usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
Yıldız Teknik Üniversitesi E- Kartlar ile ilgili ilginç tahminler
Öneclikli konunun temelini bu ilginç kart oluşturuyo ve duyumlarım ilk sorum beni gayet endişelendiren bu kartn yoklama ile uzaktan ve yakından bi ilgisi olabilir mi?
bide kantinlerde kafeteryalarda flnda kullanılacak deniyor bunun uygulama zamanı ne zaman acaba?
birde gelecek sene pasolarmızın yerini bu kart mi alıcak? ki bu harika bi durum olur o demir parçasından kurtulması beni ve bir çok arkadaşımı mutlu edicegini inanıyorum :P Sizin duyumlarınız neler? ve kesin bilgiler tarihler söz konusu oldu mu duyan var mı?


gönderen: kunti - 18/11/2009 - 01:33
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
sütlü nuriye
(18/11/2009 - 10:17)
okulun her köşesinde sayıları sürekli artan kameralar, şimdi de yek bu kadar izlenmek KİMİN HOŞUNA GİDER?
sütlü nuriye
(18/11/2009 - 10:19)
ha bi de iş bankasıyla bize HİÇ SORULMADAN yapılan anlaşmadan söz etmek istemiyorum bile!
aüçyüzbeş
(18/11/2009 - 10:29)
insanların işi gücü yokta beni mi izleyecek
f(x)=1
(18/11/2009 - 11:52)
beni izlemelerine razıyım yeter ki okulda olay,kavga...vb olmasın.
orsan
(18/11/2009 - 12:29)
beni izlemelerine razıyım ama benim rızam dışında iş bankası ile çalışmaya razı değilim. ne lan bu 30 bin öğrenci üstünden ne para kazanacak iş bankası.
Ozzyfb
(18/11/2009 - 17:29)
arkadaşlar ben hala bu zımbırtıyı almadım..en son ne zmn alınabiliyor?sadece bjkde kampüs içindeki iş bankasından mı alınabiliyor?

ayrıca bu kart hakkında bilgi içeren bir yazı falan var mı?herkese istemeden KREDİ KARTI gibi bir olayı içeriyor mu ? :S
orsan
(18/11/2009 - 17:44)
ben kredi kartı istemediğimi ÖZELLİKLE beyan ettim gelirse çok pis çirkefleşirim.
işbankasında hesabım da olsun istemiyorum ben ya alla alla.
cacophony
(18/11/2009 - 17:46)
alakasız olucak ama eski kartları iade mi ediyoruz, biz de mi kalıyo:S
Netiragent
(18/11/2009 - 17:55)
yıldızda alınan kimlik geri verilmez..

kuraldır bu..
Larva
(18/11/2009 - 20:21)
bugün herkes sıraya girmiş yek kartını okuturken eskisini gösterip geçtim...

dünya adım adım insanlık için hapishaneye dönüyor
scorpioo
(18/11/2009 - 21:55)
ben bu kredi kartı konularında çok hassasımdır.Özellikle belirttim kredi kartı talep etmiyorum diye nası bi şerefsizlikse kredi kartı göndermişler çok acaip sinirlendim gidip hemen iptal ettirdim zaten direk kavga etcektim ikna etmeye çalışsaydı görevli .. İşte böle bi ülkede yaşıyoruz böle dayatmalara eli mahkum katlanmak zorunda olduğumuz Bana sormadan nasıl adıma kredi kartı çıkartabilir bunlar mantık almıyo yaa!
ilyas
(18/11/2009 - 22:07)
@scorpio
Sen özellikle istemiyorum dediysen yanlış anlamış olabilirler. Zira verilen kartlar banka hesabı kartı ve öğrenciye hiçbir maddi külfeti yok. Ayrıca pek çok kişinin hesabı aktif edilmemiş ben bu nedenle aktifleştirmek gerektiği sonucuna varmıştım.

@kunti
Pasonun yerine geçeceğini pek zannetmiyorum. Malum belediye senin vereceğin 5 liraya muhtaç.

Bence işin izlenme boyutu çok sinir bozucu bir durum. :/
Hatta bu konuda okulun açıklama yapması lazım.

