usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
teknik öğretmenlere ytü diploması vereceklermiş
http://www.ogi.yildiz.edu.tr/duyurular.php?id=186


gönderen: sass - 24/09/2013 - 21:51
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
n\a
(24/09/2013 - 22:47)
.
satellite
(25/09/2013 - 10:00)
diploma vermicekler tatlım. mühendislik okuma hakkı verecekler. adam mukavemeti başaramazsa diploma verilmeyecek. başarırsa haketmiş olacak. bakın üstüne 1 yıl geçti hala sakin anlatıyorum :))
mykk
(25/09/2013 - 10:50)
hocam meraktan soruyorum 1 senede hakedilebiliyorsa bu diploma ben niye 5 sene okuyom
lasten
(25/09/2013 - 11:02)
bu kadar mühendis olmak istiyorlarsa artık katsayı filan yok öss sınavına girip gelsinler
artık 1 milyonuncu sıraya bile makine muhendisliği okunabiliyor
n\a
(25/09/2013 - 11:04)
bir mukavemetle mühendis olunuyorsa biz 2. sınıf bitiminde mühendis olmuşuz diplomayı geç aldık desenize peh.
n\a
(25/09/2013 - 11:05)
DGS diye birşey var kardeşim madem bu kadar istiyorlarda girselerdi direk mühdislik okusaydılar.
freewayyy
(25/09/2013 - 12:21)
Arkadas insani cildirtacaklar en sonunda, simdi bu adamlar 1 yil burda okudu diye yildiz diplomasi mi alacak ? bunlar magdursa ayni donemde saglik meslek liseleride magduriyet yasadi ee o zaman hemsirelerde iki yil okuyup diktor diplomasi alsin. ama g.tu yemez onu yapmaya ...varsa yoksa gariban muhendise saldiriyor.
satellite
(25/09/2013 - 12:28)
-bir mukavemetle değil tabi, kanunen, görmemiş olduğu tüm dersleri gömeleri gerekir. mühendislik şartlarını tezinden, stajına, dersine her şeyi karşılamaları gerekir.

-daha önceki okudukları üniversiteden görmüş oldukları dersin buradaki ders ile saydırılması, yani içeriklerinin aynı olması kontrolünü bir komisyon yani en az 3 hocadan oluşan bir komisyon kontrol edecek. bu konuda etik davranmazlarsa terbiyesizlik olur. etik davrandıklarını düşünürsek, adamlar aynı dersi görmüş öğrenmiş. atıyorum mat1. buraya saydırmış. hakkı.

-kimse kimseye bedava bir şey vermiyor. insanların kazanılmış haklarına höykürmek adet olmuş. 1. öğretimler neden harç ödemiyor diyenler gibi. halbuki "2. öğetimler de harç ödemesin" demek gerekirdi. ancak aynı tavır o zaman da oldu. insanların olumlu bir hak kazanmasına kızmak yerine, neden herkese eşit saplık ve eğitim hakkı tanınmıyor, neden ben salak bir sınava giriyorum diye sistemi eleştirel yaklaşmalı. istediğiniz hakları ancak böyle elde edersiniz, eğer şikayetçiyseniz. ki ben şikayetçiyim.

ama hep yanlış kişileri eleştirip, yanlış kişilere yükleniyorsunuz.
satellite
(25/09/2013 - 13:37)
ağam paşam ne harika bir insansın. herkes senden salak. ego tatmini ego tatmini. masturbasyon. oohhşş.
satellite
(25/09/2013 - 13:48)
bütün üniversitelere giriş sınavsız olsun. herkes istediği bölümü okumayı denesin. insanlar 4 senede okulu bitirip çalışmaya başlamak zorunda kalmasın. bir newton einsteinlar çıkarabilelim. laboratuvarlarımızda deneyler cidden yapılsın. tez yazmak makale yazmak gerçekten öğrenilsin. kopyla yapıştr projelerden, imal ödevlerinden kurtulalım. bize gerçekten eğitim verilsin. eğitim alırken, okulun yemek için aldığı ödenekler bize geri dönsün. devletin yemek için ayırdığı bütçeler bize öğle yemeği olarak aksın. yemkhanede salyangoz sinek ya da saç kılı servis edilmesin. daha sayayım mı? "ben burda matematik görüyoommm çookk zoooaaar" demekten bi g.t ileri gidemiyorsunuz arkadaş. neyse ben gittim. sinirim bozuluyor burda takılınca.
pesimist42
(25/09/2013 - 14:09)
her yerden dayıyorlar bi de buradan koysalar ne olcak diyelim yani.
satellite
(25/09/2013 - 14:19)
oha nasıl anladı. hayır tabi, bu ülkenin her vatandaşı daha çok okumalı, daha çok eğitim almalı. bunlar yetmez, daha çoğu yapılmalı diyin. 1. öğretimin harcı gitti mi, birleşip tüm öğretimler ücretsiz olmalı diyin mesela. birine geçiş hakkı tanındı mı, herkes sınavsız okumalı diyin mesela. sınavsız geçiş hakkını kullanana sabah akşam salak demektense, madem daha eğitimlisin, madem daha üstünsün, daha mantıklı düşünebilirsin mesela. para yetmez mi dediler, kodomanlara az yiyin diye bağırın o zaman. diyanete daha az bütçe aktarın diye bağırın o zaman. ona buna salak diyerek, ona buna "ay ben niye zorlandım o zaman" diyerek olmaz bu iş. ego tatmininden başka bir şey olmuyor. "ay o salaklar niye mühendis oliiyiii" diyeceğine eğitim sağlık, eşitlik, vatandaşlık hakları, insan hakları, ülkenin durumu adına biraz daha okumak, yorum yapabilecek hale gelmek gerekli belki. "ay ben çok zekiyiiim" diyen triplerden öte taşınmalı.
n\a
(25/09/2013 - 14:27)
satellite sen de bu okulu ´´BENCE´´ gerçekten hakederek girmediğin dgs ile girdiğin için senin gibi bu okullara esas gelme yöntemi olan ÖSS-LYS-YGS sisteminden gelmeyinleri savunuyorsun her zamanki gibi.

ne kadar basit görüyorsun madem üstünsün geç adamı herkes okumalı falan bence geç bunları hiç bunlarla gelme

o zaman bende boğaziçi üniversitesinde okumak istiyorum hemde dgsli ya da teknik öğretmenlerden 100000000000000 kat emek verdim ben bu işe hani bana o imkan veriliyor mu

resmen torpilli atamalar gibi oraları haketmeden geliyorsunuz.eğer zekanız disiplininiz yetiyorduysa ÖSS-LYS-YGS de dereceye girseydiniz ya

siz yatarken bizler çalıştık sonra 2. şans veriliyor oh ne güzel ya

bari savunma ya.de bana ne kardeşim devlete kızın devlet verdi kullandım de sende haklısın diyelim ama birde çok adil bir düzenmiş gibi anlatma
satellite
(25/09/2013 - 15:01)
kardeş bak ben bu okulda tüm derslerimi aldım, başarıyla geçtim. birgün olsun bi hocadan not istemişliğim yoktur.

