usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
teknik öğretmenlere mühendislik yolu açılıyor...
artık herkes mühendis olsun... sanki kendi ceplerinden culus dağıtıyorlar... dünya kadar bölüm açtıkları yetmiyormuş gibi yasa tasarısı düzenleyip 1 senelik eğitimle mühendis olunacakmış....


gönderen: camaningo - 10/03/2013 - 15:07
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
sylarfb
(10/03/2013 - 16:35)
sırf teknik lise okuduğu için aldığı puan yüksek olsa bile mühendislik değilde öğretmenlik bölümüne giden insanlar var.Ve bu öğretmenlik bölümleri şuan atama olmadığı için kapalı hepsi zaten teknoloji mühendisliği oldu..
Yani adam şuan kapatılmış bir bölümden mezun oluyor ve direk işsiz.Atama yok, Mühendis değil biraz karşı tarafıda düşünün.24 yaşında mezun olan biri hayata karamsar olarak başlıyor.Bu insanların mağduriyetleri düzeltilmesi lazım.
kelson
(10/03/2013 - 17:46)
piyasada çok var böyle ogretmeklik mezunu ustalar
bütün işleri yapıyorlar
ee bide imza atsa tam olacak

anlarsınız yaa
Tastech
(10/03/2013 - 21:29)
sylar katsaylar eşitlenmedi mi?Kimse kendini kandırmasın,meslek lisesine giden adamların yüzde 90´ı matematik,fizikten anlamadığı için gidiyor.Geriye kalan adamlar da zaten dgs,öss bir şekilde istedikleri yerlere girebiliyor.Sayısal yeteneği olmayan adamlar 2013 Türkiyesinde mühendis oluyorsa diyecek bir şey yok.Ar-ge yapmadığımıza göre,tasarım ithal olduğuna göre zaten sayısal zekaya ne gerek var ki?
n\a
(10/03/2013 - 21:43)
madem o kadar kendilerine güveniyorlar öss orda, üniversite orda. hem de sokak başı. katsayı muhabbeti de kalmadı. yeniden girip kazanırlarsa fark derslerini saydırsınlar. herkes 3 kuruşa 5 köfte peşinde...

mitil
(10/03/2013 - 23:37)
Meslek lisesi mezunuyum.Dgs ile kazandım.Arkadaşlarım ise dgs de başarılı olmadıklarından öğretmenliği tercih ettiler.Şimdi onlara mühendislik yetkisinin direkt verilmesi ve bunun katsayıya bağlanması yanlış olur. Ama illa yapılacaksa Dgs tarzı bir sınav sistem ile 2.sınıftan vs başlatılır ve uygun olan dersler saydırıldıktan sonra kalan dersler verilerek uyum sağlanabilir.
Direkt Öss den yüksek net yapıpta katsayı nedeniyle düşük puan alan öğrencilerde oldu zamanında.Bu insanların haklarının yendiğinide kabul etmek lazım.
Larva
(11/03/2013 - 10:50)
Bu yasanın ardından gözler ´adamda mühendis kafası var yahu´ diye betimlenen sanayici ustalara çevrilecek... onlarda törenlere mühendislik diploması verilmeli, ailevi nedenlerden okutulmadılar vs. denebilir.

imam hatipleri yok sayıp, üniversite mezunu olarak bir yerlere gelmeleri engellemek adına meslek liselerini de yaktılar. yoksa zamanında kaliteli bir eğitim almış ve öss yede iyi hazırlanıp yüksek alan meslek liselilerde rahatlıkla mühendis olabilirlerdi ve şimdi bu durumu tartışmaya gerek kalmazdı. Katsayı eşitliği var şu an meslek liseliler direk mühendisliğe geçebilir ama onun yerine teknik eğitim fakülteleri, teknoloji fakültesi oldu ve bir çok çeşit mühendislik bölümü açıldı oraya, bildiğim kadarıyla o fakültelere de artı katsayıyla gidiyorlar, madem mühendisllik fakültesi o zaman düz liseliler de eşit katsayılarla girebilsinler oraya.
kelson
(11/03/2013 - 12:04)
bence test şeklinde muhendislik sınavı yapsınlar isteyen bu sınava girip geçince muhendislik yetkisi alsın

böylece ülkemizin açıgını 6 ayda kapatırız, bu kadar insanı sınıfa kapatıp 2 saat dırdır etmeye gerek yok
efesdark70cl
(11/03/2013 - 20:11)
bir kaç üniversite dışında mühendislik okumanın karizmasının ve anlamının olmadığı bir ülkede teknik okul mezunları mühendis olsalar nolur ? olmasalar nolur ? a dostlar.

adam teknik lise bitirip mat1 türkçe1 çözüp bu okula geliyor ona bir şey demiyoruz da buna mı itiraz edeceğiz sanki.

