usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
yemekhanede salatadn cıkan salyangoz ve tırtıl
https://twitter.com/TelliSelim/status/309578126399250432/photo/1

https://twitter.com/aydinyildiz07/status/309609604348784640/photo/1




gönderen: riccati - 07/03/2013 - 16:39
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
Burden
(07/03/2013 - 20:27)
Yemekhanenin olası savunması:

"Kabul edin en azından sevimliler."
earthq
(07/03/2013 - 20:31)
2 liraya bu kadar oluyor kardeş
riccati
(07/03/2013 - 21:09)
2lia okulun senden aldığı + devletin gönderdiği yemek ödeneğni alıo en az bi o kadar da yani kişi başı min 4lira alıo yemek şirketi

aluminyumadam
(08/03/2013 - 00:16)
tırtıl falan neyse de salyangoz....
kronin
(08/03/2013 - 07:00)
Valla şaşırmadım. Ama yemekhanenin yemeklerini beğenen yıldız ogrencisine de iyi oluyor demeden edemiyorum. Okuduğum süre boyunca kicimi yirttim bu yemekler çok kötü artı lezzetleri rezalet diye, kime dediysem olur mu ya yemekler çok güzel dedi. Bu kadar yemekten anlamayan topluluğa salyangoz az bile. Anketlerde yüzde 70 lezzetli buluyorum diye rakam gördüm yemekhanede ki panoda

Işin öğrenci ayağını bi kenara bırakırsak adamların kullandığı malzeme belli zaten o masrafı yapıyor. O yemeği düzgün yapsa maliyete ne gibi bi katkısı olucak çözebilmiş değilim. Hadi yağını en azından düzgün bisi kullanirsa 1 lira oynamaz. Hiç bisiyi yikamadan özensiz bi şekilde yaptıklarının kanıtı.

Son olarak, arkadaşlar sağlığınızı dusunuyosaniz o yemekleri yemeyin. Ilerde midenizle ilgili sorunlar olduğunuzda damarlariniz tikandiginda keşke 2 lira yerine 5 lira verseydim de yemeseydim dersiniz. O yemeklerin içinde trans yağ var. Hemde en adisinden. Yemek konusunda bu kadar ucuzcu olmayın. Gerekirse 2 lira yerine 4 verelim ama saglikli yemekler çıksın diyin.
colonial
(08/03/2013 - 09:48)
istanbul üniversitesi 50 kuruşa yemek çıkarırken bizim 2 lira verdiğimiz yemekten onlarca kat lezzetlisini çıkarıyordu ki hala çıkarıyor, mesele yemeğin parasında değil bu yemeklerin çok güzel olduğunu savunan 2 lira anca bu kadar olur abii yaa kafasında geçinen zihniyette.
kelson
(08/03/2013 - 11:46)
Kim ne derse desin 2 liraya karniniz doyuyor, burada benim p ölçüm dışarda cig şeyler yemem, örnek olarak salata yemem, yedim şey pismisse at bocek it bile yerim, trans yag gdo entel laflarnida bırakın