sırf gezdim tozduğum için, önlisans okudum. birincilikle bitirdim. sonra dikey geçiş sınavında da 2 soru eksikle yıldıza geldim. inkılaptı türkçeydi falan bu derslerin haricinde tüm dersleri gördüm. çok rahat okudum. şimdi gidip bir friterme mail attığımda "hem iklimlendirme soğutma diplomam, hem de yıldızdan ısı prosesçi diplomam var" diince çat diye cevap verip çağırıyorlar.

kardeş bence burada, öss gibi bir sınava girerek mağdur olan sensin. ben de snein haklarını korumaya çalışıyorum. öss gibi sınavlar kaldırılmalı. 17 yaşında çocuklar bu strese sokulmamalı. eğitimi bu şekilde görmemeliler. bak hala kazık kadar adamlar ilkokuldaki gibi sidik yarıştırmaya çalışıyorlar. eğitimin anlamını bile anlamamışlar. yazık heba olmuş eğitim süreçleri.

bence mağdur sensin, ben değilim. ve bence bu değişmeli. kendim adına, arkadşalarım adına, vatandaşlarım adına, ilerde çocuklarım adına söylüyorum. yanlış kişilerle kavga ediyorsunuz. yanlış yere öfke saçıyorsunuz. hala benle mücadele ediyorsunuz yahu. dikey geçişliler salak, teknik öğretmenler salak, bilmem neler salak... yahu siz salak yerine koyuluyorsunuz. siz heba oluyorsunuz. siz 17 yaşında eve mahkum edildiniz. siz mülakatta elini nereye koyacağını bilemiyorsunuz. ben ömrümü sosyal ilişkilerimle ve bilimsel çalışmalarımla geçirdim. mutluyum. hayatımla da, diplomalarımla da... fakat bu eğitim sistemini değiştirmek istiyorum. bugün beni vurmadıysa yarın çocuğumu vuracak.

evet, gerçekten bu zor sınavlara sıkıştırılmanız, gerçekten kendi istediğiniz mesleği seçmektense "oğlum tıbbı kazanamadı" gibi önyargılarla baskılanmanız kötü, gerçekten yemekhane, yurt koşullarınız, gerçekten kitaplara makalelere ulaşma koşullarınız çok çok zor. benimle değil, sebep olanlarla kavga edin. birlikte kavga edelim. birlikte çözüm bulalım.

daha da emek harcamak istemiyorum şu an size kusura bakmayın, bana hitaben bir şey yazmayın da cevap vermeyim :))
n\a
(25/09/2013 - 16:01)
sen ütopyalardan bahsediyorsun ki realiteleri konuşmuyorsun.

sanki şuan olan durumun adaletsizliğini gerçekler üzerinde eleştirebiliyormuş gibi olması gerekeni söylemen çok enteresan nedense cambaza bak cambaza diyen senmişsin hissi uyandırıyor.

demişsin ki ben sırf gezdim tozduğum için, önlisans okudum. birincilikle bitirdim. sonra dikey geçiş sınavında da 2 soru eksikle yıldıza geldim.

tamam işte zaten o yaşlarda oturup ders çalışmak kolay birşey değil.sen gezdin tozdun oh sonra kolpadan bir sınava girdin zaten ÖSS-LYS-YGS DE başarısız olmuş insanlarla yarıştın

size NEDEN 2. BİR ŞANS VERİLİYOR?siz zaten çalışmayarak gezerek tozarak şansınızı çöpe attınız.

hayır birine boğaziçine odtüye gitme şansı verilecekse bu aynı sınavda 25000inlerde olmuş bir insana mı verilir 100000lerde olmuş bir insana mı

demişsin ki ben tüm derslerimi geçtim hemde kolayca

tamam güzel kardeşim bende boğaziçine gitsem bende bitiririm okulu bana bu şans veriliyor mu

senin ayrıcalığın ne yahu ne başarı gösterdin de sana bu şansı veriyorlar.ne yaptınız hem öyle yada böyle tembellik yap hemde 2.şans verilsin.


bir yere girmek için 2 milyon insanla aynı sınava girdim.seçmece değildi.yani benim seviyeme göre insanlar yoktu

sen kaç bin kişiyle girdin hiç birlikte sınava girdiklerin arasında fen liseli var mıydı?

yani sorum şu acaba senin girdiğin sene de sen değil seni geçen Türkiye birincisi olan adam/kadın bizim yaptığımız puanı ÖSS-LYS-YGS de yapabilecek kadar emek verdi mi

sen gerçekten doğruları konuştuğunu sanıyorsun ama sırf sende dgslisin diye ÖSS-LYS-YGS ne haltsa onunla gelen adamların hakkının yendiğini kabul edemiyorsun sonrada sistemin adaletinden bahsediyorsun
satellite
(25/09/2013 - 16:13)
daha gerisini okumadımd a kardeş, ilk paragrafına cevap vericem, normal olanı zaten o yaştaki bir çocuğu bu hırsla bu yarışla eve kapatmak değil, yaşamayı öğrenmesi için bırakmaktır. yani sen dünyanın bütün psikiyatrılarını, psikologlarını, terapistlerini bir araya getir, aynı sonucu çıkaracak. yanlış olanı neden savunuyorsun ki kardeşim. ben mağdur oldum, başkaları olmasın diyerek mücadele ediyor olman gerekmiyor mu?

arada da "boğaziçine gitsem.." cümlesini gördüm, cidden haklısın. boğaziçinde okumak istiyorsan okuyabilmelisin bu bir, boğaziçindeki eğitim ile sütçü imamdaki eğitimin kalite farkı, insanların eşitliği ilkesine aykırıdır, insan haklarına baştan aykırıdır bu da iki. tekrar söylüyorum, yanlışları savunuyorsunuz.

yazının gerisini sonra okuyayım. konudan sıkıldım valla :)
n\a
(25/09/2013 - 16:51)
satellite kusura bakma gerçekten söylemlerin demagojiden bir gıdım öteye gitmeyecek kadar boş

yeri geliyor ütopyaları savunuyorsun yeri geliyor bu sistemin sana verdiği hakkı alttan alta destekliyorsun

sen diyorsun ya kardeşim bir kısma belli haklar verilmiş siz bunları neden veriyorsunuz onlara diye eleştirmeyin bize de verin diye eleştirin demişsin.

o zaman sen bu mantıkla makarna-kömür yardımıyla oy toplanmasını da şunu dersin

arkadaşlar devlet halkına makarna-kömür dağıtıyor neden onlara dağıtıyorsunuz demeyin bize de dağıtın deyin dersin ya da partinize söyleyin onlarda size dağıtsın dersin

mantığın işte bu kadar boş geliyor bana

demişsin ya herkes boğaziçinde okusun eğitim hakkı falan filan

yok öyle bir dünya.bana bir tane ülke söylesene 80 milyonluk genç nüfusu olsun ve isteyen herkes istediği okulda okusun

var mı böyle bir yer

benim bildiğim yok

dünya eğitim konusunda bize fark atarken onların bile uygulamadığı sistemi uygulamamızı istemek ne kadar gerçekçi bir yaklaşım

şuan bildiğim 300 bin kişilik yer var ünilerde toplamda 250 bin kişi griyor.50 bin yer boşta kalıyor

bu demek oluyor ki dışarda kalan 1 milyon 750 bin kişi bu 250 bin kişilik yeri istiyor yani sen kontları en az 7 kat arttırmalısın ki herkes istediği yere girsin ki bu az ihtimal belkide boğaziçi bölümlerini abartısız 1000 kat arttırman gerekir.


