usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
laik veya dindar
Arkadaşlar olayın seviyesiz siyasete çevirilmeyeceğini bildiğim için böyle bir sitede fikrimi beyan ediyorum.

Laik olan dindar olamaz mı ya da dindar olan laik olamaz mı? Çoğu kişi hayır olamaz dedi. Her ikisi olamazsın deniyor. Bu konu hakkında ciddi bilgisi olan varsa bilgilerini paylaşırsa sevinirim.


gönderen: supplicate - 03/11/2008 - 23:28
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
murat t.
(03/11/2008 - 23:37)
Laikliği hangi çerçevede ele aldığına bağlı. Son zamanlarda bu iki kavram ayrı iki görüş tarafından ele alındığı için, ikisi de ister istemez çatışıyor birbiriyle.

Laiklik, kitaplardan öğrendiğimiz şekliyle din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıysa, problem yoktur. Fakat günümüzdeki gibi dinin toplumdan uzaklaştırılmasıysa bence oturup yeniden düşünmek gerekir. Ülkelerin resmi dini olmamalı, çünkü bu laikliğe aykırı. Ancak insanlar da dinlerini özgürce yaşayabilmeli. Mahalle baskısıymış, vesaireymiş, bunlar zaten çift taraflı gerçekleşiyor, o yüzden daha fazla detayına inmeye gerek yok diye düşünüyorum.
supplicate
(03/11/2008 - 23:40)
haklısın ama öyle bir şey olduki bu musun o musun denmeye başlandı ve bir ortamda her ikisiyim diyince büyük tepki çektim en iyisi sanırım karşındaki siyasetin s'sini bilmeyenler topluluğuysa hiç konuşmamak
Bard
(03/11/2008 - 23:54)
Atatür'ün Kurtardığı yeni ülkeye getirdiği Demokratik rejimin olmazssa olmazıydı laik'lik.

Hedef, ruhbanlığı fetbazlığı, büyücülüğü, din söürücülüğünü yok etmek, din ve vicdan hürriyeti getirmekti

nitekimde ölede oldu ama...

geldiğimiz gün laiklik resmen dinsizlik gibi yorumlanmasının arkasında 3 5 tane taş kafalı vardır. bunlar karşı cepheden deil laiklik savunucularındandır.

laiklik herkesin dinini özgürce icra etmesine ve vicdan hürriyetine dayanır. ama gel görki ne dinini icra etmek ne vicdan hürriyeti var ülkemizde

2 tane kız öğrencinin başı kapalı okumasıda laikliğe aykırı gösterilior, mahalle baskısının çift yönlü bir şey oldugu unutulmasın, herkesin başının açık olması da diğer kapalıları açmaya yönelik baskı olusturabilir.

eşitlik ve özgürlük yasaklarla gelmez. Kafadaki kemikleşmiş sorgusuz düşünceler kırılınca gelir.

Bu ülkede bu kadar basit olaylar toplumu catıstırmaya kadar gelmişse birilerinin büyük rantı vardır bu işten apaçık belli, Akp ve Chp lileri istifaya davet ediyorum, ülke siyasetinin ve toplum barışının önünü açsınlar

Son olarak.. bu çercevede son dönemde her ikisi birdenim dersen başına iş alırsın :) birini seç artık
supplicate
(04/11/2008 - 00:00)
şurası kesin yani müslümanım her ne kadar gereklerini hakkıyla yerine getiremiyorsamda ama asle geri kafalı değilim ve herkes istediğini yapmakta tabiki özgürdür e buda laiklik olduğuna göre her ikisiyim ama laikliğin açılımı kısa bir sürede çok değişti. Aslında ilk baş kavramlar açık ve net olmalı ama durum öyle olmayına laikliğin dışında çoğu kelime toplumda çok yanlış anlaşılıyor.