---konu kilit----


makuba
(11/03/2013 - 20:57)
sylar,

24 yaşında biri o zaman yaşının gerektirdiği bilinçte olsun sonu olmayan bir kuyuda çırpınmak yerine kuyudan dışarı çıkartsın kafasını. yapamayacağım diyerek çok iyi bir üniversitenin diş hekimliğini 18 yaşında bırakıyorum diyebilen bilinçlerin yaşadığı bu ülkede 24 yaşına kadar daha kendine nerede rol biçeceğini kararlaştıramamış adamlara da mağduriyeti düzelsin diye başkalarının daha bilinçli bir şekilde adımlar attığı bir sistemde aynı haklar verilmemeli.
ernecito
(11/03/2013 - 21:52)
mühendislik yapan kazanır aga raadolsn :) boşver bunları kendini geliştirmeye bak :)
ha diyosanki aga bn yatıcaktım sadece imza yetkimi kullanacaktım o devirde bitti aga NOKTA
saygılarımla.
n\a
(13/03/2013 - 11:24)
ya arkadaş bilsek bizde yata yata öğretmenlık okurduk sonra gel bi senede mühendis ol ohhh ne ala. ben boşunamı yırttım kendımı fen lisesi okudum boşuna mı didindim mühendislik kazandım. yok her seyı bırak boşuna mı ahmet çelik e katlandım. en az 10000 mühendis daha gelecektir bu şekilde piyasaya.
Tastech
(13/03/2013 - 13:09)
aslında güzel bi uyguluma, hemşireleri de doktor yapsınlar olsun bitsin.
camaningo
(13/03/2013 - 15:24)
eee yasa tasarısını hazırlayan ercan candan zonguldak milletvekili kendisi (teknik eğitim mezunu)...
satellite
(14/03/2013 - 02:11)
koskoca üniversite de gerizekalıydı, almadığı dersleri sayıp 1 senede mühendis yapacaktı di mi? muaf olması için o dersi almış olması gerekir. o dersi aldıysa da neyin tantanasını yapıyorsunuz? lise mi sandınız acaba veli gelsin geçirin bizim oğlanı desin, mühendis olsun o da. boşuna mı okuyormuş da... yata yata öğretmenlikmiş de... bir tek mühendislik zor sanki. dünya üniversitelerinin kapatalım tüm bölümlerini, bi mühendislik kalsın. aşağılaya aşağılaya bir şey bırakmadınız diğer bölümlerden.
adı üstünde 1 sene okuyacak. yani almış olduğu 4 senelik teknik eğitimin üzerine en azından 15-20 temel mühendislik dersini, labını falan daha görüp, tez yazacak.

he bunun sebeplerini, siyasi temelini, eğitim sistemini tartışalım... gıkımı çıkarmam. ama şu tavra tahammülüm yok sinirleniyorum.
kelson
(14/03/2013 - 08:45)
bence mezunlar muhendislik yetkisini sınavla alsınlar, sonuçta artık universite okumayan yok

hatta bir sınav yapılsın test, giren kazanan alsın yetkiyi, ilkokul mezunu şartı bile aranmasın

adam sınavı yapmış mı yapmış, 12 yaşında cocuga bile yetki verilebilsin
Tastech
(14/03/2013 - 11:04)
Ya bırakın bu işleri.eğitim fakültesinden mühendis mi çıkar?Aynaya parça bağlamayı,kumpas kullanmayı mühendislik sanmıyorlar mı fitil oluyorum.tüm samimiyetimle söylüyorum,bu ÖĞRETMEN arkadaşlardan biri matematik bilmediğimiz için mühendis mi olamıycaz dedi.O zaman kimya öğretmenlerini de kimya mühendisi yapsınlar lan.ne güzel iş.Neymiş akışkanlar,termo görmüşlermiş.Anadolu üniversitelerinde bile lise seviyesinde anlatılıp,işlenirken ÖĞRETMEN arkadaşlar mühendislik seviyesinde görmüşlerdir muhakkak.Beni zerre ilgilendirmiyor.Ancak Yıldız,İtü,Boğaziçi,Odtü diplomasını bunlara verirlerse yazıklar olsun derim sadece.
sass
(14/03/2013 - 11:11)
@satellite
Üniversiteye bağlı bir şey değil, Türkiye´de üniversiteyi dinleyen yok zaten. Kanun çıkarılırsa üniversite uymak zorunda. İsterse ilkokul mezunu olsun, kanun bu adama 1 yıl sonunda diploma ver dediyse vermek zorunda. Aldıkları derslere gelirsek de normal bir saydırma işlemi uygulansa kendi üniversitelerinde bile 2 sene de zor intibak olurlar. Bu bölümler artık saçma kalmış bölümlerdi. Kapanması iyi oldu. Büyük çoğunluğu meslek lisesi mezunu bu arkadaşlar, ara eleman olarak kalırlarsa daha iyi bence. Ülkede mühendis açığı değil, ara eleman açıkları var.
n\a
(14/03/2013 - 13:33)
Sass sana katılıyorm ülkede bu kadar ara eleman açığı varken zorla mühendis yapmak niye. Öğretmenleri küçümsemek gibi bir durum söz konusu değil. Kendim gayet iyi biliyorm. Gayetde yatarak geçiyorlar. Çok basit problemler bile onlara çok zor geliyor. Döküm dökmekle kaynak yapmakla mühendis olunmaz. Öğretmenlerin çoğu meslek lisesi mezunu. Alt yapı zaten saglam değil ha tüm mühendisler sağlam alt yapı ile geldi demiyorum ancak aradaki fark 1 yıl ile kapanmaz. Şimdiden öğretmen arkadaşlar yok integral nedir ki biz yaparız. Yok sizin kaç senede yapamadığınız o matematiği biz bir senede sıkıştırulmuş olarak görüyorz. Ya şaka gibi daha sustum muhabbetin devamını getirmedim. Biz zehir gibiyiz hangi mühendis bizim bilgimize sahip gibi mide bulandırıcı lafları duymak istemedim daha fazla. Çok istiyorlarsa yap bir adam gibi sınav gerçekten seçici olsun sonra 2 yıl okut bari adam gibi eğitim ver öyle mühendis et. öyle bakarsan çocuk yaşta sanayiye giren kendini geliştiren adamı da gel mühendis et o zaman
sass
(15/03/2013 - 14:47)
@wellgirl
Dediklerine aynen katılıyorum. Dediğin saçma tartışmaları bende yaşadım. Benim de arkadaşım vardı. Adam ilk senesinde barajı bile geçemedi, 1 sene hazırlandı; dershaneye gitti, özel ders aldı da ancak barajı geçti. 1. yerleştirmede hiç bir yere yerleşemedi, 2. yerleştirme ile ancak şu saçma teknik öğretmenliklerden birine yerleşebildi. Adam kendini benden daha üstün bile görüyordu en son ama mezun olduğu halde işsiz işsiz dolanıyor, MYO´da öğretim görevlisi olma düşüncesiyle ALES kasıyordu en son Lafa gelince de aynı dersleri aldık muhabbetlerine girerler. Dersleri nasıl geçiyorlar? Yine kendi anlattıklarını aktarıyorum. Bütünlemelerde hocaların %80´i finalin aynısını soruyor. Vizesi 15-20, finali 15-20; bütünlemesi 90-95. Ne oldu, geçtin Isı transferine çalıştırdım bitirme sınavı için, defterde Reynolds´un adı bile geçmiyor. Duvar ve boru sorularını defterdekinin sayıları değiştirilmiş halinde soruyorlar. Sonuç? 20-30 gibi bir şeyi ancak alıyorlar. Hocaları da mezun edebilmek için bütünleme sorularını finalde veriyorlar veya sınavdan önce 4 soru çözüp, 3´ünü sınavda soruyor. Cevap diye soruların aynısını kitap gibi yazdı diye geçirilen öğrenci bile var. Hoca açık açık da söylemiş öğrencilere, bu arkadaşınızı güzel yazısından dolayı geçirdim diye. Bu şekilde dersleri geçip, ben de o dersi aldım diyorlar işte Yata yata geçiyorsun deyince de zor diyorlar tabi, toz kondurmuyorlar

