neden taksim? |
Sahi, neden yürüyoruz Taksim’e? Neden başka bir alan değil de, “ille de Taksim” diyoruz? Karşımızdaki iktidarın konjonktürel olarak en kuvvetli olduğu zamanlardan birinde dahi, “1 Mayıs alanı Taksim’dir” diye niye haykırıyoruz yırtılırcasına boğazımız? Yarın 1 Mayıs; Türkiye halkının emekçi sınıfı, sınıf dostları, devrimciler, demokratlar ve yurtseverler için, bilhassa yarınki 1 mayıs, emek ve dayanışma gününden öte, mücadele ve direniş günü. Bu ülkenin onurlu yurttaşları olarak karşımıza yarın, iktidar sahiplerini temsilen onların kolluk kuvvetleri dikilecek, tarih boyunca olduğu gibi bir kez daha. Ve Taksim’e yürüdüğümüz için bizden “hesap” soracaklar, gazlarıyla, coplarıyla ve bilimum saldırı araçlarıyla. Direneceğiz muhakkak, teslimiyet yok. “Terörist” diyecekler bize, “marjinal” diyecekler, tazyikli sularla bedenlerimizi yıkarken, bir sineği duvara yapıştırmak gibi hissedecekler belki. Başımızı ezmeye çalışacaklar. Gözaltına alacaklar, işkence edecekler, dövecekler, sövecekler, yıldırmaya çalışacaklar bıkmadan, usanmadan. Ama başaramayacaklar. Egemenler son teknoloji silahlarıyla üstümüze yürürken, yüzbinlerce kişilik ordularıyla saldırırken ve üstelik, “milli irade”nin %50’si onlara cevaz verirken, tüm bunlar bir kenara, saflarımızdaki eğilimlerden biri, bizi alan fetişisti ilan ederken, korkmuyor muyuz, karamsarlık kaplamıyor mu içimizi peki? Korkuyoruz elbet, korkulmaz mı? Ama onlardan değil; daha karanlık bir ülkede yaşamaktan, daha sömürücü bir düzene mahkûm olmaktan korkuyoruz. Daha az özgürlükten, daha fazla yoksulluktan, daha az aydınlıktan ve daha fazla geleceksizlikten korkuyoruz. Emperyalizmden değil ama ülkemizin işbirlikçiler eliyle emperyalizme daha fazla gömülmesinden korkuyoruz. Bölgesel bir savaşın aktörü olmaktan, sermayenin kirli çıkarları uğruna telef olmaktan korkuyoruz. Tek adamın kendisinden değil ama tek adam diktatoryasının altında bir köstebek gibi yaşamaktan korkuyoruz. Oligarşiden ya da polisten değil, daha fazla kana, baskıya ve zulme gark olmaktan korkuyoruz. Bunun için savaşıyoruz, bunun için mücadele ediyoruz. Korku insana dairdir ve bizim içindir. Odur bizi hareket geçiren duygulardan biri. Ve cesur insanlar, korkusuz değil, korkularının üzerine gidebilen insanlardır. Biz korkularımızın üzerine gidiyoruz. Baskının, zulmün ve karanlığın üzerine, adaleti, barışı, eşitliği ve özgürlüğü getirmek için yürüyoruz, dalgalar gibi… Korkuyoruz, dertlerimizin daha da saçaklanmasından ama elimizdekilerle de yetinmiyoruz, biline. Biliyoruz çünkü; yetinmek daha kötüsünün arifesidir. Daha kötüsü için yer hazırlamaktır. Atalet, egemenlerin halk için istediğidir, daha fazla sömürmek daha fazla kanımızı emmek için kullandığı bilinçsel silahıdır. Önce mülklere sahip olurlar, sonra daha değerli bir şeye; bilinçlere. Kendi ideolojilerini, toplumun bilincinde yaşatırlar. Üretim araçlarına sahipler ya, zihinsel üretime de egemen olurlar. Şükre ve tevekküle mecbur etmeye çalışırlar bizi. “Burası müsait değil, gidin şurada kutlayın bayramınızı” derler. “Size burayı uygun gördük, defolun gidin” derler. Susturmaya, yok saymaya, görmezden gelmeye çalışırlar. Ama yapamazlar bir türlü. Daha da saldırganlaşırlar. Sahi, neden yürüyoruz Taksim’e? Neden başka bir alan değil de, “ille de Taksim” diyoruz? Karşımızdaki iktidarın konjonktürel olarak en kuvvetli olduğu zamanlardan birinde dahi, “1 Mayıs alanı Taksim’dir” diye niye haykırıyoruz yırtılırcasına boğazımız? Çünkü Taksim’dir bizim tarihimiz. Ne diyordu Castro, “Devrim için savaşmayana sosyalist denmez”. Biz ne diyoruz şimdi? “Taksim için savaşmayana komünist denmez”. Biz milyonlarla orada başkaldırdık düzene, “biz üretiyoruz biz yöneteceğiz” dedik. Oligarşiye, emperyalizme ve faşizme orada kafa tuttuk biz. Orada öldük, orada dirildik. O vesileyle, o meydan bizim için, manası olmayan kaba bir maddi tapınımdan daha fazlasıdır. Direnemeyenler anlayamaz. Baskının ve zulmün bağrında, 1 Mayıs’ı kutlama organizasyonu olarak tertipleyenler anlamdıramaz bunu. Castro’nun sözündeki devrim kelimesi ne kadar fetiş malzemesi ise, bizim sözümüzdeki Taksim de o kadar fetiş malzemesi olabilir anca. İktidarın, halkın iradesine müdahale ettiği, kutlama yapmak istediği alanı yasakladığı yerde direnişe geçmek midir fetişist olmak, yoksa Taksim’in legal olduğu zamanda, tüm yerelleri toplayıp cümbür cemaat Taksim’e çıkmak mı? Ne gariptir, tam da Taksim yasaklandığında geldi fetişizm akıllara. Tam da direnişin çağrısının sağır sultanın dahi kulağına gittiği bu köhne karanlıkta geldi akıllara fetişizmin tahlilini yapmak. Tam da