hadi 7 kat diyelim

yani kaba bir hesapla bizim bölümüz her sene
7x600=4200 kişi almalı yani tüm sınıfları da katarsak okulda sadece 16800 tane makine mühendisliği öğrencisi olur.ki yıldız teknik üst sıralarda talep göreceği için belki de 30-40 kat fazla talep olacak

şuan 3000 tane mak müh. öğrenci var durum ortada 6 kata yakın artarsa sen düşün

dediklerin kesinlikle olması imkansız
sadece asıl konudan farklı yöne çekmek için söylüyorsun


bradley
(25/09/2013 - 16:53)
Bir soruda ben sorıyım gidip teknik bir lisede öğretmenlik yapabiliyor muyuz?
satellite
(25/09/2013 - 17:02)
evet bradley.
satellite
(25/09/2013 - 17:03)
santa, cami yapacaklarına okul üniversite açarlarsa inan o söylediğin sayılar hiç uçuk görünmez.
Gear up
(25/09/2013 - 20:47)
o değilde santa largo mu? aynı şeyi tartışıyor, aynı yazı stilini kullanıyor ve bir dinci(dindar ve dinci ayrı kelimelerdir dikkat edeilim). yoksa bütün dincilerin ortak tarzı mı bu?
edimoun
(25/09/2013 - 21:04)
Gear up, konuyu saptırmak istemiyorum ama senden bir isteğim var. Gayet samimi bir şekilde söylüyorum bunu art niyet aranmasın. Bu "dinci dindar ayrımı"ndan ne anladığını ve ne anlanılması gerektiğini bir gün serbest kürsüde anlatırsan memnun olurum.
Yalnız dediğim gibi şimdi cevap verme de konu dağılmasın müsait olduğun bir vakit yazarsın.
Sağlıcakla.
Gear up
(25/09/2013 - 21:43)
-konu dışı-

eğer samimiyetinle yazıyorsan özelden de yazabilirdin konu dağılmasın. yaşın küçükse, ünide yeniysen veya çevren böyle insanlarla dolu ise yapacak bir şey yok.

şurada güzel bir şekilde açıklandı:

http://www.a305teyim.com/serbest.php?id=6985

-konu dışı-
sTaRs
(25/09/2013 - 22:59)
Peki herkes mühendis olursa sonuç ne olacak? Piyasada hakettiğimiz değeri görmek istiyorsak bu kadar fazla makine mühendisi ile çok zor olacaktır bu iş.

Bu durum bana da haksızlık geliyor. Ya da bu teknik öğretmen, dgs için olan kontenjanların çok daha az olması gerekiyordu bence.
n\a
(26/09/2013 - 00:50)
gear up nerden dinci-dindar-mürit ne dersen de ondan olduğumu anladın.

kendi kafanızda yaftalar oluşturup insanlara rahatlıkla söylemek de fütursuzluğun son noktası herhalde

aynı yazı stili derken neyi kastettiğini anlamış değilim.ya Türkçeyi bilmiyorsun üslup diyeceksin yoksa çünkü bu sitede herkes aynı yazı stilini kullanıyor farkında mısın
n\a
(26/09/2013 - 00:54)
satellite sen camiyle üniversiteyi bir mi görüyorsun.kategorileri bile aynı değil ama yine sayısal verilerle inceleyelim

camiye sadece 2 tane lise mezunu imam-müezzin yeterli olurken bir üniversiteye onlarca prof doç dr gerekir

ve bir profun yetişmesi ile lise mezununun yetişmesi bir değil özellikle de bizim gibi profların bile kalitesiz bir ortamda sen prof olmayan üniler açarsan ne olur düşünemiyorum bile
satellite
(26/09/2013 - 01:32)
tamam açılmasın. yarışın böyle.
Gear up
(26/09/2013 - 10:31)
insanın "neci" olduğunu 2 km öteden anlarım.

laf salatası yapmışsın kendini haklı çıkarmak için o kadar şey yazmışsın. kim okuyacak bunları daha karşındaki kişi okumadıktan sonra. tartışma nedir önce onu öğrenmek lazım.


yanlışın konuya balıklama atlayıp karşındakini küçük düşürmenden başlıyor. senin cümlelerini tek tek ayıklayıp yanlışlarını bir bir çıkartırdım ama bu ne senin işine gelir anlarsın ne de başkaları bunu okur, konu dağılır, zamanım çalınır.

o yüzden hep demişimdir dincilerle tartışmak zaman kaybıdır diye.
mgr23
(26/09/2013 - 10:59)
Okuyan olur, olmaz bunu yargılamanın sebebi ne ?Konuyu başka yere çekmenin anlamı ne ? Göreceli, kazanılmış kaybedilmiş haklardan bahsediliyor, rahat bırakın insanları konu ile ilgili istediklerini belirli etik, ahlaki değer içinde söyleyebilsinler.


Gear up
(26/09/2013 - 11:38)
biraz empati kurabilseydin ne kadar etik ne kadar ahlaki bir tartışma olduğunu anlayabilirdin. okumadan yorum yapıyorsun.
oplusa
(26/09/2013 - 18:47)
Mesele sadece okumak değil ki, bakış yanlış bence , Teknik öğretmende olabiliyorsa olsun mühendis, buradaki dersleri geçiyorsa. Herkes okusun falan güzel diyoruz ama biz bu kadar üst düzey elemanı çalıştıracak sanayiye veya iş koşullarına sahip miyiz ? Makine mühendislerinin 2000tlden çalıştığı bir ortamdan bahsediyoruz.Bu ülkenin hiç teknik öğretmene veya teknik elemana ihtiyacı yok mı ? Okulları açıp herkesi mühendis mi yapmalıyız ? LYS dir carttır curttur çok savunduğum bir sistem olmasa da çalışan ile çalışmayan arasında ki farkı (istisnalar dışında) genelde gösteriyor.Üniversiteler açılsın tabi ama teknik eleman yetiştirmek için veya farklı dallar yetiştirmek için açılsın herkes mühendis olmak zorunda değil de olamaz da, çok insan var mühendislik okuyan bitiren hepsi gerçek anlamda mühendis mi ? Öyle olduğuna inanıyor muyuz ? Gerçekten öyle olsaydı sanayimiz bu durumda olmazdı.Konu bence gereksiz uzamış, böyle bir hak var yapıcak birşey yok gelip burada ki dersleri bitiyorsa kimsenin bir şey söylemeye hakkı yok , o salak burada nasıl bitirir diye. Ama bu mantıkla daha çok mühendis bulunur 1500 liraya çalışan
lasten
(26/09/2013 - 19:20)
bu kontenjanlar devam ederse 5 sene sonra dünyanın en çok makina muhendisi sayısı nufusa göre bizde olacak

belki fabrikamız yok ama artık her atelyede muhendis olacak, ustanın altında muhendis çalışacak :D
Gear up
(26/09/2013 - 20:17)

