usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
ytünün sınav sistemi ve grup seçme sistemi hakkında
okulumuzun grup seçme esnekliği keşke sınavlara da yansısa

mesela bir ilk olsa

1 vize 1 final

ya da 2 vize 1 final(ama sınav haftası olmak şartıyla yoksa 3 ay sınav bitmiyor)

ve hem büt hem yazokulu olsa

birde mak. bölümü için 550 kişiyi 50 şer kişilik 11 guruba bölseler

ve bu 50 kişinin tüm dersleri ve grupları aynı olsa dadından yenmez

hıı denebilir ahmet çelik muk gelsin ister misin seçme şansı yok diğer ünilerde ve bence adil bir sistem değil herkes istediği hocadan seçemiyor sonuçta

ben biliyorum adam istanbuldan köyüne gidiyor nasıl yapsın tercihlerini usis gecesinde

herkesi kontenjan bakmadan istediği gruba alıyor olsalar tamam
birde grup seçme işinin arkadaşlığa etkisi çok

benim çevremde kimle konuşsam okulda arkadaşlık çok zayıf diye sitem eder bunun çözümü de bu olsa gerek

diğer ünilerde nasıl ki herkes birlikte giriyor derslere arkadaşlık gani bizim okulda da olsun

öyle olsa buradaki soruların sayısı da azalır birlikte ders çalışma olacağı için başarı da artar bu benim düşüncem

ve bu yönde dikkate alacaklarını bilsem dilekçe veririm ama sanmıyorum o yüzden buradan paylaşayım dedim




gönderen: largo - 22/01/2012 - 12:31
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
ezo
(22/01/2012 - 13:14)
1 vize 1 final olursa, 1 de ödev olur. bu kesin.

550 kişi demişsin, sen çok yanlış gelmişsin. bunun altları, üstleri, yatayları, dikeyleri ve çapları vs var.

burası devlet üniversitesi. 50 şer kişilik 11 grup, her dersten ? o halde 24 saat kampüs cıvıl cıvıl olur. negzel.

hem büt, hem yaz okulu. vallahi wonderland gibi olur. birer motor da takarız bari.

arkadaşlık ? yo dostum yo. arkadaşlığı unut. derslerine bak. ayrıca arkadaş edineceğin tek yer üniversiteyse, zaten çare yok.

edit: bak tek ders sınavı dersen, o güzel olurdu. en azından yeterli dilekçeyle yapılabilmeli. bu konuda mağdur olan onlarca arkadaşım oldu. ama girişim lazım.
backgammon
(22/01/2012 - 13:29)
arkadaşlar bırakın bu işleri 2 vize 1 final mis.

öğrenci fazla grup işi zor. kontenjan azaltılmalı yoksa bu işler zor.

hadi işinize bakın 4 yıl okuyup çektirip gidin
colonial
(22/01/2012 - 14:47)
bu okulun en iyi yanı istediğin saatte istediğin dersi alabilmen sen gitmişsin o kalksın diyorsun, bu serbestlik sayesinde bir çok arkadaşım hiçbir sıkıntı çekmeden hem çalışıp hemde hiç bir dersini kaçırmadan eğitim öğretimine devam ediyor. diğer üniversitede okuyan arkadaşlar ya okula gitmek zorunda ya işe gitmek zorunda kalıyor.

okulda arkadaşlık zayıf demişsin hiç öyle birşey yok kimden ne not istesen hiç kimse çan eğrisi olduğunu düşünmüyor çekinmeden notunu paylaşıyor.

istanbuldan köyüne gidiyor seçimi nasıl yapıcak konusunda haklısın ona diycek bişeyimiz yok o konuda çok haklısın.
largo
(22/01/2012 - 15:08)
burası devlet üniversitesi demişsin de sadece özellerde mi var ders seçimi ayrıca çalışacak insan işini bulur

@back öncelikle üslup önemli kardeşim ne dediğini geçtim söyleme şeklin çok kötü

ayrıca ben hem büt hem yaz okulu olsun derken zorunluluk olsun demedim ki adamın 1. vize sağlamdır büte girince düzeltecek notu vardır o adamın yaz okuluna gitmesi saçma oluyor

ayrıca 1 vize 1 final olup ödev olmayan okul ve derslerde var

burası devlet üniversitesi. 50 şer kişilik 11 grup, her dersten ? o halde 24 saat kampüs cıvıl cıvıl olur

zaten şuan da her dersten 11 grup var ki

benim dediğim sistem de

atıyorum

65001 den 65050 ye kadar grup 1
1. sınıflar için
mat 1 ---> g 2
fiz---->g8

gibi gibi

bu elli kişi her hafta görüşecek

ayrıca arkadaşlığın zayıf olması notlara da çok yansıyor bence

adam derse gelmemiş 2 hafta geliyor soruyor

-sınav ne zman?
*bugün
haydaaa gitti ders zaten

başka okullarda okuyup çalışan yok mu hiç üni de okuyup çalışan ytülüler mi sadece

n\a
(22/01/2012 - 16:49)
Söylediğin her şey hakkında tek tek alıntı yaparak "yorumumu" yazıyorum.