sırasıydı. Şimdi biz yarın Taksim için direneceğiz. Orası kesin. Belki önümüzdeki sene de direneceğiz. Hatta belki daha sonraki yıl da direneceğiz ve sonuç olarak o meydan eninde sonunda, ya bugün ya yarın ama muhakkak yeniden bizim olacak. Belki bundan yıllar sonra da, bu direnişe dahil olmayanlar, kendi kitlelerinin motivasyonunu pekiştirmek için, örgütlü mücadelenin nasıl da mevcut karanlığı yırtarak yeni kurucu pratikleri yaratabildiğini, nasıl da değiştirme ve dönüştürme gücüne haiz olduğunu anlatan yazılar kaleme alacaklar satırlar boyu. İşte o zaman tarihin ironisini göreceğiz ki bunlar, kararlı bir savaşın sonunda bedeller ödenerek kazanılan o alana devrim türküleri söyleyerek, sloganlar atarak girecekler. Karanlığın ve sömürünün kol gezdiği şu zamanlarda umut, devrimci bir insan kılığına bürünmüştür, sol yumruğu havadadır ve yüreğinde çarpan kalbi özgürlük için kan pompalamaktadır bedenine. Artık ne geriye dönmek vardır, ne de yelkenleri suya indirip “nasıl istersen beyim” demek. Karanlığın sahibinin, meydana çıkan tüm yolları kapadığı yerde ona düşen, bir devrimci yol bulmaktır. Bir savaş var ortada, bir tarafta ezen, bir tarafta ezilen. Çok sözler edilir mesele dair ama, kesin bir şey var ki, birinden yana olmayan diğerinden yanadır son kertede. Ne diyordu Lenin? “Daha az tumturaklı sözler, daha fazla günlük iş”. Şimdi ne diyoruz biz? “Daha fazla Taksim, daha fazla direniş!” Kaynak: http://muhalefet.org/yazi-fetisizm-derken-berkant-gultekin-26-6036.aspx güzel bir yazı. |
gönderen: Mest4 - 02/05/2013 - 23:05
|
Konu Hakkında Yapılan Yorumlar: |
yorum yapan(tarih) | yorum |
iversonnn (02/05/2013 - 23:08) | komunust rusya yıkıldı haber vereyim, gazeteleri okumuyorsunuz :D |
Mest4 (02/05/2013 - 23:17) | Senin takip ettiğin ana akım medyayı okumadığım kesin. Hani şu haberleri birine sormadan yayınlamayan gazeteler var ya onları. Sovyet Rusya´dan sonra kapitalizm nihayi zaferini ilan etti diyenler, 2007´deki kapitalizmin büyük 3. krizinden sonra ´´neoliberal´´ politikalar olarak adlandırdığı politika tezlerine sarıldılar. Şimdi ki ekonomistler sosyalist bir dünyanın olması gerektiği tartışıyorlar. Hani şu İngiltere´de WallStreeti işgal et, İspanya´da Öfkeliler hareketi, Yunanistan´daki emekçilerin başkaldırdığı sistemin adı ne biliyor musun? Kapitalizm. Yazıyı okusan yazdığının konuyla alakası olmadığını göreceksin. Gazete okuman güzel. Ama gazeteleri de böyle okuyorsan bence düzeltmelisin. |
iversonn2 (02/05/2013 - 23:23) | dünyanın kaynakları sınırlı, ağlayanlar dogdugunda zaten milyarlarca insan vardı, ağlayacakalrına anne babalarına kızsınlar, madem fakirdiniz niye dogum kotrolu uygulamadınız diye |
Mest4 (02/05/2013 - 23:31) | Tahmini Dünya´daki varlığın yüzde %60´ına 200 insan sahipken dünya kaynakları elbette yetmez. Peki sorarım bu insanlar hangi emekle bunları hak etti? Ya da sen soruyor musun? Peki bunlar insanlara emekleri karşılığı dağıtılırsa ne olur? Hepimiz beraber üretip beraber tüketsek? Birazda bunları sorgulamak lazım. İçimizde elbette senden daha az çalışıp senden daha fazla kazanmak isteyen veya hiç çalışmayıp seni çalıştırıp senin emeğin üzerinden geçinmek isteyenler olacak. Ama sen insan olarak direnirsen kaybetmezsin. Rusya´da sistemin çökmesi sosyalizmin kötülüğü müdür? Yoksa vahşi kapitalizmin baskılarıyla, saldırarak o sisteme saldırması mıdır? Hak verilmez, hak alınır!.. |
Burden (02/05/2013 - 23:32) | "dünyanın kaynakları sınırlı, ağlayanlar dogdugunda zaten milyarlarca insan vardı, ağlayacakalrına anne babalarına kızsınlar, madem fakirdiniz niye dogum kotrolu uygulamadınız diye" Ancak bu kadar güzel sıvayabilirdin zaten :) |
silici (02/05/2013 - 23:39) | ya bu işçilerin sürekli "eşitlik, düşük ücret, lenin, marx vs." den bahsetmesine anlam veremiyorum. Kriz ortamında işin var maaşın var daha ne istiyorsun? Komünizmmiş direnişmiş, sol yumrukmuş. Kuzey korenin halini görmediniz herhalde... Ne yapacaksın devleti mi yıkacaksın!? Bak avrupaya yunanistan kan ağlıyor, ispanya iflasın eşiğinde keza portekiz yine aynı... Zaten hükümetimiz sosyal devlet olma özelliğini sağolsun gerek yardım paketleriyle gerekse sağlık alanındaki reformla gösteriyor. Bunlara rahat batıyor herhalde. Eee zaten başlığı açan şahıs karışık havuzu savunuyordu. Aynı zihniyet... Şaşırmadım. |
iversonn2 (02/05/2013 - 23:40) | siz toprak,altın, para elinizde ne var getirinde bi paylaşaım sonra başkalarının malına göz dikersiniz |