simko
(26/09/2013 - 21:21)
Beyler sakin olun mühendislikte para ver mezunlar hemen 3000 tl ye iş buluyor. Ülke olarak argemiz harika yerli otomotivde 1 numarayız, sanayi ülkesiyiz. Mühendise ihtiyacımız var özellikle makine mühendisine. Fabrikalar yakınıyor ´mühendis bulamıyoruz´ diye. Üniversiteler yakınıyor ´´elimizde 4. sınıf mühendis adayı kalmadı hepsi işlerinin başına geçti´´. Okulumuz koskocaman her 3 öğrenciye bir hoca düşüyor anfiler bomboş her anfide 10-15 öğrenci ders işliyor. Bu kardeşlerimiz, abilerimiz de gelsinler mühendis olsunlar. Niye böyle kötü düşüncelisiniz.
n\a
(27/09/2013 - 01:27)
gear up ben de sana diyorum ki sen bir şizofrensin.ciddi mana da yardım alman gerekiyor
mgr23
(27/09/2013 - 10:44)
Yazılanları okudum. ´´Okumamışsın, öylesin, böylesin, hemen anlarım...´´ ön yargı ve karalama. Yazılanların etik ve ahlaki olduğundan bahsetmedim, olması gerekeni söyledim.
Gear up
(27/09/2013 - 10:56)
zaman değerlidir iyi kullanın.
bedduizzaman
(27/09/2013 - 14:22)
http://www.jn7.net/muhendislik-tamamlama-porgramlari-fark-dersleri
bedduizzaman
(27/09/2013 - 14:23)
21 kredi vermeleri gerekiyor mak.müh. için o kadar da kolay değil bence
bulentd
(27/09/2013 - 20:15)
Burada gelip Dgs li biri derece yapabiliyorsa sınıfın en yüksek notunu dahi alabiliyorsa kimse kusura bakmasın da adam çoktan hak etmiştir buraya gelmeyi,Yukarıda bir arkadaş MYO da dersler kolay demiş bilmiyorum MYO nerde okumuş yada yakını hangi MYO da bilmiyorum ama benim mezun olduğum bölüm 2 yıldız mezun vermiyorken ben orada 4 üzerinden 3,67 ortalama yapmışsam harıl harıl günümün her anını derse ayırmışsam DGS ye girip 150 bin adayda 859. olmuşsam ( ki Dgs Ales in bir derece altıdır o zaman yüksek lisans yapanlarda keklemeye sınav kazanıyorlar, biz dgs hazırlanırken ales sorularıyla hazırlandık hep dgs sorusu çözmedik aynı sene dgs ye girsem aynı netleri yapabilirdim). ben bu yaşta kendimden 11 yaş küçükler hazırlıkta terlerken, ileri ingilizceden muaf olarak geçtiysem ve hala harıl harıl çalışmaya devam ediyorsam kimse kusura bakmasın ben YILDIZ TEKNİK TE OKUMAYI HAKETMİŞİM DEMEKTİR" bu zerzenişi görünce diyoki insan acaba lys lilerin yerine giriyoruz sanacak öyle bir durumda söz konusu değil lys lilerin %10 nunu geçmeyecek bir kontenjanımız varken ve başarılı olmak için çaba sarf ederken bu yakınmalar neyin nesi olsa gerek? Fen liselisin anadolu liselisin veya bir başka ama eğer adam seninle aynı sınıfta aynı dersi alırken senden yüksek te alabiliyorsa saygı duy kardeşim duyamıyorsan bu sadece senin bencilce bakışını gösterir o zamanda git kendini yeniden geliştirmeyi dene.
makuba
(28/09/2013 - 07:07)
bkz: tekniker kompleksi
bulentd
(28/09/2013 - 08:35)
Başarıya kompleks diyorsan fazla söze gerek kalmıyor...
n\a
(28/09/2013 - 13:40)
bulent gerçekten okumuyorsun yazılanları herhalde
demişsin ya dgsye girip 150 bin aday arasından kazandım vay beeee ne de çokmuş.bunların hepside össde ilk 100 bine zor giren insanlar mıydı

siz dgsde yapılanı anlayamazsınız çünkü össye emek vermediniz ki(bana göre-emek verseniz yapardınız)

ben sana dgsliler bu okulu bitiremez demiyorum ki.bitirir ama bu okulu haketmiyorlar diyorum

össde kaç bininci oldun onu da söylesene belki de 100 bininci olsun ben 24 bininci oldum ve benim girdiğim sınavda bu ülkenin her seviyesinden insan vardı

senin girdiğin o zor dediğin sınavda ise össde 100 bin civarında olan insanlar yok.yani k.bakmayın ama başarısız insanlar kendi aralarında yeniden sınava sokulup bir yere getirilmeye çalışıyorlar bunun ne adaletle ne de mantıkla izahı yok

madem bizlerden zekisin hani gelip geçiyormuşsun ya bizleri öss de nerdeydin?o yaşta oturup çalışmak kolay değil di mi

birde demişsin ya lyslilerin %10u kadar kontla giriyoruz tamam da %10 kadar insanla da yarışıyorsun

oldu hocam hem 150 bin kişi girin sınava hemde kont 250 kişi olsun sana bu mantıklı geliyor mu bunu başarı olarak söyleme bana

yeniden diyorum bu okula geldikten sonra össde 0 çekenler var ya onları getir onlarda bitirir bir şekilde ama olay bu okulu össde kazanabilmekte

bende boğaziçine gitsem bende bitiririm boğaziçini emin ol.

ama bana boğaziçine gitmem için 2. sınav yapılmadı kendi seviyemde insanlarla

yapılan şu
bir yere işe girersin bir mevki vardır atıyorum şef mühendis pozisyonu için uğraşırsın uğraşırsın gerekirse mülakata girersin 50 mühendis arasından seçilirsin

sonra ustalar arasında bir sınav yapılır onların en iyisini de şef mühendis yapıyorlar

sen şimdi şunu demeyecek misin arkadaş ustlarda gitseydi zamanında mühendis olup benim geçtiğim yollardan geçseydi diye bizde onu diyoruz


Gear up
(28/09/2013 - 14:17)
öff be ne anlamaz insanlar var arkadaş. dgs ile problemin varsa burada dgs ile gelenlerle değil, bununla ilgili kararı veren insanlarla tartış. git başbakanlığa dilekçe ver. mektup yaz. yöke şikayet et.

dgs ile gelen adamların önüne sınav konmuş. böyle bir sistem var. bu insanlara hak tanınmış. adam herhalde sınava girecek, başarılıysa da gelecek.

