Alpay Hoca´ya sesleniyorum ; |
Alpay hocam dönem boyunca sizin de dediğiniz gibi bizi düşünerek kendi zamanınızdan çok fedakarlık ettiniz.Biz de elimizden geldiğince uğraştık çabaladık. Yarınki finalde kazan projesi sorarsanız şu da bir gerçek ki ısı dalını seçen arkadaşlar çok büyük avantajlı konuma geçecekler,yapıp çıkacaklar sınavdan ama diğer dal öğrencileri bu durumdan çok mağdur olacaktır.Bu adaletsiz olacaktır hocam.Siz de gerçekten bizi düşünüyorsanız eşitlik olması açısından herkesin yaptığı projeden sorun lütfen hocam .Sonuçta gaz tesisatı ısı,enerji,genel dalına açılan bir derstir.Bu finalden üzülen çok, kazanansa sadece ısı dalını seçen arkadaşlarımız olmasın.Saygılarımla Arkadaşlar herkes yorumlarını eksik etmesin lütfen .. |
gönderen: scorpioo - 13/01/2010 - 17:52
|
Konu Hakkında Yapılan Yorumlar: |
yorum yapan(tarih) | yorum |
fk (13/01/2010 - 18:14) | ya bu hocanın neyaptığı belli değilki zaten bu kadar saçma bişemi olur madem öğretmek istiyodun neden genel yada enerji öğrencilerine projede kazan yaptırmadın hoca ..??ama bizim burdan konuşmamız boş hernekadar yorum yazsakta sorular çoktan hazırlanmıştır ama sussamda gönül razı değil.. |
scorpioo (13/01/2010 - 18:21) | Hoca bu yorumları okuyacak, boş değil arkadaşım sen görüşlerini yaz. |
ltr_mrt (13/01/2010 - 18:47) | Ne yapalım başa gelen çekilecek.Ama büyük haksızlık olduğu ortada.Eğer final sınavında proje sorulacaksa, sınıfta sadece belli bir grubun yaptığı proje sormak mı adaletli, yoksa herkesin yaptığı bir proje sormak mı?Açıkça ortada durumun ısıcılar için haksız kazanç olduğu.Tabii amaç ısıcıların daha yüksek notla geçmesini sağlamaksa, durum başka! fk haklı; söylesem tesiri yok, sussam gönül razı değil! =) |
altın vuruş (13/01/2010 - 20:29) | ben ısıcı değilim ve dönemin ilk dersi dışındaki tüm derslere girdim.yani ferdi sistemi de kazan projesini de dinledim derslerde.finalde bu çıkar şu çıkmaz ,ya da bu kısım beni ilgilendirmez diye düşünmedim ve önemli gördüğüm ne varsa not aldım. hoca yarın finalde kazan sorsa elbette bişeyler yaparım.çünkü derste anlatıldı ve ben de dinledim.ama şu bir gerçek hoca ferdi sistemden sorarsa proje yaptığım için hiç zorlanmadan yaparım.ama kazan sorsa zorlanırım ve yanlış bişeyler mutlaka yaparım. bana göre de hocanın finalde kazan sorması ciddi bir haksızlık.çünkü derste konuyu dinleyip anlamakla,o konu hakkında proje yapmanın, kafa patlatarak öğrenmiş olmanın arasında çok fark var. ha ısıcılar diyebilir.kendin söylüyosun işte biz kazan projesi yaparken dediğin gibi o konuya kafa patlattık.yüksek not almak hakkımız. kusura bakmasınlar ama bu hakkı hoca herkese vermedi ve herkes kazan projesi yapmadı.bizi de kazan projesinden sorumlu tutsaydılar öyleyse... uzun lafın kısası,finalde ferdi sitem sorulması,daha şık ve doğru olandır... |
ltr_mrt (13/01/2010 - 20:33) | Fakat ne yazık ki diğer gruba kazan projesi sorulmuş.Bize de öyle olacak gibi görülüyor.Gerçekten ayıp, başka söze gerek yok.Daha düşünceli davranmalıydı Alpay Hoca.Dönem boyu gösterdiği Hoca profiline ters davrandı bu sefer, kusura bakmasın.Ama yine de bizim grubun her dersi iyi dinlediğini düşünecek olursak, kazan sormaması da bir ihtimal. Hoca okuyordur inşallah. |