1-) 1 vize 1 final durumu hocalara bırakılmalı. Ayrıca isteyen öğrenci istediği dersin hocasından istediği sayıda ödev talep edebilmeli. Dersin hocası da eğer o ödevleri değerlendirmek için zamanı varsa en az birini kabul etmeli. Öğrenci-öğretmen arasına çok fazla kural girmemeli. Samimiyetle işler yürümeli. Bir işi, o işi angarya gören kişi yapmamalı.

2-) Bütünleme olmamalı. Burası hukuk fakültesi değil. Burayı iyi kavrayın lütfen: O dersin amacı, o dersin sınavında sorulabilecek soruları çözmeyi öğrenmek değildir. Hocamız yoklama alıyorsa, derste birşeyler öğretiyorsa ve derse göre kolay sorular soruyorsa o hocaya bir de yoklama almayın demeyin. Diğer bir hocamız da dersi önemsemiyorsa, yoklama almayıp sınavda zor soruyorsa o adama da kolay sor demeyin. Dersin amacı öğrenmektir. Ve bütünleme sınavı da öğrenmeye katkı sağlamayan, öğrenmeyenin de geçmesini sağlayan bir sınavdır. Ee nerde kaldı Yıldız Teknik Üniversitesi´nin marka değeri. Gidin İstanbul Üniversitesinden falan mühendis olun o zaman. Tamam kaynaklar yeterli değil okulda, ben de katılıyorum fakat boş adam da çıkmasın okuldan yani. Hocaya zor sordu diye kızmayalım arkadaşlar. Bu okulu çalışmayan, öğrenmeyen, adına yakışır bir eğitim alamayan 15 sene de harcasa bitiremesin bence.
Bütünleme sınavı ile ilgili diğer bir konu da, diyelim ki iyiydin fakat olmadı. İlk sınavın iyiydi falan ama finalde hasta oldun. Bu durumda rapor alacaksın. Ee birdaha mı aynı derslere gireceğim ben? Gireceksin, demek ki o dersten yeterli bilgiyi alamamışsın, gireceksin. Mesela Muammer Hoca´nın taşıt tekniği 1 dersi. Kitabı alıp okuyup gayret edersen derse girmeden de geçersin fakat o kadar nosyonu alamamış olursun. Almayayım nosyon, bıktım artık bitsin mi diyorsun? o zaman başka okula... Bu okul ancak böyle, bir İTÜ bir ODTÜ olabilir.
Yani bir okulda bu kadar öğrenciye kolaylık yapma amaçlı şey yapılıyor ki daha da istemeyin... Senin işine yarıyor diye öyle yapılması gerekmez.

3-) Sınıf sistemi yürüyemez. Burası büyük bir üniversite, 50 kişilik bölümlerle veya herkesin derslerini geçtiği kalitesiz okullarla karşılaştırmayın derim. Diyelim ben bir dersten kaldım, ne olacak? Ya alttaki 11 grubun o dersinden hiçbiriyle uymuyorsa üsttekinin programı? Kolay mı 550 kişiye uyacak program yapmak? Sonra 27 krediler falan da yalan olur ayıca. Senin o bahsettiğin okullarda ortalaması 2,3 olan adam 20 kredi ancak alabiliyor...

Bu ders seçimi konusunu da es geçiyorum. Günleri 4. 3. 2. 1.sınıflar falan diye ayırdıklarından beri sorunların hayli azaldığını görüyorum. Sen gitmeyeceğin servis dersinin hocasını ve saatini bile rasgele seçmiyorsan program tabi oturmaz.

Bu arada sen sen diyorum. Kastettiğim sen değilsin. O bahsettiğim davranış ve düşünce içinde olan kişiler.

Arkadaşlık oluyor kardeşim ya. Cidden o biraz kişiye de bağlı. Benim zamanım olsa, o kadar çok, iyi elemanlar var ki selamlaştığım. Herhangi biri iyi bir arkadaşım olabilir. Ben biraz böyle düşünüyorum.
Üniversite biraz da zamanı programlamaya başlamamız gereken yer diye düşünüyorum. Ben neden spor yapamıyorum. Aynı zamanda dil öğrenemiyorum. Aynı zamanda Solid, Catia, Fluent, Ansys falan öğrenemiyorum.Aynı zamanda neden düzenli bir ilişkim yok. Hala sapım vs... Her şeyi öğrenemeyiz. Herşeyi yapamayız. Artık planlama yapmanın ve zamanı verimli kullanmanın zamanı. Bunu başardığımızda, bütün gün bize kalır...