Mest4 (02/05/2013 - 23:47) | @iversonn2 düz mantıkla bakıyorsun. Bunu isteyen insanlar zaten bu kaynaklara sahip değil. Asgari ücret alan adamın neresinde altın var. Kaç tanesinde 2-3 ev var ki paylaşsın. Ayrıca bu salt bir paylaşım sorunu değildir ki. Enternasyonal olmalıdır. Bu insanların emekleri sömürülüyor verdikleri emek karşılığında hiç emek vermeyenler kazanıyor. Mesela ´´artı değer´´ bunun meselesidir. Sosyalizm´de artı değer üzerine yapılmış bir soyutlamadır. Bunu zaten yapıyorlar. Dayanışma evleri, festivaller, etkinlikler, ücretsiz eğitimler, mahalle çalışmaları. Ancak var olan sistemde kısıtlı kalıyor bunlar. Bunun için emek vermeden sömürerek kazananların yıkılması gerekir. |
Mest4 (02/05/2013 - 23:48) | @silici evet o şahıs benim. Aynı zihniyet haklısın. Şaşırmayacağını biliyorum :) |
silici (02/05/2013 - 23:59) | "Bunun için emek vermeden sömürerek kazananların yıkılması gerekir." tutmayın küçük enişteyi... Ayrıca yorum yaptığım insanın imanının eksik olması -Allah bilir bu şimdi cenabettir...- zaten onun yanlış yolda olduğunun göstergesi. Senden hayır çıkmaz kusura bakma birader. Okulda bomba felan patlatırsın maazallah aman diyim yapma... |
iversonn2 (03/05/2013 - 00:01) | mest madem ellerinde bir şey yok ana babasını suçlasın diyorum bende, madem fakirlermiş niye cocuk yapmışlar |
Mest4 (03/05/2013 - 00:05) | @iversonn2 hocam bunun onunla ne alakası var. Yani çocuk yapmaları var olan haklarını söylemelerine ve mücadele etmelerine engel değil ki. Bu kadınlar tecavüze uğruyorlar o zaman anne babalar kız çocuk doğurmasın gibi bir yorum olur. |
Mest4 (03/05/2013 - 00:07) | @silici Allah´ın bileceği şeyi senin söylemen tuhaf olmuş imanlı bir insan olarak! Merak etme patlatırsam senin olmadığın bir zamana getirmeye dikkat ederim :) |
silici (03/05/2013 - 00:18) | buraya gelmiş marksizmi savunuyorsun sonra da inkar ediyorsun. Yahu sen ne yaptığını biliyor musun? Karl marx dini inkar eder, materyalisttir. Ee onu savunan da onun gibi olur... Alnın secdeye değsin genç adam. Yarın cuma. Git cumaya gör bakalım kardeşlik nasılmış... Merak etme ülkenin ekonomisi iyi, sana buradan garanti veriyorum. |
Mest4 (03/05/2013 - 00:31) | Evet marksizmi savunuyorum bunun aksini nerede söyledim. Herkesin din ve vicdan özgürlüğünü savunuyorum. İnkar değildir o. ´´Din toplumun afyonudur.´´ der. Sistemin dini bir araç olarak kullanmak için bu alanda bazı reformlar yaptığını söyler. İyide emekçi haklarını konuşuyoruz. Cumaya giden insanlarda bu sistemin kötü olduğunu söylüyorlar. Allah´ın bu dünyadaki bütün her her şeyi hakkaniyetli paylaşmamız gerektiğini söylüyorlar. Hatta 1 Mayıs´ta alana çıkıyorlar(Bknz. Anti-Kapitalist Müslümanlar) İmanlısın o zaman kuranı okumuşsundur. Ne der Necm Suresinde ´´Şüphesiz insana kendi emeğinden başkası yoktur.´´ Buna ne diyeceksin? |
silici (03/05/2013 - 00:48) | şimdi lafı eveleme, sen bana şunu söyle namaz kılıyor musun kılmıyor musun? Eğer kılmıyorsan bir şey anlatamam. Kılıyorsan sende ve bazı kişilerde frekans uyuşmuyor. Mesela çoğu müslümanlar ve sn. Başbakanımız arasında görünmez bağ vardır. Maalesef sen ve bazılarımız bu bağdan mahrumlar. Bizde zekat vardır. Malının 40ta 1i verilir. Sadaka da bizi beladan korur. Bu kadar. Konuya şöyle farklı bakalım; öyle komünizm eşitlik diyorsun ama işverenler de o kadar kişiye ekmek veriyor naber?... Bir insanın beyin hücresi kas hücresinden 20 kat daha fazla enerji harcıyor. İstersen konuya böyle bak. Sen diyorsun herkes eşit olsun. Herkesin eşit olması zaten eşitsizlık olur. Ayete gelince, bu ülkede asgari maaş 1000tl. Bu ücret zaten emeğin karşılığı olarak yeterlidir. Daha fazla mı istiyorsun? Kafanı çalıştır. |
Mest4 (03/05/2013 - 01:05) | Seni ilgilendirmez. Buna göre mi insanları değerlendiriyorsun. Lafı eveleyen ben miyim sen misin? Hiçbir soruya cevap vermiyorsun? Ne diyorsun anti-kapitalist müslümanlara. Bizde paylaşma vardır. Bizde herkes emeğinin karşılığını alcağı için sadakaya gerek yoktur. Bu ancak üretecek güçte olamayanlar insanlar için geçerlidir ama buna da paylaşma diyoruz. İşverenler o kadar kişiye iş veriyor evet peki çalıştırdığı fabrikada ki motorları, üretim araçlarını nasıl alıyorlar. İnsanlara sadece daha çok çalışması gerektiğini söyleyerek onlardan daha fazla kazanıyorlar. Hayata islam penceresinden baktığın için böyle örnek veriyorum. Hz.Muhammed değil midir komşusu aç yatarken karnına taş bağlayarak yatan? Birde ayrıca sana soruyorum hangi insan bu dünya düzeninde çalışarak gemiler alabilir? Bu mudur savunduğun islam? Ben islam-i bakmıyorum. Bana emir edilmese de bunların insani gereklilik olduğunu düşünüyorum. Ülkede asgari ücret 1000 tl demişsin. Türkiye´de Nisan 2013´de yayınlanan belgelere göre açlılk 1.012, yoksulluk sınır 3.298 lira. Senin söylediğin fiyatta yanlış. 2013 asgari ücret n net tutarı 773,01 lira olarak açıklandı. Şimdi düşün bakalım hangimizin kafa çalıştırması gerek. |
