ytü rektörü sayın ismail yüksek´e |
Okulumuzun da imzasının olduğu bir açıklama ile alakalı görüşlerimi belirttim. Yorumlarınızı beklerim. http://www.berkan.org/ytu-rektoru-sayin-ismail-yukseke.html |
gönderen: civan1 - 24/12/2012 - 22:18
|
Konu Hakkında Yapılan Yorumlar: |
yorum yapan(tarih) | yorum |
dsatine (24/12/2012 - 22:24) | Ellerine sağlık. |
civan1 (24/12/2012 - 22:27) | Teşekkür ederim. |
earthq (24/12/2012 - 22:33) | içimi dökmüşsün, teşekkür ederim. |
n\a (24/12/2012 - 22:39) | eline sağlık. |
mrbremen (24/12/2012 - 22:41) | Bu konuyla ilgili bakınız: www.a305teyim.com/serbest/6790-odtu-deki-olaylar.html |
8741 (24/12/2012 - 22:53) | Evet Odtü´deki yaşananlardan sonra tek destek Boğaziçi´nden gelmiş oldu. Diğerlerinden de köstek. Bu polisin yaptığını, hükümetin konu ile ilgili açıklamalarını destekleyen rektörlük açıklamalarını biraz irdelemek gerekirse; bu basit bir tekil olay değil. Mevcut üniversite rektörlerinin ve yönetimlerinin bir dönem daha koltuklarını korumak için yapılmış bir yağcılık, yalakalık, şakşakçılık değil. Maalesef... Keşke öyle diyebilsek! Değil, çünkü artık üniversite yönetimleri, polis teşkilatı gibi, yargı gibi ve artık ordu yönetimi gibi mevcut iktidarın elinde. Bu öğretim üyeleri aynı yola başkoymuş insanlar. Ve işi nereye kadar götürmek istediklerini hergün daha da rahat görmek mümkün. Yani artık kendi kafalarındaki bir Türkiye´yi yaratmak istiyorlar. Türkiye´ye özgü şeriatçı bir düzen. Bir yanda Amerikan desteği bir yandan yerli burjuvazi. İstedikleri bu. Bunu yıllardır sabırla, ilmek ilmek ördüler. Şimdi meyvelerini topluyorlar. Hedefe gidiyorlar! |
civan1 (24/12/2012 - 23:07) | Benim esas odaklanmak istediğim nokta ideolojileri değil. Gerçekten değil. Benim adıma ya da senin adına nasıl böyle bir şeyin altına imza atabiliyor. Seçilmiş değil de atanmış birisi bu hakkı kendinde nasıl buluyor? Kişisel görüşleri beni bağlamaz rektörün. Ama beni rektör olarak temsil ettiği yerlerdeki davranışları beni bağlar. Bu kadar basit. |
8741 (24/12/2012 - 23:14) | Nasıl ki Başbakan, emperyalizmin çıkarları doğrultusundaki birçok anlaşmaya sana sormadan ama senin adına imza atıyorsa, rektör de sana sormadan senin adına imza atar. Mesele bu yüzden basit bir imza meselesi değil. Şu üniversitede okuyan arkadaşlarımızın yarısı bu iktidara oy verdik. Nereye doğru gittiğimizi görmeye çalışmak lazım. Ya kardeşim, ben politikayı sevmiyorum, ben uğraşamam dersek, başkaları bizim adımıza dilediği şekilde politka yapar. |
civan1 (24/12/2012 - 23:15) | @8741 Başbakan yapar. O seçimle geldi. Rektör yapamaz. O atandı. Aradaki fark bu bence. |
8741 (24/12/2012 - 23:23) | Başbakan´ın bu ülke için yaptıklarının yanında rektörün bu yaptığının lafını etmeye değmez. Şunu da söyleyeyim. İleride tam da bizim istediğimiz gibi olacak rektörlük seçimleri. Nasıl mı? Öğretim üyelerinden öğrencisine , çalışan memuruna, hizmetlisine herkesin oy kullanıp rektörünü belirleyeceği üniversiteleri göreceğiz. Evet, ileride! Ne kadar! Tayyip Erdoğan´ın tabiriyle o da kıvamına gelince yapılacak. O zaman "rektörü biz seçtik, dilediği yere bizim adımıza imza atar" diyeceğiz beraberce. Sonra... |