"ühüü mağduruz :((" diyerek burada ağlamak çok gereksiz.
n\a
(28/09/2013 - 14:39)
gear up harbiden okuma ve anlamada sorun yaşıyorsun.
Gear up
(28/09/2013 - 15:06)
bir tek sen haklısın.
sylarfb
(28/09/2013 - 15:20)
Adam yıldızdamı okumuş öğretmenliğide, gelip burda fark derslerini al diyorsun. Teknoloji fakültesinde okuması gerekirken ytü de okuyacak. Dgs ile bu farklı. Dgs de derslerin çoğu sayılmaz 2 yıl aldığın derslerden sadece 1. dönem dersleri ile bazı basit dersler sayılır(mat 2 fizik 2 yi saymıyorlar örneğin muk termo makel akış vs alayını alıyor dgsliler). Öğretmenlik okuyan adam 4 yıl okumuş içerik olarak aynı dersleri görmüş pratikte böyle , daha basit eğitim almış.Aldığı çoğu dersleri saydıracaklar dgs ile gelen 3 yılda zor mezun oluyorken bu adamlar 1 bilemedin 1,5 yılda mezun olucaklar. Bu hak sadece 1 sene için verilse bari, ortalık müh. kaynayacak.
bulentd
(28/09/2013 - 15:49)
santa tek tek cevap vereyim;
santa öncelikle sen hani o yaşta çalışsaydın dersi diyorsun ya ? işte sen dersini çalışırken ben keyif çatmıyordum sabah 6 akşam 9 ekmeğimi kazanmaya hayatta tutunamaya çalışıyordum öyle rahat değildi hayatımız keyif çatarak gelmedik, tabiki sizde öyle ben bileğimle çalışırken seçeneğim yoktu üniversite için , sizde lys ye çalışırken aynı zorlukta. zamanın öss sınavında inşaat mühendisliği istemiş ve 4 puanla bulunduğum ilin inşaat müh. kaybetmiştim) sonra mümkün olmadı tabii bu.
Haklısın lys ile dgs kıyas götürmez bunu tüm dgs liler kabul ediyorlar zaten. ama madalyonun diğer tarafından düşünürsen ben 5000 kişilik M.Y.O. da birinci olmak için 2 sene hergün çalıştım ki oldumda çünkü buraya gelmek için aşmam gereken sadece dgs değil okul puanımda önemliydi bende bunu elimden geleni yaparak başardım.
Dgs lilerin hepsini aynı kefeye koymayın hayatın kime ne getirdiğini bilmiyorsunuz yada düşünmüyorsunuz, siz çalışırken dediğim gibi bende çalışıyordum ama farkımız siz ders çalışıyordunuz ben hayata tutunmaya çalışıyordum.
Dgs ye giren insanlar başarısız insanlar olduğunu nerden biliyorsunuz ki? bu ülkede yıllarca meslek liselerine üniversite yolları kapatıldı ve bu yüzden mağdur olan yüzbinlerce insan var(ben düz lise mezunuyum) bu insanların aile veya kendi istekleri ile meslek lisesine gitmiş olmaları onların başarısız olduklarını mı gösteriyor yoksa sistemin saf dışı bıraktığı bir insan grubuyla barışması gibi mi bu dgs ? o başarısız dediğiniz insanlar da öyle insanlar varki sizde tanısanız yazık olmuş dersiniz ama kendi seçimleri değil bu bazılarının!Yani sandığınız gibi başarısız insanlar arasından seçim yapılmıyor, sistemin kahpece sırtından vurduğu gençlere bir umut aralanıyor.
Ben kontenjanımız 250 olsun demedim okumamışsın sanırım lys lileri etkileyen bir kontenjanımız yok, onlardan kesilip bize de verilmiyor. Lys kontenjanın dan sonra belirleniyor bizim kontenjanlar okul isterse 2 de yapar ama max %10 dur bu seviye.
hani o başarısız ve kalitesiz insanlardan korkmayın siz nasılsa fen liseli anadolu liseli lys de 25 bin derecesine ulaşmış insanlarsınız. onca saydığınız şeylerden sonra neden korkuyorsunuz ki zaten iş verenler sizi tercih edeceklerdir arada bu kadar uçurum var ise eğer.
Ben okul bitimesi ile ilgili birşey söylemedim zaten tekrar söylüyorum gittiği okullarda derece yapan dgs liler var ki sandığınız gibi onlar başarısız kalitesiz insanlar arasından seçilmiyorlar.
son örneğin yersiz olmuş çünkü ben aldığın tüm dersleri almış oalcağım öyle üç beş ders le diploma almayacağım türkçe matemaik1 tarih harici derslerin hepsini alacağım yani ben o ustalar arasında değil diğer mühendisler arasında olacağım senin bulunduğun konuma meslek hayatında tepeden inme şeklinde gelmeyeceğim okul sırasında beraber okuyarak geleceğim.
Son olarak arkadaşlar siz bizden çok çalıştınız eyvallah, ancak biz başarısız yada üçüncü beşinci şansı yakalamış insanlar değiliz başından hakkı elinden alınmış şans verilmemiş insanlarız, eğitimden ne zaman her türlü siyaset(sağ veya sol) elini çekerse sanırım o zaman düzene girecek bu olanlar ama şuanda oda mümkün değil o yüzden okula şu girdi bu girdi demek yerine aralarından nasıl sıyrılırız demelisiniz. Çünkü bizde dahiliz yarışa en başından başlayarak siz önümüzdesiniz keyfini çıkarın.

sylarfb
(28/09/2013 - 17:17)
Olay nasıl DGS ye geldi. DGS ile gelenler sonuna kadar haketmişlerdir. Birincisi 2 yıllık okuyanlara bir hak verilmesi doğaldır.Çalışan adam kazanır daha çok çalışır mezun olur. Zaten DGS ile geldikten sonra en az 3 yıl okumaları lazım. Derslerin çoğu sayılmıyor.Adam o derslerin hepsini veriyor.Bütün bölüm derslerini veriyor.
Öğretmenlik ders planlarına bakarsanız mühendislikle çoğu sözde aynı çoğu muaf olabilir, bu öğrenciler 10 ders verip mezun olursa çok büyük haksızlk olur. Teknoloji fakültelerinde okumaları gerekiyordu.
bulentd
(28/09/2013 - 17:29)
Valla bende sonradan dgs liler diye uzadığı için konu dahil oldum, zaten öğretmen olan mesleği olan bir insana 2. meslek kapısı açmak mühendis yapmak banada saçma geliyor bu hemşirenin doktor olması gibi bir durum, neyse ben kendi adıma kimsenin hakkını yemeden burada olduğum ve kazandığım için mutluyum, sistemin sıkıntılarını lütfen bizden çıkarmaya çalışmayın.

cesim
(28/09/2013 - 17:39)
arkadaşlar geçen senede yazmıştım kimse umursamadı.biz bu işe bi dur diyebilirmiyiz.yani bu olayınyemekhanede yemekten çıkan sümüklü böcek kadar değeri yokmu,organize olup sesimizi duyurmamız gerekmiyomu?dgsli arkadaşlarda bu konuda bizi desteklemeliler.onlarda en azından 3 yıl okuyolar geçişten sonra.bilgisayar başında okuyup bu durumdan rahatsız olanlar buraya fikirlerini yazsın ne yapabiliriz,nasıl organize olabiliriz.emin olun bu yıldızla kalmaz bütün üniversitelerin öğrencileri tepkililer.
,
n\a
(28/09/2013 - 18:34)
bülent demişsin ya öğretmen olarak mesleği var ikinci mesleğe ne gerek var diye 2 yıllıklar bir yerde çalışamıyor muydu da size 2. şans verildi
bulentd
(28/09/2013 - 19:11)
santa hayretler içerisinde bırakıyorsun :)
sylarfb
(28/09/2013 - 19:17)
santa , 2 yıllık önlisanstır. Önlisans diplomasına sahip birisine lisans için fırsat vermen bunu dgs sınavıyla yapman haksızlık değil(bu lisans fırsatı sadece müh. değil öğretmenlikte okuyabilirler oda lisanstır).Lisans diploması olan birine yüksek lisans imkanı verilmesi sana doğal geliyorsaki olması gereken zaten budur, önlisans okumuş birisine lisans okuma imkanı verilmesi çok doğaldır. Arkadaşın dediği , lisans sahibi olan adama sen bunu okudun birde diğer lisansı yani mühendisliği oku diyorsun ve derslerin alayı muaf olucak şekilde yapıyorsun , 1 senede lisans diploması alacaklar. Elma ile armutu karıştırma. Her önlisans öğrencisi gelip ytüye dgs ile girmiyor hakeden giriyor.Nasıl her lisans sahibi yüksek lisans yapamıyor hakeden yapıyorsa.
bulentd
(28/09/2013 - 19:35)
nokta
efesdark70cl
(28/09/2013 - 20:36)
santa sonuna kadar haklısın. ama boşver gitsin. ben de sadece düşüncelerimi söyledim ve hala arkasındayım. fakat düşünceler, özellikle idealist ve adil olan düşünceler bu ülkede değer görmez. insanımızın duygusal ve çıkarcı yapısı gereği, bu ülkede acıtasyon ve kısa vade planları (düşünceleri) değer görür.

