not saçmalığı |
Bugüne kadar tek bir notum için bile gidip bir hocayla konuşmadım. Çünkü daha fazlasını haketmediğimi biliyordum. Ancak bu dönem eşekler gibi çalıştım, zor-kolay nerdeyse her derse eksiksiz girdim. Ha sınavlarından düşük alırım yapamamışımdır birşey diyemem ama aynı sorularla sınava girdiğimiz adamlar farklı hocadan, aynı notlarla geçerken biz dersten kalıyoruz. Genel sınav ortalamamın 12-13 puan daha yüksek olduğu adamla aynı harf notunu alıyorum. Herşeyiyle eksiksiz "her hafta düzenli gittim, hocanın projeyi teslim ederken sorduğu soruları cevapladım" yaptığım makina tasarımı projesinden hocanın keyfi yüzünden A alamıyorum. Finalde bizden sonra girecek gruba hem daha basit sorup hem de 25 puanlık "sınavın en yüksek puanlı sorusunu" aynı sorup çatır çatır hakkımız yeniyor. Çok teşekkürler sevgili hocalarımız. Çabalayıp durumunu düzeltmeye çalışan bir öğrencinin şevki ancak bu şekilde kırılır. |
gönderen: Stanlee - 18/06/2012 - 19:08
|
Konu Hakkında Yapılan Yorumlar: |
yorum yapan(tarih) | yorum |
amatorcul (18/06/2012 - 19:32) | bu şanssızlıkları yaşadıgımdan dolayı düşük bir ortalama ile okulu bitirdim. çok haklısın çok adeletsiz bir sistemde eğitiliyoruz ama insanın olduğu yerde bunlardan kaçınamayız. |
Stanlee (18/06/2012 - 19:46) | Yarın gidip hepsiyle teker teker konuşucam eğer bulabilirsem. Birileri konuşmadıkça aynı şeyler devam edicek çünkü. |
eng_17 (18/06/2012 - 20:19) | hala öğrenemedinmi bu okulda hoca seçmenin ne kadar önemli olduğunu.uyanık olup usis te uygun hocayı seçeceksin.yoksa sürüm sürüm sürünürsün... |
Stanlee (18/06/2012 - 20:25) | Hoca ismi vermicem ama şöyle söylim. O hoca asla bırakmaz dedikleri hoca bıraktı gıcık dedikleri hoca aynı notla geçirdi kendi grubundan öğrencileri. |
prof. (18/06/2012 - 20:45) | hangi ders kanka.Ayrıca dediklerine sonuna kadar katılıyorum. |
aluminyumadam (18/06/2012 - 20:56) | adamın biri 3.50 ortalamayla mezun oldum demiş dönüp demişler ki hangi hocalardan ders aldın da 3.50 ortalama yaptın |
n\a (18/06/2012 - 20:56) | haklısın kardeşim aynı haksızlıkları bende yaşadım.ama bunun önüne gecilebilecegini sanmıyorum.hocalar burayı okusa bile ya üzerlerine alınmıyorlar ya da gülüp geciyorlardır eminim.. |
satellite (18/06/2012 - 21:57) | bu konuda savaşacağınız kişiler hocalar değil. hocaya diyorlar ki elinde 100 kişilik sınıf var. 100 kişinin notunu topla yüze böl. sıralamaya koy. sana bıraktığımız insiyatif doğrultusunda harf notunu ver geçir. hoca kendi mantık çerçevesinde "hımm bence 40 alan c dir" diyor mesela. sınıfı çarpıp bölüp.. geçiriyor bırakıyor. veya "sınıfın ortalaması c dir" diyor. buna göre bir sınıfta 25 c bir sınıfta 45 c oluyor.. bir kere insiyatif verilmiş. yasal suç işlemiyor ki. bu bir. ikincisi ise... eşitsizlik eşitsizlik diye bağırmaya başladınız, ki sırf final notlarınızı yeni görmeye başladınız diye ama iki yüzlüsünüz. evet açık söylüyorum iki yüzlüsünüz. eşitsizlik sadece bir hocanın iki grubu arasında değil, eşitsizlik sadece iki hoca arasında değil, eşitsizlik