eowyn (24/12/2012 - 23:24) | eline sağlık, umarım her durumda sessiz kalan akademisyenlerimiz tarafından da okunur bu yazı |
civan1 (24/12/2012 - 23:29) | teşekkürler @eowyn |
largo (25/12/2012 - 00:45) | Sendeki en büyük mantık hatası ne biliyor musun sen diyorsun ki nasıl benim adıma açıklama yapar katılmıyorum ama görüşündür saygı duyarım da sen zaten kendini çürütüyorsun ki ismail hocaya okuyun dediğin de odtünün açıklaması Orta Doğu Teknik Üniversitesi olarak, dün yerleşkemizde yaşanan şiddeti kınıyoruz ONLARA NEDEN SİZ NASIL ODTÜ ADINA AÇIKLAMA YAPARSINIZ DEMİYORSUN AŞIRI YANLI BAKIYORSUN HOCAM senin hoşuna giden birşeyi diyen ODTÜ böyle bir açıklama yapar ve sen burayı örnek gösterirsin ama bizim rektör açıklamayaz yok öyle bir dünya |
civan1 (25/12/2012 - 00:53) | Asıl sen yanlış bakıyorsun. Burada mağdur olanlar kimler? ODTÜ İdarecileri ODTÜ Akademisyenleri ODTÜ Öğrencileri Fark ettiysen eğer, yazıda gece saat 2´´ye kadar görüşmelerin sürdüğünü ve öğrencilerin ve akademisyenlerin olayı anlattığından bahsediyorlar. ODTÜ, yaşananları birinci ağızdan dinliyor, daha sonra bir açıklama yapıyor. Ayrıca, her şeyi geçtim, zaten basın açıklamasının başlığı "ODTÜ Rektörlüğünden Basın Açıklaması" Yeterli midir? |
largo (25/12/2012 - 01:27) | yeterli değildir o okulda da bu olaya böyle bir görüş bildirilmesinden rahatsız olanlar vardır yanlı bakıyorsun okullar böyle bir açıklama yapamaz diyorsun sonra diyorsun ki öğrencilerle konuşmuşlar hadi ya gece 2 ye kadar 10 bin küsür öğrenciyle mi konuşmuşlar ya yürüyün gidin bağnaz olmuş herkes ona evet buna hayır deme bence hepsi yanlış okul rektörü işine bakmalı açıklama yapmak onlara düşmüyor ne odtüye ne de ytüye |
civan1 (25/12/2012 - 01:42) | arkadaş, okumuyor musun yazdığımı? açıklamanın başlığı: ODTÜ Rektörlüğünden basın açıklaması. |
largo (25/12/2012 - 01:54) | ya sen sadece başlığı mı okudun bak yeniden gösteriyorum bu açıklamananın amacı kınamaktı ve kınamayı ODTÜ rektörlüğü olarak kınıyoruz değil Orta Doğu Teknik Üniversitesi olarak, dün yerleşkemizde yaşanan şiddeti kınıyoruz diyorlar |
gereksiz (25/12/2012 - 02:29) | olaylara iki tarafta uç noktalarda bakıyor bence.Üniverstelerin bu yaşanan olayları kınaması normaldir ki ODTÜ bile kınama yayınlıyor. Ayrıca bence orada gösteri yapan grubun amacı gösteri ve protesto haklarını kullanmak değil ortalığı karıştırmaktır ki bu grubun içinde terör yanlılarının sayısının hiçde az oladığını düşünmekteyim.Ne kadarda sevmesende gelen adam ülkenin başbakanı ve korunması normaldir.Polis konusuna gelince, polis üniversitelere girmesin diyen arkadaşlarından birinin ağzından bizim okulda geçen sene karıştığı bir olayda polis nerde niye gelmedi tarzı haykırışlarına şahit olmuştum.Yani be ne perhiz bu ne lahana turşusu.Hani sen polisi okulda istemiyordun.Yaşanan olaylarda tayyipin ne kadar hatası varsa gösteri yapan öğrencilerde o kadar hatalıdırlar. |