hsb33
(04/11/2008 - 00:03)
laiklik,rejimin içerinde gösterilen bir tavırdır.yani devletler laik olur kişiler laik olmaz.bu bir anlayıştan ziyade rejimsel bir kavramdır.demokrasinin olmazsa olmaz bir parçasıdır.esasında anlatılmak istenen devlet halkını yönetirken uyguladığı anayasasında hiçbir dini baz alarak bir kanun koyamaz ve halkının dinini yaşamasına karışamaz.bundan ibaret.yani herkes başını kapatsın demek laik devletin 1. ilkesine yakışmaz.başörtüsü bir dini semboldür,bunu takamazsın demek de 2. ilkesine yakışmaz......özetle budur.umarım faydalı olabilmişimdir.
supplicate
(04/11/2008 - 00:09)
Ya bende senin gibi biliyorum ama olay çok farklı yönlerde. Aslında bize ilkokuldan beri böyle öğretildi ama şu son 2 yıl özellikle kavramlar birbirine karıştırıldı ve insanlar belki aynı görüşü savunurken kavram karmaşası yüzünden birbirlerine muhalefet olur duruma geldiler.
hsb33
(04/11/2008 - 00:15)
böylesine bir kavramın tanımı 2 senede değiştirilebilirmi yaa...işte ne hallere düşürüldük.millet birbirine düşman kesildi nerdeyse...bence düşünmek lazım biz napıyoruz diye.
supplicate
(04/11/2008 - 00:28)
aynen öyle. ya artık görüşümü beyan etmekten korkuyorum bana kominist diyende var yobaz gibi düşünenlerde ben aynı ben ama işte gel gör ki vaziyet bu ama aslında her ikisiylede yakından uzaktan alakam yok

umarım toplumda oluşan bu gerilim sona erer. artık haber okumaya korkuyor insan ya şu çıkan olaylar yüzünden yani düşünüyorum şu şehitlerin canına kasteden şerefsizlerin amacını ya hangi akla hizmettir bu ya her şeyi gözardı edecen öyle yaşayacan ya da çokkkkkkk çokkkkkkkk soğukkanlı olmak gerek olan bu olaylara dayanabilmek için. ya bu görünen ve görünmeyen insan, vatan hainleri nsl bir vicdana sahip kafama çok takılıyor. mesela şu sırpların 96da bosnalılara yaptığı zulümun videosu içler acısı. Allah bu hainleri ve hainlere yoldaşlık edenleri ıslah etsin. aslında bu geldiğimiz noktanın ileride nereye gideceği belli umarım kimi ülkelerin geldiği duruma gelmemek için bizler müsade etmeyiz
mustafa_mesut
(04/11/2008 - 05:11)
valla muhabbete damdan düşer gibi girdim ama şunu soylemek istedim,

sen en iyisini yapıyosun bence hem laik devlet savunulabilir hemde gayet müslümanlığın gerekleri yerine getirilebilir bu okadarda yadırganacak ve zor bişey değil çünkü kendimden biliyorum vallahi değil :)
81onur38
(04/11/2008 - 21:50)
Laiklik dindarlığın ve gerçek dindarların koruyucusu ve gözeticisi olan yıkılmaz bir ilkedir.Laiklik her ihlal edildiğinde bu millet önce din adına birşeyler kaybeder.Laiklik, safsatalardan arınmış ve yönlendirmelerle boğumlanmamış gerçek bir inanç yaşantısı için vazgeçilmez bir ögedir...

Dünya çapında kirletilmeye çalışılan dinimizin bu hale geliş öyküsü Emevilerden başlar,günümüzün yaltakçı muhafazakar görüşlülerine kadar yozlaşa yozlaşa devam eder ve son halini alır.Bu uzun süreci özümsemen için kitaplar danışman gerekir.

''Hem müslüman hem laik olunmaz'' zihniyetini taşıyan beyinler kendilerine ve topluma en büyük hainliği yapmış olurlar,benim tam karşımdadırlar.

