usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
şu başlığa herkes kendi dalıyla ilgili bişeyler yazabilir mi?
Bilmiyorum ne kadar zamanlı oldu bu ama kafamda bişeyler oluşsun istedim.Dalınızın memnun olduğunuz veya olmadığınız taraflarını yazarsanız sevinirim...


gönderen: ilker - 10/01/2008 - 14:52
 Soru Hakkında Yazılan Cevaplar:
yorum yapan(tarih) yorum
robinson
(10/01/2008 - 15:25)
wala ben genel dalıyım istediğim dalın derslerini seçebiliyordum sadece kolay olanları aramakla uğraşmak istiyosan onun içinde iyidir ama almak istemeyeceğin derslerde olabilir gaz tesisatı örneğin ben mecburen almıştım ama sonra başka bi dersle saydırdım kaldığım için. farklı dalların istediğin derslerini alabilmen için iyidir. zaten projeleride dilekçede yazıp istediğin daldan yine alabilirsin böylece yine farklı dersleri öğrenmiş olursun ama diğerlerinde mecbur hep aynı tipte projeler yaparsın
ilker
(10/01/2008 - 18:23)
bu genel dalını seçebilmek içinde iyi bi ortalaman olması gerekiomu ki.Bi kaç kişiden duydum enerji baya iyiymiş die ama ona da en az 2.65 falan ortalama gerekiomuş(aşağıdaki sorulardan birinde okudum).
smugglar615
(10/01/2008 - 18:37)
evt ben de bilgilenmek istiyorum ilker gibi ; 2 .sınıfım hala ne seçicem bi fikrim yok , konsürksiyon seçenler fikir verisin lütfen
djengineer
(10/01/2008 - 23:36)
finaller bitsin ben konstruksiyon hakkında uzun uzun yorum yaparım:)
ilker
(10/01/2008 - 23:46)
doru dedin zamanlama hatalı
rolfgrin
(11/01/2008 - 11:03)
ısı proses: dersler meslek yaşamınızda yapacağınız işlerle yakından alakalı, özellikle projeler oldukça yararlı. onun dışında ısı transferi eğer zor gelirse ısı proses gözünüzü korkutmasın, dal ağırlıklı olarak uygulama odaklı. tabi yine de ısı transferi dersini iyi anlamak herkes için önemlidir.
bizim seçim yaptığımız sene herkes istediği dala atanmıştı, bu nedenle kaç ortalama gerekir bilmiyorum.
ek: ısı proses dalı hocaları iyi hocalardır, hem konularına hakimdirler hem de öğrenci ile iyi diyalog kurmaktadırlar.
ilker
(11/01/2008 - 14:29)
bi de enerji den biri bişeyler yazsa mükemmel olur
n\a
(15/01/2008 - 10:48)
ne seçersen seç hiç bi alanda ne yazıkki uzmanlaşamıyorsun. hiç bi şey öğrenmiyosun. zaten gerekli olan şey diploma herkes ona bakıyo ne bildiğine değil. sen o yüzden en kolay dalı seç.
forzamakine
(17/01/2008 - 13:54)
bir süre üst konu yaptım. burdan mak.müh dalları ile ilgili düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz.
sariselim
(17/01/2008 - 14:01)
djengineer, finaller bitti sayılır yorumlarını esirgeme , ben de konsürksiyon hakkında bilgi edinmek istiyorum mezun olunca nerelerde çalışabiriz ? kendi işimizi kurabilme imkanımız olan bi dal mı bu ??
ilker
(17/01/2008 - 14:21)
dal seçimi ne zaman yapılıyor?
sTaRs
(17/01/2008 - 14:41)
2. donemin ortalarına dogru mart nissan ayı gibi dal seçimi yapılıyor. enerji ile ilgili buraya birşeyler yazmıştım okuyabilirsiniz.
epeios
(17/01/2008 - 15:41)
geçen sene biz de böyle kafamız karışık vaziyette oraya buraya sorupduruyorduk. anlıyorum derdinizi.

