kanayan yara gemi mühendisliği |
İŞSİZLİK |
gönderen: ednanov - 01/08/2012 - 10:39
|
Konu Hakkında Yapılan Yorumlar: |
yorum yapan(tarih) | yorum |
ednanov (01/08/2012 - 10:53) | Gemi inşa mühendisliğini bu sene bitirdim.Tersanlerde yeni inşa diye bir şey yok.Tek tük tamir işleri var.Oralarda da çok çok komik ücretlere mühendisler çalışıyor.Konuya inmek gerekirse işsizim.Çok pişmanım çalışma sahası bu kadar dar bir bölüm seçmek başlı başına bir aptallıktı.Tercih yapmak isteyenler kesinlikle uzak dursun. Bölümün tek tesellisi gemi ile uzak yol zabiti olmaktı.Onunda 2013 de 1yıl staj şeklinde olacağını söylemem gerekir.İTÜ ve KTÜ de zabitlik yapma imkanı yok.Şu an diyebilirim ki bizden bu imkanı alabilmek için yoğun çaba harcanıyor. Ben bu bölüme girdiğimde iş imkanı iyi çok para kazanıcazzz.Gibi aptalca bir fikirle tercih yapmıştım.Tercih yapacaklara söylüyorum gemi inşa kesinlikle bir yüksek lisans programı olabilir.Kesinlikle temel mühendislik değil. Onun dışında aldığımız eğitimde son derece yetersiz.Ne makine öğrenebiliyoruz,ne inşa öğrenebiliyoruz,ne üretim,ne dizayn hepsinden biraz biraz gösteriyorlar ve hiçbirini öğrenemeden mezun oluyorsunuz. Hocalara gelince makine mühendisi hocaları ve 2-3 gemi mühendisi hocayı ayırıyorum, yeterli eğitimi verebildiklerini düşünmüyorum. Sektörün geleceği karanlık,ben karanlıkta boğulmaya başladım.Sürekli iş başvurusu yapıyorum nafile.Bu arada ingilizcen kötü mü derseniz kdps 81. İnternette zaten iş ilanı göremezsiniz tersaneleri dolaşırsınız bu da hiç bir şekilde sonuç vermez. Şimdi askere gitmeyi düşünüyorum dönüşte ne yaparım o da karanlık. |
SÜSkolpaLÜ (01/08/2012 - 11:30) | Allah belasını versin bu bölümün.Ama iyi kopya çekiliyo.Adam kopya. |
alikadir (01/08/2012 - 11:53) | Bende mezunum.Ednanov seninle aynı durumdayım boş gezmekten a305 de falan takılıyoruz.Şu haber bize çözüm olabilir. “Gemi mühendisleri kömür kazıyor” Krizin gemi mühendisleri üzerindeki etkileri hakkında bilgi veren TMMOB Gemi Mühendisleri Odası Genel Sekreteri Muzaffer Erdal Kılıç da “22 meslek odası içinde 2009’da yüzde 144’lük bir artışla en çok işsiz kalan mühendisler Gemi Mühendisleri Odası mühendisleridir. Türkiye Kömür Kurumu’nun işçi alımı için açtığı işe alım prosesine 3000 kişi başvurmuş ve bunlar içinde diplomalı gemi mühendisleri var. Bunlar gemi mühendisliği için değil, madende kömür kazmak için başvuruyorlar” şeklinde konuştu. |
braza_00 (01/08/2012 - 14:13) | bu zamana kadar konuştuğumuz gemici arkadaşlar hep çok geniş iş sahası olduğundan çok iyi ücretlerle çalıştıklarından bahsediyorlardı gerçekten bunları duyunca çok şaşırdım 4 yıl lisans eğitimi alan birinin bu duruma düşmesi insafsızlık eğitim sistemi ile ilgili hiç bişey söyleyemiyorum |
n\a (01/08/2012 - 16:16) | belirli bir temel dal değil de bu şekilde karma olan ve sonradan çıkan mühendisliklerde bu tür sorunlar olabiliyor. Çok tuttuğu dönemler de olabiliyor tabi ki. Amerika ve avrupada bizim gördüğümüz saçma eğitimden daha basitini gören mühendisler yeni mezunlar nasıl milyoner olurum,nasıl insanlığa katkı sağlarım gibi düşünürken ülkemizdeki gençler yeni mezunlar nasıl iş bulurum?u düşünüyorlar düşünmeye mecbur kalıyorlar. Nedeni basit,bilimi onlar yapıyo onlar daha çağdaş ve ilerde. Ne zamanki biz gelişiriz o zaman hiç bi sorun kalmaz. Ancak kafa yapısı ortaçağda olan bi toplum için şuan o seviyeye gelmemiz zor duruyor... |
