usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
bugün olay çıkmış
slogan atanlar okuldan atılmalı. sonuçta siyasi simge. simge bile değil direk siyaset.


gönderen: rapi-d - 03/04/2009 - 00:14
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
dahstres
(03/04/2009 - 00:36)
bu konunun nereye gideceği belli :p
rapi-d
(03/04/2009 - 00:41)
konunun bi yere gideceği yok. ben zaten siyasetten nefret eden biriyim. sadece herkese aynı davranılmasını istiyorum.
noone
(03/04/2009 - 01:10)
ne alaka şimdi... okuyan insanlar siyasetle ilgilenemez mi... bu mudur yanii...
niye o zaman "siyaset bilimi ve uluslar arası ilişkiler" diye bi bölüm var...
desen ki bölücü zihniyetler cezalandırılmalı, anlarım ve desteklerim... siyasi düşünenler okuldan atılmalı ne demek ya... herkes oblektif olmak zorunda mı arkadaşım... senin bir fikrin yoksa hiçkimsenin mi fikri olmasın...

düşünmeden konuşmayın ya...

rapi-d
(03/04/2009 - 01:15)
ben fikri olmasın demiyorum. fikri olmadığı halde siyasi simge olanlar okula alınmıyor ama okulda siyaset yapanlar okulda! sana mantıklı geliyor mu bu? beni kimsenin siyasi görüşü ilgilendirmiyor. ha bölücü olmuş ha milliyetçi. hepsi aynı gözümde.
noone
(03/04/2009 - 01:21)
ha bölücü olmuş ha milliyetçi... bu sözün benim ağzımı bi karış açık bırakmış bulunmakta şu an...
bu iki şey arasındaki farkın ve birinin zararı ile diğerinin gerekliliğinin bilincinde olmaman gerçekten acı... Atatürk ilkelerini açıp bi daha okumanın vakti gelmiş bence...

"ayrıca fikri olmadığı halde siyasi simge olanlar" derken kimin o başındaki bez parçasını (aşağıladığım için değil aksine kullanıldığını düşündüğüm için söyledim), neden taktığı o kişiye bakarak anlaşılıyor... sen düşünme o kadarını... okumak isteyen okuyor...
rapi-d
(03/04/2009 - 01:23)
sen de bi düşün bölücülük yapanlar ne için yapıyor? onlar da milliyetçilik yapmıyor mu sence? ben her türlü milliyetçiliğe karşıyım.
noone
(03/04/2009 - 01:29)
bak arkadaşım... ırkçılık ve milliyetçilik kavramlarını birbirinden ayırmalısın... bölücülük yapanlar milliyetçi olduğu için değil ırkçı oldukları için bölücülük yapıyor... hatta ırk için bile değil, bir toprak parçası için yapıyorlar bunu... biz yüzyıllardır farklı ırktan insanları içinde barındıran topraklarda kardeşçe yaşıyoruz... ama Türkiye adına sevindirici bişey olduğunda "milletçe" (din, dil, ırk ayırdetmeksizin) seviniyoruz...

bölücülük yapanlar da işte burada devreye giriyor... siz kardeş değilsiniz, neden seviniyorsunuz diyorlar...

bu iki kavramı sana daha nasıl anlatabilirim bilmiyorum... ama yanlış düşünüyorsun... ha bak ülkücülerle milliyetçileri de ayırmalısın birbirinden... milliyetçilik bambaşka bir kavram...



rapi-d
(03/04/2009 - 01:36)
ben senin dediklerine katılıyorum zaten. ama ben tek bir milletin yüceltilmesini sevmiyorum. çanakkalede herkes vardı sadece türkler değil. doğuda kurtuluş savaşında araplar ve kürtler kendi imkanlarıyla savaştı ama biz hep türkleri konuştuk. ben liseye kadar her yerde türkler savaştı zannediyordum. biz hep biriz. hepimiz Türkiyeliyiz.
noone
(03/04/2009 - 02:09)
bak burda da yanlış düşünüyorsun... Atatürk ne mutlu Türk'üm diyene demiş... Türk olana dememiş...