Mühendislik tamamlama kanunu aslında 92´den beri yürürlükte varmış ama uygulanmıyormuş. Marmara Üniversitesi´nde bunun eğitimini vermişler zamanında. 100 küsür kişi ancak mühendis olabilmiş Fakat hala bu teknik öğretmenler kendini mühendislerden daha üstün görmekte, mühendislik derslerinin üstüne formasyon aldık. Daha üstünüz diyorlar. Buradan diğer arkadaşlara tavsiyem, bu arkadaşlarla tartışmayın. Evet öyle deyip geçin. Biz yandık, sizler de yanmayın


Bu arada ekleyeyim. Biz istesek de istemesek de o teknik öğretmenlerin bir kısmının mühendis olmasına izin verecekler. YÖK´ün bu konuda çalışmaları varmış ve bu işi çözecekmiş. Şimdiden asgari ücretli meslektaşlarımıza hayırlı olsun Buyrun burada da YÖK başkanının çalışmaların bitmek üzere olduğunu gösterir 2 gün önceki konuşmaları;

http://www.memurlar.net/haber/349986/
sylarfb
(15/03/2013 - 17:19)
Bakın arkadaşlar milleti kücümseyip kendinizi einstein olarak görmeyin.. Sen müh. eğitimi alıp mezun olsan makine müh. için bilhassa hiçbirşey bilmiyorsun zaten.Yok sayısal zeka yok bilmem ne geç bunları bana yutturamazsın..

Gelelim bu olaya..Bakın bir teknik lise mezunu sayısal2 yapamıyor olabilir.Ama 3 sene 4 sene dershanelerde bunu öğrenip müh okuma şansı bile yok.Kesinlikle yazamıyordu..

Bu adam bu yüzden öğretmenlik bölümlerine gitti.Atıyorum 2008 yılında elektrik elektronik öğretmenliğine gitmek zorunda kaldı.Bu bölüm 2010 yılında kapandı.Yani devlet sen öğretmenlik bölümüne gidebilirsin müh. okuyamazsın diyorsa bu bölümün geleceğini kapatamaz.Ama artık öğretmenlik bölümleri yok.Adam 2012 de mezun hiçbirşekilde memurluğa ataması yok.Özel sektörde zaten müh. kaynıyor ortalık yine bircacık olmaz.
Sen bir vatandaşını zorunlu olarak biryere gitmeye zorlarsan bunun altyapısını yapmak zorundasın.Bu insanları mağdur edemezsin..
Gelelim birbaşka konuya.Bizim aile dostumuzun oğlu teknik lise okurken bu müh. olamazsın yasası çıkıyor.Yani teknik liseye başladığında böyle bir kural yok.Sırf bu yüzden(eskiden sayısal2 de yoktu 2006 da say2 geldi) çok yüksek puan almasına rahmen müh. okuyamadı zorunlu olarak öğretmenliğe yönlendirildi.Ve marmara üni bilgisayar öğretmenliğine gitmek zorunda kaldı. Siz olaya dar açıyla bakıyorsunuz.Bu süreç kimleri etkiledi onu bir düşünün siz 2009 da liseden mezun olmuşunuz 2000 li yılların başını bilmiyorsunuz.Bende o kadar eski lise mezunu değilim ama etrafımda mağdur olan insanlar var.
satellite
(15/03/2013 - 19:42)
ben 99 lise mezunuyum. bu sistemin mağdur etmediği adam kalmadı şu ülkede. burada insanların, diğer insanları aşağılayarak yorum yapmasına cidden uyuz oluyorum. bir sen zekisin a.k. demek istiyorum çok içten.

sass lafım sana değil tabi ki, senin tartışma adabını seviyorum dostum.
sass
(15/03/2013 - 19:48)
@sylarfb
Yanlışı yanlışla düzeltmeyi istisnalarla savunmayalım lütfen. Öncelikle meslek lisesinin amacı ara eleman yetiştirmektir, mühendis değil. Bu liseye gitmeden önce herkes sonunun ne olacağını biliyor. Sağlık lisesine gittiğinde sonunun ne olacağını bildiğin gibi. Meslek lisesine devlet zoruyla mı gitti bu arkadaşlar? Hayır. Çoğunluğu başarısızlığının kurbanı olarak gitmek zorunda kaldı bu liselere. Bugün mühendisin olmazsa olmazı yabancı dil bilme zorunluluğudur. Yabancı dil eğitimi iyi diye mi gittiler bu liselere? Hayır. Öyle bir eğitim bile verilmiyor. Peki mühendis deyince akla gelen matematik ve fen eğitimleri mi iyi bu okulların? Onun da cevabı hayır. Yani bu arkadaşlar mühendis olmak için gitmemişler bu okula, teknik eleman olurum diye gitmişler.