derin9211 (02/08/2012 - 09:59) | arkadaşlar öncelikle ben de gemi inşa mezunuyum bu yıl.ben de yine mühendisliği bir bilim olarak değil de iş olarak düşündüğüm için seçmiştim gemi mühendisliğini ve işler gayet iyiydi.Şu an yeni mezunlardan iş bulabilen hiç bir arkadaşım yok.Yaptığım stajlardan da söyliyim gemi mühendisi zaten iş olduğu dönemlerde bile genelde ustabaşının yaptığı işleri yapıyor tek farkı statüsü, şu sıralar maaşları bile daha az.Hocalar da kesinlikle yeterli değil. Tercih yapacaklar uzak durun. |
ilkerzm (02/08/2012 - 10:43) | Mühendisliklerin çoğu sıkıntılı döneme giriyor.Makine mühendisliğininde geleceği gittikçe kararıyor.Bu sene üniversiteler 11 bin makine mühendisliği öğrencisi alacak.Nererede çalışacak bu kadar çocuk? Anlamış değilim. |
hahoho (02/08/2012 - 10:54) | doğru diyosun çok mezun var ama makine mühendisliğindeki çalışma alanı genişliği başka bir bölümde yok. kendini geliştireceğin yeri iyi seçersen,çabalarsan iyi bir yere gelirsin. ne bu karamsarlık arkadaş:D |
attis (02/08/2012 - 11:58) | onu bunu bilmem de size tavsiyem iş başvurusu için hazırladığınız Cv´lerinizde "delicocuk_89@..." ya da "blackfirtina_vuhu@.." gibi mail adresleri vermeyin . . . cidden geri dönmezler . . . |
derin9211 (02/08/2012 - 11:58) | Mühendisliklerin çoğu sıkıntılı döneme girebilir ama ama makine gibi temel mühendislikler ölmez.Türkiye de gemi inşa sadece bir dönem için sektördü.Daha önce tekstil mühendisliğide aynı durumu yaşadı. Makine için aynı şeyleri söyleyemeyiz,kariyer.net i bir araştırırsanız siz de göreceksiniz çalışma sahası çok çok geniş ve çok kaliteli işler yapabilirler.Aynı zamanda bir fabrikada makina mühendisi olmazsa olmaz.Fakat gemi inşa sektöründe mühendis çalıştırmayan firmalar bile var,Uyduruk 2 yıllık teknikerler bile gemi mühendisliği yapabiliyor.Çünkü gemi mühendisi zaten gemi mühendisliği yapmıyor.Ufak tefek çizimleri normalde tekniker yapar mühendis kontrol eder ve onaylar fakat şu an sektörün durumundan dolayı burda bile mühendisler ufak tefek işleri bile yapıyor.Başka çareleri yok zaten büyük çoğunluk işsiz |
darknesssword (02/08/2012 - 14:14) | O değil de hala su tercih yaptircak dersane hocalari yok mu. Cocuklarin gelecekleri ile oynuyorlar. Herkes harika bir meslek saniyor gemi muhendisligini. Bakiniz harika ya da hos bir meslek olabilir ama hos diye de yazilmaz ki. Yok ilrde sevecegin isi yap diyor hocalar? Cocuk gemiyi severim diyi yaziyor. Ben cok muhendisle konustum farkli meslekten, "severek yapacagin bolumu yaz diye birsey yok. Cunku hangi bolumu yazarsan yaz ilerde calisirken hoslanarak yapmicaksin. Km severek sabah 7 de kalkip ise gitmiste aksama kadar severek yorulmus bitkin dusmus" demek oldu. Bnim demek istedigim ogrencilern severek ypacgi meslegi degil her ne olursa olsun iş sahasi fazla olan meslegi seçmesidir. Ornek verecek olursam (amacim bolumleri kotulemek degil) gemi-ucak-imalat gibi muhendislikler yerine: elektrik makine insaat vb muhendislikler. |
n\a (02/08/2012 - 14:54) | darknesssword son cümlene katılıyorum.3´ü dışında mühendislik yok. bilgisayar mühendisliği halini bilmeyen yoktur. Baksan mühendislik fakültesinin en yüksek puanlı öğrenci alan programı ama ne işe yarıyor? 5-10 sene öncesinin mesleğiydi onlar artık kalmadı. makine,inşaat, elektrik... türkiye´de gerisi yalan. bakın endüstri mühendisliği. millet bir gazla yazdı etti şimdi zirve yaptığı yerden aşağı doğru inişte ve göreceksiniz 3-4 sene sonra endüstri mühendisleri de aynı durumda olacak. Endüstri mühendisinin işini zaten makine mühendisine yaptırıyor şirketler. |