colonial
(08/03/2013 - 11:48)
verilen tepkilerden neden bu kadar kötü yemekler yediğimiz gördüğünüz gibi anlaşılıyor, değil salyangoz tırtıl, tabldota sıçıp önüne koysalar durumu kabullenecek adam dolu ortalık
mekatronik31
(08/03/2013 - 12:17)
Bize müstehak beyler konuşmak faydasız
16509227
(08/03/2013 - 15:23)
Ben bu resimerin yıldız yemekhanesinde çekildiğine dair şüphem var. Hiç inandırıcı gelmedi...
kskn
(08/03/2013 - 17:17)
Çeken kişi resmen olay yaratmak için çekmiş belli.Yıldız da çekildiğinin bir garantisi yok.Ama şu var yemekler rezalet içinden bir şey cıkmasına gerek yok.İnsan tadından da her gün ne çıktığından da anlıyor olayı.2 senedir okuldayım toplam 5 kere yedim ki o yediklerimde 2011 yılının ilk döneminde ki firmanınkilerdi.Yemek şirketi değiştiği gibi yemeyi de bıraktım.Fakat yemekhaneye hala seve seve giden arkadaşlarımız mevcut.Ya sorun bizde yada onlarda ama sonuç olarak bu sorun birlik olunmadığı sürece çözülmez.
angmar
(08/03/2013 - 23:24)
Gece gece içim kalktı ya. Arkadaş "tırtıl neyse de salyangoz falan..." , "2 liraya bu kadar oluyor kardeş" gibi yorumlar nedir yahu? Söyleyecek söz bulamıyorum bu yorumlarla ilgili. Çekilen fotoğrafta balık ve roka görünüyor, gerçekten yemekhanede çekilmişe benziyor. Yemek sunumu böyle çünkü, görmüştüm daha önce. İşin kötüsü yemiştim yaklaşık 15-20 gün önce balık ve roka. Daha da yemekhaneye gitmem arkadaş. Tiksindim resmen. Bence siz de gitmeseniz iyi edersiniz. Bu sayede yemek şirketi değişir belki. Bunları hoş gören arkadaşlaradır: Siz de gitmeyin lütfen. Destek olun biraz her ne kadar tiksinmeseniz de...
dsatine
(08/03/2013 - 23:50)
Gayet geçmiş yıllarda da yaşanmış bir olay. Hatta salatadan değil, diğer yemeklerden böcek, saç gibi şeylerin çıktığını da görmüştük. Zaten aynı yemekhaneden ötürü daha geçen dönem zehirlenme vakası yaşandı. 2 gün kimse gitmese bak nasıl değişir herkes? Ayrıca biri çıkıp gene bir şey der diye yazıyorum, ben zaten çoook uzun süredir yemekhaneyi kulanmıyorum.

edit: ya o doğru düzgün yıkanmayan tabak çatal kaşıklara ne demeli??
00serkan4300
(09/03/2013 - 10:59)
arkadaşlar ister inanın ister inanmayın size kalmış çünkü ben fotoğrafını çekmedim başımdan geçen şöyle:yemeğe oturdum ilk olarak çorbamı içtim diğerlerine dokunmadan sonra bi bardak aldım geldim ve suyumu doldurdum sonra pilava kaşık vurdum mu vurmadım mı hatırlamıyorum pilavda fındık tanesi boyutunda canlı yürüyen bi örümcek gördüm hass..r dedim yemeği aldığım gibi götürdüm adama bu ne örümcek var dedim adam da senden düşmüştür dedi benim sinirler zıpladı tabi terslenince adama adam da ben arkadaşlara söyleyeyim ozaman dedi ben de çektim gittim.artık içinden ne çıksa şaşmam ben.yemeğe gelmeden tabii bi de tabldotun ve kaşık çatalın temiz olması lazım ama onlarda da değişik yağ desenleri oluyor=) bu okulun her işinde bi antikalık vardır hiçbirşeyi 4 üzerinden 3 değil 2 bile değildir yemekhanesinin de böyle olması normal bence
sass
(09/03/2013 - 11:44)
Kaşık, çatal ve tabldotlardaki izler yağ değil, su izleri. Yıkayıp, ıslak bıraktığınızda ve düzgünce süzülmesine izin vermezseniz bu olur. İki kaşığın arasına biraz su koyun ve yatay olarak üst üste bırakın. Aynı izler kalır. Saatler içinde binlerce insana yemek veren bir yerde böyle şeyler olması normal. Yemek saati bitene kadar aynı şeyi en az 3-4 defa yıkayıp, tekrar önünüze koyuyorlar ve bunu önünüzdeki tabldotlar bitmeden yetiştirmeleri lazım. Bir tabak yemeğe 4-5 lira, doymak için 10-15 lira verdiğiniz, saatte en fazla 100 kişiye hizmet veren esnaf lokantaları ile kıyaslama yapmak bile yanlış. Ben Beşiktaş´taki yemekhaneyi beğeniyorum, sevmeyen beğendiği lokantalardan veya bambu-soya takviyeli ne olduğu belirsiz hamburgerlerden yiyebilir. Yemekhaneyi eleştirmem gerekiyorsa Davutpaşa´daki yemekhane çok kötü. Ona katılıyorum. Orada daha fazla insana hizmet vermeleri kaliteyi yerlere vuruyor, öğrencilerde çöplerini masada bırakınca tuz biber oluyor. Masalar savaş alanı gibi oluyor. Yemek sırası desen dörtlü sıra bina dışına kadar çıkıyor. Yemekhane fiziksel olarak o kadar insanı kaldırmıyor, çok açık. Yeni bir yemekhane yapılması lazım Davutpaşa´ya. Bir de oranın yemekleri beğenmediğiniz Beşiktaş´ınkinden daha kötü.