ilk olarak şunu söyleyeyim hangi dalı seçmiş olduğunuz hiç önemli değil ilerde. hiç kimse size işe girerken dalınızı sormayacak. bir tek ısı proses dalı ısı işine girecekler için önemli çünkü işinizi adam gibi öğrenirsiniz.
diğerleri için hiç farketmez diyorum size. ilgi alanınız çizim tasarımsa konstruksiyon seçin... motorlar hidrolik pnömatik sistemler falansa enerji dalını seçin... eğer imalata yönelik bir ilginiz varsa imalat dalını seçin.
ben dal seçmeden önce tanıdığım bir çok mühendise danıştım. nerdeyse hepsi bana imalat seç dedi ve seçtim. çünkü bir fabrikaya girdiğinizde imalat yöntemleriyle ilgili bilgileriniz sizin kolay yükselmenize sebep olur. bunun anlamı diğerleri işe yaramaz falan değil ha. mercedesin üretim müdürü mesela enerjici. ben imalat seçtim gayet de memnunum. hocaları çok yardım severdir...
lodos
(17/01/2008 - 16:04)
işin mutfagında yetişerek bir yere gelinir diye düşünüyosanız ki ben öyle düşündüm.. imalatı bilmeden bi yere gelinmez dedik imalatı seçtik.. memnunumda.. hocalar bayağı iyi.. ama ısı dogalgaz tesisat sektörüne giricem ben diyosanız ısı prosesi seçin.. araştırın iyice..
zaten hani dal secince oranın profesörü olarak mezun olmuyosunuz toplamda 10ders alıp 4-8 arası proje teslimi yapıyosunuz dalınızda..
pharaklit
(17/01/2008 - 19:48)
ben enerji dalındayım bu dalı seçerken dal dersleri hoşuma gitmişti aslında hala daha hoşuma gidiyo ama açık konuşmak gerekirse okuldaki derslerin ilerde bu konularla biraz daha alakalı olursan çok yüzeysel kaldığını görüyosun

kendi başımdan geçen bi olayı size anlatıyım daha iyi anlaşılacaktır umarım, geçenlerde makine mühendisleri odasının seminerlerine bakmıştım hiçbir bilgim olmadığı halde hidrolik ve pnömatikle ilgili seminerler ilgimi çekti 3 tane 2 günlük seminere katıldım elektropnömatik ve elektrohidrolikti konular hiçbişey bilmememe rağmen bi program üzerinde az çok devre tasarlıyacak kadar bişeyler öğrendim bu olayın verdiği gazla okulda hidrolik-pnömatik dersi aldım ama odadaki seminerle karşılaştırılınca bi dönem boyunca aldığım derste bilgisayar programlarının da yaptığı hesaplardan başka bişey yapmadık yani anlatmak istediğim şu dal olarak enerji dalı çok güzel konuları barındırıyo ama okulda öğretilenlerin üstüne kendiniz bişeyler eklemezseniz gerçek hayatta pek de pratik olmayabiliyolar ayrıca dalınızı seçmeden önce odadaki ilgilendiğiniz konular üzerine olan seminerlere ücretsiz katılın seçimlerinizde size çok yardımcı olacaktır