önümüze konan sınav kağıtlarında değil... eşitsizlik üniversiteler arasında var. koca bir ülke çapında bu sorun yaşanıyor ve siz sadece "bana c- geldi öbürü b aldı" diye söyleniyorsunuz. bilmem ne doğu şehrinde makine mühendisliğinde makel sınavında, burda çıkan soruyla orda çıkan soru farklıysa, not baremi farklıysa... sistem baştan kokmuş demektir. üniversiteler arasında "ilk beş, son dört, ilkten üçüncü sondan kaçıncı" diye zırvalar dönüyorsa, ortada bir sorun var demektir. bırak yandaki sınıfın grubunu, ülke çapında tüm makine elemanları dersinin soruları aynı olmalı ve aynı baremle okunmalı ki eşitlik olsun. bilmem ne üniversitesinden adam 3.9 ortalamayla gelip araştırma görevliliği için başvurduğunda odtüye, yıldız teknik üniversitesinden 2.7 ortalamayla gelip sıralamaya konuyoruz... bu nasıl bir ülke ki alınan her aynı bölümden diplomanın değeri farklı. bu durum lisede bile böyle. aynı lisede diğer fizik hocası tüm dönem gazetesini okurken sınavdan önce gidip tahtaya cevapları yazıyor, bir diğeri tüm dönem anlat babam anlat, anlat babam anlat yırtınabiliyor. o etik hocayı da ezerler kesin. bizde de eeeennnn anlatmaktan bi haber hocalar kral olabilirken, anlatmak için çabalayan, derse hazırlanan, konuyu kavratmak için uğraşan hocalar tenkit edilip yazın en sıcak kışın en soğuk odada yalnız bırakılabiliyor. bu ülkenin eğitim sisteminde baaştaaaannnn uca kadar sorun varken... bizim grup 30a c+ aldı öbürü 65e A aldı falan gibi küçük oynamalardan şikayet etmek bana iki yüzlülük gibi geliyor. eğitimde eşitsizlik var, her yere okul gitmiyor, ünivler markalaştırılıyor, bilmem ne bilmem ne insanlar konuşunca uzaktan bakıyor herkes. derste hiçbir şey anlatmayan ancak yüzüne nemrut bakan hocalara da şifa diliyorum. son çalışmalar böbreküstünden salgılanan kortizonun hipokampüsü öldürdüğünü, ömrü kısalttığını gösteriyor. 30 yıl süren deneyler bu sonuca ulaştırmış. cidden her derse girdiğinde nemrut bir suratla aşağılayarak bakan hocaya artık kızmıyorum. ölecek yazık. |
civan1 (18/06/2012 - 22:15) | bu okulda 6. bölümde de 5. yılımı bitirdim. Çoğu kişinin söyleyeceği gibi ben de şunu söyleyebilirim ki bu okulda ders geçmek için ilk unsur USİS gecesi seçtiğin hocadır. Bunu bilir bunu söylerim. Ha ben süper bir öğrenci değildim ders geçmek için ancak birebir yaşadığım benim de bir sürü olay var. Aynı ders için biz kıçıımızı yırtarken başkaları çatır çatır geçiyordu. Hocaların keyfine göre geçersin ya da kalırsın. Onun canı nasıl isterse. Ben sırf bu yüzden okuldan da bölümden de meslekten de soğudum. En büyük sorumlu yine benim ama okul boyunca benim kadar bile çalışmayıp çok güzel ortalamalarla çift anadal yapıp okul bitiren adamlar tanıyorum. Kendi kurdukları ÇAP çetesiyle hocaları da kafalayıp kopya çekmeyiz imajı veren adamların bir satır kopya için nasıl kendilerini küçük düşürdüklerini de gördüm. O yüzden çok da takma kafana. Bir devrandır böyle gidiyor. 25-30 kişi olsa düzelir dersin, 2300 tane adam var. Neyi düzelteceksin? |