n\a (03/05/2013 - 01:11) | Ha bide lafa atlamış olmayayım bu ülke dünyada en çok vergilerin olduğu ülke. Yani ne kazanırsan kazan zaten devlet alıyor çoğunu senden. Şimdi devam edin. |
silici (03/05/2013 - 01:28) | Anlaşıldı şimdi ne olduğun, neyse... Başbakanımız ticaretle uğraşıyor haklı olarak. Kendisi de söylemiştir. Gemi alması gayet doğal. Yoksa bu kadar dünya çapında itibarı olan karizmatik, çakı gibi birisinin masrafı sadece başbakan maaşı ile giderilemez. Ayrıca peygamberimizin yaptıklarını yapmaya sünnet denir şimdi bilmezsin sen. Dinimizde farz olan yükümlülükleri yerine getirmek zorunluluktur. Ama sünnet zorunluluk değildir. Bu noktada işverenlerimizin vicdanına kalmış bir olay olur anlattığın durum. Ayrıca asgari ücreti hükümetimiz sanki 3000tl yapabilecek durumda da konuştuğun şeye bak. Dış borç ne kadar biliyor musun? Şimdi bana 10 yıl önce azdı şimdi çok hikayesini anlatma. Teknolojinin gelişmesiyle insanlarda tüketim çılgınlığı başladı. Paramız ithal ürünlere gitti. O kadar marksizmi savunacağına bunları dùşünseydin keşke. |
silici (03/05/2013 - 01:30) | bir kindar gencin haykırışını duyar gibi oldum... |
Mest4 (03/05/2013 - 01:31) | @silici iç sesindir o :) |
silici (03/05/2013 - 01:35) | senle ilgili değil. neyse cevap yok mu yazdıklarıma? Marksizm çöktü mü yoksa |
Mest4 (03/05/2013 - 01:44) | Yok biliyorum sadece düşündüğüm ve desteklediğim şeyleri okumuyorum. Onun dışındaki bilgileri de okuyorum. İslami tartışma yapmak istemem ama sen hayata onun dışında bakmadığın için öyle anlatıyorum. İslamın peygamberi de ticaretle uğraşıyordu. Sarayları falan mı vardı? Sen peygamberini mi tayyip erdoğanı mı örnek alıyorsun. Evet hükümetin asgari ücreti 3000 tl yapamaz. Aslında baştan beri aynı cevabı veriyorum ama anlamıyorsun? Neden veremez? Çünkü onun neoliberal politikalarında sermayedarlar daha fazla kazanmalı. Emek vermeden kazananlar çok olduğu için emekçilere o maaşı veremezler. Marksizmi sen sadece din karşıtı olarak mı biliyorsun. Okumadığın şey hakkında nasıl yorum yapabiliyorsun. Sosyalizmin ekonomi politikasını biliyor musun? Cevap almadığın soru veya mantıksız bulduğun cevap var mı? Varsa söyle cevapsız bırakmam istemem. Atlamışsam soruyu yaz tekrar cevaplayayım. |
silici (03/05/2013 - 01:56) | eğer bu "eşitsizliği" dinsiz imansız bir iktidar düzeltecekse, biz hep böyle kalalım daha iyi. Allah göstermesin. Biz dinimizi yaşayan bir milletiz. |
steel-90 (03/05/2013 - 02:08) | silici beyimiz yine iş başında. yarın cumaya git kardeşliği orada gör diyor, bide başbakanı falan işin içine katıyor. hem kardeşlikten bahsedip hem de suriyeli teröristlere silah ve para yardımı yapanlar nasıl da kardeşliğe örnek olur anlamadım. silici sen git bi ayran iç Allah aşkına ya. hadi iki saattir bişey yazmıyım diyorum ama yeter arkadaş.ayran iç ayran |
steel-90 (03/05/2013 - 02:10) | ayrıca o yukarıda bahsedilen devlet yapısı da din düşmanı falan değildir, önce öğrenip sonra konuşalım lütfen, nerden çıkıyo bu sözler ayranı fazla kaçırmışsın silici ayrıca o çakı sigorta emeklisi maaşıyla o gemiyi nasıl aldı babadan köyde yemişlik miras kalmadı herhalde |
Mest4 (03/05/2013 - 02:10) | @silici Dininde Fussulet ayetinde ´´Yeryüzünde sabit dağlar varetti. Orasını bereketlendirdi. İhtiyacı olanlar için EŞİTÇE dört mevsim rızık ve rızık kaynakları var etti.´´ der. Haşr ayetinde ´´O mallar zenginler arasında dönüp dolaşıp bir devlete dönüşmesin.´´ der. Nahl´de ´´Rızıkta üstün kılınanlar mallarını, ´´arada fark kalmaz, eşit hale geliriz´´ diye yanındakiyle paylaşmıyorlar. Allah´ın nimetinimi inkar ediyor bunlar.´´ der. Şimdi senin dinin bunu emrediyor ama sen bunlara karşı geliyorsun. Gerçekten dinini mi yaşıyorsun? İşte ´´Din toplumun afyonudur.´´ lafının özeti budur. İnsanlar şahsi çıkarları için evriştirebiliyorlar bunu. Ayrıca hepimiz kendi yaptıklarımızdan sorumlu değil miyiz? Öbür tarafta hesabını vereceğiz dine göre. Bunun kararı insana bırakılmıştır dinde. Bu yüzden dinince insanları sen değil Allah yargılar. din ve vicdan özgürlüğünün olması gerekir. İnsanları zorlayamazsın. İnsanlar inançlarına göre yargılanamaz. Bu tartışma pek istediğim bir tartışma tarzı değil çünkü mesele dinsel bir çözüm değil ama sen salt baktığın için böyle anlatmak zorunda kalıyorum. Enternasyonal birşey olmalıdır. Bu dünyada nasıl güzelce yaşabileceğimizin yoludur sosyalizm. Eşitçe, kardeşce, kültürel farklılıklarla. Ama sömürgenlikle, soygunculukla değil. Benim veya başka bir insanın dini inancı sadece onu ilgilendirir. Bir insan inanmıyorsa da böyle düşünüyorsa bunda ne sıkıntı var. Sen yaşa inan o inanmasın veya başka birşeye inansın ama neye hepimiz neye inanalım eşitliğe, kardeşliğe. Mesele insan aklının dünyayı güzelleştirebilecek kadar temiz olmasındadır. Bence şimdi otur bir düşün. İyi geceler. |
