama bizmki çok büyük enterpolasyon falan mı yapçaz acep?
barantuana
(12/11/2008 - 00:46)
işte burda 10 verilmiş tek sorun o sanırsam orayı nası cozucez???
bolivar
(12/11/2008 - 00:51)
Gk yı 60dan/mm alırsak 70 için 05 mm den 4 mm e kaar 0,67 den 0.86 ya gelmiş demekki çap 0 da 1 i biraz geçen değer çıkacak buda kçnin kteye çok yakın bideğerol cağını gösteriyor
bolivar
(12/11/2008 - 00:53)
neyse sorun yok daha herhalde ben hemen 2. soruyu yapayım
barantuana
(12/11/2008 - 00:54)
Kç yi Kt aldık o zaman bundan sora hangi formülü kullancaz arkadaşlar daha formül varmı emniyetli olup olmadığına dair hangi formülü kullanıourz???
jugulator
(12/11/2008 - 00:55)
çok uzun uuğraşlardan spnra(ent.) q yu 0.95 buldum kontrol de ettim doğru gibi kullanabilirsiniz:)
bolivar
(12/11/2008 - 00:56)
Ge yani me / we küçük gd.kç....olması gerekiyor emniyet için
bolivar
(12/11/2008 - 00:57)
bu 2. soru tam mukvemet sorusu
bolivar
(12/11/2008 - 00:57)
ibrahim eren hoca sağolsun iyi öğretti
barantuana
(12/11/2008 - 00:57)
bolivar yolunu yazda bizde yapalım biz salttan aldık:):):)
bolivar
(12/11/2008 - 00:59)
saltın derslerine ibrahim hoca gelmiyomu aha ibrahim hoca ah keşke makelde verseydin
jgh
(12/11/2008 - 00:59)
eğer çevresel kanal olsaydı kt yi kullanırdınız ama yok sadece fatura var yani kç yi 1,4 ten bulucaksınız

yavaş yavaş öğreniorum=)
barantuana
(12/11/2008 - 00:59)
buraya yazmak istemıosan mail at :)
jugulator
(12/11/2008 - 01:00)
gem 136 y yakın bişy çıktı yani bnm bldğm 17 li bi dğerden büyük emnytli yani. keşke siz de Me3ü yaklşık kaç bulduğunuzu söyleseydiniz? :) 2. soru hakkında hiçbibilgim yok. Yardım pleaseeee.
barantuana
(12/11/2008 - 01:01)
jagulator gem hangi formulu kullandın yazarmsın ben for.karıştırdım :)
jugulator
(12/11/2008 - 01:04)
zaten b şıkkında bulduğumuz değeri koymıcakmıyz? me3*32/(pi*d^3) 17 ye yakın bişey buldum. Yanlış mı bulmuşum ?
barantuana
(12/11/2008 - 01:08)
Bolivar 2.Soruya el atcanmı muk. bilgilerinlere:)
bolivar
(12/11/2008 - 01:10)
anlatmaya çalışyım Ave B noktalarını dairenini en üst ve alt noktası düşün f1 vef2 kuvvetlerinidaire üzerinetaşı bunagöre a da çekme b de basma oluşakak formül şu A noktası için G:Gn+Ge Gn:f2/pi r2 Ge:(moment/ I). y = (f1.300 /ı(dairenin atalet momenti)) .y( dairenin yarıçapı=30) Bnoktası için :Gn : Aile aynı Ge:(f1.300/ı).y fakat burdaki y yi - işaretli alacaksın
barantuana
(12/11/2008 - 01:12)
Ok kardes cok saol...
bolivar
(12/11/2008 - 01:13)
y yi B noktası içim -30 almayı unutma...
jugulator
(12/11/2008 - 01:14)
@ barantuna Gem formülü Gdkykb/kç yukarda söylediğim Ge formülüidi. @bolivar çok sağol her ne kadar 2. soruyu anlamasam da anlamaya çalışçam şimdi:) İkinize de çok teşekkür ettim arkadaşlar tek başıma 1.soruya dair pek bişey yapamazdım sanırsam. 2. soru için sorular birazdan gelebilir :)
barantuana
(12/11/2008 - 01:15)
Vallahi A305 tarihinde böle yardımlaşma görmemiştir:):):)
jgh
(12/11/2008 - 01:17)
sağolasınız
jugulator
(12/11/2008 - 01:20)
ikinize dedim ama jgh seni unutmuşum kusura bakma. hepiniz çok sağolun. :)
jgh
(12/11/2008 - 01:22)
estğfrllah ben bişi yapmadım=)
barantuana
(12/11/2008 - 01:23)
Saçma bi soru ama kurşun tükenmez farkediomu :)
jgh
(12/11/2008 - 01:25)
ben kurşunla yaptım...
barantuana
(12/11/2008 - 01:27)
Ok bunuda cevapladık saolun
barantuana
(12/11/2008 - 12:23)
ARAKDASLAR ARKADASLA M3 VE We3 HAKKINDA CELİŞKİYE DUSTUK M3=5740 YAKLASIK OLRK We3=98174 Bulduk acaba birimlerdemi yada işlemdemi hata yapıoruz????

Cevap Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.