kısacası yorma kendini.
n\a
(28/09/2013 - 21:44)
sylar sanki öyle bir anlatıyorsun ki önlisan tüm dünyada üniverstiye hazırlık olarak kabul görmüş gibi normal anlatıyorsun

hıı söyle birşey olsa hadi tamam derim

hepimiz össye gireriz hepimizde AYNI SINAVDA YTÜ MAKİNE MÜH kazanırız

sonra ön lisans atlama sınavı olur arkadaşlar onu geçemeyip ön lisans okusalar tamam derim


dgs sistemi aynen şunu yapıyor.olimpiyatları izlemişsinizdir.100m dalını düşünün

çeyrek final yarı final en sonda final yapılıyor.herkesin de bildiği gibi genelde usain bolt kazanır

dgs şunu yapıyor

yarıfinal yapılıyor en iyiler finale çıkıyor

final yarısını usain bolt kazanıyor(öss ile kazananlar) ona altın madalya(diploma) veriyorlar

sonra yarı finalde elenenlere/dgslilere) diyorlar ki

sizin aranızda da bir 100 m yarışı yapıcaz kazanan da usin bolt gibi altın madalya alıcaz

dünyanın hiçbir yerinde bir sınavda başarısız olursan.başarısız olanlar arasında yeniden sınav yapılıp ilk sınavda başarılı olanların yanına yollanmaz.


lasten
(28/09/2013 - 22:13)
duyduguma göre yıldız makina açıkogretim olacakmıs uzaktan egitimle dersler yapılacakmıs bu sayede 2 milyon makine muhendisi yetiştirilecekmiş

uzun vadede amaç tüm dünyanın makine muhendisi ihtiyacını karşılamakmış
FOXX
(28/09/2013 - 22:43)
ee.. çözüm nerde.... sorun çözüme ulaşmadı.. o kadar boşuna yazmışsınız hepiniz.. ben de boşuna okudum :)
n\a
(28/09/2013 - 23:33)
Ben bu yaz bosch ta staj yaptım . Şunu gördüm 2yıllık okuyan öğrencilerin mühendislik bilgisi bizden daha fazla ilk 2 yıl gördüğüm dersler için konuşuyorum. Dgs ile gelenler sonuna kadar hakederek gelmişlerdir benim fikrime göre
n\a
(29/09/2013 - 10:54)
vivaldi benimde stajı yaptığım yerde ustalar mühendislerden daha çok hakimdi işe o zaman onlar da mühendis olsun gelsin ytüye kendi aralarında sınava girerek.ki bence ustalar 2 yıllık okuyanlardan da 100000 kat fazla hakimler
bulentd
(29/09/2013 - 11:32)
santa sende mühendis olacaksın ya bende ona yanıyorum arkadaş, kıyaslamalarına bakınca insan üzülüyor gerçekten şu dgs ye girmeseymişim diye :)
n\a
(29/09/2013 - 11:55)
hocam asıl ben sana acıyorum biliyor musun sırf dgslisin diye objektif bakamıyorsun

diyorum ya şunu desen yahu devlet sınav açmış bende girdim kazandım.sistem adil değil de ben ne yapayım desen

tamam dicem doğru zaten ben sistemi eleştriyorum ama sen sırf dgslisin diye inatla kendini haklı görme peşindesin yoksa bakmıyorsun bile adil mi diye.sen kendini haklı gösterme derdindesin sadece
Gear up
(29/09/2013 - 11:59)
ben öss ile geldim bu santa ile aynı okulda olduğuma utanıyorum şu rezalete bak.

biraz empati kurabilen, ahlaki değerlere inanan bir insan nasıl tartışacağını bilmeli. konuyu dgs´ye getirip "onlar haksız hakkımız çalınıyor!!!" diyerek çığırtkanlık yapmak ne ahlaki bir şey ne de insani.

eğer dgs sınavına karşıysan,

" abi bence dgs sınavı össlilere yapılan haksızlıktır. dgs sınavının kaldırılması lazım. başkasının görüşüne saygı duyarım ama benimki budur" dersin. kendi görüşünü kendi ekseninde beyan edersin. bu kadar. zor mu kardeş?

konuyu çokomel kıvamına getirerek tartışmayı büyütmek çok mu hoşuna gidiyor anlamadım. sürekli aynı şeyi şeyi söyleyip duruyorsun. bunun ne sana bir faydası var ne de karşındakilere. üstelik onları zan altında bırakarak zamanlarını çalıyorsun ve morallerini bozuyorsun. dgs ile gelenlere "sizin hakkınız yok!" demeye getiriyorsun.


çimento kafalılığı bırak da biraz söz dinle.

@adminin seni uyarması ya da banlaması lazım. okulda bu kadar dgsli varken kışkırtıcılık yapmak ahlaki bir şey değil.
n\a
(29/09/2013 - 14:19)
ahlaki değerlerden bahseden birine bakın.bilmeden etmeden karşındaki yaftalayan biri mi anlatacak ahlaki olmayı.

dgs ile gelenlere sizin hakkınız yok demeye getirmiyorum diyorum zaten. ki farkındaysan birtek ben de aynı şeyi söylemiyorum.

ben zaten onlara yasadışı gelmiş muamelesi yapmıyorum adil olup olmadığını söylüyorum.yasalar düzen korumakla alakalıdır.adelet ise vicdanla alakalıdır.

dgs yasalara uygun ama adil olmayan bir şekilde geldiler bana göre
Gear up
(29/09/2013 - 16:05)
lafı sürekli oraya getiriyorsun arkadaşım.