kolay gelsin
duty
(18/01/2008 - 10:17)
epe gibi bende imalat dalındayım ve memnunum ama şimdi konstriksiyon seçseydim diyorum. Sebebi imalatın kötülügünden degil de kons. da imalatın nerdeyse %60 70 derslerinin olması ama imalatın içeriginde bu kons derslerinin neredeyse hiç olmayışıdır. Gerçekçi düşünülürsede teorik olmayan 2 dal dır imalat la kost. ve iş yaşamın da ülkemiz sanayimde kendi markalarımızın olmamasından dolayı mühendislerin karşılaşılabileceği birçok problem imalat üzerindendir. Ayrıca bence ısı seçicekler ayrı katogoridedirler diger 4 dala göre sektörleri ayrılmıştır digerlerinden.
FBA
(18/01/2008 - 10:48)
@duty
ısı seçecekler neden ayrı kategorideler açarmısın biraz?
hik
(18/01/2008 - 12:59)
@duty
ben normalde 3uncu sinifimda nasolsa repeat kalacagim icin dal secmedim bu donemle beraber cikiorm repeatten donem arasinda dilekce verip secicem dal'imi. senin soledigin digi imalat ve kons. arasinda gidip geliorm. Ama yazdiklarina bakilirsa konstruksiyonda imalati iceren baya bi ders varsa sanirim konst. secmek daha mantikli benim icin. Sonucta isin icinde cizim ve dizayn mutlaka olmali benim fikrime gore ve azda olsa imalata yatkinlik onemli. Staj yaptigim fabrikalar genel olarak orta olcekli yan sanayi fabrikalariydi. makina muhendisleri parcalari tasarladiktan sora (cad) kaliba aktarip (cam) ondan sonrada on serileri tamamen kendileri takip ediyolar. kisaca dizayndan seri uretime gecene kadar tamamen muhendise bagli olay. zaten seri uretime gecildikten sora olay genel olarak sorunsuz bi sekilde ilerliyo. cikan sorunlarda postabasinin yada kalipcilarin halledebilecegi ufak sorunlar oluyo. Seninde verdigin fikirle beraber ben konsturksiyon secerim:D eyw saolasin
isis
(18/01/2008 - 19:33)
çünkü ısı dalındakiler kalorifer tesisatı,gaz tesisatı üzerine veya ısıtma soğutma sistemleri ısı değiştiricileri heat pumplar vs üzerine eğitim alıyorlar örneğin 3. sınıf ilk dönem ısı kaybı hesaplama(ısı transferi bilgilerine paralel) ona göre bir ısı ihtiyacı belirleme boru çapı bulma (gaz ve kalorifer tesisatlarında da var) boru kayıpları hesaplama gibi konularda eğitim alıyorsunuz
duty
(18/01/2008 - 21:09)
fba ya

iş alanlarının farklı olabilecegini tahmin edebileceginizi düşünüyorum
epeios
(18/01/2008 - 21:45)
konstruksiyonla imalat içiçe bir durumda. zaten eskiden konstruksiyon-imalat diye bir dalmış sonrada ayrılmışlar. imalattaki bazı dersleri konstruksiyoncular da alıyor, aynı zamanda konstruksiyondaki bazı dersleri de imalatçılar alıyor.

şuradaki linkten bütün dalların derslerine ulaşabilirsiniz.