cp3 (18/06/2012 - 22:22) | amma abartmışsın sende ne var bu kadar ağlayacak |
kronin (18/06/2012 - 22:37) | Yuh lan her derse gidip düzenli çalışıp a alamiyosan senin derse gidip calismanda bi sıkıntı var. O soruyu illa önceden bilmene gerek yok görmeden önce sen çöz puanını vermezse hoca aglarsin. Sınavdan önce hiç bi bok anlamadan 3-5 sorunun cevabını ezberleyip bunun adına çalışmak diyosan soruyu önceden gormeden cozmen zor. Boşuna agliyosun aynı yoldan bizde yürüyoruz hocaları ve sistemi sorgulamak yerine kendi sistemini sorgula ve sisteme adapte ol. Hayatta kimse yoluna güller sermicek bu sorunların aynisiyla karsilascan bu yuzdendirki yıldızlılar her zaman piyasada başarılı olurlar. |
Stanlee (18/06/2012 - 23:07) | Siz iki hayvan ağzınızı toplayın benim de ağzımı bozdurmayın. Ağlamak ne lan. Hakkım olanı istiyorum ben. Sizin gibi tipler illa gelip trolluk yapacak de mi yoksa bi taraflarınıza rahat batıyor. |
Stanlee (18/06/2012 - 23:11) | Birşeyleri eleştiren ağlıyo oluyor zaten. Sizin de sizin düşünce yapınızın Allah belasını versin. Şu bahsettiğim hocaların yaptığı haksızlık yüzünden belki okulum uzayacak adam gelmiş ne var ağlayacak ne abartıyorsun diyor. Biliyor musun da konuşuyorsun. |
kronin (18/06/2012 - 23:16) | Varya gerçekten komiksin. Buraya başlık actin diye herkes senin arkandan yurucek diye bi kural yok. Yürü be aslanım arkandayız diye desteklicez diye bi kaidede yok. Okudugun bölümü bizde okuyoruz dışardan yorum yapmıyoruz. Bu yüzden biliyomusun sorusunun cevabı evet biliyoruz. |
cp3 (18/06/2012 - 23:16) | banane kardeşim okulun uzayacaksa o zaman geçseydin dersini uzatmasaydın gelip burda hocalara saydırmaya gerek yok |
satellite (18/06/2012 - 23:47) | hiçbirinizi tanımıyorum da "ne var ağlayacak" gibi bir tavırın ısrarla arkasında durmak biraz komik :) üstüne bir de uzatmasaydın niye burada yazıyorsun demek de "ben henüz 3 aydır üniversiteliyim" demek gibi bir şey olmuş. yapmayın gençler :) haksızlığa uğrarsınız. bir şey olur sinirden kudurursunuz, 40 gün stajınızı yapar gelirsiniz, birileri defteri kaybeder aaa bulamadık der, stajınızı heba eder, buraya gelip höykürmek istersiniz sinirden, hatırlatırım o zaman :) |
satellite (18/06/2012 - 23:50) | "Boşuna agliyosun aynı yoldan bizde yürüyoruz hocaları ve sistemi sorgulamak yerine kendi sistemini sorgula ve sisteme adapte ol. Hayatta kimse yoluna güller sermicek bu sorunların aynisiyla karsilascan bu yuzdendirki yıldızlılar her zaman piyasada başarılı olurlar." yıldızlılar bu yüzdenbaşarılı olurlar? sisteme adapte ol? sorgulama? eheh güldüm. |
ilkerzm (18/06/2012 - 23:59) | bu final notunun açıklanması pek iyi olmamış gibi gözüküyor.Millet final notunu görmeye başlayınca bayağı dırdır etmeye başladı. |
