usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
toplu taşımaya polis,zabıta ve basın mensuplarının ücretsiz binmesi
arkadaşlar bu konunyu açmak istedim.çünkü gerçekten önemli bir konu.neden bu meslek grupları ücretsiz biniyor.2000 tl ve üzrei maaşları olduğu halde ücretsiz biniyor ve iett o açığı kapatmak için o parayı dolaylı olarak bizden alıyor.her yıl utanmadan zam yapıyor.adeta kudurmuş durumda.yok istanbul kart,yok otobüste ödemeyi kaldırma vs.ben asla herkeze ücretsiz olsun demiyorum.bir hizmet alıyorsan bunun bedeli olmalı ama her ay maaş alan,sadece belli gruba(özellikle kendi işine yarayan)ücretsiz olup ve onların paralarını bizim sırtımızdan alanlara tahammülümüz yoktur.Hukuki yoldan hakkımızı aramalıyız diyorum ve iett bu ayrıcalığı kaldırmalı...Saygılarımla


gönderen: eng_17 - 11/09/2011 - 16:48
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
brandonheat
(11/09/2011 - 17:01)
ben lisedeyken 65 kuruş ve aktarma ücretsizdi 5 sene geçti şimdi 1 lira aktarma 40 kuruş ufak ufak bi şey olmaz ni şey olmaz gelinen nokta bu ama müstehak yakışır
largo
(11/09/2011 - 17:32)
Herkes
silici
(11/09/2011 - 17:38)
eğer polis,zabıta vs. görev başında(üniformalı) ücretsiz biniyorsa sorun yok.. bunda da ayrıca hakkımızın yenmesi gibi bir durum da yok.. senin toplu taşıma ücretiyle değil, bedavadan binenlerle sorunun var gibi...
sana da bir üniforma buluruz,sende ücretsiz binersin o kadarda üzülme..
ezo
(11/09/2011 - 17:39)
bunu bir şaka olarak okudum. ciddiye alınmayacak kadar saçma.

polisler ki senin polisten anladığın sanırım sadece üzerinde ünifoma olan ve merkezde masa başında 5 parmak klavye kullanıp, en fazla ifade alanlar. 7/24 sokaklarda gezen, gezmek zorunda olan sokak timleri, asayiş görevlilerini sanırım tanımıyorsun. ya da istihbarat polislerinden de bihabersin. hani şu sürekli takipte olan, sürekli araç kullanması gereken vesaire.

zabıtalar hakkında zaten yorum dahi yapmıyorum, yapamıyorum.

basın konusunda da sığ düşünüyorsun anladığım kadarıyla. sen ekranda hergün cola eşliğinde izliyorsun mis gibi haberleri. o adamlar istanbulun her yerini geziyorlar. işleri icabı. bazen günde 10 kez toplu taşıma kullanmaları gerekebiliyor. ayrıca 2000 lira maaş alanını da görmedim. alan varsa da helali hoş olsun. geceleri gündüzleri yok adamların.

yani sonuç olarak yapılan zamların tek sebebi ulaşım araçlarını bedava kullanan polis/zabıta ve basın mensupları öyle mi ?

o halde kombine fiyatlarını milyarlara çekenlerde basın mensupları ve polisler ? ne de olsa her maçı bedava izliyorlar ?

ne dersin ?

------------------

Ancak dersen ki, polis zabıta ve basın mensubu kullanır, hakkıdır. peki ya aileleri ? dersen, orada durup ben de düşünürüm. ama bu tür mesleklere bu tür ayrıcalıkların olmaması zaten saçma olur.
eng_17
(11/09/2011 - 22:44)
@ezo ne saçmalıyorsun sen.. @silici görev başında helali hoş olsun,hatta üniformalı olup para verenleri de var dürüstlük gereği.Ayrıca şehit,gazi eşleri,yeşil kartı olanlar vs. onlara sözüm yok. ama o meslek gruplarındansın başka bir yere gezmeye gidiyorsun keyfi olarak.belediye otobüslerine ücretsiz biniyorsun.normal vatandaşın suçu ne?gidip akbil,elektronik kart ara bir dünya zahmet çek.İddialarımda kesinlikle sonuna kadar arkasındayım.Devlette çalışan Öğretmen,hakim,savcı,mühendis gibi meslek gruplarının suçu ne madem?Ayrıca iett 65 yaş üstüne de ücretsizdi ama onu bal gibi indirimli yaptı.bütün meslek gruplarını öyle yapabilir pekala...
silici
(11/09/2011 - 23:57)
yaw kardeş, o kadar da büyütülecek konu olduğunu sanmıyorum. bu arada o zamları iett değil belediye yapıyor yani biraz keyfi bir uygulama ve ayrıca zam konusunda mantık hatası yapıyorsun. bi´ düşün sende hatanı anlayacaksın...
ezo
(12/09/2011 - 06:53)
ama her ay maaş alan,sadece belli gruba(özellikle kendi işine yarayan)ücretsiz olup yazmışsın.