Bir de dikkat ettim güvenlikçiler kartlardaki yüzlere pek bakmıyor. Yani içeri girmek isteyen biri köşe başında bir öğrenciyi gasp edip okula girebilir.

Gerçi baksalar da çoğu kişi resimdekine benzemiyordur (:

n\a
(18/11/2009 - 22:30)
anadolu üniversitelerinde yıllardır zaten uygulanan bir sistem bu...
mckackik
(18/11/2009 - 22:35)
kredi kartindan bahsetmis bi arkdas yukarda
aynen bnde ole davrandim
adam imza attirio ustte kredi karti istiorm yazio bn yarim saat tartistiktan sonra mecburiyetten imzayi attim ama ayni sayfaya yaziyla kredi karti istemiorm die de beyan ettim
akilli kart super ama is bankasiyla olan sozlesmeyi dogru bulmuorm....
kunti
(19/11/2009 - 00:02)
kredi karti olayını tam bilmiyorumda denilen gibi kartın arkası bankamatik herhangi bir kulfet içermiyor ve aktifleştrme istiyor bencede ve bide şöyle düşünmek lazım kartlar hoş kullanışışlı ve orjinal düşünce ilerdede çok işe yarıyacagı yazıyor yani bunun için ugraşılıyor ve bunada bir sponsor lazım hani giderler vs. bunada iş bankası vesile olmuş sanırım buda aklıma gelmedi diil o yuzden istedikleri hesabım olması ise tamam bence nasıl olas kullanılmıyo o bana kalmış bi iş iş bankasındada acil durum hesabım olmasını pek yadırgamam :) ama ilerde kredi kartı olursa tabiki itirazım biraz agır olur sizlerinki gibi
n\a
(19/11/2009 - 01:08)
ya arkadaşlar bu kredi kartı istemiyorum çılgınlığı da nedir anlamış değilim yahu. burada çoğumuz 20 yaşını geçmiş gençleriz nasıl olur da o verilen kart parçasını bu kadar kendi kendimize değerli kılabiliyoruz. isterlerse o kıçıkırık kartın içine 10milyar limit koysunlar eğer kendimizi biliyorsak (yani üniversite okuyan gençleriz sonuçta) kullanmamak tabiyki elimizde sonuçta kimse bizi zorla bir şey yaptırmıyor. ayrıca öğrenciler olarak hiç bir şekilde banka bizden bir kart ücreti veya hesap bedeli olarak hiç bir şey almıyor zaten.

zorla bir şey yaptırılmaya tabiyki bende karşıyım eğer okul kartındaki hesabı aktif olmayan okula giremeyecek veya yemekhane de yemek yiyemeyecek diye bir uygulama yapılmazsa tabi =)))))) Ki böyle bir şey olacağını kesinlikle düşünmüyorum eğer düşünen varsa sadece bu olaya muhalif olarak bakmaktan (gerçi öleleri her olaya muhalif bakıyor ama) vazgeçsinler çok sıkıcı oluyorlar........
satellite
(19/11/2009 - 13:46)
okula girerken ve çıkarken kayıt altına alınmaktan nefret ediyorum.
takip edilme hissinden nefret ediyorum.
buna cüret edilmesinden nefret ediyorum.
girerkeni geçtim çıkarken de kayıt düşüyor, artık oha diyorum. bari içerde durduğumuz sürenin çanını yapıp ona göre sözlü notu versinler. sabahtan akşama tonozda otururuz ne güzel.
scorpioo
(19/11/2009 - 17:38)
@memocan89,@kunti