Ayrıca salyangoza o kadar kötü gözle bakmayın, çorbası güzel oluyor diyorlar. Akdeniz ülkelerinde tüketilen bir canlı kendisi
angmar
(09/03/2013 - 12:13)
Davutpaşa´da söz konusu olan şey yemeklerin kalitesi falan değil ki, yemeğe yabancı maddelerin karışması. Hem daha fazla insan varsa kalitenin düşmesi normal demek yemekhane çalışanlarını temize çıkarmak demektir. Madem bu kadar kalabalık bir yere hizmet edemeyecekler adam gibi, girmeyecekler bu işe. Bu kadar basit. Üstelik söz konusu olan şey insanların sağlığı. Bugün yemekte salyangoz çıkar, yarın bir gün hepimiz zehirleniriz...
riccati
(09/03/2013 - 12:22)
Tırtıl olayı daha 10 gün önce yaşanmış bir olay.Bunları arkadaşlarımız rektöre twit atmışlar ordan gördüm.
riccati
(09/03/2013 - 12:24)
ayrıca kelson earthq size müstahak bunlar gidip yiyin yemekhanede başınza bşey gelince anlarsınız.geçecen dönem cıkan dönerden bi sürü insan zehrlendi serumlar yedi ertesi gün olan difarnsyl vizesne giremedler ayrıca bunu ibrahm eren de acıkladı hocalardn da zehrlenen olmuş
angmar
(09/03/2013 - 13:01)
Daha da gitmem yemekhaneye. Gider bisküvi yerim daha iyi. Bisküvi de sağlıksız diyebilecek arkadaşların çıkma ihtimaline karşı şunu söyleyebilirim: Yemekhanedeki yemekten daha sağlıklı olduğu gayet açık.
@riccati Haber verip duyurduğun için teşekkür ederim.
sass
(09/03/2013 - 14:24)
Tabi tabi iyi şekilde hizmet veremiyorum diye işe girmeyecek. Ne içtin sen arkadaşım? İstediğim olmuyorsa hiç bir şey olmasın, bütün düzen yok olsun. Olanı yok edecek eleştiriler yerine olanı daha iyi yapacak eleştiriler yapalım. Yoksa her seferinde baştan başlarsın.

