usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
Övün Işın´a attığım mail.
Kredi ve Saat problemi hakkında‏
Kimden: H Sevban Böğürcü
Gönderme tarihi: 18 Eylül 2009 Cuma 18:45:28
Kime: oisin@yildiz.edu.tr


Sayın Övün Işın;

Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Mühendisliği Enerji Makineleri Dalı 4. Sınıf öğrencisi Hilmi Sevban Böğürcü´yüm. Okulumuz bünyesinde kullanılan USIS ve USIS-2008 otomasyon sistemlerinde ortak olarak gözüken derslerde yaşanan belirsizlerden oldukça etkilenmekteyiz. Özellikle 3 krediye düşürülen derslerin 3 saat işelenecek olmasına rağmen ders programlarımızda 4 saat olarak görünmesi, bu derslerden hemen sonra başlayacak olan dersleri seçememizde birçok maduriyete yol açmaktadır. Bu derslerle alakalı olarak ders çakışması problemleri neticesinde dersler seçilememektedir. Bahsi geçen konuyla ilgili gereğinin yapılmasını tarafınızdan arz ederim.


Saygılarımla



gönderen: hsb33 - 18/09/2009 - 18:46
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
sas
(18/09/2009 - 18:58)
madur değil mağdur;)

evet bu durumu bir an önce düzeltmeleri lazım.bu durum yüzünden üniversite seçimlik dersimi alamıyorum fakat bu saatten sonra da değiştireceklerini sanmıyorum .
Larva
(18/09/2009 - 19:12)
hacı ders seçimleri bitti daha nediye attın :)
psycox
(18/09/2009 - 21:09)
ders seçimleri haftaya devam edecek hatta 1. öğretim 2. öğretim ayrımı da kalkacak istediğimiz gruptan dersi alacağız danışmanla kayıt 28 inde başlıyo
SkRyLı
(18/09/2009 - 22:04)
ben daha 2 ders secmedim dur daha nereye bitiyor
Larva
(19/09/2009 - 03:34)
hadi ya bilmiyoduk, haftaya ekle silide varmışş

anlıyamıyorsanız ben ne yapayım :)))
hsb33
(19/09/2009 - 04:25)
evet gerçekten mağdurmuş.buzamana kadar hep yanlış kullanıyomuşum.tdk dan kontrol ettm de.teşekkür ederim düzelttiğin için.....ya ben bu deslerdeki 4saat problemini yeni farkettim.13 16 arası istiyodum ya zaten.orda da programda 13 te başlıyo.16yazısının yanında da yazıyo ders.ben şartlanınca yanlış görmüşüm hep.bugün farkettim altalta 4ders yazıyodu.farkeder farketmez de mail attım.bakalım inşallah bişey değişir.ben de biliyorum farketmicekler bile.....içimde kalmadı hiç olmazsa...
Larva
(19/09/2009 - 05:11)
inş. çare bulurlar bu yüzdende mağdur oluyor öğrenciler, ama zor...
hsb33
(19/09/2009 - 05:14)
bi saat ders çakışmasına dilekçeile müsade etseler yada sistemden diğer kodla seçelim sonra onlar elle düzeltsinler.olmayacak duaya amin diyoz da bakalım ya.
nceylan
(19/09/2009 - 12:20)
bu mailden sonra madem az geliyor diyip iki dönem 6 krediyi aldırır 4 kredi sayarlar benden demesi. Çözüm değil sorun üretiyorlar
satellite
(19/09/2009 - 14:21)
arz etmek sunmaktır. bilginize arz ederim yani bilginize sunarım demek gerkeirdi.

gereğinin yapılması rica edilir. :)

tarafınızdan sunarım olmamış :))

n\a
(19/09/2009 - 15:36)
inşallah sonuç verir
ilyas
(19/09/2009 - 17:02)
sas (18/09/2009 - 15:58) >>> madur değil mağdur;)

Daha önemlisi "mail" değil "e-posta" (:
lionminister
(19/09/2009 - 20:32)
Ayrıca paragraf başı da yapmamış :)
lionminister
(20/09/2009 - 05:15)
yanlış biliyorsun satellite.
Arz etmek kendinden üst bi makama söylenir
Rica etmek ise daha alt bi makama
Larva
(20/09/2009 - 05:39)
arz ve rica da @lionminister e katılıyorum...


satellite
(20/09/2009 - 13:10)
arz-talepten aklınıza gelsin arz sunmaktır.
tdkdan açın bakın arz, sunmaktır.

bilgiye arz edilir,

"bilginize sunarım".

gereğinin yapılması rica edilir,

"gereğinin yapılmasını rica ederim"

kendinden üst veya alt falan ben bir şey söylemedim lion, ben öyle bir şey söylemedm ki larva sen neye katılıyorsun :))

"tarafınızdan arz ederim" cümlesinin doğru olduğunu söyleyen, iddia eden, ya da iddia edene katılan, türkçe bilmiyordur. doğrusunu söylüyorum işte, bari yapmayın aynı hatayı. tarafınızdan arz ederim diye bir şey olmaz.
satellite
(20/09/2009 - 13:14)
hatta ikisi bir arada da olur;

"bilginize arz eder, gereğinin tarafınızdan yapılmasını rica ederim"

alt üst yok bu ikisi birlikte bile kullanılabilir.