darknesssword (02/08/2012 - 15:04) | Undergrad haklisin fakat endustrimuhendisleri kucuk sirketlerde yoktur.buyuk sirketlerde her zaman endustri muhendisine ihtiyaç vardir. Ve her ne kadar kriz olsada turkiyede insaat sektoru olsun makine sektoru olsun ilerliyor. Birinin ilerlemesi digerini tetikliyor mesela. Yani gelecekte ihtiyac daha da artcak endustriye. Soyle birsey vr. Biliyorsundur izmir istanbul otobani yapiliyor. 3 sirket ortak almis ihaleyi biri aydindan ve ben aydinliyim buyuk bir sirket oldugunu biliyorum ve sirketteki endustri muhendisleri ile konustum -muhendisleri diyorum cunku 2 tanesi ile gorustum daha var mi bilmiyorum cok dala ayriliyor onlarda , sadece yok yntim diyi gecmemek lazim endustri muhendisleri bir sirketin kalitesini gosterir- endustri muhendisi calistirmayan sirketlerin buyume grafigi daha azdir. Kucuk sirketler bunu onemsemez. Onemsemez derken yillik buyumesini %1 az gerceklestirse fazla sikinti gormez bunu. Buyuk sirketlerde tam tersidir. Hedefin alti basarisizliktirve bu koordineyi endustri muhendisleri kurar. |
darknesssword (02/08/2012 - 15:05) | Kisaca endustri muhendisi gereklidir, buyuk sirketlerde endustri muhendisine farkli gozlerle bakarlar, ve gelecekte daha da onemli bir meslek olacagini dusunuyorum. |
ketoo (02/08/2012 - 16:10) | gemici arkadaşlar otomotiv sektöründede çalışabilirler, ford ayırım yapmadan alıyor aynı şekilde diğer büyük şirketlerde alıyor. |
rubytuesday (02/08/2012 - 18:52) | bildiğim kadarıyla gemi makineleri işletme müh. okuyanları alıyor otomotiv firmaları. yani gemi inşa mühendisliğini falan alacaklarını sanmıyorum ki alacak olsalar bile kaç tanesi büyük otomotiv firmalarında iş bulabilir ki? itü odtü boğaziçi hatta ytü gibi yerlerden mezun makine mühendisi yerine gemicileri tercih etmek ancak çok nadir olabilir. |
Tastech (02/08/2012 - 19:31) | aynen öyle.Makina mühendisleri varken hatta dallaşma olayı bile varken kaç tane gemici girebilir ki büyük firmalara? |
ednanov (03/08/2012 - 16:41) | Beyler genel yoruma ben de katılıyorum Türkiye´de makine,elektrik,inşaat pek iş bulma sıkıntısı yaşamıyorlar, onun dışında elektronik haberleşme,bilgisayar,endüstri,gemi gibi bölümler bitti. Gemici arkadaşlar otomotiv sektöründede çalışabilirler, diyen arkadaş bir tane bile böyle bir örnek yok,makinecilere göre çok daha az ders alıyoruz ve çok kalitesiz hocalardan ders alıyoruz. |
n\a (03/08/2012 - 17:30) | http://www.sanayigazetesi.com.tr/guncel/gemi-sanayi-5-yila-kalmaz-biter-h1637.html Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan : ´Türkiye´de gemi inşaa sanayi 5 yıla bitebilir.´ |