kronin (19/06/2012 - 00:10) | Sorgulama diye bir şey demedim kelime eklemeyelim lütfen. Bizim okuldaki doğal seleksiyonun başka okullarda olduğu pek söylenemez. Sistemimiz bir cok şeye izin veriyor öğrenciye bir cok hak tanıyor ancak öğrencinin bu hakları elde etmesi içinde uyanık olması gerekiyor. Sisteme adapte olmaktan kasıt budur sorgulama değildir. Bu bahsedilen konunun hakla hukukla hiç bir alakası yok yapamamış notu alamamış bu kadar basit ve açık bi konu hakkında neyin kavgasını veriyor. Herkes kendi grubunda degerlendirlio onceden finaller açıklanmadığı için herkes bisiler hayal edip kurguluyodu kimse tam olarak kime neyin geldiginide bilmiyodu simdi mesele oldu resmen. Evet bizde geçtik bu yoldan bazen istedgimiz hocadan aldık bazen istemediğimiz hocadan. Ismail tekeden kimse işi transferi istemezsen mecbur o gruba verildim ve dersi hocayı cokta severek bi daha olsa ondan alicak şekilde a- ile geçtim. Statigi hubadan aldım b ile verdim. Herkes eşit şartlarda kısacası yapmak istersende yapiyosun. |
cp3 (19/06/2012 - 00:13) | @satellite adam haklı olsa tamam istediği kadar kızsın höykürsün pöykürsün de ben haklı olmadığını düşündüğüm için bu tepkiyi verdim yoksa kimseye demem bunu yazma falan filan diye neymiş hoca 25 puanlık soru sormuş diğer gruba aynısıymış e tamam da o soruyu herkes alıp yapınca değişen birşey olmuyorki neyin dırdırı bu ayrıca o grup kendisinin bile değilmiş... belki bir gün burhanettin çetin ahmet çelik atilla bozacı gibi hocalardan ders alıp hak yenmek neymiş görürsün de o zaman bi konu açarsın orda konuşuruz bunları |
delikadir02 (19/06/2012 - 00:24) | stanlee kardeşime candan katılıyorum bu okulda öyle bi hak yeniliyor ki bence bu hocalar iflah olmaz yemin ediyorum. kronin ben de akışkanları ismail hocadan aldım sınıftaki en yüksek ikinci vize ortalamam vardı ben a beklerken b- geldi. halbuki o kadar yırttım kendimi. |
kronin (19/06/2012 - 00:34) | Delikadir işine gelen kadar bilgi veriyosun. Vize ortalamani soyluyosun. Sadece vize ortalamasına göre not verilmediğini sende biliyosundur heralde? Finalden yapıp yapamadigin konusunda hiç bisiden bahsetmemissin. Kendini haklı çıkarma psikolojisi modunda olayları aktariyosunuz. |
delikadir02 (19/06/2012 - 00:39) | vize ortalaması 69 olan bi adam nasıl olur da finalde 30 alır peki ben de bunu sorayım. zaten biliyorsunuz bizzim finaller ikinci vizeelere çok yakın olduğu iiçin araya konu da girmiyor.ki finalde de ii yapmıştım.velhasılı kelam şunu diyeyim biz(veya en azından ben) ne kadar çalışsak da öğrenmek istesek de hak etiğimizi vermiyorlar |
delikadir02 (19/06/2012 - 00:43) | takım tezgahların dan 65 70 47 aldım ödevi yaptım hoca c vermiş.elini vicdanına koy bu mudur bu notların karşılığı |
kronin (19/06/2012 - 00:43) | Herkes iyi yaptığını düşünüyor zaten sınavdan çıkınca. Ama bazen hayat düşündüğümüz gibi olmuyor ne yazıkki sonucunu bilmediğin bisi hakkında yorum yaparak o hocanın hakkına geçmeyi bile göze aliyosunki ben ısmail hocanın adaletine hayatımı teslim ederim o kadar güveniyorum. Eğer bi suphen varsada ısmail hocayla hiç çekinmeden konusabilirsn sana en ufak bi ters kelime dahi soylemicektir. |
kronin (19/06/2012 - 00:48) | Takım tezgahlariyla ilgili konu açıldı notlarda hata olduğu söyleniyor tam bilmiyorum o yüzden durumu. Ama hoca katalog yapsa sana gelen not çok normal bi not. Sınavlarının toplamı 59 yapıyor odevdende 10 üzerinden 5 alsan 64 yapar buda katalog da c ye tekabül eder. |