"dgs yasalara uygun ama adil olmayan bir şekilde geldiler bana göre"

bunu sürekli, konu dahilinde olammasına rağmen farklı şekillerde söylersen olmaz. başkasına kendi fikrini kabul ettirmeye çalışırsan OLMAZ. ne olmaz? ahlaki olmaz.

bu sana göre. senin fikrin. başkasına da saygı duyacaksın. onların da kendilerine göre düşünceleri var. kimseye kendi görüşünü dayatamazsın. hadi diyelim adil olmayan yoldan geldiler. ne yapmalarını istiyorsun? okuldan mı ayrılsınlar? senden özür mü dilesinler? adamların önüne böyle bir imkan verilmiş. onlar da bunu değerlendirmiş. eğer adil değilse bu sistemi koyan yöneticilerle uğraş. başbakanlığa git mektup yaz. tbmm de milletvekillerine ilet bunu. laf salatası yaparak milleti tahrik etme.


~~~~~~~~~~~~


bakın millet ben baştan dedim bu dincilerle tartışma olmaz diye.

66 yorum yapılmış. bu konuya bununla birlikte 67 oldu. yaklaşık 50 yorum sırf bu santa denen adam yüzünden oldu.

50 x 10dk(ortalama yorum yazma-okuma-düşünme-sitede kalma süresi)

=

500 dk /60
=~
8 saat. hadi hadi bunların yüzde 30 senin yorumların

8-3/10x8
=5 saat

buradaki kullanıcıların toplamda yaklaşık 5 saatini yedin. bunları dışarıdan okuyan varsa bu zaman kaybı daha fazla olacaktır. üstelik dgs ile gelenlerin moral bozukluğu yarattığından manevi olarak yıpratman da söz konusu.


bazen insanların tecrübelerini hafife almamak lazım.
n\a
(29/09/2013 - 17:05)
gear up ne boş adamsın ya ben kimseye sen öyle düşünemezsin demedim ki sen de harbiden psikolojik sorun var galiba.

durmadan halüsinasyon görüyorsun ben hayır sen böyle düşüneceksin diye dayatmıyorum o zaman tersine mantıkla dgsyi savunanlarda sürekli olarak kendi düşüncelerini düşünmeme zorluyorlar neden böyle bakamıyorsun çünkü gerçekten bomboş birisin belli

hala inatla dinci diyorsun ya tanımadan etmeden gerçekten bir doktora görün arkadaşım sende bariz sıkıntı var

bulentd
(29/09/2013 - 17:24)
Santa okumayı öğrenmelisin ben yazılarımda dgs yi savunmadım hatta lys li olarak ciddi çalıştığınızıda söyledim ama ben kimseye haksızlık etmedim kimsenin yerine gelmedim bana ayrılan kontenjanı hak ederek bana yapılan sınavı geçtim de geldim seninle aynı yerdeyim aynı okuldan mezun olacağım %95 derslerin hepsini alıp aynı sorunları yaşayacağım ben dışardan hoop diye gelmiş olmuyorum olaya başından katılmış oluyorum. Hakkını yediğim insanlar olmadığından ve emek harcayarak geldiğimden dolayı mutluyum, emeğin ve enerjinin size göre karşılığı olmayabilir ama bizcesi öyle değil.
n\a
(29/09/2013 - 18:02)
yahu asıl sen yazdıklarımı okumuyorsun belli

ben sana inatla şunu dedim hala aynı şeyleri diyorsun

senin bu okulu bitirmek için benden daha az emek verdiğinden bahsetmiyorum.ben bu okula girmek için 1 sınav olmalı elli tane sınav olursa adil olmaz diyorum.kimsenin yerini işgal ettin de demedim

yahu biri hesabımı elemi geçirdi yukarda yazdıklarımı mı değiştirdi arkadaş ben nerede sana bunları dedim de bana bunları söylüyorsun

ben sizin okula gelirken olduğunuz sınavı eleştiriyorum yoksa okul boyunca çalışıp çalışmadığnızı ya da başarıp başaramayacağınızı değil

hatta şunu da dedim


diyorum ya şunu desen yahu devlet sınav açmış bende girdim kazandım.sistem adil değil de ben ne yapayım desen

tamam dicem

bulentd
(29/09/2013 - 19:30)
Kardeşim benim yazdıklarımdan farklı birşey mi çıkıyor anlamıyorum...?
bulentd
(29/09/2013 - 19:36)
Benim önümde bir yol var ben oradan yürümek zorundayım eğer benim burada olmamdan dolayı rahatsız isen bunun muhatabı yök tür ösym dir felandır filandır, bana yapacağın tek şey saygı duymak bizim sizlere yaptığımız gibi.
MustafaC
(29/09/2013 - 20:05)
Santa, bende DGS liyim...

Sen durumu bilmiyorsun anlaşılan. Bizim zamanımızda meslek liseli öğrencilere katsayı uygulaması vardı. Bunun ne kadar saçma bir uygulama olduğunu ve ne kadar büyük haksızlık olduğunu söylemeye gerek yok zaten...

Ben lisede, meslek lisesi makine bölümü okumuştum. Universite sınavında TÜRKİYE BİRİNCİSİ olsam dahi, hiç birşey olamayacağımı o zaman öğrendim. Bilerek gittin meslek lisesine diyeceksin, hayır bilmiyordum. Böyle saçma birşey olacağı aklımın ucundan bile geçmemişti. Herkes gibi universite sınavına girer, makine müh kazanırım diye düşünüyordum. Mesleği ve uygulamayı sevdiğim için lisede MAKİNE bölümüne gittim ve sonra universite sınavına girip Makine Müh. kazanırım diye hayal etmiştim..

Hani sen adaletten, haksızlıktan bahsediyorsunda ; adalet bunun neresinde? Düşün biraz, lisede makine okuyan biri üniversite sınavında birinci olsa bile makine mühendisi olamıyordu... Ben o durumlardan geçtim. Mecbur 2 yıllığa gidip, sonra Dgs sınavını kazanıp Makine Müh olmak zorunda kaldım.


Şimdi durum değişti, katsayılar kalktı. O yüzden DGS sınavının kesinlikle kalkması gerektiğine inanıyorum. Çünkü hiçbir engel kalmadı artık...


Bir diğer adaletsizlik ise, düz lise veya anadolu lisesi mezunlarının 2 yıllık üniversitelere gidip, buradan dikey geçiş yapmasıydı...Buda saçma birşey, hemen kalkmalı. Düz lise mezunları, 2 yıllığa gidememeli. 2 yıllıklar, zamanında haksızlığa uğramış öğrenciler içindi. Artık görevini tamamladı... O yüzden Dgs ile geçişin kalkması gerektiğine inanıyorum bende.[b]
n\a
(29/09/2013 - 20:05)
tamam da güzel kardeşim o zmaan neden savunuyorsun bu sistemi


yok biz de emek verdik yok dgs ales kadar zor.yok kontlar az zaten diye sistemi savundun durdun.yoksa başta deseydin imkan vardı kullandım diye kullancaksın tabi ona itarizım yok

burada sistemi eleştiriyorum yoksa şahıslarla ne alıp veremediğim olacak

yoksa kimse sana neden geldin demez diyemez.yasadışı değil sonuçta
n\a
(29/09/2013 - 20:18)
mustafa gittiğin okulun katsayı olayını bilmemek tamamen senin sorumluluğunda olan birşeyken bunu basit göremeyiz.

ben sana şunu söyleyeyim meslek liselerine katsayı olması gerektiğini hala düşünüyorum çünkü bence herkes kendi mesleğini yapsın.hıı şu olmalı düz liseye geçme durumu belki ilk sene ama

makine müh. mi olacaksın bunu yolu tek olmalı