steel-90 (03/05/2013 - 02:14) | +1 Mest4 |
n\a (03/05/2013 - 02:20) | : ) |
makuba (03/05/2013 - 06:51) | silici başbakana dokunmak sevaptır dememiş : ( |
kargatr (03/05/2013 - 09:10) | @mest4 "kardeşim" dini dincilerle tartışmaya girmeseydin keşke. Çünki içinde oldukları akıl tutulmasının dışını dinsiz olarak nitelendirip işin içinden çıkarlar. Çünki onlar seçilmişlerdir. Onlarla aynı saat hristiyan bir ülkede doğan bebekten farklıdır onlar. Her nasılsa yaratan onları yarattığı an sevmiştir.(bkz: "gaşına gözüne gurban") O yüzden sevmediğini hristiyan ülkeye bizim şakirtide buraya yollamıştır. Bu çağda ,üniversite gibi bilginin, aydınlığın insanın gözüne kadar sokulduğu bir yerde bile bilgiyi reddederler. Keşke atgözlükleri olsaydı belki o dar çerçeveden bile birşey görürlerdi. Ama malesef açık gözleriyle kör bakmayı sevmiş bizim şakirtler. O yüzden hiç güzel vaktini tüketme "kardeşim" :) |
otadam (03/05/2013 - 10:05) | neden taksim? Çünkü başka yerde yakacak dükkan yok. Kan akıtma imkanı yok. Onun için taksim. Bu ülkedeki en şerefsiz, pislik, ilkel insanlar bir mayısta taksime gelir. İzmirde ankarada toplanıp bir mayıs kutlayanlar insan olabilir ama taksime gelenlerin önüne lenin çıkıp dur dese onu da taşlarlar. Amaç yakıp yıkarak orgazm olmaktır. Hoş bunların istediklerini verecek cesaret yok iktidarda orası ayrı. |
tanju_yzc (03/05/2013 - 14:53) | Şimdi burada ekonomi-politiği filan kenara bırakalım da siz şunlara bir cevap verin bakalım. Siz kim oluyorsunuz da fakir insanların çocuk yapma hakkı olup olmamasına karar verebiliyorsunuz? Siz kim oluyorsunuz da insanların örgütlenme hakkı olmasına karar verebiliyorsunuz? Siz kim oluyorsunuz da tanımadığınız insanların hiç içine girmediğiniz olaylara verdiği tepkileri şerefsizlik vs. gibi alçakça ifadelerle yargılayabiliyorsunuz? Herkesin bir görüşü vardır. Tartışılır, sataşılır ve görüşler bir birini irdeler. Doğal olanı da budur zaten. Ancak unutmayın ki üniversite demek her türlü politik ve dini baskıdan uzak özgür düşüncenin savunulduğu ve filizlendiği yerdir. Ancak güya bir üniversiteli formunda verilen referanslar ya dini ya da iktidarın uzantısı, bence önce bu saçmalıklardan vazgeçin ve özgür düşüncelerinizi ortaya koyun ki dinin ya da iktidarın arkasına saklanmadan sizin kim olduğunuzu görebilelim. |
steel-90 (03/05/2013 - 18:24) | otadam´dan nikine yakışır yorum geldi. sen kimsin de bu insanları şefersizlikle suçluyorsun. yazık günahtır be. mühendis olduğunda ek mesai ücretlerin, yıllık iznin,mühendis hakları,çalışan hakları vs. vs. ordaki yetmiş yaşındaki amcalardan gençlere kadar insanların verdiği emeklerle elde edildi. senin kullandığın insana yakışmayan hakaretleri söylemek istemiyorum ama bu ne kendini bilmezliktir. taksimde geçmiş yıllarda daha geçen sene yüzbinlerce kişiyle 1mayıs kutlandı,tek bi yurttaş dahi mağdur olmadı.ne cam indi ne çerçeve tamamdır ufak tefek birkaç grubun hoş olmayan bir ki davranışı olabilir ama orada yüzbinler var ve o yüzbinleri şerefsizlikle suçlamak senin cürmün değil |
otadam (03/05/2013 - 19:14) | ben işçi hakları insan hakları için emek veren aklı başında sosyalistlerin gidip vatandaşın dükkanına molotof atacağına inanmıyorum. Orada terörize olmuş insanlıktan çıkmış yaratıklar var. Gs taraftarı bir kez ali sami yenden çıkıp yakarak yıkarak taksime yürümüştü. Genç kızları bırak yaşlı kadınlara bile saldırmışlardı. Ben de GS´liyim işi başka yere çekmeyin ama terör budur terörize olmak budur. Babanın arabası olsa taşladıkları anlarsın biraz. Bu teröre yatakçılık yapan herkes şerefsizdir bence. |
steel-90 (03/05/2013 - 19:45) | bak anlıcağın dilden konuşayım ülkemizde zaman zaman tecavüz olayları yaşanıyor demi şimdi yurt dışından biri ne kadar TC vatandaşı varsa hepsi tecavüzcü derse ne kadar abuk sabuk bir yorum yapmış olursa. senin taksimde 1mayıs kutlamaları yapmak isteyen toplama toplasan 100 kişiyi geçmez kaldırım sökücüleri üzerinden küfür etmen o kadar abesi iştigaldir.ayrıca insanlara zarar vermek demişken bu olaylarda biber gazından ölenler oldu,gözleri görmeyen insanın bacağını 3 yerden kırdılar.üzerinde yere 45derecelik açıyla atınız ve insanların üzerine atmayınız yazan kitle silahlarını insanların kafasına gözüne sıkanlardan,acil servise gaz atıp astım hastalarının yoğun bakıma girmesine yol açanlardan,kalp krizi geçirenlerden söz et |