ozguraydın (13/01/2010 - 21:47) | arkadaşlar yaptığınız yorumlar çok acımasızca ve eksik. eğer gerçekten örneklere biraz bakmışsanız ve/veya dersi takip ettiyseniz kazan projesinin ferdi sistem projesinden hiçbir farkı olmadığını aksine çok daha basit olduğunu görürdünüz. ferdi sistemde 10 larca boru ile uğraşırken kazanda sadece 4 boru var. tek fazlalık havalandırma ve baca hesabı ki sınavda baca yoktu havalandırmada doğal havalandırmaydı. yani sadece bir formülde zaten verilmiş olan değerleri yerine yazıp bir değer buluyordunuz. büyük ihtimalle şimdi hemen yaftalanmışımdır tamam bu kesin ısıcıdır diye. evet ısı dalı öğrencisiyim. ve inanın genel ve enerji dalı öğrencilerinin gaz tesisatı dersi için yaptığı gaz tesisatı projesi ısı dalı öğrencilerinin bu dönem içinde yaptığı 3 projeden sadece 1´i ve en kısası. lütfen kimse yanlış anlaması. tabiki her dalın yoğunluğu ayrı fakat ısı dalı öğrencilerine kıyak geçildiği görüşüne kesinlikle katılmıyorum. tabiki bu sadece benim fikrim. kimse buna katılmak zorunda değil. umarım herkesin final haftası güzel geçer. iyi akşamlar. |
istanbul1453 (13/01/2010 - 21:54) | örnek projeye az biraz kafa yorarsanız rahatlıkla yaparsınız..ısıcılarada ne kıyağı geçildi acaba, ben 3 tane baba gibi projeden başka bi kıyak göremedim beyler..hocaya ve diğer öğrencilere haksızlık etmeyin..madem sorulacak soru belli, 2 dakka bakın alın notunuzu ilerleyin..doğalgaz projesinden kolay değil ama daha kısa bir proje..yani ameleliği yok..amelelik kısmı baca hesabında oda sınavda sorulmuyor.. |
gursanakdemir (13/01/2010 - 22:02) | Sınavda kazan projesinden çıkması kadar doğal birşey olamaz , bunu sorması da haksızlık falan değildir.Bir kere Alpay Hoca kazan tesisatı projesini derste anlattı , sınavda zaten notlar açık formüller var.Ben nasıl çalışıp uğraşıp 3 tane proje bitirebiliyorsam genelciler de enerjiciler de çalışıp bunları öğrenip 100 alabilir.Hoca derste eksik anlatmış olsa falan tamam derim ama kazan sorması gayet doğal.Mesela ben ısıtma havalandırma dersi alıyorum , sınavlardan önce projede sınavla alakalı konuyu yapıp hazırlanıyordum , kimse de itiraz itmedi sen ısıcısın proje de yapıyorsun bize haksızlık olur falan demedi.Ayrıca gaz tesisatında hesap olarak sorulabilecek fazla birşey yok , 3 tane formül var o kadar , kazanda daha farklı kısımlar var hesap soracaksa kazandan sorması gayet doğal. |
surgeon (13/01/2010 - 22:10) | bize babalar gibi kazan projesi sordu..derste öğrendiklerimle bişiler yaptım ama daa önce böle bi çalışmam olmadığı için bi hayli zorlandım ve öle tahmin ediyorumki bi sürü de yanlışım var.. evet biz enerji ve genel dalı öğrencilerine haksızlık yapıldı ama şimdi soruyorum eğer size ferdi sistem sorulursa bize katmerli haksızlık yapılmış olmaz mı?o kadar da insafsız deildir alpay hoca diye düşünüyorum..bu yüzden bence oturun kazan projesine adam gibi çalışın.. yine kazan projesi geleceği aşikardır... |
ltr_mrt (13/01/2010 - 22:16) | arkadaşlar hepiniz projeyi yapmış olduğunuz için, bu kadar rahat konuşuyorsunuz.Bunları yazmışsınız güzel.Bu kadar kolaysa yapmamız gereken işlemleri sırasıyla hangi tabloları kullanacağımızı yazsanız güzel olmaz mı?Bi yardım edin o zmn! |
gursanakdemir (13/01/2010 - 22:21) | Otur çalış kardeşim çok beleşçisiniz maşallah , 3 projeyi yaparken ben , sen mi yardım ettin bana , oturun çalışın herşey var notlarda. |
ltr_mrt (13/01/2010 - 22:24) | İşte tavrınız bu, ben çalışmaya çalışıyorum.Tabloları arıyorum sadece.Söylemek bu kadar mı zor?Tek söyleyeceğin tabloların ve formüllerin sayfaları!Bu sitenin sorunu da bu.Herkes kendine çalışıyor.Eleştirmeye gelince herkes eleştiriyor.Ama yardım etmeye gelince egolarınıza teslim oluyorsunuz.Helal olsun.Alpay Hocam, okuyorsanız, şimdi belki anlarsınız yanlışlığı.Kazan projesi yapanlar yapacak, diğerleri yapamayacak.Olay bu, tebrik ederim Hocam. |
gursanakdemir (13/01/2010 - 22:53) | 1. si benim kadar yardımsever birini bulamazsın bu okulda. 2. Alpay hocaya kazan sordu diye haksızlık yapıyorsun dersen sana yardımcı olmak istemem ama sayfa 86-88 arası havalandırma hesapları , sayfa 119 izometri şekli , sayfa 90-94 arası baca kesiti hesapları(bence çıkmaz ama yine de bak) ve de boru çapı hesaplarına bakarsın zaten yapılışı ferdi sistemdeki gibi , tabi başta debilerin bulunması var ama onları anlatmam uzun sürer , hala yapmam gereken bir kalorifer tesisatı projem var. |