Stanlee (19/06/2012 - 07:54) | Haksız olduğumu düşünüyorsanız adam gibi konuşacaksınız. Öküz gibi dalmayacaksınız konuya. Birader ne ağlıyosunmuş. Haksız olduğumu düşünüyorsan dersin ki , ne yazık ki bu konuda haksız olduğunu düşünüyorum hata sende. Kendi çalışma sistemini düzeltmeye bak bence vb. Ama yok olur mu öküzlük yapılacakya illa laf sokmadan olur mu hiç. Sonra yıldızlı piyasada kabul görsün de mi ? Banane kardeşim diyorsan defolur gider konuyada yorum yapmazsın![]() |
arthas (19/06/2012 - 08:46) | Final notlarının açıklanması hocalara baskıyı hissettirecektir artık. Bu tarz haksızlıklar yavaş yavaş konuşulmaya başlanır. Eskiden kimse final notunu bilmediği için çok fazla uğraşmazdı düşük almışımdır diyerek. Hocalar da kafalarına göre hareket ediyorlardı hepsi demiyorum ama bir kısmına şahit olduğum için öyle diyorum. Şu ağlıyosun diyenlerin başına birşey gelmemiş yada adamlar tam bir köle mantığında ne demek doğal seleksiyon falan şaka mısınız? Çok fazla çalışmaktan devreler mi yandı? İnsanlar emek harcıyor o kadar haksız bir şekilde dersten kalıyorlar sonra doğal seleksiyon oluyor. Sana denk gelse ne olacak o doğal seleksiyon? Bu kadar da bencil olmayın hadi bencilsiniz öküz olmayın bırakın da insanlar sorunlarını anlatsın şurda. Siz de gidin kumda oynayın, ders çalışın ne bilim hocalara yavşayın.. |
kronin (19/06/2012 - 10:19) | O kadar ders aldım verdim ben niye haksızlığa ugramadim şu not konusunda arkadaş ya çok ilginç gerçekten. Sınavdan yaptığını zannedip 90 bekleyip aslında yapamamış olan bir sürü adam geziyor ortalıkta sonra düşük alınca hoca vermedi bırakın bu zirvaliklari. Ne yaptiysan onu alırsın kiminin notu kittir kiminin boldur kimi başka şeylere bakar kimi hiç sınav açıklamaz. Sonuç olarak bir şeylere bakılarak degerlendirirsin. Hocalarinda dur lan şu kağıda gıcık oldum diyip giciklik yapcagini ben kafamda canlandiramiyorum Burdaki sistemi beğenmeyen siz okuzlere aslında nasıl sistem lazım biliyomusunuz. Hoca seçme hakkı olmayan ve odersi veren hocanın tam bir yavsak olduğu gerçekten ve kasten öğrenci bırakan hocanın denk geldiği bir sistem. Kuzenim uludağ unisinde tekstilden bu sene mezun olamadı tek bir ders yüzünden 70 yaşında bir hoca o dersi veriyor ve almak zorundasın. Adam sınavlarda noktası virgülüne doğru yazmazsan not vermiyor ve kuzenim kaldı dersten bütün dersleri verip. Işin kötü yani ne biliyomusunuz yaz okulunda gene o hoca veriyor ve gene şansı yok alicak mecbur. Tekrar söylüyorum bizim sistem kadar öğrenciye hak tanıyan sistem yok ve siz hala agliyosunuz. Biraz kafanızı kumdan çıkarıp diğer sistemlere bakın haksızlık neymiş görürsünüz Şu an bu konuyu açan adam takım tezgahlarindn şikayetçi sanırım ve hoca bi aksilik olduğunu soylemis. Burda notlarını söyleyip bunlada kalinirmi diyenler katalog uygulandiginda hepsi kalıyor gerçekten daha dünyadan haberi olmayan adamlar durumun nasıl gerçekleştiğini tahmin edemeyenler burda bidi bidi yapıyor. Şu an solid dersimin ortalaması 91 ve a gelirmi diye düşünüyorum katalog sisteme ve hakka göre aggelmesi gerekiyor ama sanırım hoca 95 üstüne a veriyor. Ben burda 91 ortalamaya a gelirmi diye düşünürken adamlar aldıkları 60 nota a bekliyyor. Tam bir cahillik |