Shady (03/08/2012 - 18:53) | Endüstri Mühendisliğinin bittiği yönündeki iddialarınıza katılmıyorum. Özellikle kurumsal firmalar zaten uzun süredir Endüstri Mühendisleri´ne istihdam sağlıyorlar. Kurumsal olmayan ama kurumsal olmak isteyen firmalar da yavaştan Endüstri Mühendisliği´nin önemini kavramış durumdalar. Bu söylediklerim daha çok sanayi kuruluşları için geçerli. Öte yandan Endüstri Mühendisleri sadece sanayide çalışmıyor. Geniş bir çalışma alanları var. Finans sektöründen tutun denetleme firmalarına kadar iş yapabiliyorlar. Örneğin İMKB, belli dönemlerde Endüstri Mühendisliği´nden mezun olanlara istihdam sağlamakta. Bir de sakın Endüstri Mühendisleri´nin yaptıklarını Makineciler yapar demeyin; aldıkları eğitim çok farklı. Makineciler şimdiye kadar Endüstri Mühendisleri´nin temel sayılabilecek görevlerini yapıyorlardı ki bu şekilde işlerin yürüdüğü kurumlar da artık Endüstri Mühendisleri´ne görev vermekteler. Son olarak Makine Mühendisliği´nden mezun olduğumu belirtmeliyim... |
Tastech (03/08/2012 - 19:33) | adamlar burda dertlerini paylaşmışlar,siz hala sidik yarışı peşindesiniz. |
n\a (03/08/2012 - 23:05) | tastech üzerime alınıyorum. endüstri mühendisligine de cok yukleniyorlar bunu belirtmek isterim. ben gemi mühendisligindeydim geçen sene cidden sektörün ne kadar zor durumda oldugunu biliyorum. amacım üste gelmek falan degil neden oyle birşey yapayım ki. |
rlzjmynu (04/08/2012 - 19:06) | krizden önce çok iyiydi durumları, artık bir daha o günleri yakalayamazlar, kimse bu kadar sipariş vermez versede çine gider. sonuç amerikan kredi balonu gibi patladı. endustri bilgisayar işletme iktisat vb herkes kulaktan dolma bilgiyle okudu zamanında şimdi binlerce ogrenci alıyor bölümler, maaşlar düşük iş yok büyüme yok. 10 sene sonra 3-4 okul 2-3 ana muhendislik bölümü dışında herkes iş bulursa asgari ücrete talim eder durumda olacak |
navalp (04/08/2012 - 21:53) | iş bulamayan gemi inşaacı arkadaşlar gemiye niye çıkmıyorsunuz? |
silici (05/08/2012 - 20:33) | iyi hoş da hiç kimse yeni dünya düzeninden(tek dünya devleti) bahsetmiyor... |
GemiCy (07/08/2012 - 23:19) | içim karardı |
oTsiGüN (09/08/2012 - 09:20) | Yeni tercih yapacak olanlar görsün diye bu başlığın linkini bizim okulun gemi inşaat tanıtım albümünün altına yapıştırmıştım ama hemen silmişler: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.386781888043362.94431.149917968396423&type=1 |
n\a (09/08/2012 - 12:42) | Dostum bilerek yapiyorlar. Uni adinin kirlenmesini istemiyorlar. Zarar gorenler ise yeni tercih yapacak olan gençler oluyor. Bende sosyal medyada duyurmaliyiz. |
Tastech (09/08/2012 - 14:14) | istediğiniz kadar uğraşın ytü gemi inşaatı bölümü asla boş kalmaz.Yani yeni gençlerin gelmesini engelleyemezsiniz.Yanınızda yörenizde tanıdıklarınız varsa o başka. |
n\a (09/08/2012 - 14:58) | Tastech bu konuda cok haklısın iste bizi sinir eden de bu ya zaten |
hahoho (09/08/2012 - 19:49) | ya arkadaşlar saçma geldi sonradan okudum yeni yazılan yorumları,kimse kafasına silah dayamıyor gemi inşaata gidin diye,ayrıca gemi inşaat okuyup şuan çok iyi yerde olan birsürü tanıdığım var. kendinde aramalı biraz da sorunu. millet gelmesin diye okulun tanıtımına kötüleyen link koymak falan çok saçma olmuş,belki de gemi inşaatı seçip mutlu olacak birilerini engelleyeceksiniz. Ayrıca bir yıl sonrasının ne olacağını bilemediğimiz halde 4 yıl sonra mezun olacak gençlere yazmayın gemi bakın böyle demek de heves kırıcı olacaktır. Bırakın isteyen istediğini yazsın ki öyle olacak:D burdan okuyup vazgeçen falan olursa diye yazıyorum bunları zaten |