ama iki dünya bir araya gelse "tarafınızdan arz ederim" olmaz.
sas
(20/09/2009 - 15:27)
satellite doğru söylüyor.
Scorn
(20/09/2009 - 23:35)
arz üste, rica alta. askeriyede bol bol kavga sebebi olan bir konudur, bir er teğmenden rica eder ve bütün akşam şınav çeker :D
satellite
(21/09/2009 - 00:09)
ne kadar farklı iki konuyu birleştirmeye çalışyorsunuz.
Scorn
(21/09/2009 - 00:12)
konuşulan dil aynı değil mi? birşey birleştirdiğim yok. sadece alt ve üst kavramının askeriyede ne kadar katı olduğu herkesçe bilinmekte. bu sebele eğer biri üstünden rica ederse buna tepki en belirgin askeriyede olur. bu kadar basit
satellite
(21/09/2009 - 00:25)
askeriyedeki hiyerarşi ile bu farklıdır. ben bir öğrenci olarak bu ülkenin cumhurbaşkanına dilekçe yazarken
"bilginize arz eder, gereğinin yapılmasını rica ederim"

diyebilirim. çünkü aramızda bir emir komuta zinciri yoktur ve o benim vekilim, benim başkanımdır. askeriyedeki hiyerarşi, dilekçe yazdığımız makamla çok farklıdır.

bu ülkede benim, bir vatandaş olarak dilekçe yazarken rica etmekten çekineceğim hiç bir makam hiçbir alt hiçbir üst yoktur...
Scorn
(21/09/2009 - 00:29)
çekinmekle saygı ayrı şeyler, birine sen yada siz demek gibi. sen deme hakkın olması siz demen gerektiği gerçeğini değiştirmez.
satellite
(21/09/2009 - 00:34)
vallahi türkçe dileçe yazarken bu cümleyi kullanmak doğrudur. hiyerarşi de yoktur.
askeriyede vardır, bilemem.

ama bence konu burada tükendi. teşekkür eder, çekilirim. saygılar.
n\a
(21/09/2009 - 12:40)
üste arz alta rica edilir. kafamı kesseniz değiştiremezsiniz. artık kaç gündür okuya okuya bu başlığı inat ettim. facebookta da grup açalım. tek yürek tek beden olalım.
Larva
(21/09/2009 - 21:40)
bir dünya yazı yazmışınız, okumaktan soğuttunuz beni (:
okumadım bir yerden sonra...

ne sana ne başkasına birşey dedim.

bilen bilmeyen öğrenin,

Dilekçe yazarken, Üst makamdan gereğinin yapılmasını arz ederim

müdür olursun ilerde birgün aşşağadaki makamlara gereğinin yapılması rica edilir..

yani arz talep meselesi bir alaka kurmaya çalışmışsın ama hiç düşünmeye gerek duymadım zamanın hukukçu ev arkadaşlarım vardı bu konuda meraksayıp sorduğumda :) arz ve talebi aynen böyle özetlediler...
hsb33
(22/09/2009 - 00:48)
övün hocaya attığım mail başlığı içeriği ile baya bi ayrılmış :D ..

katıldığım nokta; mağdur kelimesini ben okunurken söylenmeyen ğ yerine uzatılan a diye zannetmiştim.bunun düzeltilmesi benim hoşuma gitti.teşekkür ederim.ayrıca e-posta demem gerekirdi gerçekten bu konuda da özür dilerim.

ancak; ben de ömrün protokol içerisinde ve ast-üst ilişkileri içerisinde geçişrmiş birisi olarak yazdığımın doğru olduğunu biliyorum.yine de sorucam.ayrıca paragraf başı yapmamamın sebebi de şu,o zaman sayın ifadesinin de kaydırılması lazım.eposta gönderirken de o kötü gözüküyordu.bu şekilde de olabildiğini bildiğim için bu şekilde yazdım.aynı şekilde ikisini de sorucam.gerekirse emniyet teşkilatı içindeki yazışmalara bakıcam.
Larva
(22/09/2009 - 02:02)
hsb33 o değilde e-posta ya cevap aldın mı?

önemli kısmı orası ?
hsb33
(22/09/2009 - 02:31)
yok ya.nerdeee.umarım bu sitede görmüştür diye içimden geçirdim sadece.daha az önce baktım gelen kutuma.... ..övün hocamıza burdan sevgiler,saygılar...

bir de bölümdeki çalışanlara tabi.
Larva
(22/09/2009 - 03:51)
nkara@yildiz.edu.tr

bakıyor, cevap gelirmi bilmem ,sorunu görsünler yarın en azından :)
hsb33
(22/09/2009 - 04:04)
nkara nevin hanımmı?hani şu bölümdeki ...ona da mı at diyosun?
Larva
(22/09/2009 - 04:31)
aynen o, at tabi, zaten o övün hoca bir iki kişi kafa kafaya verip hallediyorlar bu işleri :D
hsb33
(22/09/2009 - 12:15)
nevin hanım´a da gönderdim.sayın nevin kara dedim.doğru dimi...inşallah hallederler ya.bütün programım alt üst oldu ya.bi malzeme alıcaktım alttan.bir de mak el.mak eli aldım ama malzemeyi sığdıramadım.4saat gözüküyo ya....
hsb33
(22/09/2009 - 12:16)
bi de mağduriyet olarak düzelttim :D ..bir yerde de belirsizlerden yazmışım belirsizliklerden yerine,onu da düzelttim.övün hoca belki de o yüzden cevap atmadı :D
satellite
(22/09/2009 - 14:12)
yav tamam ben tqartışacak değilim :)

her yere "tarafınızdan arz ederim" yazın :) dolaylı yoldan benim işime gelir :))
hsb33
(23/09/2009 - 00:46)
bugün resmi evraklara baktım.aynı rütbeler birbirine rica ederim şeklinde yazıyor.ast üste arz ediyor....

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.