http://tinyurl.com/2zwn9v

burada A grubu dediği genel, B dediği konstruksiyon, C enerji, D ısı, E imalat
_bLaCk_
(18/01/2008 - 22:05)
herkese slmlar, ben imalatı seçtim
neden derseniz pek geçerli bi sebebim yoktu
ama Türkiye şartlarında enerjiden mezun olucan da nolucak motor mu üretiyoruz sanki sanayinin yüzde 60,70 i imalat
ama ısı da seçebilirdim bence ya ısı ya da imalat seçin...
damnedsoul
(18/01/2008 - 22:14)
İmalat:
öncelikle dutye ısı konusunda katılıyorum. İmalat seçmeden önce kime danıştım derseniz; 'hiçkimseye'. Okulda imalat hakkında öğrencilerden duyduğum tek şey: 'ezber dersler'. Bence öyle mi hayır! Aşırı derecede abartıyorlarmış. İmalat dalı derslerine bakarsanız ne aşırı derecede ezber ne de aşırı derecede sıkıcı olduğunu göreceksiniz. Dal seçecek arkadaşlara söylüyorum, aklınızda olan dalın bi kaç dersine gidin bi 30ar dakika katılın çıkın(fakat dikkat edin o ders hüseyin sönmeze ait olmasın :D ama imalat seçmeseniz de gidin Hüseyin Sönmez'in bir dersine girin, hocanın o şekilde ders anlatması, hareketleri tek kelimeyle mükemmeldir, anlamamak imkansızdır, dersi derste kolaylıkla öğreneceksinizdir). Sağa sola sorup da kendi hayatınızı başkasının tavsiyeleriyle çizmeyin. Bölüm olarak tavsiye almamanızı, sorularınızın daha çok iş şartları üzerine olmasını öneririm Dersleri elbet halledeceksinizdir. Benim imalatı seçmemin nedeni; bana göre mühendislik demek, yaratıcılık demektir, neyin ne olduğunu bilmek demektir. Ayrıca tesadüfen tanıştığım makine mühendislerine iş yerindeki sorumluluklarını sorduğumda sürekli imalat bölümüyle alakalı cevaplar aldığım içindir. ben imalatçıların diğer dallardan 1 basamak önde olduğunu düşünüyorum.
noyan86
(19/01/2008 - 13:38)
Mühendis;

1 - Malzeme seçmeyi bilmeli!!!

Mühendisin çalışacağı tüm işletmelerde imalat olur ve yaptığın işe göre doğru malzemeyi doğru yer ve zamanda seçmeyi bilmelisin
eee imalat mı seçeceksin hayır alakası yok hatta konstrüksiyon seçen birinin daha çok malzeme bilgisi olabilir çünkü herhangi bir tasarımda yapılacak ürüne karar verildikten sonra malzeme tayin edilir.

2 - Gelişen olaylara yeni bir yorum getirebilmeli, bulunduğu kurumu geliştirecek bilgi seviyesine ulaşmış olmalı. Unutmayın bazı şeyler için ders almak gerekmez sadece dikkatli incelemek yeterlidir.


Ne istemediğinizi iyi bilin

İstediği çalışma sahasına en yatkın bölüm misal enerji gibi durabilir ancak enerji dalını okumaya başladığınızda dersinizki benim çalışmak istediğim yerle hiç alakası yok
hayır kararlı olun mutlaka alakası vardır teorik eğitimin içinde boğulmuş yıldız makinacıları herzaman dallarında pişman olmuşlardır.
Ne istemediğinizi bilmelisiniz

dal seçerken başkalarının dallarla ilgili fikirlerini sormayın herkes herşeyi kendine göre yaşar ve yorumlar gereksiz sizi etkilerler

neye göre seçmeliyim sorusu daha doğru projeleri inceleyin piyasayı araştırın her dalın mezunlarının ne iş yaptığı bellidir genelde bunları öğrenin


Ne yaparsanız yapın seçtiğiniz daldan memnun olmayacaksınız işe başladıktan sonrada iyi ki seçmişim diyeceksiniz

çünkü burası Türkiye ve bir eşik var bu eşiği geçmedikçe bazı şeyleri aşmadıkça istediğiniz şey olamayacaksınız