otadam (03/05/2013 - 20:28) | genelleme yapmam hataydı. biber gazından ölenlere de marx rahmet eylesin artık |
silici (03/05/2013 - 20:40) | Steel-90, hırsızın hiç mi suçu yok? @otadam kardeşim olayı gayet güzel açıklamış. okuyabilme yeteneğin varsa bak yoruma. 1 mayıs kutlamalarını bence terörize olmuş gruplar yapıyor. Ne de olsa leninist-marksist din düşmanları bunlar... pkk nın ideolojisine bakın bakalım ne bulacaksınız? Marjinal gruplara bak hele... Polisimize misket fırlatıyor sapanla. Ulan o polisin görevi o. ona ne denirse yapar. Bu saldırmanın öfke kusmanın anlamı ne?.. ayrıca, eğer taksimde kutlamaya diretmeseydiniz o saydıklarının hiç biri olmayacaktı. Bayram her tarafta kutlanır. gidersin tatil gününde kendi işyerine, hep beraber bütün işçilerle bir mangal yaparsınız, sohbet edersiniz kutlarsınız bayramı. Ne güzel işte, adı üstünde bayram... Ama yok sizin işiniz gücünüz devletimizi devirmek, sağa sola kin beslemek. Kuzey korenin halini görmüyor musun? Eğer çok istiyorsan defol git koreye. devletimizden uzak durun. |
otadam (03/05/2013 - 20:58) | @silici ironi yapma hırsızın suçu yok mu derken çok yanlış düşünüyorsun aslında orada vatandaşın dükkanını yakan, arabaları taşlayan, insanlıktan çıkmış olanlar oraya sızmış mitçiler. sırf bu görüntüleri oluşturmak için yapıyorlar |
steel-90 (03/05/2013 - 21:26) | sen kime defol git diyosun küstah herif.sen nesin ki beni yurdumdan kovmaya kalkıyosun kendini bilmez. sende iki gram sorgulayıcı akıl olsa pkk´nın marksist-leninist olmadığını anlarsın.ayrıca din düşmanı da sensin dinsel ayrıştırma yaparak dini batmışlığına alet ediyosun,din senin can simidin mi? ayrıca insanların sapığa holigana açık olan meydanın kendilerine kapalı olmasını haksız görmüştür olan biten bu.yandaşlığı bırak kafayı çalıştır önceki iki sene polis yoktu iktidarın faşizan baskısı yoktu olay yoktu, bu sene kadıköyde olay yoktu,izmirde olay yoktu. eh silici konuşuyosun da bir mayısın ne olduğunu bilmiyosun be usta hıdrellez mi bu mangal yapçan adı birlik dayanışma ve mücadele günüdür onun.dün çok kaçırmıştın yine fazla yüklenmişsin ayrana az iç şu mereti be kardeşim |
kargatr (03/05/2013 - 22:17) | steel90 +1 |
silici (03/05/2013 - 22:47) | @otadam, hocam olabilir bazı istisnalar ama görünen köy kılavuz istemez... @kindar steel, pkknın ideolojisini öğren ondan sonra konuş. http://tr.wikipedia.org/wiki/PKK "PKK´nın ideolojik yapısı Marksizm-Leninizm, Maoculuk ve Apoculuk´tur." kaç ilde 1 mayıs gösterilerinde pkk bayrağı açmak istediler bu steelin haberi yok... insan gibi kutlayanların yeri ayrı tabi... Kutlama şekli farklı olabilir bilemem. Bu bir bayram olduğuna göre sohbet etmek, yemek yemek hiç de absürd olmaz. Eğer serbest konuyu okuyabilecek kadar yeteneğin olsaydı, 1 mayısa verilen anlamın polisle mücadele, milletin iradesini hiçe sayma, komünizm, marksizm, castro, kışkırtıcılık etrafında konun dönüyor olduğunu görürdün. biraz daha derine inersen bu konuyu açan kişinin açık havuzu savunduğunu da görürdün. Aynı zihniyet. zerre şaşırmadım. al sana pkk. al sana marksizm leninizm. şimdi sen pkknın açılımının k. işçi partisi olduğunu da bilmezsin. şimdi anladın mı neden anarşist gruplar 1 mayısı kutluyor(Bkz. geçen sene) Burada polisle bir hiç uğruna çarpışan, huzurumuzu bozan, 1 mayısa gölge düşüren ne idüğü belirsiz insanlardan bahsediyoruz. Ne uğruna? TAKSİM uğruna güya. taksime çıkıp ne yapacaksın? nedir bu sevda? geçmişte yaşanan trajedik olay yüzünden orayı simge yapmış olabilirler ancak orada inşaat olduğunu da görebilirler. Simge, yoksa devletten öç almaya mı dönüşüyor steel-90?? ne mücadelesi bu? polisimizle çarpışma mücadelesi mi? 1. Taksim polis meydan muharebesi kazanma şerefinin bayramı mı 1 mayıs? yoksa emek dayanışma günü mü? Bu günde polise saldırmak suç değil senin dediğine göre? Kardeşim osmanlıdan kalan bir devletimiz var. Hazır Başbakanımızla bir ivme yakalamışken hepimiz birlik olsak islam çatısı altında güzel olmaz mı? |
steel-90 (04/05/2013 - 11:49) | pkk ideolojisini sen öğren tamamen ulusalcı bir hareket nasıl olur da marksist-leninist olur aklın mantığın alıyo mu senin bana söylicene git kendin araştır iki satır okusan yeter. niye insanlar böyle günde polisle çarpışmayı temel hedef alsın olayları çıkartan bir mayısı kendi istediği kılıfa sokmaya çalışan,suç böyle bir günde böyle anlamlı bir yeri emekçilere kapatanlarındır,çıkan olayların sebebi diktatöryal bakış açısıdır.bu arada hangi ivmeden bahsediyosun sen ben negatif ivme görüyorum.reel ücretler düşüyor,önceki yıllara göre borç artıyo,TL döviz karşısında değer kaybetmeye devam ediyor,vergiler artıyor, maaşlara %4 zam geliyor.hangi iyiye gidiş bu. |