Prof. Dr. Yaşar Nuri ÖZTÜRK'ün son kitabı bu konuda ciddi bir çalışma olarak kendini gösterdi,okumanı öneririm...''Allah İle Aldatmak''
supplicate
(04/11/2008 - 22:03)
ya onur kardeş hoş güzel söylemişsinde yaşar nuri öztürkün kitabını okumak ne kadar doğru olur adamın meşguliyeti neler oldu pek hoşlanmam kendisinden
81onur38
(04/11/2008 - 22:16)
Kişilerin özel haytına bakıp tüm akdemik kariyerini bir kenara atmazsın,kendisi hem hukuk hem ilahiyat profesörüdür.

Ayrıca okumadığım kitabı önermem.Okurken onlarca çarpıcı tespitle karşılaştım,bunları not ederek ilerledim zaten.Okumaya üşenmemeni öneririm aksi taktirde kulaktan dolma bilgilere mahkum olursun.
SkRyLı
(04/11/2008 - 22:30)
ikisi deolablrsinsonuçta biri laiklik biri dindarlık farklı şeyler laiklikte zaten din işini devlet işinden ayırmak dio ne gerei wa zaten sokmanın dinini de kendi içinde yaşa cok da takılmaın buna gecen sene fln cok tartısıldı hala da tartısılıo tabi ama bu da bi nevi bizi böler özümüzde hepimiz türküz nolursan ol
Bard
(04/11/2008 - 22:30)
Devlet laik olur, kişiler kendi dinini yada mezhebini seçer.hem laik hem müslüman veya farklı birden dersen tezata düşmessin ama bu tabir yanlıştır.Devletin laik olmasından yanayım ama ben x dine yada mezhebe mensubum dersin.onur kardeş 1. paragraf güzelde ikinci paragraf senin fikirlerin okudugun kitaplar neyi kanıtlarki? kitap sende bende kendimize göre yazarız..

Din kirletme emeviler'den başlar günümüze gelir demişinde, kusura bakma din özünü her zaman korumuştur korumayada devam edecektir.Benim için önemli olmasada her görüşe saygım olsada alevilik propagandası yapıyorsun. Din tek bir idolün tekeli altına alınamaz.

''Hem müslüman hem laik olunmaz'' zihniyetini taşıyan beyinler kendilerine ve topluma en büyük hainliği yapmış olurlar,benim tam karşımdadırlar.


bu senin kişisel ve ideolojik görüşün insanları hain diye suçluyamassın


Prof. Yaşar Nuri Öztürk=Zekeriya BEYAZ
Türkiyede 2 tane komedyen, siyasete bulaşmış belli bir ideoljiye göre din yorumlamaya kalkan, din içine hurafe sokan, dinden emir ve yasakları silen,... ilerler gider.

akedemik kariyeri bağlayıcı olsa, bir başka ilahiyat profesörünün şeriatsız yaşam olmaz diye haykırmasıda tiye alınmalıdır???

yine kendine uyanı almışsın. bunlar sana karşı yapıcı eleştirilerim umarım anlayışlar karşılarsın

Kişisel görüşüm Devletimizin rejimi istediğim gibi Laiklikte Demokrasiyi ve cumhuriyeti pekiştiren bir unsur, cok uluslu, kültürlü ve dine sahip bir ülke başka türlü ilerleme kaydetmez.

Eşitlik ilkesi hoşgörüye dayanır baskıyada değil.
81onur38
(04/11/2008 - 22:43)
Herkes kendi fikrince birşeyler yazmış,ben de aklımdan geçenleri yazdım,eleştirilerini dikkate almıyorum.
supplicate
(04/11/2008 - 22:56)
ya öyle bir şey ki artık kimileri laikim diyor ama kapalılara tavır takınıyorlar ya da tüm ibadetlerini yapıyor ama farklı görüşteki insanlara hoşgörüsüz davranıyor vs...vs bu arada laiklik ve dindarlığı ayrı kefeye koyanlardan değilim örnek yanlış anlaşılmasın