Benim düşüncelerim bunlar...
Yorumumda kimseye kişisel olarak kırıcı bir tavır sergilemediğimi umuyorum.
sylarfb
(22/01/2012 - 18:10)
Birincisi bu okulda herkez istediği hocadan dersi secebilir.Eğer usis zamanı bu ders seçimine önem veriyorsan.İlk gün almasan ekle silde bile istediğin dersleri alabilirsin.Benim her arkadaşım istediği dersi istediği saatte istediği hocadan alıyor...

İkincisi 50 şer kişilik sınıf olması çok saçma olur şu anki sistem çok iyi .3 güne bütün dersleri sıydırıp 4 gün tatil yapan arkadaşlarım var...

Üçüncüsü arkadaşlık yıldızda kopuk değil tam aksine her gruptan farklı tanıdıkların oluyor...

Dördüncüsü hem büt hem yazokulu aynı anda olmuyor diye biliyorum hiçbir üniversitede böyle birşey olduğunu duymadım...Yaz okulunda hiç almadığın bir dersi alıp geçme şansın var büttü böyle birşey olmaz...

Son olarakta iki vize bir final olması gerçekten çok sıkıcı paso sınav oluyoruz ama finalden geçme notu yok diğer üniversitelerde finalden geçme notu var mesela 40 veya 60 gibi. 100 - 35 alsan diğer üniversitelerde o dersten kalıyorsun finalden geçemediğin için yani 2 vize 1 final kötü ama burdan yırtıyoruz...
dsatine
(22/01/2012 - 20:25)
Bütün hocalar derslerini biz mühendis adaylarına gerçekten bir şeyler öğretmek için işlese, sınavları da acaba öğrettiklerimi öğrenebilmiş mi, konuları kavramış mı? diye düşünürek ne çok kolay, ne çok zor; ölçücü yapsa usis çilesi zaten yarı yarıya azalmış olur. Çünkü insanlar hoca seçiyor. Bu yüzden hbb var, bu yüzden bu kadar çok soru açılıyor sitede hocalarla ilgili. Bu gördüklerimiz temel dersler ve bizlere belli bir bakış açısı kazandırmak için var. A almak kesinlikle iyi bir mühendis olmanın göstergesi olamaz şu sistemle.
Hoca iyiyse öğrenci derse istekle geliyor, gerçekten de bir şeyler öğreniyor. Ama değilse, ders de sınav da konular da işkence oluyor. Derse girmeden kendi çalışmamızla da illa ki iyi bir notla geçebiliyoruz dersi, ama o zaman okulda ders verilmesinin anlamı ne ki? Derslerde bireysel çalışma dışında da öğrenilecek şeyler olması gerek. Bizi çekecek bir şeyler olmalı. Yoksa derse gidip uyuyoruz, kitap okuyoruz, yoklama önemsenmiyorsa hiç girmiyoruz.. Dersi sevmek, derste bir şeyler öğrenmek daha kolay çalışmamızı dolayısıyla da rahat geçmemizi sağlar. Sanırım bu da şikayetlerimizi bayaa bir azaltır..
Benim düşüncelerim de böyleydi..
largo
(23/01/2012 - 03:22)
@ozzon

öncelikle ben senin kadar okulumuzun mükemmel bir okul olduğunu ve çok kalifiye adam yetiştirdiğini düşünmüyorum ya da biz piyasanın en iilerini üretiyorsak vay ülkenin haline.son zamanlarda işin içinde olan abilerim ytünün yeni mezunlarının eskilerini arattığı yönünde duyumlar aldıklarını söylediler bu da çok normal sen 17 binlerden 32 binlere düşürürsen taban puanını ülkenin en çok makina müh yetiştiren okulu olursan kalite yerlerde olur

belki sizler yaş itibariyle büyüksünüzdür bilmiyorsunuz ama 2 sene önce hazırlık gibi karnını kaşıya kaşıya geçilmesi gereken bir dönemde kalanları muaf yaptılar ki bu çalışıp da geçenlerin emeklerine haksızlık onu geçtim o adamlar kalite düşürmek pahasına geçilmesine izin verilirken bütünleme en azından sınava girerek alın teriyle oluyor

ben sınava girip yüksek not almanın nasıl seviye düşüreceğini anlamadım

Bu ders seçimi konusunu da es geçiyorum. Günleri 4. 3. 2. 1.sınıflar falan diye ayırdıklarından beri sorunların hayli azaldığını görüyorum. Sen gitmeyeceğin servis dersinin hocasını ve saatini bile rasgele seçmiyorsan program tabi oturmaz.