Biz hep Türkleri konuştuk çünkü biz Türk'üz... Türk milletiyiz, ırkı değil... o cephelerde Türk olarak savaştık, milletçe savaştık, ırk olarak değil... burada yüceltilen Türk ırkı değil, Türk milleti...

"Ulus ya da Millet, çoğunlukla aynı topraklar üzerinde yaşayan, aralarında dil, tarih, ülkü, duygu, gelenek ve görenek birliği olan insanların oluşturduğu topluluk."

bak içinde ırk kelimesi geçmiyor... aynı tarihe ve kültüre sahip insanlar... bizim evimizde kürt yemekleri pişiyorsa bu ortak kültürdendir...

anneannem göçmen kızı, babaannem türkmen kızı, dedem karamanoğullarından, diğeri maraş yörüklerinden... söyle şimdi benim ırkım ne... ben bilmiyorum... Tek bildiğim bir TÜRK olduğum ve dedelerimin savaşta Türk oldukları için Türkiye için savaştıkları...

hepimiz Türküz ve Türkiyeliyiz...
chavezz
(03/04/2009 - 11:03)
slogan atan okuldan atılmalıymış iyi o zaman siyasi gazete dergi vs okuyan elele tutuşan gençler de okuldan uzaklaştırılsın ilköğretimde mi okuyorsun isteyen istediği fikri şiddete başvurmadan dile getirebilir ulan sizin gibi apolitiklerle aynı okulda yaşamaktan u tanıyorum
fragile
(03/04/2009 - 14:56)
siyaset, şu haklı bu haklı tartışmasını bir yana bırakalım.

orası bir "okul". önemli olan bunun farkında olmak. gerek olaya sebep olan taraflar, gerekse polis açısından bu böyle. bugün ben de okuldaydım, yeni geldim. biber gazı kullandı polis, ama eminim bu kadar biber gazını gerçek teroristlere karşı bile kullanmamıştır çoğu yerde. "okulun içinde" en az 10-15 el tabanca ile biber gazı atıyorsunuz, ve okuldaki herkes rezil oluyor. bu nasıl bir mantıktır anlamadım ben? olaylardan önce tonözün önünde 15-20 kişi toplanıyor, polis hiçbir müdahelede bulunmuyor. olayların çıkacağı apaçık ortadayken polis sadece beklemeyi seçiyor. rektör ne yapıyor, sesini çıkarmadan olayları izliyor. dersler devam ediyor, sınavı olanlar olayların arasında gitmek zorunda bırakılıyor. çıkıp - olaylar kontrolümüz altına alınana kadar dersler iptal edilmiştir diyen yok. masalar, sandalyeler havada uçuştu. birinin her yeri kanlar içerisindeydi. polis tony's in önünde çember kurup, biraz da olsa asayişi sağladıktan sonra bile birlieri ellerindeki sopalarla sloganlar atıyorlardı.

maalesef bir okulda olan olaylardan bahsediyoruz, bilimin olması gereken yerden..
ketoo
(03/04/2009 - 16:00)
eğer beceremiyosanız yapmayın siyaseti kardeşim,o onu demiş bu bunu demiş ,yıllardır eğitim gören insanlar bunu yaparsa,dışardakiler neler yapmaz.....
m@stro
(03/04/2009 - 16:33)
fragile doğru söylemişin ağzına sağlık
antonio
(03/04/2009 - 18:02)
evet bugün okulu savaş alanına çeviren ve çalıştıgım sınavın iptal edilmesıne neden olan olayların sözde amacı hepimizn bildiği gibi bağımsız türkiye, düşünce özgürlüğü felan dimi.?Ama bunun yerinin hala okul olmadıgını anlamamak yada anlamak istememek bazı insanların kendi egolarını tatmin etmek istemelerinden başka bişey değil.bunun içine polisimizide katıyorum tabiki arkadaş sölemiş orda olayı çıkaran insanların içinde astım hastası veya hastalıgı geçtim amacı sadece derse girmek olan insanlar varken o biber gazını atmak hangi akla hizmettir ya çok merak ediyorum savaşamı gidiyosunuz!.Ayrıca düşünce özgürlüğünden bahseden arkadaşlar düşünce özgürlüğü karşısındakinin düşüncesine hakaret etmek değildir,saygı duymaktır hainlik yapılmadığı sürece tabi!.Son olarak sevgili arkadaşlarım türkiyenın geleceği bizleriz özgür düşünce adı altında kendi egolarını tatmin etmekten başka amacı olmayan insanların oyunlarına gelmeyelim...
Larva
(03/04/2009 - 18:04)
polisin, Kampüs içerisinde hiçbir yetkisi ve müdahale şansı yoktur, eğer öğrenciler kampüs içini cehenneme çevirmesseler, polis hiç bir zaman giremez..
Kapıda sürekli hazır bekleyen polisler var,ve her üniversite için emniyet amirinin atadığı komiserler var.