bu herşeye muhalif olmaktan öte bişey arkadaşlar hani yazmışsınız ya..
Ayrıca o belgeyi okuyup geçmeden adam gibi ne dediğini ne yaxdığını anlayıp her kelimesini okuyup ona göre doldurduğun takdirde dahi Ordaki boş bırakılan bölüme Özellikle kredi kartı talep etmiyorum. yazıp altına imza attıktan sonra dahi dayatmayla senin kapına kadar kredi kartı geliosa bu muhalif olmaktan öte bişey ! Bunlar kendimizi tutamayıp kart limitini aşacağımızdan falan da değil hayatım boyu kredi kartı kullanmadım kullanmam da.Ben o kartı talep etmediğimi özellikle belirtip altına imza attıysam ek kart kısmını tamamen boş bıraktıysam o kart benim adıma çıkartılmayacak ! Böle bi olay yok.Bunun adı resmen dayatmadır dayatma.Öle gelsin ya kart nolcak dursun kenarda demek de bankanın ekmeğine yağ sürmekten pasiflikten başka bişey değildir.Sen kart ücreti olmadığını san.Senin ruhun bile duymadan %1-2 gibi kesintiler senin hesabına zaten ekleniyo sen hiç merak etme bu sözler de iş bankasında çalışan kuzenim ağzımdan .. Siz daha boyun eğin bakalım ..
Netiragent
(19/11/2009 - 20:17)
Ters okutan yok mu hiç aranızda?

Sabahları çıkış akşamları girişten okutuyorum 3 gündür.. Diğer türlü kabul etmemekte çünkü turnikeler sabah girişte okumuyor..

Takip etsinler işte her akşam 6-7gbi okula girip sabah 8-9 gibi çıkıyorum.. Deli derler en fazla..
kunti
(19/11/2009 - 20:47)
geçen giriş yaptım çıkışı normal çalışmayan turnikeden çıktım beceremedgm ve biraz sıkıntılı oldugum için yani giriş dün 4 sularında çıkış hala yok :P :D ve zararı yada yararı olacagını zaman gösterecek bence bilmiyorum yani hala en azından düzgün bi kart :P ve itüde uzun zamandır aynı sistemi kullanmıyo mu?
Netiragent
(19/11/2009 - 20:51)
Evet aynı sistemi kullanmakta itüde ama onların kapılarında durupta BAS LAN! LAN BASSANA LAN GETİR BAKAM BASABİLİYON MU? diyen kendilerini amerikan coşkun polisi zanneden güvenlik yok.. Üstünden atlayıp girebiliyorsun..
kunti
(19/11/2009 - 21:00)
he ya iyi hatrlattın bizim güvenlikler ne öle ya :D güvenlik: -Biz kurduk ulan Yıldızı dermiş gibi bi hava lfn böle gulsem mi aglasam mı anlamadım :P
mnykdm
(19/11/2009 - 21:55)
bence olayları abartıyorsunuz. birincisi kredi kartı istemiyorsanız gerekli yeri imzalamıcaksınız. eğer imzalamadıgınız halde kart geliyorsada sinirlerinizi yıpratmanıza gerek yok iptal ettirmeniz çok zor değil. ikincisi öğrenci kartların yanında hesap açılması sadece bize özgü bişey degil çoğu üniversitede senelerdir olan bi sistem. kimisi vakıfbanktır kimisi işbank kimiside başka bir bank. neticede bu adamlar sponsor oluyorlar kart ve sistem altyapı maliyetlerini karşılıyorlar. bunu yanında sana hesap açıyorlar ama istemiyorsan açılan hesabı kullanman gerekmiyor. üçüncüsüde giriş çıkışın kayıt altına alınmasının ne gibi bir sakıncası var bunu biri mantıklı açıklarsa bilgilenmiş oluruz. sonuncusu adamlar teknolojiyi getiriyor yinede kıymete binmiyor.
okulunuzu kötülemeyi bırakıp nezaman sevmeye başlayacaksınız merak ediyorum. sizden ricam bırazda iyi yonlerınden bakın lütfen.
kunti
(19/11/2009 - 21:59)
katılıyorum...
backgammon
(19/11/2009 - 21:59)
arkadaşlar ben oraya buraya imza atmam bana zorla verdiler şöle böle gerek yok bu triplere

yani çok gereksiz eğer saçma salak grupların okula girişlerini engelleyecekse kime ne zararı var banka kartının sanki 1000000 tane banka hesabınız yokmuş gibi