kolay gelsin
nry
(19/01/2008 - 19:32)
bende imalat ve ısı arasında gidip geliyorum imalatçılara çok teşekkür ederim çok iyi açıklamalar yapmışlar peki ısıcılardan da yorumlar alabilirmiyiz ben mesela ısıyı şu açıdan istiyorum ki türkiye koşullarında şu dönem binalrın ısıtma sistemleri ,soğutma ,klima,kombi gibi alanlar da gelişme katettiği söylenmektedir ve bu sebeptendirki ısı öğrencileirnin 3. ,4. sınıfta iş hayatına atıldıkları söyleniyor bu konuda ısıcılardan ayıntılı bilgi istiyorum lütfen açıklarmısınız ayrıca şöyleki ben imalatın derlerini odanın verdği semnelerle takviye etmeyi düşünüyorum ki imalat bölümü okumadan makina mühendisi olunmaz gibime geliyor ama ısı da aktif bir bölüm ısıcılaaaaar açıklamalarınızı beklioruz
sariselim
(19/01/2008 - 21:45)
çoğu kişi konsürkisyonla imalatın iç içe birbirine yakın olduğunu söylüyor fakat aradaki ince farkı biriniz açıklayabilir mi ,, özellikle konsürksiyon seçen birinin iş sahaları nedir???
acr
(19/01/2008 - 22:08)
konsürksiyon değil abi "konstrüksiyon"
FBA
(19/01/2008 - 23:37)
evet ısıcı arkadaşlardan ayrıntılı bilgi gelirse çok iyi olacak bekliyoruz....
isis
(19/01/2008 - 23:56)
ısının türkiyedeki çalışma sahalarını da yazabilir mi bu dalı bitirmiş olanlar varsa lütfen?? sadece satış mühendisliğinden ibaret olmadığını söyleyebilir misiniz? türkiyedeki firmalarda ne gibi kariyerlerle karşılaşabiliriz?
ytümakina
(20/01/2008 - 23:58)
benim dalım yok ben dal hakkında bi yorum yapmıyacam ama bu soruyu soran arkadaşı tebrik ederim benim şuana kadar görmüüş olduğum kadarıyla en fazla yorum alan ve okunan sorusu tebrik ederim bu yüzden bu arkadaşımızı yorum yapan arkadaşlarada ayrıca teşekkür
Comandante
(21/01/2008 - 13:06)
şunu bilin ki uzmanlaşmayla dal arasında organik bi bağlantı kesinlikle yok. hangi dalda daha kolay okulu bitiririm diyosan onu seçiceksin, kararsızsan genel diyorum pişman olmazsın sonuçta imalat hariç bütün dalların en baba derslerini seçebiliosun.
kraker
(21/01/2008 - 14:03)
imalatçıyım

çünkü türkiyede imalat sektöründe çalışma olanağı çok fazla.. örneğin enerji firması olan fordda imalat var , ısı firması olan ısısanda (buderus..) imalat var, kısacası her yerde imalat var :)

2nci sınıf bittiğinde kendinizi biraz ölçebilcek duruma geleceksiniz o zaman iyi düşünün ve 2nci dönem yapılan dal seçimi hakkındaki bilgilendirme konferansına muhakkak katılın , beğendiğiniz merak ettiğiniz mezun olduğumda da bu sektörde çalışırım ben bi kısmını okulda detaylı öğreneyim dediğiniz dalı seçin..

ve www.mkm.yildiz.edu.tr deki öğretim-lisans öğretimi- öğretim planı seçeneklerine sırayla tıklayıp ders planı ve ders içeriklerini bir inceleyin.. A genel dalı Bkonsturkısyon dalı C enerji dalı D ısı dalı E imalat dalı
jikleee
(21/01/2008 - 23:56)
hiç düşünmeden enerji seçtim yine olsa yine yaparım pişman değilim neden seçtim ?enerjinin ders programına baktığımda işte benim benim almak istediğim dersler dedim:)ama tabiki de söyleyebilirim enerji dalının dersleri türkiyeye pek uymuyor yani motor üretimi yok türkiyede mesela ,diğer dersler için de durum bu..yani ileride iş hayatımda enerji dalı dersleri olarak aldığım dersleri çok kullanamayabilirim ama idealist davrandım söylentilere kulak asmadım çünkü enerjinin derslerini çok seviyorum,tam öğrenmek istediğim konular, aslında sonuçta okulu bitirdiğinizde kimse sizi hangi dalı bitirdiniz demicek ayrıca da bence enerjinin çalışma alanlar hiç de dar değil
forza enerjiiii
yildizligenclik
(22/01/2008 - 05:03)
zor bı soru
senli
(22/01/2008 - 22:28)
peki arkadaşlar malum makina fakültesine bağlı olarak mekatronik bölümü açıldı ona en yakın dal hangisidir? yada ona yakın bi dal açılma ihtimali var mıdır :D ???
n\a
(22/01/2008 - 22:39)
mekatronik her bölümün konularını içeren karma bir bölüm. elektronik bilgisayar ve makina müh.liğinin karışımı.
Hoca
(22/01/2008 - 23:39)
Mekatroniğe en yakın dal Genel'dir.