Rektörden izin alacaklar, emniyet amirinden izin alacaklar,yok şundan izin alacaklar sonra müdahale edecekler, müdahalede kafa göz kırma,


metropol tilkisi
(03/04/2009 - 18:07)
OKUMAK İSTEMEYEN DEFOLSUN GİTSİN, OKUMAK İÇİN YIRTINAN ONCA İNSAN VARKEN OLAY ÇIKARTANLAR BOŞUNA YER KAPLIYOR KANIMCA.
mukfighter
(03/04/2009 - 18:51)
noone senin dediğin tarih kitaplarında yazıyo zaten ve herkes okumuştur lisede. sen hala ayını yerdesin. olmaz öle şey.türk kelimesinin senin dediğin gibi türkiye milletlerini değil de türk ırkını temsil ettiğini herkes bitiyo.bunlar sadece lafta yazıda şeyler.bi kere insanlar ben türküm diye savaşmadı osmanlının milletleriydi hepsi.devlet kurulduktan sonra türk kimliği üstün kılınmaya ve kabul edilmeye zorlandı.yok işte ne mutlu türküm diyene . türk milleti zekidir,çalışkandır vesaire.millet tanımını falan da mustafa kemal ve arkadaşları yazdı insanlar kabul etmek zorunda diil ki bunları.adamın biri de ne mutlu kürdüm diyene diyince görüyoruz tarafsızlığınızı.bu işlerin bikaç cümle örnek verilerek üstü kapatılamaz kapanmıyo da.
noone
(03/04/2009 - 20:09)
ya ben burda sayfalarca da yazsam siz bu kışkırtılmış beyinlerle beni anlayamazsınız... o yüzden susuyorum... kardeş kardeşi dövmeye, sövmeye, soymaya, aşağılamaya devam etsin...

evet ben hala aynı yerdeyim... sosyalist rejimin getirdiği millet kavramını savunuyor ve destekliyorum... hiç bir ırka ait olmadığım için bu tür ırkçı cümlelere de "ne mutlu kürdüm diyene" gibi, evet karşıyım... ben türküm, türkiye de doğdum ve sonuna kadar da ne mutlu Türk'üm diyeceğim... siz Atatürk olmasaydı da Türkiye olurdu gibi varsayımlarla kendinizi kandırmaya, onun gibi düşünenlerin ona taptığını düşünmeye, onu alaşağı etmeye devam edin... bunlar da sizi kışkırtanların kışkırtıcı sözlerinden ileri gidemeyecektir...
SonGOku
(03/04/2009 - 21:20)
olay var bizi niye cagırmıyosnız bi dahakine cagrı atın
orsan
(04/04/2009 - 18:29)
1 kez a bloğun önünde birkez de birebir tonozda çay içerken olayların başlamasına şahit oldum. ve orada polis olmasaydı neler olacağını tahmin bile etmek istemiyorum. biber gazına bu kadar laf eden arkadaşların o kavganın ayrılmaması ve de o kavganın arasında kalması durumunda ne yapabileceklerini düşündüklerini hiç sanmıyorum. iki olayda da o kadar biber gazı vs atılmasına rağmen abartısız "kafam" kadar taşlar mimarlığın önünden a bloğun önüne atıldı ki elle nasıl o taş atılır nasıl bir güç yada hırstır anlamak güç.

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.