Bisküvi zaten daha sağlıksız ama keyfin bilir, koli koli yiyebilirsin ki zaten doyurmaz da. Sadece bilmediğin varsa ekleyeyim diye yazıyorum. Bebe bisküvileri dahil şeker olarak pankreas kanserine ve şeker hastalığına zemin hazırlayan fruktoz şurubu kullanılıyor. Yağ olarak litresi 4 lira olan ayçiçeği yerine damarların tıkanmasına sebep olacak ve ileride belki de kalp krizi geçirmene neden olacak hidrojenize bitkisel yağ ( genelde palm yağı ve litresi 1 lira) kullanılıyor. Bir de emulgatör olarak yumurta yerine soya lesitini kullanılıyor ki kendisi GDO´ludur. Soya bitkisi ile brezilya fıstığının hibritlenmesi ile elde edilir. Onun için en alakasız üründe bile, soya lesitini kullanıldığı için eser miktarda soya, fıstık içerebilir yazısını görebilirsin; fıstığa alerjisi olanlarla sonradan papaz olmamak için yazıyorlar bu yazıyı. Bir de içindekiler sekmesinde yer almayan ama genelde konan Çin tuzu var. Yediğin şeyin ne olduğuna bakmaksızın güzel olduğunu düşünmeni ve daha fazla yemeni, bağımlı olmanı sağlıyor. Kısacası hazır gıda tüketme, günlük sütlerden alıp, yoğurdu dahi kendin yapmaya çalış. Sakın tavuk eti tüketme, antibiyotikli oluyorlar. Hayvansal protein olarak balık ye. Pazardan veya manavdan aldığın ürünler de genelde ilaç kalıntısı olan ürünlerdir ki zaman zaman ithal olduğu için daha az ilaçlanan ürünler bile sınır kapılarından dönüp, tekrar bizim tüketimimize sunuluyor ama buna mecbursun; alternatifin yok. Yukarıda saydığım şeylerin bazıları yemekhanede de kullanılıyor ama emin ol ne kadar büyük şirketse hile de o kadar büyük oluyor. Sağlıklı beslenmen için aklıma gelenler bunlar, kolay gelsin.
ölücü
(09/03/2013 - 16:40)
sass bu konudaki bilgini çok takdir ettim yeni bir kemal özer geliyor galiba.
mokoena
(09/03/2013 - 23:48)
beyler ben inanırım bunlara.benim baklava dilimime sırt üstü yapışmış böcek vardı ve canlıydı.oluyo yani böyle şeyler bizim okulda.
corvis
(10/03/2013 - 10:37)
işi makaraya vurmayın arkadaşlar. aramızda gerçekten durumu kötü olup da bu yemekleri yemek zorunda olanlar var. sırf bu arkadaşlar için bile sorumluların kapısına dayanılır. şu okulda heryere pankart asan kardeşlerimden bu konuda da duyarlılık bekliyorum ben.
n\a
(10/03/2013 - 11:38)
rezillik resmen...

rektörün twitterına, eksi sozluğe, haber sitelerine her yere maille bildirip yemekhane şirketinin sözleşmesini iptal ettirelim.
denemeci
(10/03/2013 - 13:15)
ya bi tane sarışın kadın dolanıyodu yemekhanede artis artis. Hesapta kontrol ediyo havası veriyodu millete. ee noldu şimdi? tmm bunlar olabilir ama sen bir kuurluş olarak bir ihaleyle iş alıyorsan bunlar olabilir ama kabul edilemez. Bende arkadaşlarıma aynısını söylüyorum bu yemekler çok kötü nimete laf yok ama sırf 1 2 lira ucuz diye kaç kere yiyemeden yemekleri çöpe gönderdim :(
angmar
(10/03/2013 - 16:39)
@sass Haklısın kimse işi beceremiyorum diye işe girmeyeyim demez. Ama baktın adam gibi yapamıyor işini, değiştirirsin şirketi olur biter. Herkes yaparsa bunu, şirket hiçbir yerde barınamaz. Kendini düzeltmek zorunda kalır piyasada kalmak istiyorsa. Ama nerdee. Biz ne yapıyoruz. Kalabalık olduğu için kalitenin düşmesi normal deyip adamları haklı çıkarıyoruz. Üstelik sağlıktan bahsediyoruz burda, hata kabul etmez bu sektör. Yapıcı eleştiriyi başka konularda yapabilirsin ama bu konularda gerekirse bütün düzen yıkılır diye düşünüyorum. Bisküvi konusunda ne dolaplar döndüğünü biliyordum zaten, yaklaşık bir yıl önce tv´lerde gündemdeydi. 2 ay yemedim. Sonunu getiremedim malesef, bağımlı olmuşum meğer.
sysp
(11/03/2013 - 07:09)
burda atıp tutuyosunuz ama hadi boykot edelim yemekhaneyi desek auvvvvv!!
sass
(12/03/2013 - 18:56)
@ölücü
Kemal Özer´i bilmiyordum. Sayende verdiği bilgileri görmüş oldum. Teşekkürler.