mavi1991 (09/08/2012 - 22:22) | benim bildigim gemi insa muh. makinenin belirli kisimlarinda calisabilir ve tershaneler bitti, is yok diyorsunuzda suan butun tersaneler bakim-onarim isi yapiyor inanmayan gidsin baksin aq.Ayrica bir gemi muh ac kalsa cikar gemiye 2 3 sene calisir sonra karada daha rahat is bulur(tershanelerde) sizin anlattiginiz ve kotulediginiz durum okuldan mezun olunca sanki ayagiza kirmizi halilar serilecegi konusuna .Biraz daha fedakarlik yapabilirsiniz(yani gemiye cikin) |
rlzjmynu (10/08/2012 - 23:26) | tersanelerde daha önce muhendislik bir iş yapılmıyordu en buyuk 1-2 hariç muhendislik işini genelde tasarım büroları yapıyor onlarda tersanede degil, şehir içinde ofislerde bu açıdan bakılırsa olay anlaşılır |
mavi1991 (12/08/2012 - 16:28) | http://www.careerjet.com.tr/gemi-muhendisi-isleri.html |
Tersin (23/08/2012 - 22:30) | Arkadaşlar, haklı olduğunuz noktalar var ancak hepsi değil. Bir kere tersanelerde en büyük 1-2 haricinde mühendislik yapılıyordu. Ayrıca dediğiniz kadar karamsar olunsaydı benim iş teklifi alan arkadaşlarım olmazdı. Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları mühendisi arkadaşlar farklı dallarda çalışabilirler. Hatırladğım kadarıyla otokar istanbulun müdürü ytü mezunu gemi inşaa mühendisiydi. |
_gemidenkaçanadam_ (27/08/2012 - 19:55) | bırakın gitsin o bölümü ben yaptım sizde yapın :) |
ednanov (18/02/2013 - 17:48) | hala işsizim Tmçn bey yalan söylüyorsun.Kim iş teklifi almış.Lütfen yalandan uzak duralım |
navalry (17/10/2015 - 15:28) | mezun oldum. seçmiş ve yolun başında olan ya da seçmeyi düşünen arkadaşlar BÖLÜM ÇÖPTÜR SAKIN AMA SAKIN YAZMAYIN HAYATINIZIN HATASINI YAPMIŞ OLMAYIN; YOLUN BAŞINDAYSANIZ DA GEÇİŞ YAPIN KENDİNİZİ KURTARIN. sınavla ya da lys puanıyla Yukarıda bir yerde yazıldığı gibi GEMİ İNŞAAT artık İKİNCİ TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ VAKASIDIR. HİÇBİR GELECEK VADETMEYEN BÖLÜM KAYNAKLARI İSRAF ETMEKTEDİR. SEKTÖRDE DÜZELME GEYİĞİ DE EN SONUNDA AZALARAK BİTMİŞTİR. BU İŞİ YAPACAKSANIZ YA KORE JAPONYA ÇİN GİBİ ÜÇ BÜYÜKLERDENSİNİZDİR YA DA BİR HİÇ. BU ÜLKENİN BU SEKTÖRDE VİZYONU VE KONUMU BELLİDİR= HİÇ ülkenin çapı gereği diğer mühendislikler de çok farklı değil ancak onların piyasası daha parlak ve tahmin edilebilirdir. Sonraki mesajlarda yazdıklarımı değillemeye çalışacaklar da ya çap ya geçiş ile bir şekilde alternatif yaratmış iyi durumdakiler ya da geri dönülemeyecek son virajda kadere boyun eğip kendini avutanlardır. SAKIN BEN DE KADERİME BOYUN EĞERİM DEYİP YAZMAYIN. MAHVOLURSUNUZ ÖZET: son dönemlerde puan makası açılmış ancak elektrik, malzeme ,makine gibi daha dinamik ve GÜNCELLİĞİYLE çağa yön veren alanları düşünmenizi tavsiye ederim. burdaki tershanelerde hala 30-40 yıl önceki ilkel metodlarla amiyane tabirle GEMİ HURDACILIĞI icra edilmektedir. finansal riskleri çok yüksek olan bu işi çin-kore-japonya gibi yapabilmek devlet desteği+özel teşebbüs+istikrar+gelişmiş ülke statüsü gerektirir. biz hala gelişmekte olan bir ülkeyiz ve enerjimizi bu gelişimi destekleyen daha genel olan elektrik, makine, inşaat gibi risksiz alanlara harcamaktayız. bahsettiğim kalkınma tamamlanmaya yakın olduğunda belki 30-40 yıl sonra bu bölümün potansiyeli ortaya çıkacaktır. ama şu an kimse daha garanti alanlar varken yüksek yatırım ve sabır gerektiren bu riskli alana katrilyonlar gömmez. SAYDIĞIM BÖLÜMLER OLMUYORSA PUAN MESELESİNDEN YEDEĞE BU BÖLÜMÜ YAZMAYIN SINAVA TEKRAR GİRİN. gemi inşaat malesef tekstil mühendisliği akıbetini yaşayacak 4-5 yıla yök ün işe yaramayan bölümler çöplüğünde yerini alacaktır. BOL ŞANS |