koektasch (25/12/2012 - 11:34) | Öncelikle şunu belirtmek isterim, üniversite bir kurumdur, iradesi olan bir varlık mekanizması değil. ODTU veya YTU adına birilerinin açıklama yapması saçma. Bir kere Ytu kim? sorusunun cevabı kişiye göre değişirken böyle bir şeyin pek de mantığı yok. Haklısın, ama yalnızca bu konuda. Zaten bahsettiğin bu kısmın pek de bir önemi yok. Yani "Aa rektör benim adıma açıklama yapmış, ben böyle düşünmüyorum ki" demenin anlamı yok. Kimse gelip sana "Kardeş sen böyle düşünüyormuşsun rektörünüz öyle demiş". demeyecek. Söylediği dikkate alınan olan kişi rektör, ister YTU desin ister demesin. Onun için oraya fazla takılma. Mesele orası değil. Yapılan tepkinin içeriğine yaptığın eleştiri varsa konuşalım. Kimse sormaz mı " yahu kardeşim bu ne? Üniversiteye 8 toma 3000 polisle girilir mi? Böyle iş mi olur?" diye. Evet soruyorlar, ama cevabı çok yanlış yerde arıyorlar ne yazık ki. Hakikaten düşünün bir, o kadar polisin bir üniversitede işi ne? Biraz tarafsız bakarak düşün lütfen. Bir ülkenin başbakanın neden korunmak zorunda olduğunu sormuyorum. Bunu zaten az çok bilir herkes. Evet, başbakan korunmak zorundadır. Eğer içeriye o kadar polisle girmesine rağmen, öğrenciler hiç bir olay çıkarmasaydı. Bu tepkinde senin yanında olurdum. Ama abi adamlar molotoflarla gelmişler protestoya görmüyor musun yahu. Ortalığı yakıyorlar. Taşlar, polislerin kafasını yarmak için tetikte bekler durumda ceplerinde. Şunu diyemiyor musun? "polisler girdi ama gerekliymiş, baksana şu protestocuların durumuna." Gençler bu durumu nasıl savunuyor anlamıyorum. Protesto dediğin böyle mi yapılır? Tepki böyle mi verilir? Fikir özgürlüğü, konuşma özgürlüğü, aha şu odtülülerin yapmaya çalıştığı mıdır? Bu jakobenlerin fikir hali hakikaten içler acısı. |
kronin (25/12/2012 - 17:52) | O molotoflar polisler saldirinca otomatik olarak var oluyomus oyun gibi :-D ya da polis saldırır diye savunma amaçlı getirilmiştir. Şu odtü ye ben elimi kolumu sallayarak giremezken bu başka unilerden gelen protestocular nasıl girmiş ve odtü yönetimi bana uyguladığı politikayı bunlara uygulamayarak ve bu duruma destek çıkarak zaten kendi kendini curutmustur. Bana yasak molotoflu protestocuya giriş serbest. daha önceki konuda da yazdım oraya sıfır güvenlikle gitse o binayı basbakanla yakarlardi. Bide hala adamlar demokratik bidi bidilarini soyleyemiyolar diye savunuyosunuz. Tonoz konusunda var bi solcu işte hemen çözüm olarak aklına yakmak gelmiş bisileri. Hala 50 yıl öncesinde yasiyolar ya daha ne diyelim. Biride şeriat felan demiş. Şu şeriat 89 yıldır gelemedi arkadaş nerden geliyor bu:-D |