@angmar
Amaç suçlu çıkarmak veya birilerini aklamak değil, doğru sorunu bulup, doğru çözümlerle, olanı şekillendirmek; daha güzel hale getirmek. Var olanı yok etmek çok kolay. Sözleşmeyi fesih ettim dersin, şirkete sözleşme sonuna kadar olan parasını ödersin, yeni ihale yaparsın. O sırada da kantinden tost yeriz artık Tabi yeni bir şirket gelse de aynı eleman ve malzemelerle çalışmaya devam eder veya aynı adam başka bir şirket ismiyle ihaleye girer. Zaten kısıtlı zamanda diğer şirketlerde hazırlanamayacağı için tekrardan devam eder. Ayrıca sağlık hata kabul etmez diyorsun da salyangoz,tırtıl,örümcek gibi şeyler mide bulandırsa da sağlıksız şeyler değil. Piyasadaki hazır şeylerin çoğu bunlardan daha sağlıksız. Bisküvinin bağımlısı olman kesinlikle tesadüf değil. Salyangoz gibi şeyleri sadece alışkanlık olmadığı için garip geliyor, yiyemiyoruz. Salyangoz, akdeniz ülkelerinin bazılarında midye gibi satılıp 5-10´ar tüketiliyor Her şeye rağmen bize kötü geliyor, olmaması gerekli; katılıyorum ama böcek bu. İlaçlamasını yapsan da bir şekilde o besinin üzerine geliyor. Saç çıkması konusu da yemek almaya gelen arkadaşların kafasından düşen saçları hesaba katmıyorsunuzdur. Bazı arkadaşlar altta defterle uzatıyor tabldotu. Silgi çöpü bile çıkarsa şaşırmam yani Son sözüm Beşiktaş´taki yemekler güzel, Davutpaşa´daki yemekler de öğrenciler de kötü

@sysp
Zaten yorumlara bak. Hep yapalım, edelim, nerede her yere pankart asanlar tarzı yaklaşımlar var. Hep başkasından bekliyorlar. Birileri yapsın da kaymağını ben yiyeyim. Çok hazırcı milletiz
kronin
(12/03/2013 - 19:04)
@sass yemekhanedeki yemekleri sağlıklı yaptın bide daha ne diyim. En azından böcek cikiyomus. Zaten biskuvide transyag kullanılırken yemekhanede halış mulis köy tereyağı kullanılıyor dime. Sagliksizlik konusunda emin ol biskuvilerle yarışır o yemekler. Diceksinki sen vedat milor musun nasıl anliyosun içindeki yağı. Şöyle soyliyim benim midem rahatsız doğru düzgün yemek olmadığı zaman sorun yaşıyorum. Özellikle şu trans yağ olduğunda veya fruktoz surubu şeyler tukettigimde. Artı yemekhanedeki yemeklerin bayat olduğunu anlamak için vedat milor olmayada gerek yok midenin rahatsız olmasinada. Resmen 1 gün önceki yemekleri veriyolar.
sass
(12/03/2013 - 19:35)
@kronin
En azından böcek çıkıyormuş demedim. Piyasada satılan hazır şeylerin çoğunun, böceklerden daha sağlıksız olduğunu söyledim ama çıkmaması gerektiğini de söyledim. Yediğin meyve ile kurt geldi, yedin. En fazla ağzın ekşir ve garip olur. Biraz düşünürsen miden kalkar, o da psikolojiktir. Miden yanmaz veya reflün azmaz. Ama hazır meyve suyu iç, hemen reflün azar, boğazın yanar.