Çünkü Mekatroniğe en yakın ana bilim dalı Makine Teorisi Sistem Dinamiği ve Kontrol ana bilim dalı'dır. Buradaki dersler
Makina Dinamiği. Otomatik Kontrol, Mekanizma Tekniği, Robot Mühendisliğine Giriş, Sistem Dinamiği ve Simülasyonu dersleridir ki bunları Genel dalındaki bir öğrenci rahatlıkla alabilir.
Genel seçin rahat olun...
ytümakina
(23/01/2008 - 02:07)
peki sürekli bi en kolay dalı seçin lafı dolaşıyo peki hangisi en kolay dal en zorlanmadan mezun olcaımız ben imalatı düşünüyorum ama kolay mezun olma ihtimalini de gözönünde bulundurmak stiyorum ayrıca yani imalat zorsa ben başka dalı seçp kendimi imalat dalında uygulamalı olarak geliştirsem nasıl olur yani malum bişe öğrenmeden mezun olcaz bence dalda bi sembol ama ne kadar haklıyım bide sizlerden öğrenmek isterim
hik
(23/01/2008 - 16:19)
@ytumakina

kolay istiyosan imalat kolay tabi ancak genel secersen ztn
istedigin dalin en kolay dersini aliyosun rahatca=) imalatta nekadar kolay olsada arada zor dersleri illaki vardir genelde oyle bi sıkıntın olmaz gibime geliyo
senli
(23/01/2008 - 22:19)
peki genel seçtiğimiz zaman her daldan mutlaka ders almak zorunluluğu gibi birşey var mı ??
Hoca
(24/01/2008 - 01:33)
@senli
Hayır, böyle bir zorunluluk yok. İşine gelen dersleri alırsın.
hvsaracoglu
(24/01/2008 - 10:36)
enerjiden uzak durun diyorum sadece, enerjiyi seçtiğim güne lanet ediyorum, lanet lanet lanet
GoBLeTH
(24/01/2008 - 17:24)
peki hangi bölümüm dersleri daha sözel ağırlıklıdır. imalat öyle galiba?
FBA
(24/01/2008 - 17:28)
@hvsaracoglu
enerjiye lanetinin sebebi nedir:)
biraz açamısın..
kraker
(24/01/2008 - 18:29)
makinada sözel mantık aramayın, talaşlının tezgah problemlerini talaşsızın parametre hesaplarını sözelden sayıyosan eğer sözel sayılır imalat ama yine de yurciden ders almış arkadaşlarla bi konuş derim
epeios
(24/01/2008 - 19:35)
ha o yanlış anlaşılmayı düzeltmek isterim. imalat tamamen sözelden oluşmuyor. krakerin dediği gibi yurci'den talaşsız şekil verme 1 dersini aldığında işlemlerden kafanı kaldıramıyorsun.