bak güzel kardeşim, polis kime ve neye hizmet eder, önce bunu araştır. ama araştırmadan evvel polislere olan kin/nefretini bir tarafa bırak. ondan sonra bu konuda tartışalım. pardon saçmalayalım.

bu kadar saçma uygulamaysa dava açarsın. burada insanları yanlış yönlendirme. gereksiz amaçlara hizmet etme. sen belirli meslek gruplarını sevmiyorsun diye, bu ülke onlara tanınan ayrıcalıkları elinden almaz. kolay gelsin.

edit: onları savunmam benim de onları seviyor olduğumu göstermez bu arada. ama kime ve neye hizmet ettiklerinin farkındayım.
attis
(12/09/2011 - 09:14)

ufak bir hatırlatma:

´´herkez´´ değil, ´´herkes´´ olacak . . .


mcelik
(12/09/2011 - 09:44)
o değilde 20dk otobüs bekliyorsun, o sırada evine gitmekte olan polis memurları otobüse arka kapıdan binip koltuklara oturuyorlar ya işte o zaman durup bi düşünüyorum.
eng_17
(12/09/2011 - 15:27)
Ezo niye gocundun bu kadar polisler üzerinde.Sadece polis demedim dikkat edersen.Polis,zabıta ve sarı basın kartı dedim sen sadece işi polis bazında ele aldın.Bak önceden sadece üniformalı polislere bedava imiş iett ama sonra trafik polisleri önüne gelen iett aracını ruhsat,muayene gibi şeylerin eksik olduğunu öne sürerek bağlamış aracları.ondan sonra iett tekrar bedava yapmış.iett şöförünü kendisi söyledi bana.bir kaza olma durumunda polis bizden taraf oluyor dedi.bu ne demek bunu açıklarmısın? @attis hatırlarman için teşekkür ederim
ezo
(12/09/2011 - 15:33)
´´ama her ay maaş alan,sadece belli gruba(özellikle kendi işine yarayan)ücretsiz olup´´, yazmışsın.

sadece kendi işine yarayan derken sen polisleri kasdetmişsin. zira medya ve zabıtayla direkt alaka kuramadım. yanlış mıyım ? alttan alta polisi iğneleyen sen olduğun için ben polisten bahsettim. ilk yazımı oku bence. ve ilginçtir ki hala polisleri örnek verende sensin. o öyle demiş bu böyle demiş. bunları unut. mesleki zorluk ve gereklilikleri düşün.

basın kartı diyorsun ya, ben 1 sene basında çalıştım. ve basın kartı çıkartamadılar bana. sen çok kolay sanıyorsun galiba basın kartına sahip olmayı vs. ?