Yemekhanedeki yemeklere sağlıklı da demedim.Yemekhanede, piyasada kullanılan sağlıksız şeylerin de kullanıldığını yazdım daha önceki mesajlarımda. Çarpıtmak için okuyorsun ya da hiç okumuyorsun galiba

Kalan yemekleri ne yapacaklar peki? Çöpe mi atsınlar? Bir gün önceki yemeyi sevmiyorsan sen bilirsin. Isıtıldığı sürece herkes bir gün önceki yemeği yer. Yemiyorsan da diğerinden alırsın. Dünden kalan yemek en fazla bir tepsi kalmıştır. Kimse biz 2 günlük yemek yapalım da öğrenciye kakalayalım diye uğraşmaz. Yemekhaneye az uğradığın belli. Bazen yemek daha çıkmamış oluyor, son anda yetiştiriyorlar. Sırada yemeğin gelmesini beklediklerimiz veya siz oturun şunu sonra alırsınız oluyor. Yemekler bir gün önceden yapılsa bu tip şeyler olmaz, yemek hep hazır olur.
angmar
(12/03/2013 - 23:27)
@sass Valla şimdi ne desem, kendince bulursun yine cevap. O yüzden yorum yapmak istemiyorum. Konu kapanmıştır, kaçtığımı sanma haa
sass
(13/03/2013 - 04:42)
@angmar
Yok ya benim de amacım konuyu sonlandırmaktı, onun için son sözüm dedim zaten. İsteyen istediğini yemekte özgür, amacım tartışmak değil, sadece bilgi vermek; belki de yanlış bilinen şeyleri düzeltmekti. Benim de yanlış bildiğim şeyler olursa düzeltirseniz sevinirim. Ben de kaçtım. Hepinize afiyet olsun, nasıl koydu Cimbom
sysp
(13/03/2013 - 09:23)
dün (12 mart) skt si geçmiş (11 mart) olan artık yeşil yeşil küflenmiş olan ekmeği görevliye(admin sandığım gözlüklü yaşlı acı) gösterdim, biz kontrol ediyoruz bi tanesi araya karışmıştır vs vs diyip ilgilendi baya. Dedim sepette başka da vardı galiba sepetten cıkarıp baktık 5 tanesinden 4ünün sktsi geçmiş. Diğer genç görevliyi fırcaladı biraz, bunlar nerden geldi atın bunları vs vs diyip sepeti komple çöpe döktüler. bi arkadaş fotosunu çekmişti ekmeğin. twitterdan rektöre atacaktı.

attis
(13/03/2013 - 18:29)
her ne kadar mezuniyetim sebebiyle aylar evvelden okul ile olan ilişiğim kesilmiş olsa da, okuduklarım ve gördüklerimden sonra ciddi anlamda rahatsızlık duymaya başladım ve sanırım birinin bu konuda hakkında bir şeyler yapması gerekiyor . . .

kendimce bir iki tavsiyede bulunmak isterim:

her ne kadar rektör İsmail Yüksek, genelde işine gelen tweetleri dikkate alıyor ve buna bağlı olarak da seçtiği kimi tweetler ile alakalı işlem yapıyor olsa da, sosyal medya üzerinden kendisine bu konu ile alakalı olarak atılacak yüzlerce, hatta binlerce tweet karşısında sessiz/tepkisiz kalamayacaktır . . .

hazırlanacak ortak bir cümleyi herkes İsmail Yüksek´e tweet olarak gönderir ve de bunu bir hashtag ile destekler ise ( örneğin #TirtildaVarKirkAyakSoyleHocamBizNeYiyek gibi) en azından bu konu hakkında kamuoyu yaratılmış olur . . .

ilk kurşunu kim sıkmak ister?

(tırtılın kaç tane ayağı olduğu konusu tam bir muaamma, çok aradım ama net bir bilgi bulamadım, ki muhtemelen bu hashtag karşısında İsmail Yüksek bizzat "siz önce tırtılda kaç ayak olduğunu öğrenin, sonra gelin konuşalım" diyecektir, olsun, maksak kamuoyu yaratmak)



Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.