bi de imalat için ezber falan demeyin. yalan. bu lafa özellikle mehmet emin yurci hocamız çok kızıyor. hatta konusu geçtiğinde kendisinden geçiyor demediğini bırakmıyor bunu diyenlere
ecko
(25/01/2008 - 11:14)
dal onemlı degıl... sız mezun olunca bır seyler hesaplama ve bu hesaplara dayalı olarak secım yapma kabılıyetınız sızı bır yerlere tasır.. mesela herkes ımalat , pıyasa da cok ıs yapar der. ama kalıtelı uretım yapan yerlerın muhendıslerıne bakın hepsı ya enerjı mezunudur ya da ısı mezunudur. bu ımal dalını secmeyın anlamına gelmez.. yanı sen de bıraz karar verme yetenegı kavrama yetenegı varsa dal onemlı degıl... ama sen sımdıden kolay dal seceyım, aksam içerim sabah derse gıderım, sınava bır gun oncesınden calısayım, ortalamam 2 olsun yeter , arkadaslarla takılırız, aldıgım projeyı bır yerden bulacam ve ole gececem dersen ıste o zaman kayıptasın demektır.
eozsoyeri
(15/02/2008 - 21:42)
Katılıyorum arkadaşa
sarcastic21
(16/02/2008 - 15:20)
dala göre bişey yok, rahat ol..
FBA
(17/02/2008 - 12:38)
ısıcı vekonstrüksiyoncu arkadaşlar varsa ayrıntılı bi açıklama yapabilirlermi dalllarıyla ilgili?
ytümakina
(18/02/2008 - 00:46)
bende imalatçı arkadaşlardan özel olarak özellikle şu sözel konusunu açıklamalarını istiyorum bide enerjiyi seçebilirmiyim ort çok kötü almazlarmı eğer ort kötü olursa imalata seçilme olasılığım ne ayrıca bu işte torpil falan varmı imalatçılar bana bi yardım edin seçecem kolay diolar bide ilerde bu işii yapabilirim bide ayrıca pazarlama konusunda da ii olduğumu düşünüyorum sizce hangi dalı semeliyim bunun için
Slamduncan
(18/02/2008 - 16:44)
peki genel dalı öğrencisi istediği herhangi bi dersi alabiliyomu diğer dallardan?yoksa bi kısıtlama varmı?
acr
(18/02/2008 - 17:38)
tabiki kısıtlama var. usis öğretim planında A grubuna bak görürsün
Slamduncan
(19/02/2008 - 00:02)
dalların en son kaç ort.la kapattığını bilen varsa çok makbule geçer.
damla-mak
(19/02/2008 - 23:13)
buarada biz kaç tercih yapçaz?1 tane mi yoksa birden fazla mı?yani dilekçede???
darker
(19/02/2008 - 23:54)
5 tercih
nazdrowya
(20/02/2008 - 13:55)
benim öğrenmek istediğim konstrüksiyon dalının diğer dallardan ağır basan yanının ne olduğu. ben daha çok tasarım üzerine yoğunlaşıldığı fikrine kapıldım ama emin olamıyorum tabi yarım yamalak bilgimle. konstrüksiyon dalından arkadaşlar bu konuda bizi aydınlatırmısınız lütfen :)
capusca
(21/02/2008 - 02:32)
konstrüksiyon bizim okudla en az seçilen daldır ama bu dalı seçenlerin idealist kişilr olduğunu düşünüyorum ve okuldan sonra çok iyi para kazanacaklarını da
hik
(26/02/2008 - 02:09)
kons'un agar basan bi tarafi yok acikcasi hepsinin kendi icinde agar basan taraflari var tamamen tercih. isi dedigin basli basina bi dal zaten. onun disinda enerji en cok istenen dal fazlasiyla teorik , imalat makina muhendisliginin temeli , kons. biraz daha dizayn agirlikli , genelde biraz kolaya kacma yolu=) ne secerseniz secin isi disinda makina muhendisi olarak zaten dizayn yapicaksiniz cogu fabrikada (kucuk-orta hatta buyuk olceklilerinden bi kismi) . isi disindada kimse size ana bilim dalinizi sormaz en az 5-6 ornek gordum okulu bitiren hic birinde oyle bi sorulmadigini iyi biliyorum. Kisaca hangisini daha rahat yapiyosaniz ve daha cok keyif aliyosaniz onu secin derim ben. İmalat oldukca keyifli bence, enerji fln gelmez bana:D

Cevap Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.