zaten eçen denedim çalışıyomu diye baktım yok yani çalışmıyo hala

bir de illa kredi kartı alacan diye bişey yok

n\a
(20/11/2009 - 00:29)
bi giriş-çıkış için sıra yoktu.sonunda orada da sıra bekledik.
erdi_dogu
(20/11/2009 - 10:07)
kartlarda radyasyon varmış cebinize koymayın diyolar (şaka tabikide:P)
ilyas
(21/11/2009 - 19:27)
Dünya kocaman bir toplama kampına dönmüş. Birileri güvenlik vaadiyle her türlü kişisel yaşam alanını zaptediyor. Telefonların dinleniyor, ne zaman nereye gittiğin, kimlerle görüştüğün kayıt altına alınıyor. son yüzyılın dünya politikası bu. Önümüzdeki yüzyılda daha da daralacak çember. Devlet, kimi sevdiğini, kimin hakkında iyi düşünmediğini, kiminle kavga ettiğini, kiminle nerede d..üştüğünü, hangi konuda ne düşündüğünü ezberliyor.
Bunun sonucuna dair fikirler çoğu kişiye komple teorisi gibi gelecektir ama beni rahatsız ediyor.
zeval
(21/11/2009 - 22:58)
benide
ganger
(21/11/2009 - 23:30)
arkadaşlar ben size okulun değil de iş bankasının bi p.çliğini anlatayım size:

şimdi benim vakıfbanktan da öğrenci hesabı bankamatiğim var...
babam başka bi ilden benim hesabıma para yüklüor atmden, ben de istanbulda herhangi bi bankamatikten çekiyorum..
hiç bi havale ücreti filan yok(öğrenci hesaplarına), banka dediğin böyle olmalı bence, öğrenciyi desteklemek...
düşünsenize türkiyenin bir ucundan 30 sn içinde para taşıyabiliyorsunuz, hem de sınırsız, hiç bi ek ücret olmadan.

şimdi iş bankasına bakalım:

köklü bir banka olan bu ´cisim´ (okulda bankanın şubesi mi var yoksa atm gibi bi şey mi tam anlayamadım, İŞ BANKASI STANDI kursalar çok daha işlevli olurdu bence....) in içine girdim
(daha doğrusu sıkışarak içeri ´aktif taşıma´ oldum enerji harcadım girebilmek için.. ha girdik de noooldu, ayakta bekliceksin sıkış-tepiş, 3 kişilik kıç dinlendirme yeri doluydu zaten, elimde devasa teknik resim çantası filan bekliyorum, sıra alma makinesini yumruklayarak aldığım ıra fişimle bekliyorum...).
........
iişlerimi hallettikten sonra görevliye sordum, hesabımıza başka bir ilden havale yaparlarsa atmden, masraf kesiliyor mu dedim..

1 aralık mı 1 ocak mı bi tarihe kadar kesilmiyormuş!!
ee daha sonraa??
1-2, 3-5, 5-10 neyse artık...
ulan bu öğrenciye yapılırmı lan ne biçim bankasınız aq. larım!

(ben biraz mübalağa-mizah karışımı şeklde anlattım ki hem rahatliim hem de brz küfür ediim kusura bakmiin ark.lar..)

oh bee destan yazdım
Rushwood
(24/11/2009 - 16:09)
arkadaşlar benim de en çok merak ettiğim, biz öğrencilere zorla veya isteyerek verilen bu iş bankası kartlarından bankanın yıl sonunda en az 20TL kart ücreti kesmek gibi bir amacı olabilir mi? yoksa iş bankası bana kapıdan girmem için haybeye neden kart verdi? zaten iş bankası kartım vardı benim..
kunti
(25/11/2009 - 00:42)
iş bankası hesabın varsa arkasına onu yapıştırıyolar onu belirtmen gerekiyodu normalde soruyolar yeni hesap mi yoksa var mi diye kartı ona göre yapıyolar bildigim..
Scorn
(25/11/2009 - 10:13)
çıkarken kartı kullanmak istemediğim için güvenlik bana "eğer çıkarken kullanmazsan geri gelemezsin, seni hala okulda diye geçer" dedi, bikaç kere denedim kartsız çıkıp kartla geldim hiç de problem olmadı, güvenlik çok bilmiş artistiğini yaptı o kadar

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.