Devlet, katsayı engeli koyduktan sonra bu arkadaşlara kendi bölümü üzerine 2 yıllık okullara sınavsız geçiş hakkı verdi. Yani sadece lise seçimine göre teknikerlik imkanı verdi. Amacı ara eleman yetiştirmek olan liselerde okuyan bu arkadaşlar, bu imkana rağmen 90´lardan beri yıllardır ataması olmayan veya çok çok az olduğu bilinen sorunlu bir bölüme kendi istekleri ile geliyorlar. Sonra da devlette atamam yok, özelde yetkim yok, beni mühendis yapın feryadı basıyorlar. Bu arkadaşların sorunu meslek lisesinde başarılı olup, kendini diğer meslek liselilerinden ayrı görmesi; daha üstün görmesi. Yaptığı tüm hareketler ve tercihler bu yönde. Biraz konuşursanız kendilerini mühendisten de üstün gördüklerini anlarsınız zaten. Bu arkadaşların büyük bir kısmı özelde tekniker gibi çalışıyor ama aslında teknikerden yukarıda olduğunu ve imza yetkisi olmamasından yakınıyor. Yani anlayacağın "yanındakini kendinden küçük görme" alışkanlığı işte bile devam ediyor.

Bu arada mühendis olamazsın yasası demişsin de ya sen de yanlış biliyorsun, ya da o şekilde algılamak istiyorsun. Yasa, katsayı farklılıkları yarattı ve mühendislik kazanmak için 20-25 puan fazladan yapman gerekliydi. Yani Yıldız´da makine mühendisliği yerine Trakya üniversitesi makine mühendisliğini kazanıyordun ama kazanıyordun. Olamazsın diye kesin bir engel yoktu, başarılı isen aşılabilecek bir engel idi.

Mağdur edebiyatı yapanlara katsayı engeli kendi istekleri dışında idi ama hem meslek lisesi tercihi, hem de teknik öğretmenlik tercihi ile kendi yollarını bir ölçüde belirlemişler ve bu yolda mühendislik olmadığını biliyorlardı. Şimdi göz göre göre çıkmaz yola girip sonra aaaa bu yol çıkmaz sokakmış deyip, mühendislik istemeleri kurnazlıktan başka bir şey değil. Elbette aralarında istisnaları var ama çok büyük bir çoğunluğunun akademik kapasitesi çok çok düşük. İyi puan yapabilecek kapasiteleri varsa şimdi kat sayı engeli de yok. Sızlandıkları mağduriyetlerini sürdürmeleri için bir sebep yok. Girerler ÖSS´ye. İstedikleri mühendisliği hak ederek kazanırlar, sizinle aynı dersleri gördük dedikleri dersleri saydırırlar; 2-3 senede mühendislik diploması da alırlar. Hakkıyla aldığı için kimse gıkını dahi çıkaramaz. Fakat bu kapasiteleri yok. Onlar da bunun farkında ve mağduru oynayıp, havadan diploma almak için bastırıyorlar. Bizim tepkimiz, bizim emek vererek aldığımızı, bazılarının havadan alması ve bunun ucunun yine bize dokunacak olması.


@satellite
Teşekkürler.
sylarfb
(15/03/2013 - 21:05)
şuanda katsayının kalkmış olması 2000 yılında mezun olmuş öğretmenliğe yönlendirilmiş hakkı yenmiş birine ne artısı var..Ben şuan için demiyorum.

Teknik liseye giderken ne olacağını bilip gidiyorlardı diyorsun o 2005 te 2006 da gidenler için geçerli.Ya öncesi adam liseye gittiğinde böyle yasa yoktu.Sayısal 2 de istenmiyordu kapasitesi yeterliydi o zamanki müh bölümüne giren öğrencilerle aynıydı.
Peki 2008 de öğretmenlik bölümüne gitmeye zorlanan çocukların 2010da o bölümleri kapatılmasına ne diyorsun?? Niye kapatıldıkları belli, atama yok gerek yok bu bölümü kapatıyorlar ee peki niye bu bölümü okumaya zorlatılıyorlar o zaman.

13 yaşında liseye belki kulaktan duyma belki aile baskısıyla gönderilmiş çocugun ne suçu var bunda? Sırf 13 yaşında yaptığı bir tercih için bu çocugun niye geleceğinin karartıyorlar niye 2 sene sonra kapatılacak kadar gereksiz bir bölümü okumadan başka careleri yok.
Zaten bu yanlıştan dönüldü ama 13-14 yıl içindekiler mağdur edildi.Bunlarada devlet diyorki gel müh.liği haketmen için şu şu dersleri geç , geçersen müh olursun geçemezsen olamazsın.Bu adam diplomayı alsın sen Yıldız Teknikli olarak o diplomayı alandan korkuyorsan piyasada önümü tıkar diyorsan Zaten o adam senden iyi demektir , Bence o insanlardan korkmak yerine hakederek çalışarak o müh. diplamasını alan arkadaşlara saygı duymalıyız.Bırak 1000 tlye amele gibi çalışacağına hakedenler hayatlarını iyi birşekilde geçirsinler..