neyse tartışmak değil amacım, mantık bulamıyorum ben hala bu konuda.
cp3
(12/09/2011 - 19:51)
polislerin zabıtaların altında arabası var olmasa bile belli yerlerde duruyorlar yani iettye herkes gibi genelde evlerine giderken ya da gezerken biniyorlar öle yok efendim bütün gün sokaktalar ordan oraya gidiyorlar durumu yok.bence de konuyu açan arkadaş haklı neden polislere ücretsiz de öğretmenlere değil diye düşünüyor insan.(ayrıca polis maaşı 2000den fazladır boşuna demiyorlar imamın ordusu diye kendi adamlarına yedirmiycekler de kime yedircekler)gerçi polisler artık askerlik bile yapmıyor yine hiçbir gerekçesi olmayan bir olay otobüslere bedava binmelerine kimse birşey demez
Pandemonium
(12/09/2011 - 21:12)
aslında genel olarak bu imtiyazlar konu.polis askerlik yapmaz maaşını dahi alır.Peki biz mühendislerin suçu ne o zaman 4 sene bi ömür törpüsünden geçmek mi ? Kaldıki otobüs konusundada diyeceklerim var.Benim babam 25 sene bayındırlık bakanlığında Makine mühendisi olarak çalıştı ve gün içinde o inşaattan bu inşaata otobüsle gidip durdu.hepsi de kamu binalarıydı okul hastane vs...
var bunda bi adeletsizlik...
silici
(12/09/2011 - 21:42)
Şu konu bu kadar uzadıya, vallahi pes artık! arkadaşlar polislerin, zabıtaların ücretsiz kullanmasını herkesin doğal karşılaması gerekir.. bu kadar kapris neden yapılıyor hala anlamadım. beyin fırtınası yapalım: tüm kamu çalışanları ücretsiz binse, herhalde her dört-beş kişiden biri ücretsizz kullanır ki kamu çalışanları iettye abone sayılır veee belediye kazanç sağlayamaz daha fazla zam yapar olan yine vatandaşa olur..
@eng_17 kardeş, türkiyenin sistemi bozuk sıvayla mı düzelecek.. hakkımızın yenildiği o kadar yer var ki bu devede kulak kalır..zaten hakkımızın yenildiği bir durumda değil.......
cp3
(13/09/2011 - 14:46)
silici ne kadar saçmalamıssın neden normal karşılanması lazım neden onlarda parayla binmiyor hem öyle daha çok kar yapar belediyen
silici
(13/09/2011 - 14:59)
vallahi çok güldürdün beni cpu!
dumannali
(13/09/2011 - 16:35)
silici, Pandemonium ın durumuna ne diyeceksin... ayrıca cp3 te çok haklı konuşmuş.kesinlikle sen nemalanıyon bu durumdan.bu aşikar...
silici
(13/09/2011 - 18:30)
bu konuyu her yerde açmayın da bari kendinizi rezil etmeyin..bu arada ben hiç bir şekilde bundan nemalanmıyorum, bu aşikar da sizin hangi marka gözlük kullandığınız belli değil . . .
attis in sitilini yaptım tam oldu
satellite
(13/09/2011 - 18:46)
valla benim annem öğretmen. eve geldiğinde parmaklarının morardığını gördüğüm oldu. kar demedi çamur demedi vesait değiştire değiştire değiştire gitti geldi yıllarca.. ona ücretsiz olsun. herkesten düşük maaşı.. bizi kat görevlisi yüksel efendi bir tek çöp almaya 1200 lira alıyo. günde 15 dakika.. o daha az alsın demiyorum.. ama 30 sene okumuş olmasının kıymeti yok. onu diyorum. şimdi annem her gün 36 defa akbil basıyor. polis basın bilmem ne niye parasız arkadaşım?

hiç katılmıyorum "basın her yeri geziyor" argümanına.. basın her gelen hükümetin yalakasıdır da ondan. polis zaten. bi de neydi? zabıta. bak onu bilmiyorum niye ücretsiz.

bi de basın kartı kolay ezo. babamda var babamın eşi istedi onda var, bana da çıkarttılar 19 yaşlarında falandım.. 1-2 yıl kullandım ki bi boka da kullanmadım, durdu öyle.. bi dönem lambada ayakkabı giymek gibi modaydı.. basın kartı alıyordu gücü yeten herkes. bi de 333 gibi seri plakalar..

eşin dostun, güçlü yerlerde sırtın, hiç olmadı paran varsa, öyle kolay ki her şey.. yoksa bir hiçsin.. üniversite harcını bile yatıramazsın.. tiksiniyorum lan. hatta tiSSkiniyorum.
satellite
(13/09/2011 - 19:00)
bi de ezo, polis kime neye hizmet eder cümlene, daha geçen dönem toplumsal dersinde anlatılan ve sınavda çıkan tanımı söylüyorum;

modern devlet, parasını ve vergilerin işleyişini korumak adına, kolluk kuvvetleri ile şiddeti meşru görür.



silici
(13/09/2011 - 21:13)
önce bir giriş yapalım...hiçbir zaman bir öğretmenin işi bir işçinin işinden ağır olamaz, öğretmenimize saygı fakat bir öğretmen eli asla nasır tutmaz.. ayrıca öğretmene ücretsiz olsun diyorsun.. sonra biri kalkıp diyecek memurlara da ücretsiz olsun diye..bu otobüs neyle çalışacak çalışanlar nasıl maaşını alacak...tabii belediye basacak zammı..eee kim ödeyecek bu zamları tabiki işçilerimiz ödeyecek tabiki halkımız ödeyecek..değil mi varsın öğretmene ücretsiz olsun!
ne kadar basit...