silici (04/05/2013 - 12:03) | Senin tartışılan şeyden zerre haberin yok. Başlıkta yazılan yazıyı okusana birader? Kin besleyerek tartıştığın için akıl tutulması yaşıyorsun. krizin neredeyse ülke deviriği şu günlerde biraz dişimizi sıkacağız artık. Dünyada küresel kriz var her ne kadar türkiyeyi tam olarak vurmasa da. Bak avrupa ülkeleri kemer sıkıyor biz kemer sıkınca kindar nesil hemen havalarda... Her şuçu Ak Partiye atmaktan bıkmadınız. Bir olay olsa hemen suçlarsınız. Bu kin bu nefret nerden geliyor anlamıyorum. Bu arada sen kuzey koreye git kardeş. Yiyeceğin yemeği bulamazsın ama orada eşit yaşarsın liderin yakınları da "daha eşit" yaşar anlayana... |
steel-90 (04/05/2013 - 14:16) | tek kelimeyle acıyorum,piyasaların tekrardan açıldığından bi haberiz,ayrıca ben 12 yıllık süreyi değerlendiriyorum.kalkmış oraya git buraya git.sen kimsin ya sana mı sorcam nerede yaşıyacağımı.bu topraklarda yamamaktan mutluyum ve bu topraklarda daha adil bi şekilde tüm insanlarla kardeşçe yaşamak istiyorum,hepsi bu.illa birbirimizi biyerlere göndereceksek sen de mısıra git o pek övdüğünüz baharınıza katıl hristiyanlara sokak ortasında tecavüz edip sonra kesip leğene kanını akıtırsınız,suriyedeki muhalif kardeşlerinin yanına git alevileri çoluk cocuk demeden kurşuna dizersiniz.hani pek övüyosunuz ve onlara akıl hocalığı yapıyosun ya orda beraberce şeriat ilan edenlerle aynı yağda kavrulursun ve lütfen konuyu alakasız yerlere taşıma 1 mayısa dair bişeyler konuşulurken konuyu nerelere savurdun tamam her söylediğine mantıklı cevaplar yazarım ben senin ama buradaki başlık belli,hadi bakalım selametle |
silici (04/05/2013 - 17:42) | "alevileri çoluk cocuk demeden kurşuna dizersiniz" "hristiyanlara sokak ortasında tecavüz edip sonra kesip leğene kanını akıtırsınız" "suriyedeki muhalif kardeşlerinin yanına git alevileri çoluk cocuk demeden kurşuna dizersiniz" Terbiyesizlik yapma. Müslüman kardeşlerimi böyle şeylerle genelleyemezsin. Senin ne olduğunu bilmiyorum. benim ne olduğum belli ki suçladığın şeyler müslüman kardeşlerimi hedef alıyor. Sen bana suçlamalarda bulundun ben de sana cevap verdim. şimdi cevap bulamadın terbiyesizce şeyler yazıyorsun ki kindar gençten bu beklenir. Konuyu açan adamın ne yazdığından haberin yok gelmiş 1 mayıs için tartışıyorsun. 1 mayısa karşı mı çıktık? nedir bu nefret? Ülkemden de memnunum. Allah razı olsun hükümetimizden. Onların sayesinde krizden pek etkilenmedik, onların sayesinde dünyada bu kadar itibar görüyoruz. Başbakanım time dergisine bile çıktı. BM toplantılarında ayakta alkışlanıyor. Dünyanın en etkili insanlarından biri seçildi. Ben yönetimden gayet menunum. ne de olsa demokraside çoğunluğun sözü geçerli. Sana burada susmak düşer. Senin hakkın budur! Bu arada sana kuzey kore yolu göründü. Orada seni bekliyorlar: |
kamilsevenadam (04/05/2013 - 20:25) | Merak ettiğim bir kaç soru var? @Silici ve @Otadam ´a soruyorum? Siz 1 mayıs´da neredeydiniz? Bu günü kimlerle kutladınız? |
steel-90 (04/05/2013 - 20:26) | senin nihat doğanla bi akrabalığın var mı? yaklaşık üretkenlikte şeyler söylemektesin. iki saattir sağa sola yol gösteren sensin çok bile sabrettim bunları söylemek için |
silici (04/05/2013 - 21:39) | @steel, derhal müslümanlardan özür dileyeceksin terbiyesize bak.. "çok bile sabrettim" diyor utanmaz herif. |
steel-90 (04/05/2013 - 22:35) | sen gerçekten sıkıntılısın.kim orda müslümanlara hakaret ediyor, İNSAN İNANDIĞI DEĞERE HAKARET EDER Mİ hiç, PROVAKATÖRLÜK YAPMA,haddini aşıyosun. oku bakalım orayı ama adam gibi oku orada müslümanlara mı hakaret var önce bi onu anla tabi becerebilirsen,sonra da uslübuna dikkat et ben sana sabrediyorum kimseye hakaret ettiğim yok terbiyeni takın |
silici (04/05/2013 - 22:51) | Bak ne demişsin unutmuşsundur belki: "sen de mısıra git o pek övdüğünüz baharınıza katıl hristiyanlara sokak ortasında tecavüz edip sonra kesip leğene kanını akıtırsınız,suriyedeki muhalif kardeşlerinin yanına git alevileri çoluk cocuk demeden kurşuna dizersiniz" sizli cümleler kimleri kastediyor? Madem haddini biliyorsun cümlelerini doğru kuracaksın. Aslında benim muhattabım konuyu açan @mest4. Eğer beni hedef alıp aramıza atlamasaydın onunla tartışıyor olacaktık ki benim eleştirim senin o okumadığın yazı. |