Tastech
(15/03/2013 - 21:21)
akışkan,termo,makel,mukavemeti saydıracaklar.Neymiş onlar görmüşler bu dersleri.Yalana bak ya.Bilmiyoruz sanki nasıl işliyorlar.Hayır kimseyi küçümsemiyorum da ilkokul arkadaşımın hangi kapasiteyle öğretmen olduğunu ben biliyorum.Şimdi bu adam gelecek bir sene,faborg,mesleki,lab flan verecek makina mühendisi olucaklar öyle mi?Madem bu arkadaşlarda bu zeka,bu bilgi var.girsinler össye kazansınlar istekleri bölümü o zaman saydırsınlar sesim çıkmaz.
koektsch
(16/03/2013 - 10:04)
Neden ve kimden korkuyorsunuz anlamıyorum ki? Onlar mukavemeti termoyu falan çok basit işliyorlar ve havadan geçiyorlar diyelim. Bırak adı mühendis veya ne olursa olsun. Sen şimdi piyasada mukavemet ve termodinamik bilmeyen birinden mi korkuyorsun yani? Ben de derim ki o zaman sen de bilmiyorsun.

Sanki sadece o okullarda bu dersler çok basit işleniyor. Sanki Türkiye´deki bütün üniversiteler bu temel dersleri onlardan çok farklı bir şekilde ve aynı kalite ve düzeyde işliyorlar. Eminim 100bininci sıradan öğrenci alan mühendislik bölümü de onlardan çok çok daha kalitelidir ve eminim o bölümlerde hiç havadan geçilen ders yoktur.

Şu açıdan bakalım bir de. Okulumuza M.I.T´den bir öğrenci gelsin. Ve bir sene de biz de okusun. Kuşkusuz kendi okulunda aldığı dersin bizim okulda nasıl "havadan" geçildiğini gördüğünde tepkisinin şu olması muhtemeldir:

"Ne yani siz de mi makine mühendisi olacaksınız?"

Dolayısıyla isimleri makine mühendisi oldu diyelim. Ne fark eder? O adam senin önüne geçebiliyorsa helal olsun derim, geçemiyorsa da zaten sorun yoktur.

Bir tanıdığım imam hatip mezunu olduğu için boğaziçini kazanacak puan aldığı halde çok kalitesiz bir üniversiteye girmek zorunda kaldı. Fakat okuduğu bölümden mezun olanların pek azına nasip olan bir işi başardı ve kendisi şu an ´kaymakam´.

Hülasa; biz ister diploma verelim ister vermeyelim, başarılı olacak kişi bir yolunu bulur başarır. Ama biz imkan verirsek çok daha fazlasını başarır.

Tastech
(16/03/2013 - 13:10)
@koek.Temel bir mantık hatası yapıyorsun.Kimseden kortuğum da yok,çekindiğim de.Yukarıda da yazdım itü,odtü,yıldız,boğaziçi diploması verirlerse yazıklar olsun verilmez ise umrumda değil dedim.Senin kaçırdığın nokta şu,eğitim fak. mezun olmuş adamın hakkım yeniyor beni de mühendis yapın demesi kadar saçma birşey olamaz.Benim bahsettiğim bu.bir de bu arkadaşların mühendislik algısına itirazım var.tornaya parça bağlamakla,eline matkap alıp delik delmekle mühendis olunuyorsa evet bu arkadaşlar hepimizden daha iyi mühendislerdir.
n\a
(16/03/2013 - 18:52)
Merak etmeyin öğretmenleri mühendis yaparlarsa 5 seneye kalmaz artık ihtiyaç yok diye mühendislik de kapatılır. Madem öyle kolay mühendis olunacaktu yıldızda 5 sene delireceğime 4 sene öğretmenlik Okurdum yatarak 1 senede mühendis olurdum. Şimdi bize yapılan haksızlığa ne demeli
koektsch
(16/03/2013 - 21:49)
Yahu ben mi göremedim sadece, nerede yazıyor bu adamların yıldız, odtü mezunu sayılacağı?

Kolay yoldan ve yatarak mühendis olmaksa hedefimiz yıldızda delirmeye hiç gerek yok bence. Hep beraber 180bin den öğrenci alan Yozgat Bozok Üniversitesi makine mühendisliği programına dahil olalım. İki türlü de adın mühendis zaten.

Katsayı gibi insafsız bir zulüm yüzünden hakkı yenen bunca insanla ne alıp veremediğiniz var?
Bu şekilde piyasaya fazladan 40bin mühendis girse ne olur? Zaten her sene 60bin mühendis mezun olmuyor mu?
sylarfb
(17/03/2013 - 17:08)
wellgirl sana niye haksızlık yapılsın Yıldızdan mezun oluyorsun. Önemli olan müh. diploması mı barajı geçip özele gidip 30 bin tl verip müh olan adamda var . O öğretmen mezunu 1 yıllık eğitim alırken seni yıldızdan atıp onu almayacaklar merak etme. Zaten yıldızda itü de Teknik eğitim fakültesi olmadığı için buradan öğretmenlik mezunu adam yokki. Sen hiç yıldızda makine öğretmenliği okuyan birini tanıdın mı? Giderler 4 yıllık hangi üniversiteden mezun olmuşsa şuan zaten teknoloji fakültesi oldu o fakülteler ordan 1 yıllık eğitim alır müh. olur..

Bak teknik eğitim fak. olan üniversiteler:
Ayfon , Batman(1 tane bölüm), sivas(1 tane bölüm), kütahya, düzce, elazığ, gazi, sütçüimam, kırklareli(2 tane bölüm var), kocaeli, marmara, mersin, denizli, sakarya, konya, ısparta,

Toplam 16 üniversiteden 5-6 tanesi yeni 1-2 tane zor bölümü var onları attık.10 üniversite 15 yılda max 50 kişilik kontenjan 2. öğretimde olsun 15*100=1500 bir üniversite * 10 = 15000 yeni mühendis katılacak her bölüm için. Ki her bölümden 2. öğretim olmayanda vardır 50 de 50 mezun vermeyende vardır.Max 10000 zor çıkar bir bölüm için piyasa çıkan , onlardan korkmakta yıldızlıya yakışmaz.
emcekare
(17/03/2013 - 17:26)
Teknik Öğretmenlere , mühendis diploması mezun olduğu üniversite tarafından verilecek. Bunun için 1 sene mühendislik eğitimi görecekler.