Yahu bu basın her gün oradan oraya sırf yalakalık olsun diye dolaşmıyor..bizim izlediğimiz haberlerde sadece yalakalık haberleri yok..değil mi @satellite. kazaları, ses getirecek protestoları, büyük olayları, cinayet olaylarını onların sayesinde öğreniyoruz.kimbilir bir ana haberi hazırlamak için nasıl koşuşturuyorlardır...

herkese basit gelir... "yahu mühendisler niçin ücretsiz kullanamaz o kadar sene boşuna mı okuduk,zarar oluyorsa ver zammı eşşek gibi ödesin halk,alla alla(!)."

Ayrıca, bir insan hiç değildir o öyle zanneder..
biraz alakasız, şu sözü vereyim de içimde kalmasın:
“Yaşayan bedenindeki soluğu hissediyorsun. Onların gözlerine bakıyorsun. Bu pozisyondaki insan tanrıdır.”
-Ted Bundy-

İyi geceler ve iyi şanslar...
cp3
(14/09/2011 - 00:01)
onlarca meslek grubu varken neden polisler.öğretmenlere bedava olmasın diye söyledğin tüm laflar polisler içinde geçerli bunu neden anlamak istemiyorsun.polislere bedava olurken sen nerdeydin acaba :D
ezo
(14/09/2011 - 06:45)
Saat ücreti 200 Lira´dan özel ders veren öğretmenlere, indirimli akbil bile fazla nokta

madem olaylara sığ yaklaşmam gerekiyor, ben de böyle yaklaşıyorum.

´´modern devlet, parasını ve vergilerin işleyişini korumak adına, kolluk kuvvetleri ile şiddeti meşru görür.´´ meşru görmek ile hizmet etmek aynı şeyler mi durup düşünmek lazım tabii.

basın kartının da türleri var bu arada. o iş o kadar basit değil. hatta mümkün değil. mümkün olsaydı bütün fanatikler bu kartı çıkarttırır her maçı bedava izlerdi zaten. ya da iett yi bedava kullanmak isteyenler de çıkarttırırdı bu kadar kolay ve mümkün olsaydı.

ve silici´nin hemen üstte yazdıklarına da bilahare katılıyorum. belirteyim.

şu an ve hala(!) aslında bedava kullanılan iett yi, yapılan zamları vs. tartışmıyoruz farkında mısınız ?

olay kolluk kuvvetinde, yandaş medyada takıldı kaldı. zaten konunun amacı da buydu. insanlara olan yargılarımızı ya da sıfatlarını düşünmeden sadece yaptıkları işlere bakarak değerlendiremez olduk. yazık.
satellite
(14/09/2011 - 08:52)
"meşru görmek ile hizmet etmek aynı şeyler mi durup düşünmek lazım tabii."

anlamadım canım.

bir de senin için söylemiyorum ezo ama, eğitimcileri aşağılama, hor görme, "onlara her şey müstehak 200 liraya özel ders veriyolar " tavırları sağolsunlar bu tek kitapta her şey yazıyor eğitime gerek yokcuların takındığı tek tavır. bence ğeitime bilime gösterilen değer, öğretmene eğitimciye gösterilen değerle pay biçilir.

bi ülkede sadece basın kartı (ki evet tüm haklarının olduğu basın kartından bahsediyordum orada, hani gösterince güvenliğe kimlik bırakmak zorunda kalmadan elinikolunu sallaya sallaya istediğin yere girebildiğin) ve polisin kartı değerliyse, işte o ülke, 30 yıldır belgesellerde seyrettiğim o faşist, o halkı ezen, kandıran, sermaye yanlısı ülkenin ta kendisidir. amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok, bunu birçok kez izledik tarih sahnesinde.
ezo
(14/09/2011 - 09:56)
satellite,

sığ düşünceye bir örnek verdim ben. bu böyledir ben bu düşüncedeyim demedim. bugün iş çıkışı, ben de, bana bu ülkede batan haksızlık ve yolsuzlukları yazacağım buraya. öğretmenden mühendise. kim olursa olsun.

haksızlığın ve vergi vermemenin, mesleği ve kutsallığı olmaz sonuç itibariyle. ülkede bu kadar sorun varken insanlara, polisin / basının iett ´ yi bedava kullanması vs nasıl olur da batar, asla anlamıyorum. anlamayacağım da.
satellite
(14/09/2011 - 10:16)
peki :)
eng_17
(15/09/2011 - 01:58)
Satellite ağzına sağlık.Çok güzel yazmışsın.tebrik ederim :)
satellite
(15/09/2011 - 02:07)
teşekkür ederim :)

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.