steel-90 (04/05/2013 - 23:37) | ısrarla söyledim yine söylüyorum konuyu buralara sen getirdin. ben senin siyasi doğrulutsundakilerin savundukları ve yaptıkları nezninde sen de oraya git o zaman diyorum. burada müslümanlarla ateistlerin tartışması yok ki iki siyasi farklılığın tartışması var.yani ben seni müslüman olarak eleştirmiyorum. sana bunu anlatmak bu kadar zor olmamalıydı.konuyu kendin dağıttığını yorumları okursan göreceksin şimdi çok istiyosan @mest4 e dön ama ona da böyle provakatörlük yapma kafana göre insanları din düşmanı falan ilan etme.anlaştık mı |
silici (05/05/2013 - 00:01) | benim yaşamım dinimle bağdaşır. Devlet anlayışım da böyledir. Bu ülkede böyle düşünen milyonlarca insan var. Senin suçlamaların bu milyonlarca insanı ilgilendiriyor. Biz hıristiyana mı teca... Yazarken bile elim ayağım titriyor. Ne zamandır bu sitedeyim böyle bir itham görmedim. Ben sana senin görüşündekilere hakaret mi ettim bunu yazıyorsun? "Komünist isen devletimizden uzak dur defol git koreye" dedim. Bu cümle senin cümlelerinin yanında melek kalır. Allah Allah ya. Adama bak. Kendisi kışkırtıcılığı yapıyor, "provokatörlük yapma" diyor suçu bana atıyor "sen başlattın" diyerek.... şimdi bana şunu söyle; bana yorum yapmadan önce daha doğrusu bana kin kusmadan önce bu yazıyı okudun mu okumadın mı? Mert ol ve dürüstçe cevap ver. |
steel-90 (05/05/2013 - 00:56) | bak arkadaşım daha nasıl anlatayım sana müslümanlar yapıyor bunları,bunlar zaten böyle diyen yok.sadece savunduğun iktidarın desteklediği insanların yaptıkları arasında bunlar var diyorum daha kaç farklı şekilde anlatılabilir bu. senin siyasetten ne anladığını falan sorgulamıyorum burada. üstte yazanı okumayıp çalakalem bişeyler yazacak değilim.seninle münakaşaya başlayıp konu sapmadan önceki yorumlara bakarsan ilgili konuda bişeyler yazdığımı görürsün. bak ikimizde kendimize birer iyilik yapalım biz seninle anlaşamıcaz gel çekilelim burdan ikimizde rahat çünkü sen beni yine din düşmanı terörist falan ilan etmeye kalkçan kendince uzayacak da uzayacak başlık da haşat oldu zaten,hadi bakalım |
sekko (05/05/2013 - 08:42) | yarim saattir konuyu ve yorumlari okuyorum. silicinin yorumlari beni dinimden sogutacak az kaldi arkadas. kimse yanlis anlamasin hicbir siyasi gorusum yoktur. siyasi gorusu olanlara gore belki bos insanim ama her gorusun dogru taraflari olduguna inaniyorum, muslumanim, ama dinci degilim. silici´ye soruyorum eger siyasete bile dini sokup durursak, hicbir katkisini gormedigimiz bir hukumet ve devlet adamini sirf dini degerlere digerlerine gore daha cok onem veriyor diye yuceltmeye kalkarsak, kafasinda soru isaretleri olan insanlari bu dinden uzaklastirmis olmazmiyiz? allah o akli bize olcup tartalim dogruya yanlisa karar verelim diye vermedimi? lutfen biraz daha muslumanliga onem ver, gericilige ve iktidarciliga degil, boylece insanlarda musluman olmayi yanlis anlamazlar. saygilar |
sekko (05/05/2013 - 08:46) | ne demis mevlana? ne olursan ol koreye git :) |
silici (05/05/2013 - 10:22) | senin kindarlığın yüzünden oldu @steel. eğer beni hedef alıp kin kusar gibi sataşmasaydın uzamayacaktı. Bana "ayran iç" diyerek siyesete giren sensin. Bu ayrıca Sn. Başbakanımıza edilmiş laftır. savunduğum siyasete eleştiri yapıp "siyasete girme" diyen de sensin. "silici beyimiz" diyerek kışkırtıcılık yapan yine sensin. geldin bana sataştın sonra da "bırakalım burada, tartışmayalım vs." felan diyorsun. Ayıp arkadaş ayıp. Hemen özür dileyeceksin benden. @sekko, tabiki başbakanımız yüce bir insan. ben nasıl olur da böyle yüzyılda bir gelecek bir lideri savunmam? Bak bize Çamlıca tepesinde dev cami yaptırıyor daha ne? Tabi namaz kılmasını, dinini yaşamasını bilene.... Filistinli kardeşlerimizi savunuyor. Şu an iktidarda dinimizi anlayan hükümet var. Bütün bakanlar hep cuma namazına gider ne güzel bir şeydir bu. Hükümetimiz sayesinde darbe zihniyeti yok artık. bütün çeteleri tutukladılar. baj sokaklarda güven timleri var. Bütün bunları Cehape zihniyeti anlayamıyor. Sinerjiyi yakalayamıyor. İşte diyorum komünizm meraklıları kuzey koreye gitsin. Milletimize mayası bozuk fikirleri -gerek marksizm gerek leninizm olsun- dayatamazsınız. |
sekko (05/05/2013 - 16:16) | senin hayatinda dinden baska hicbirseye yer kalmamis cok ayri tellerden caliyoruz silici, bende diger arkadaslar gibi direnip laf anlatmaya calisicak yurek yok yorum atmayi burda birakiyorum :) onlarda bazi konularda kendilerince hakli sende bazi konularda kendince haklisin ama birseylerin hakliligini kabul ettireceksen agzindan din´den baska kelimelerde ciksin arkadasim yoksa tartisilicak konusulucak bir imaj cizmek yerine bildigini okuyan baska hicbir dusunceye acik olmayan birisi imaji ciziyorsun. bunu hakaret olarak algilamazsin heralde sadece izlenim. |