usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
ulusalcı kemalist mmo
hiç bir işe yaradıgı görmedim, anca hükümete nota veriyordu, bildiri filan açıklıyordu

siz hiç yararını gördünüz mü bunların


gönderen: rlzjmynu - 08/01/2013 - 00:41
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
rlzjmynu
(08/01/2013 - 00:42)
birde bünyesinde radikal örgütlerle pkklıları barındırıyor

ne kadar radikal örgüt üyesi varsa mmoda takılıyordu
Mest4
(08/01/2013 - 04:26)
İş kültürünü kendin üzerinden yorumladığın için kendi yaptığını iş sandığından sana öyle gelmiş olabilir.

Demokratik mesleki kitle örgütü demek halkın haklarını savunmak demektir. Ayrıca hükümete nota vermesinde ne gibi bir sorun var. Buna sevinmek lazım. Yanlışı görüp de söylemese daha mı iyi?

Radikal grup lafıdır alıp gidiyor? Neymiş şu radikal grup bir anlatırsan iyi olur?

Yani halkın haklarını savununca radikal grup oluyorsak umarım hepimiz radikal gruplar içinde yer alırız. Asıl sorulması gereken neden hala bu kadar sorunlar yaşanırken diğer bir çok kitle örgütlerinin sesini çıkarmaması olmalıydı.
sass
(08/01/2013 - 07:25)
Tabi ya. Biz; 100 binlerce kişi yatalım, sonra oradaki 15-20 kişi hakkımızı niye savunamıyor diye eleştirelim
81onur38
(08/01/2013 - 10:07)
MMO nun en küçük etkinliğine katılmamış, hiçbir bildirisini son cümlesine kadar okumamış insanların sataşmalarıdır bunlar. Ulusalcılardan çok sosyalist grupların hakimiyeti olduğunu bilmiyor olmak da bundan kaynaklı sanırım.

Kemalizm´e sataşacaksanız bunu daha cesur yollu yapmalısınız.
rlzjmynu
(08/01/2013 - 16:43)
hiç değilse kabul ettiniz kimin nereleri halkı savunuyoruz diye parsellediğini
n\a
(08/01/2013 - 17:21)
yandaş MMO olmadığı için zorunuza gitti değilmi...
_apollo_
(08/01/2013 - 18:26)
anlayamıyorum ya böyle bir ithamda nasıl bulunabilirsin ki,hani zaten büyük çelişkiler olan şeyler söylemişsin ulusalcılarla pkk nin aynı yerde olması imkansız birşey ama herşey bir yana bahsettiğin şey mmo bir kamu kuruluşu ve makine mühendislerinin odası burası eğer sende mühendissen burası üye olduğun bir yer zaten,dernek gibi birşey değil ki hakkında böyle rahatlıkla atıp tutabilesin,okuldaki bütün makine fakültesi hocaları buraya üye hatta rektör bile,yaptığın şey açık bir provokasyon ve suç teşkil eden birşey bahsettiğin şeyler yoruma açık şeyler değil ki,böyle birşeyi rahatlıkla nasıl söyleyebiliyrosun,sitenin adminleri napıyor onu bilmiyorum zaten ama bu konunun acilen silinmesi gerekiyor
sende kendine gel amacının ne olduğunu anlamadım ,kimsin o da belli değil,bu yaptığın fikir beyan etmek falan değil açıkça hedef göstermek tam bir provokasyon makine mühendisi olduğunu da zannetmiyorum
rlzjmynu
(08/01/2013 - 18:28)
universitemizde bir zamanlar kemalist-ulusalcıların güdümündeydi, şimdi halkın içinden birileri geldide ilerleme kaydettik

50 senede olmayan gelişme 5 senede oldu
criminalmak
(08/01/2013 - 19:16)
@apollo her mühendis olan mmo ya üyedir diye birşey yok. mmo bir kurumdur ve devlet kurumu değildir. bünyesinde ki bir çok kişiyi ve anlayışı ben de sevmem . birçok eylemde emperyalizm karşıtı ve meta nın sömürülmesine karşı slogan atan üyeler iş kendi ceplerini doldurma kısmına gelince hiç o kadarda anlayış sahibi olmazlar.. ailemin makine sektöründe olmasından dolayı az çok bilgiye sahibim bu konularda denetleme işlerinde ( bakım, halat,vinç vs..) nasıl paralar döndüğünü tahmin edemezsiniz..
bir arkadaşımız yandaş olmadığı için zorunuza gitti demiş ama yandaş olmak sadece hükümet yanlısı olmak değildir hükümet karşıtı yandaşı da olunur.
Ve kimse Atatürkçülük´ü MMO ile bağdaştırmaya çalışmasın.. eminim içinde Atatürkçü insanlar vardır belki bunların sayısı da çoktur ama bir çok kademesinin Atatürkçü görüşüyle zıt düştüğünü gördüm..
Ve tabi bunlar benim görüşüm..
_apollo_
(08/01/2013 - 20:03)
aslanım oda orası tüm makine mühendisleri oraya mecburi üye boş boş konuşma denetim yetkisi var mmo da sen neden bahsediyon,kamu kuruluşu oda boş boş konuşma
dünyadan haberin yokya
criminalmak
(08/01/2013 - 21:22)
@apollo bak güzel kardeşim önce o aslanım kaplanım tarzı konuşma stlinden vazgeç burası babanın kahvehanesi değil.
öncelikle ben sendika olarak biliyordum ama yanılmışım kamu örgütüymüş bu konuda haklısın..
Konuşmanda dernek gibi bir yer değil ki hakkında atıp tutasın demişsin. ben her kamu kuruluşuna eleştiri yapabildiğim gibi mmo´yu da istediğim gibi eleştirme hakkına sahibim.
başlığı açan her kim bilmiyorum ama kendi içinde çelişkiye düştüğü kesin. Amacım başlık sahibini desteklemek değil ben burada kendi fikirlerimi söylemek için yazıyorum..
Geçen ODTU meselesinde yayınlanan bir video da mmo ytü öğrenci komisyonu üyesi çıkıp rektörün üniversite adına açıklama yaptığından rahatsız olduğunu ve kabullenmediklerini söylüyordu. Ama mmo nun her fırsatta bildiri yayınlayıp bütün mühendislerin adına (öznel) konuşması ne kadar ironik? Kaldı ki bir çok görüşünün savunmuyorum..
Ayrıca konunun kaldırılmasını gerektirecek bi yorum ben göremedim.. sen hangi yoruma göre konuşmanın kaldırılması gerektiğini düşünüyorsun?