Yani; YTÜ, İTÜ, ODTÜ gibi üniversitelerde, Teknik Öğretmen mezun olmadığı için, buralardan mühendis diploması alamayacaklar.

Bende Teknik lise Makine mezunuyum, katsayı engeli sebebi ile, üni sınavıyla gelemedim, 2 yıllığa gitmek zorunda kaldım,sonra DGS sınavı ile geldim.. Boşuna koskoca 2 senem kayboldu. Ve sadece 3 dersim muaf oldu, Edebiyat,İnkilap, Mat...

Ne kadar mantıksız. Teknik lise makine mezunu, üni. sınavında Türkiye 1.si olsa dahi, hiçbir üniversitenin mühendislik bölümüne gidemiyordu. Sadece öğretmen olabiliyordu.
n\a
(17/03/2013 - 19:12)
Haksızlık olarak gördüğüm konu; ben mühendislikde çok zorlandım madem mühendis olmanın kolay yolu varmış onu seçerdim. Yıldızıda kolay diye seçtim. Ama zor geldi çok sıkıcı geldi bıktırdı. ama mühendisliği mühendislik yapan budur diye düşünüyorm. Ben kapasitesini küçümsemiyorum kimsenin. Öyle ki fen lisesi mezunu olarak 2 yıllık okumuş biriyim. Bazı şeylerin kapasite ile alakasu olmadığını en iyi tecrübe etmiş biriyim. Ama yine de emcekare senin olduğun gibi gerçekten başarılı olup da katsayı mağduru olan kişi hiç karşılaşmadım. Çünkü genelde meslek liseleri benm zamanımda hiç bir yere giremeyen öğrencilerin lisesi idi. Kimseyi kırdı isem affola.
sylarfb
(17/03/2013 - 19:28)
sana şuanda o kolay yolu seçme imkanı verseler seçmezsin hala daha müh. olmanın kolay yolu verseler onu seçerdim diyorsun.Bir kere zorluk görecelidir.Sen onların yatarak geçtiğini düşünüyorsun o bölüm onlara göre zor sana kolay, yıldız makinada sana göre zor bana göre kolay olabilir.. O üniversitelerin müh. bölümlerinin eğitimlerinin zor veya kolay olduğunuda bilmiyoruz..1 yıl eğitecekler hakkı olan geçer..O üniversitenin müh. diplomasını alır .

Bu arada meslek lisesi senin zamanında hiç bir yere giremeyen öğrencilerin lisesi olabilir. Odtüye görede yıldız hiçbiryere giremeyen öğrencilerin(kendi arkadaş cevrelerinde) üniversitesidir. Olaya kendi dünyanla değil geniş acıyla bak , insanları yargılamak kücümsemek kimsenin haddi değil.
sass
(17/03/2013 - 22:01)
Sayılara girmişsiniz ama doğru bir sayı göremedim ortalıkta. Bazı arkadaşlar kendince hesap yapmaya çalışmış ama sadece Marmara Üniversitesi´nde 15 tane teknik öğretmenlik bölümü vardı. Teknik eğitim fakültesi olan üniversiteler sayılanlarla da sınırlı değil. Daha ekleyebilirim ama gerek yok. Bilmediğin şeyler hakkında, araştırmadan, afaki rakamlar uydurmuşsun. Türkiye´de 72 bin tane mezun teknik öğretmen var, bu YÖK´ün bizzat açıkladığı bir rakam. Şu an için Türkiye´de 9 bin küsür makine mühendisi alınıyor her sene. Yani 8 yıllık makine mühendisi mezun sayısını bu yasayla bir senede verebilecekler. Hadi bunların hepsi başvurmadı, yarısı başvurdu. Yine çok büyük rakamlar. Öyle boş artistiklerle "Onlardan mı korkacağız" gibi savunmalar saçmalıktan öte değil. Bu yasa yasalaşırsa makine mühendisliğine meslek olarak büyük bir darbe vurulur. Normalde işi yapan teknik öğretmenler iken imza atamıyordu, bizi almak zorunda kalıyordu KOBİ´lerde. Şimdi o adamlar kendi atacak imzayı. Bir şekilde iş olanağımız azalacak ve elbet ucu dokunur. Kendinizi kaf dağında görmeyin. 1.000 liraya çalışan makine mühendislerini ve devlette de atamalarda 95 puanları daha sık görmeye başlarız bu mezunlardan sonra. Sürekli kontenjanların artmasından, kalitenin düşmesinden yakınıyorsunuz ama gelmiş burada millete havadan mühendislik verilmesini savunuyorsunuz. Bu bölümlere gidenlerin çoğu kendi isteğiyle bu yolu seçmiştir. Adamlar o bölümlere devlette atanırım diye gitmediler. Çünkü 90´lardan beri neredeyse atama yapılmıyordu. Yani 2000´de-2008´de bu bölümü yazan adam özelde okumuş ara eleman olurum mantığıyla; sağa sola 2 yıllık değil, 4 yıllık okudum demek için yazıyordu bu bölümleri, kimse devlette öğretmen olurum diye yazmadı o bölümleri çünkü öyle bir ihtimal yok denecek kadar azdı. Yani ataması olmayan bölüme bile bile gittiler. Kimsenin bir şeye zorlandığı da yok. Herkes 4 yıllık fakülte okumak zorunda değil, devlette herkese 4 yıllık eğitim vermek zorunda değil. Bu temel eğitim değil arkadaşlar. Meslek liselerinde okuyanların sınavsız 2 yıllık okullara geçme imkanı vardı, niye bunu değerlendirmediler de çıkmaz sokağa bile bile gittiler? Sonunda işini yapamayacağını bile bile kendileri yazdılar o bölümleri. Kendileri etmişler, kendileri bulmuşlar. Bana istisnaları getirip de yok çok iyi puan yapmışmış diye savunmayın. Aralarındaki başarılıları bu zamana kadar alınan öğretmenlerden biri olmuştur, olamadıysa başarısızdır zaten. 72 bin taneden çıksa çıksa 1.000 tane başarılı adam ya çıkar, ya çıkmaz zaten. wellgirl´in dediği gibi hiç bir yere gidemeyen insanların; akademik zekası düşük, pratik zekası nispeten daha yüksek olan insanların oluşturduğu liselerdir. Geniş açıyla bakmayı söyleyen insan ilk önce hazmetmeyi de öğrensin. wellgirl kimseyi küçümsememiş, sadece bir gerçeği söylemiş. Bu Türkiye gerçeğidir. Aralardan istisnaları örnek gösterip, savunmayalım lütfen. Geçmişte bir hata yapıldı diye bedelini biz ödeyecek değiliz. Ayrıca kat sayı engeli kalktı, madem mühendislik seviyesindesin gir ÖSS´ye, git saydır aynı dediğin derslerini, 2-3 senede bir mühendislik oku ama zor geliyor tabi bu arkadaşlara çünkü o kapasiteleri yok. Şimdi mağduruz deyip, havadan bir şeyler kapmaya bakıyorlar işte. Kapasiteleri olsaydı şimdiye kadar 10 kere mühendis olurlardı ama yok. Siz de kapasitesi olmayan insanlara mühendis diploması verilmesini savunun. Sözüm yok, takılın kafanıza göre
sylarfb
(17/03/2013 - 23:18)
sass arkadaşım sadece yazdıklarının ilk cümlelerini okudum.Gerisini okumaya gerek duymadım.