sylarfb (19/06/2012 - 10:39) | İsmail Teke aynı Eyüp hoca gibidir.Finale ağırlık verir.Geçen yıl finalde yine kolay sormuştu o finalden 80 alamayıp 50 alıyorsan zaten vizeleri 100 olsun bende hoca olsam B- verirdim.. |
Stanlee (19/06/2012 - 10:40) | bak birader bilip bilmeden konusup atip tutuyorsun. bahsettigim ders takim tezgahlari degil bir. ikinci olarak suan okuldayim ve benden ortalamasi 12 puan dusuk olan adamla ayni notu aldim dedigim dersle ilgili hocayla gorustum bir yanlislim olabilir mi benim notumda diye. hoca acti notlari ikmizinde notlarini gosterdi. adamin 45 olan notu 75 olarak girilmis ve onada c+ gelmis. ha hic caktirmadim elemanin notu dusmesin diye bana bi faydasida olmayacaktj zaten.yani demek istedigim ben hoca kasten boyle yapiyor demiyorum boyle hatalar oluyor bende bunun icin itiraz ediyorum. simdi bidi bidi yapmada uza artik |
Stanlee (19/06/2012 - 10:42) | degil sylarfb turbo makinada degil. ders ismi vermeye gerek gormedim |
sylarfb (19/06/2012 - 10:43) | tamam o zaman bende yorumu düzelteyim o zaman...Neyse hocaya mail at işe yaradığını biliyorum |
kronin (19/06/2012 - 10:52) | Sen hiçte hata oluyor vs demedin haksızlık oluyor dedin. Bunun adı haksizlik değil bunun adı hata ve her insan hata yapabilir hocalarda o kalabalıkta hata yapıyor. Sen buraya konu açarken hocanın kasten yaptığını dusunuyodun bunun adına haksızlık dedin.. Simdi lafından donuyosun. Hoca sana kağıdını göstermiş ilgilenmiş. sana anlatmak istediğimi zaten hocanın yanına gidince anlamissin. |
Stanlee (19/06/2012 - 10:59) | tamam birader uzatma artik istersen ne dusundugumu de biliyor masallah ![]() |
cp3 (19/06/2012 - 12:19) | hocalar notları girerken dur lan şu stanleeye bi i*nelik yapayım 2 not düşük veriyim diyorlar zaten hep olan şeyler bunlar ağlamakda haklısın belki rahatlarsın hadi ağla şimdi... |
limonata (19/06/2012 - 15:17) | kronin sen galiba böyle millete anlamadan dinlemeden yorum yaparak popüler olmaya filan çalışıyosun.sanane kardeşim milletin yaşadığı sorundan, mağdur değilsen kes sesini otur aşağı. Ayrıca sana göre herşey bu kadar muhteşem devam ediyosa millete saldırman niye!hee pardon ama unuttum ya senin gibiler için herkes potansiyel rakiptir milletin moralini bozarak bi halt etmeye çalışırsınız siz.sizin gibiler malesef gibi bölümde sayılamayacak kadar çok. Ayrıca yaşamadan insanların sorunları ve sıkıntıları hakkında nasıl yorum yapabiliyosun ki sen, nereden biliyosun kimin ne yaşadığını, kiminle hangi hocayla karşılaştığını, bu sitedeki insanların çoğunun amacı bir konu hakkında bilgisi olmayan veya soru işaretleri bulunan,mağduriyet yaşayan arkadaşlarımıza yardımcı olabilmek kendimizce,senin gibi ukalalık yapmak değil! |