koektsch
(08/01/2013 - 22:17)
Başka kamu kurum ve üyeleri hakkında galiz küfürler savuranlar, konu kendisinin görüşlerini savunan kurumlara gelince nasılsa onlara bir dokunulmazlık addediyorlar.

En mantıklı cevabı @Mest4 vermiş. Eğer savunduğun kurum hakkında yanlış eleştiriler yapılıyorsa bunun cevabını vermesini bil.

Hem sen mmo´yu onun eleştirel tavrından dolayı savunacaksın, hem de mmo´nun eleştirilmesini yasaklayacaksın.
Sen baştan kaybetmişsin arkadaşım...
_apollo_
(08/01/2013 - 23:01)
bence boşverin hayat böyle daha güzel
Mest4
(09/01/2013 - 01:50)
@criminalmak mmo ytü öğrenci komisyonu adına açıklama yaptıysa mmo ytü öğrenci komisyonu çalışması yürüten insanlara sorar. Farkındaysan MMO YTÜ Öğrenci Komisyonu diyor. Bütün herkes adına olduğunu nasıl çıkardın? Sen MMO YTÜ Öğrenci Komisyon çalışması yapıyor musun?

Ayrıca arkadaşlar şu konuya bir açıklık getirelim. Bizler mühendisliği kim için yapıyoruz. Bence ´´İNSAN´´

Neden insan için yapıyoruz? Yaşam şartlarını iyileştirmek ve daha güzel bir dünya yaratmak için.

Peki amacımız bu iken ve bunun için bilim üretirken. ´´İNSAN´´ı sonuçta sadece bilimle bu amaçlara ulaştıramazsın.

İNSANI konu alan her konu hakkında yorum yapmanın neresi hata onu anlamıyorum. Yanlış yorum yapsa eleştilsinanlarım ama siz yorum yapmasını eleştiriyorsunuz. Bence mühendisler ´´İNSAN´´ı temel alan her konuda açıklama yapabilir. Sonuçta yapılan bütün herşey ´´İNSAN´´ı ve Doğayı konu alıyor.
sma
(09/01/2013 - 19:18)
bunu diyen insan herhalde mmo´nun içine hiç girmemiş insandır. meslek içi eğitimler için harika bir kurum. dışarıda 1000 lira olan eğitimi burada 300 liraya alabiliyorsunuz ve dışarıdaki kurstan çok daha kaliteli olarak.
ayrıca sosyal etkinlikler de oluyor(kahvaltılar gibi). ayrıca sinema, fotografçılık vb. kurslar da açıyor.
cv´nizi bırakırsanız firmaara da yönlendiriyor, şahsen beni 3 ay içinde 4 yerden aradılar mmo vasıtasıyla ama ben gitmedim.
ne gibi bir şey bekliyorsunuz ki? daha iyi olamaz mı tabii ki olabilir ama hiçbir şey yapmadan bu neyin beklentisidir?
_mkn_
(10/01/2013 - 09:27)
Siyaset yaptığı için ortak payda olması mümkün olmayan kamu kuruluşudur.
Mest4
(10/01/2013 - 15:39)
böyle anlayış olabilir mi? O zaman senin ülkeni yönetende siyaset yapıyor. Hiçbirimiz ortak payda da buluşmuyoruz. Yok antikapitalist olunca siyaset yapıyorsun ama arkadaşım senin ülkende de neoliberal anlayış var üniversitelerde, şirketlerde her yerde. Bu siyaset değil mi?
Siyaset dediğin insanların ideolojilerinin yaşamda şekil bulmasıdır. Mesele siyaset yapıp yapmamak değil. Yaptığın siyasetin doğruluğu yanlışıdır.

Ama oda siyaset yapmıyor. Bir partiye çalışmıyor. Birşeyin haksız olduğunu, bilimin neler gerektirdiğini söylüyor. Bilim dışı rantsal politikalar izleyen hükümeti bu ülkenin insanlarına kendini sorumlu hissederek eleştirmesinin neresi yanlış?

Bence senin takıldığın şey senin siyasetini yapmaması. Evet bak bu konuda haklısın sermayeci, neoliberal, militarist, şövanist, emperyalist ve kapitalist siyaset algısından her zaman uzak duracaktır MMO.

Örgütlü gücünü üyesinden ve HALK´tan almaya devam edecektir.

Emekten, haktan, hukuktan yana olan mücadelesine devam edecektir.

Bilimi ve tekniği emperyalistlerin değil halkın hizmetine sunmaktan vazgeçmeyecektir.

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.