Türkçe bildiğini varsayarak tekrar yazıyorum " 15000 yeni mühendis katılacak her bölüm için" .Bu rakamda abartı bir rakamdır. Sen makine müh. olarak elektrik-elektronikten mezun olan adam senin önünü tıkamaz.Hani herkesden korkuyorsunuzda bari farklı bir müh. mezun olandan korkmayın..

Neyse bu konu çok uzadı.Sırf 13 yaşında teknik liseye gittiği için geleceği olmayan sırf bu yüzden kapatılan bir bölüme gitmeye zorlanan ve geleceğin işsizi olacak adamlara , geleceklerini tekrar inşa etmek 800 tlye hamal olacaklarına 1500 tlye en azından müh. sıfatıyla bir iş bulabileceklerine gerçekten seviniyorum..

Bu arada marmara´da 13 tane teknik eğitim fakültesi bölümü var 2010da en azından o kadar.. Hazır Giyim Öğretmenliği Bölümünden de korkuyormuşsunuz baksanıza o bölümü bile saymışınız hatta 3 kere saymışınız hehralde öyle 15 olmuş
n\a
(17/03/2013 - 23:36)
madem bu adamlar pratikde bizden çok daha iyiler piyasa ara elemana ihtiyaç duyuyor. benim staj yaptığım yer yana yana kaynakçı arıyordu. torna bilen adama 3000 lira maaş veriyordu. üstelik işlerin yoğun olduğu zaman bu dahada artıyormuş. adam yaşlı başlı okumamış bi adamdı cnc falanda değildi kullandığı. patron cnc yi kendi kullanmak zorunda idi lise terk olan sadece biraz cnc öğrenmiş çocuğa 1800 lira maaş veriyordu. kimse kendini geliştirmiş ise 800 liraya çalışmaz. benim pek çok 2 yıllık arkadaşımda bilmem nerelerde yok şef olmuş yok bilmem ne olmuş yok patronun sağ kolu olmuş ama 1000 lira alıyormuş diye yakınıyordu. herşeyi biliyor havalarında idi. sanki adamı bilmiyorum sanki tanımıyorum. bana hava atan pek çok arkadaşım pratikde bahsettiklerinin yarısı kadar pratikde iyi olsalar 800 liraya çalışmazlar. ayrıca üzerine basa basa kimseyi kırmak istemiyorum demeye devam ediyorum. herkes çalıştığının karşılığını alamayabilir. 13 yaşında ben bilinçli bilinçli ödevimi yaparken o top peşinde koşuyorsa benimde ondan farkım olsun isterim. ha ama olmazsa ki bu zamana dek de olmadı malesef . bende meslek liseli olmamama rağmen onların sınavsız okuduğu yerde sınavla okudum. 13 yaşında herkes aynı kararı vermeye mecbur bırakılıyor bizden daha farklı durumda değiller bizde aynı kararı verdik. kimse anadolu lisesine gidebilmek varken meslek lisesine torna tesviyeye gitmedi. verdikleri yanlış karar falan değil. çalışmadılar o kadar . sonradan aklı başına gelen her şekilde toplar kendini. pek çok mühendis ilkokulu mezunu adamların işletmesinde maaşlı elemandır sadece.
kronin
(18/03/2013 - 08:16)
Bu konuyu bu kadar dert eden yıldız öğrencileri daha çok üniversitemizin düştüğü haller diye başlık açar. bi kere bunu dert ediyosanız zaten kafanızda adamlarla aynı statüye koymuşsunuz kendinizi. zannetmiyorum bir itü odtü öğrencisinin bunu dert etceğini. adamın zaten ilerde çalışacağı yerlerle ilgili planları bile farklı. siz hala kobide ya çalışamazsak diye düşünüyosunuz. koyduğunuz hedef bile küçük.
sass
(18/03/2013 - 09:47)
@sylarfb
Söylenen rakamların doğru olmadığını söyledim; bölüm başı yazdığın 15 bin rakamı da doğru değil. İlk cümlelerimi okuduğunu söylemişsin ama okuduğunu sanıyorsan bence bir daha oku. Sen de şimdi 15 binin abartı olduğunu söylüyorsun, dediğime geliyorsun zaten. Bir şeyler yazarken ilk önce araştırıp, okumanı; sonra yazmanı tavsiye ederim. Yazdığın bir çok şeye doğru düzgün araştırmadığın ve yazdıklarımı okusan o cevapları vermeyeceğin için cevap vermiyorum. Aynı şeyleri yazmak zorunda bırakıyorsun çünkü. Bu yasa, makine mühendisliğine büyük darbe vurur, diğer ilgili mühendisliklere de azalarak vurur. Farklı düşünen, afaki ve duygusal bazı sebeplerden dolayı öyle düşünüyordur.