bence sen kesinlikle ya 3 ya da 4. sınıfsın çünkü ben çok çektim sıkıntı kont gıdım gıdım artması 4. sınıfların falan başkalarına yer tutmaları ya da alttan dersi var diye kont dolması ona rağmen arttırımın gıdım gıdım yapılması valla bir ara laptop kucağıma yapışacak diye korktum

@sylar

Birincisi bu okulda herkez istediği hocadan dersi secebilir.Eğer usis zamanı bu ders seçimine önem veriyorsan.İlk gün almasan ekle silde bile istediğin dersleri alabilirsin.Benim her arkadaşım istediği dersi istediği saatte istediği hocadan alıyor...

hocam ya siz çok şanslısınız ya da torpillisiniz

ben volkan hocadan dinamik-statik ibrahim erenden mukavemet eyüp hocadan termo ayşegül hocadan malzeme almayı bir dene

ben 1 hafta durdum başında %50 sini anca yaptım

kıçıkırık mmg dersini almak bile zordu 5 er 5er arttı 50 den 100 e

İkincisi 50 şer kişilik sınıf olması çok saçma olur şu anki sistem çok iyi .3 güne bütün dersleri sıydırıp 4 gün tatil yapan arkadaşlarım var...

sence bu okulun övünülecek yönümü ya kim yapıyor o kadar tatil ben bu okula geldim tembel oldum derse gitmeden az ders geçmedim ama övünmüyorum bununla

@dsatine katılıyorum dediklerine hatta bence okulda küçük çaplı üretim ve satış yapan(okula gelir de olur,iş gücü bedava ) öğrencilerin görev alacağı bir fabrikada çalışsa ya da her öğrencinin katılması gereken ar-ge çalışması olsa ama bu 550 tane adamı bunu uzatanıyla ğst sınfı alt sınıf falan beraber 3 bin makina müh. otomobil fabrikaları birleşse yine açıkta adam kalır
handsome40
(23/01/2012 - 04:31)
bizim okuldaki bu sistem sayesinde arkadaşlık daha iyidir kanımca. belli bir çevrede sınırlı kalmıyorsun her dönem daha fazla insanla tanışıyorsun. lakin bütün dertler bitti mi arkadaşlık sorun oldu o ayrı mesele

ayrıca diğer üniversitelere benziyeceğimize kendi sistemimizin daha esnek hale getirilmesi daha mantıklıdır.
aluminyumadam
(23/01/2012 - 14:56)
yazıcaklarım başlıklı alakasız kalıyo biraz ama konu konuyu açıyo işte...
-yaz okulu, okul içinde büyük adaletsizliğe neden oluyo daha düşük vize notlarıyla daha yüksek notlar gelebilyor. (bütün adaletsizliklere alıştıgımız için sorun etmiyoruz tabi o ayrı). şahsi fikrim büt olması ve aynı çanın uygulanması
-iki vize bi final sistemine eğitim yönünden bakmak lazım bence. 2 hafta vize, okulun ilk ve son haftası diye düşünürsek çoğu ders için her dönem(4 ay) bir ay ders yapmıyoruz.bayram tatilini ve diğer resmi tatillerden dolayı ogünün kaçan dersini saymadım bile
-Bütün dersleri en iyi hocadan seçememekten şikayet etmek (ki en iyi hoca nedir kişiden kişiye değişir) saçma. herkes yarısını istediği yarsını istemediği hocadan seçicek ki diğer hocalarında grupları dolsun.
-en büyük hata usisin ilk gecesi yapılıyo. 500 kişinin alması gereken derse 250kişi kontenjan açılıyo gıdım gıdım artırılıyo. bu da bizim otoclick kullanmamıza yada bilgisayar başında günler harcamamıza sebep oluyoilk gece en azından bi 400 kontenjan açılmalı

_mkn_
(23/01/2012 - 17:10)
Öğrenci çabalamalı dersi geçerken ,hem büt hem yaz okulu vs. çalışan geçiyor dersleri.Sınav haftası olmadığı için özellikle 2.vizeler döneminde(3 hafta 1 aya yayıldığı oluyor)derslerden kopukluk oluyor ve bitişinden 2 hafta sonra başlayan finallerde 2.vizeler dönemine denk gelen konulardan sorular mutlaka oluyor.Grup işinin de mevcut sistemde uygulanabilirliği yok.

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.