bunun en güzel örneği askeriye yapıyor asker olucam diye girdin ama asker olmucam dersen tazminat ödersin neden çünkü 1.si devlet ona göre sana eğtim verip para harcıyor
2.si devlet sana göre planlama yapıyor

ki bu konuda meslek liselerinden puan kırıyorlar bence asıl anadolu öğretmen liselerine çok büyük ayrımcılık yapıyorlar.öğretmen olursan +30 olmazsan puan düşmüyor.

bilmiyorum bunlar size mantıklı geliyor belki ama bana öğretmen yetiştirmek amacıyla açılan okuldan mühendis ya da kalifiye işçi ihtiyacını karşılasın diye açılan bölümden mühendis çıkması yanlış bence

Gear up
(29/09/2013 - 20:42)
bir sığ insan yüzünden konu 70 küsür yorum almış. herkes toplanmış "bir" insana bir şeyler anlatmaya çalışıyor, nasıl bir anlayış varsa adamda hala anlamamazlıktan geliyor. o değil, insanların zamanlarını çalıyor.

vay efendim neymiş "sistemi neden savunuyorsun?" muşmuş.

sana ne? sa-na-ne? sana mı soracağız arkadaşım? kimseye düşüncelererini dayatamazsın. adam dgs yi sever, över veya övmez. karışamazsın. dgs oturmamış bir sistem olsa dahi karışamazsın.

"dgs gerçekte adil midir" sorusunu ısrarla dgslilere dayatırsan buna AHLAKSIZLIK denir. bunu dedirttirmeye çalışırsan da AHLAKSIZLIĞIN EN ÂLÂSInı yaparsın. iki saattir onu anlatıyoruz.

bacak kadar adamın yaptığı işe bak ya. cahillik nedir diye soranlara bu konuyu gösteririm referans olarak.

bu adam largonun yakını veya ta kendisi yada bir türevi. tartışmayı çok uzatıp da tartışmanın ne olduğunu bilmeyen yegane insan tipi. mitoz bölünmeyle çoğalıyorlar bunlar nedir anlamadım gitti.
bulentd
(29/09/2013 - 20:47)
santa yorumlarına iyice bakıyorumda tamam hatalıyım sana cevap yazıp zamanımı heba ettiğim için.
bulentd
(29/09/2013 - 20:50)
Mustafa nın katsayı sorununu bilmemesi onun sorumluluğunda ise sende o zaman araştırıp sana göre kolay yol olan dgs ye girseydin nasılsa günlük güneşlik bir yolmuş neden kastın o zaman kardeşim sende araştırsaydın bu işi derim bende sana, karşıya kapalı bir bakış açısıyla bakmaktan vazgeçmelisin bence

n\a
(29/09/2013 - 21:49)
Allah aşkına meslek liselerinin katsayı sorunu sağır sultan biliyor aynı şey sanki verdiğin örnek

gear up sende mi dincisin acaba

sen tabirine göre ortaya atladın boş konuştun sonra karşı tarafa hakaret ediyorsun ne oldu dinci
bulentd
(29/09/2013 - 21:52)
dinci nedir din alıp satan kişimi enterasan...
edimoun
(30/09/2013 - 08:45)
Gear, fikrini dayatamazsin şunu yapamazsın diyerek sen de kendi doğru bildiğini yapması icin karşı tarafı zorlamis oluyorsun ve bence, fikir dayatan kişi şöyledir böyledir derken kendini eleştiriyorsun çünkü bunu yapan sen olmuşsun bu başlıkta. Doğruluk veya yanlisligi ayrı mesele santa bir fikir öne sürerken sen çoğunlukla onun şahsına laf söyleme yolunu secmissin. Yani ikinizin tartışmasından bir sonuca varmak Cok zor bunun icin söyledim. Ayrica Gear, zihnîndeki bu kategorilerden kurtulmani tüm samimiyetimle diliyorum.
Sağlıcakla.
avangard1988
(30/09/2013 - 10:05)
şampuanlar sakin birbirinizi yemeyin,birlik olun sesinizi duyurun,hoşnutsuzluğunuzu yetkili yerlere bildirin birbirinizi kırmanın anlamı yok
MustafaC
(03/10/2013 - 10:34)
Alıntı: santa
mustafa gittiğin okulun katsayı olayını bilmemek tamamen senin sorumluluğunda olan birşeyken bunu basit göremeyiz.

ben sana şunu söyleyeyim meslek liselerine katsayı olması gerektiğini hala düşünüyorum çünkü bence herkes kendi mesleğini yapsın.hıı şu olmalı düz liseye geçme durumu belki ilk sene ama

makine müh. mi olacaksın bunu yolu tek olmalı

bunun en güzel örneği askeriye yapıyor asker olucam diye girdin ama asker olmucam dersen tazminat ödersin neden çünkü 1.si devlet ona göre sana eğtim verip para harcıyor
2.si devlet sana göre planlama yapıyor

ki bu konuda meslek liselerinden puan kırıyorlar bence asıl anadolu öğretmen liselerine çok büyük ayrımcılık yapıyorlar.öğretmen olursan +30 olmazsan puan düşmüyor.

bilmiyorum bunlar size mantıklı geliyor belki ama bana öğretmen yetiştirmek amacıyla açılan okuldan mühendis ya da kalifiye işçi ihtiyacını karşılasın diye açılan bölümden mühendis çıkması yanlış bence


Güzel kardesim, ben 13-14 yasımda nerden bileyim böyle saçma bir uygulama olduğunu ? Herkes gibi Ygs sınavına girer, herkes ile eşit konumda olurum zannediyordum. Ama dediğim gibi, YGS de Türkiye 1.si olsam dahi mühendis olamıyorsam, bu adaletsizliği göremeyip hala kafanın dikine gidiyorsan, sana diyecek birşeyim yok zaten... Ben SBS de Anadolu Teknik Lisesi, Makine bölümünü kazanarak gittim. Normal Konak Anadolu Lisesini kazanacak puanım olduğu halde, mesleğe ilgili olduğum için bu tercihi yaptım...

YGS ile aldılar da biz mi girmedik ? Git bunu devlet büyüklerine söyle, niye bu adamlara eşit öğrenci statüsü vermediniz zamanında diye...

Asıl olması gereken ne biliyor musun ? Mühendis nasıl olsa daha iyi mühendis olur sence ? Bir düşün...Senin dediğinin tam tersi uygulama olsa, daha iyi mühendisler çıkar. Örneğin, sen Anadolu Teknik Lisede, Hazırlık + 4 yıl= 5 yıl Makine Bölümü okusan... Sonra sınava girip, üniversitede Makine Mühendisliği okusan mı daha iyi mühendis olursun, yoksa şuan ki mevcut sistemde mi daha iyi mühendissin ? Bencede, olması gereken lisede Makine bölümü okuyup, mesleki eğitimi alıp, devamında Makine Müh. olunması ;) TEK YOLU BU OLMALI.


Son söylediğin teknik öğretmen meselesine zaten katılıyorum, orada sıkıntı yok. Teknik öğretmenler, mühendis olmamalı...

cubbelininjetskisi
(04/10/2013 - 16:21)
lan bunların hepsini toplayacan var ya üstüne benzin döküp yakacaksın arkadaş çatır çatır.
bize çok büyük haksızlık ediyorlar madem öyle ben de 2 yıllık okurdum sınavada çalışmazdım 1 sene fazladan hazırlanmazdım sonra bi iki ders verirdim kafam rahat 3 sene sürerdi en fazla artı stres olmazdı. şimdi bana hazırlıkla beraber 6 sene ye mal oluyor ve eşek gibi üniversite sınavına çalışmış oluyorum bunların telafiside yok. bu işi böyle yapanları çekip vuraqcaksın yaw..

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.