Arkadaşların geneline konuşayım. Sizin gibi bana dokunmayan yılan bin yaşasın mantığıyla hareket ederek düşünmüyorum. Çoğu insanın aksine haksızlığa karşı, bana hiç faydası dokunmayacak bile olsa sonuna kadar ses çıkarırım. Çünkü o yılan şimdi bana dokunmaz, sonra bana dokunur, yine dokunur. Daha iyi anlamanız için somutlaştırayım. Ford girişte kaç para maaş veriyor? 2.600. Neden 2.600 veriyor? KOBİ´deki adam 1.500 veriyor da ondan. Ford 2.600´ü verince kendini geliştirmiş mezunlar sıraya giriyor, 3.500 verince de daha fazla çalışmayacağına göre gayet yeterli bir maaş. Mezun sayımız daha az olsaydı, mühendis fazlalılığımız olmasaydı KOBİ´deki adamlar 2.000 vermek zorunda kalacaktı tercih edilmek için. KOBİ 2.000 verince Ford daha iyi eleman alabilmek için 3.000-3.500 arası giriş maaşı vermek zorunda kalacaktı.

Piyasayı birbirinden bağımsız ve habersiz gibi düşünemezsiniz. O adam bana rakip olamasa da piyasanın daha da kötüleşmesine neden olur, dolaylı yollardan mesleğin itibarının; daha çok ilgilenilen adıyla maaşların düşmesine neden olur. Bu bize her daim kişisel zarar verir ve geri dönüşü yok bu işin. Bu mezunlar mühendisliği mahvetti, geri alalım o diplomaları diyemezsiniz. Meslek bozulduğu ile kalır.

Ülke olarak da ara eleman açığın, mühendis fazlalılığın varken; mevcut ara elemanlarını da mühendis yapmak saçmalıktan başka bir şey değil.
n\a
(18/03/2013 - 11:04)
Ya bu adamlar nerde isterse çalışsın hatta ford mercedes onları onları almak için sıraya girsin benim karşı olma sebebim işsiz kalma korkusu değil. Benim çalışcağım yerde belli alacağım maaşta. bu uygulamanın yersiz verimsiz zamana yayarsak bereketsiz olacağını düşünüyorm. Ara elemana kalifiye elemana deli gibi ihtiyaç var sadece makine için düşünmeyin. Kaç marka sahibi özellikle tekstil firmaları kalifiye eleman yok diye çin e yada başka ülkelere üretim yaptırıyoruz diyor. Devlet bu uygulamalara kafa yormak yerine keşke mühendis kalitesini arttıracak eğitimi desteklese. Torna tezgahı bile görmeden mezun olmasak keşke. Kamanın ne olduğunu anlamadan kama çizmek hesaplamak Zorunda olmasak. Piyasaya çıkan mühendisin donanımsız halini gören teknikerler alay edebiliyorsa ki malesef pek çok mühendis yaşıyor bu olayı hedef ara elemanı mühendis yapmak değil. Mühendisini adam gibi yetiştirme olmalıdır.
kronin
(18/03/2013 - 11:06)
sass sanki bu ülkede bi tek ford var. kobiye göre kimse maaşa karar vermez. zaten kobide daha fazla kazanma şansın ford dakinden fazladır. ford fiyatını kendi kriterlerine göre belirler. 9000 mezun veriyor makina müh den üniler ama bunların toplasan anca 250-300 ü elle tutulur mühendis. onlarıda iyi firmalar aralarında paylaşıyor zaten. iyi mühendis sayısı artarsa fiyatlar düşer düz mühendis sayısı artarsa değil.
sass
(18/03/2013 - 13:34)
@kronin
Ford´u , aklınızda somutlaştırmak adına örnek verdim. Bu kadar basit bir şeyi bile anlayamıyorsan bu benim sorunum değil, senin sorunun ve art niyetinden kaynaklıdır. Peki Ford´un kendi kriterleri ne? Piyasadaki maaşın üstüne istediği nitelikleri ekleyip, bu niteliklerin değerini ekliyor. Piyasadaki maaş 1.000 lira olsa maaşlar 2.000-2.500 arasına iner, 2.000 lira olsa 3.000-3.500 arasına çıkartır. 6-7 yıldır piyasadaki giriş maaşı 1.500 dolaylarında. Neden sabit kaldı sence? Anormal derecede artan şey ne? Tabi ki düz mühendis sayısı. Demek ki maaşları düşüren düz mühendislerin sayısıymış. Çünkü düz de olsa, iyi de olsa diploması mühendis olarak geçtiği için işverenler, insan kaynakları yönetimi uzmanları bunu kullanır. Bunları açıklasam da art niyetinden dolayı anlayabileceğini hiç sanmıyorum. Anlattıktan sonra "olmaz,etmez,yapmaz" gibi arkası boş, afaki laflar edeceksin nasıl olsa

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.