altın vuruş (14/01/2010 - 00:00) | hocaya haksızlık edecek değlim elbette ama ortada şöyle bir gerçek var bir notlardaki kazan projesine çalışmakla sınava girmek var bir de kazan projesi yapmış olmakla sınava girmek var tabi ki neler yapılacağı notlarda var ve oturup bakınca anlayabiliyoruz. mesele tamamen sınava herkesin eşit deneyim ve özgüvenle giremeyecek olması benim gözümde.bir kere kazan yapmamış olan direk "ben kazan projesi yapmadım,ama birileri yaptı" psikolojisiyle girecek sınava bilmem anlatabildim mi? |
scorpioo (14/01/2010 - 00:06) | @altınvuruş yazdıklarında gerçeklik payı yüksek aynı hisleri taşıyorum. |
Patch (14/01/2010 - 15:12) | bir ısıcı olarak sınava hiç çalışmadan girdim diyebilirim; çünkü geçen hafta projeyi yaparken çalışmıştım. proje proje diye gözünüzde büyüttüğünüz şey ise bir günlük basit bir işti. bir gün içerisinde 0´dan yapılabilecek bir şeydi. hoca son derste kazandan sorarım dedi mi? dedi. ısıcı dışındakilerin de hemen hemen hepsinde bir mimaari proje var mı? var. haftasonu sınavdan önce yapacağınız şey: kendi projenizi kazan projesi yapıyormuş gibi yapmaktı. sonra da hocaya e-posta atıp doğru olup olmadığını öğrenebilirdiniz. hocaya ne zaman e-posta atıp eksiklerinizi söylemedi size? ya da çok üşendiniz bunları yapmak istemediniz. bir tane bile ısıcı arkadaşınız yok muydu sınıfta, rica etseydiniz de size sınavdan bir gün önce konuyu şöyle bir anlatsın. ısıcılar zaten projelerinden dolayı hapı yutmuş durumdalar, herkes harıl harıl ısıtma havalandırma ve kalorifer tesisatı projelerini yetiştirmeye çalışıyor. bir de kazan projesi yaptılar üstüne. haa enerjici ve genelcilerin de projesi yok muydu? tabii ki vardı; ancak bir tane projeleri vardı onların... |
n\a (14/01/2010 - 15:23) | arkadaşlar hoca bunları okursa size neden hak versin ki? oturup 1 saatte rahatlıkla anlayabileceğiniz bir şeye çalışmak yerine buraya 10 tane yorum yazabilmişsiniz. hocanın kötü bir niyeti olsa bunu 2 hafta önce sınıfta söylemez,kimseye haber vermeden yapardı. üstelik bununla ilgili olarak derste; kazan projesinin bizi piyasaya önemli ölçüde hazırlayacağından bahsetti.yani yok ısıcıymış yok diğerleriymiş;biz başka proje yaptık,diğerleri başka yaptıymış bunları bir kenara bırakıp hocanın derste ayrı bir önem vererek anlattığı birşeyi pek tabi olarak finalde sorabileceğini anlamalısınız. |
backgammon (14/01/2010 - 15:34) | hoca derste zaten kazan projesini anlattı ki zaten sınavda sorduğu kazan projesinin kolay kısmı doğalgaz borularını sormuş siz normal projede boru çapı hesaplamadınız mı bilmeniz gerekn sadece kazan debi formülü ve havalandırma formülü havalandırmayı da hoca derste 10 defa anlatmıştır. hocaya da haksızlık etmeyin tek sitemim hoca projeleri adam akıllı değerlendirmemiştir.herkese bol not vermiştir. yapanla yapmayan tam olarak ayrılmamıştır.(bence) bu konuda da hocaya diyecek pek bi lafım yok çünkü 200 e yakın projeyi okumak kolay değil ki hocanın ne asistanı ne bişeyi var |
Patch (14/01/2010 - 16:00) | proje konusunda yazdıklarının virgülüne kadar kadar katılıyorum. yapanla yapmayan bir tutulmuş... |
puhu (14/01/2010 - 17:16) | hey hey hey.. maşallah ya.. perspektifinize bayıldım arkadaşlar.. bol not veriyo diye hocaya sitemler filan.. süpersiniz böyle devam edin.. |
backgammon (14/01/2010 - 18:29) | ne sitem etmeyecem birader adam yarım yamalak yapacak 65 alacak ne ala memleket |
Patch (14/01/2010 - 18:59) | 65 alan birini biliyorum ki ne sen sor ne ben söyliyeyim... |