kimi arkadaşlarında dediği gibi laiklik devlet tavrıdır ve klasik bildiğimiz tanımdır ama geldiğimiz bu rezalet hal içler acısı

işte en çok ben şuyum diyip bas bas bağırıp sokağa dökülen ama insanlığa dair katkısı olmaktan ziyade zarar vermek için elinden geleni ardına koymayanlara deli oluyorum. (genelleme yapmıyorum)

inanın insanlar hangi ideolojide olsun falan diye benim kararımda olan bir fırsat geçse önce insan insan olsun derim sadece tipte değil. yoksa herkesin aklı var ve her koyun kendi bacağından asılır başkasını alakadar etmez kişinin durumu

umarım bu hoşgörüsüzlükte biter bir gün
ve şu saatte en büyük temennim dünyaya hükmeden amerikanın başına umarım artık insan gelir obama baya güçlü gözüküyor inş verdiği sözleri tutar iki söz hariç(ermeni soykirimini tanıma ve bizleri işgalci görmesi)
Larva
(04/11/2008 - 23:04)
obama danda medet umuyoruz ya, kim gelirse gelsin, işgalci emperyalist kapitalist vahşi devlet amerika yine aynı kalacaktır. bir dönem cumhuriyetci bir dönem demokrat hep aynı nakarat. önemli olan o koltuk, yayılmacı ve işgalci vahşi barbarlar, yerinde sessiz sedasız oturanları aynı kelimelerle suçlarlar. bizde kalkıp kendimizi savunmaya çalışıorz, bırakın ne diyorsa desin yamyamlar, toplama satılmış millet. Türkiyenin başında adam gibi adamlar olsaydıda sokturmasaydılar şunları ıraka afganistana tüm ortadoğuya sıra bizede gelior zaten.
supplicate
(05/11/2008 - 20:15)
larva bu yorumunu hatırlıyor gibiyim her yere kopyala yapıştır mı yapıyorsun?
Larva
(05/11/2008 - 21:01)
yok sen dejevu olmuşsun, hani daha önce yaşadıgını sandıgın şeyleri tekrardan yaşamak
supplicate
(06/11/2008 - 17:41)
ya larva valla bu yorumu hatırlıom yıldızdandı sanki
Larva
(06/11/2008 - 18:15)
yok ya ne yazdıgımı bilmiyormuyum ben?
supplicate
(06/11/2008 - 20:07)
tmm ya ama ben okurken hatırladım hatta son cümleyi eleştirmiştim içimden Türkiyemi Amerikaya emredebiliyor ya da yasaklayabiliyor nereye girip giremeyeceğini o yüzden neyse ya önemli değil hatırlamak ya da hatırlamamak işte bütün mesele bu
emre d.
(06/11/2008 - 20:18)
liberalizm gibisi yok anasını satim gerekirse laikiz gerekirse muhafazakar gerekirse milliyetçi gerekirse sosyalist :p

yaşasın sömürgecilik :D
Larva
(06/11/2008 - 20:32)
hani milliyetçi muhafazakar liberal demokrat sosyalist idik emre sen ortadakini tek aldın, bu obama için sağda solda müslüman dediklerini duydum, alakası varmı, feriştahı olsa fikrim değişmez.


supplicate, öyle birde engelliyebilirki, suriye ye girmemesinin sebebi, türkiye genel kurmayının sınıra yığdığı 250 bin türk askeri, sebep olarak pkk ile mücadel gösterilsede, suriyeye yapılacak en ufak bir operasyonda türkiyede suriyenin ve ırakın kuzeyine gireceğini belirtmesi üzerine bu sorun diplomasiyle hal oldu.Yıllardır hatayı tanımayan vs. vs... ciddi problemlerin oldugu ülke suriye, gelip bizzat ankarada hatayıda tanıyor türkiyeninde istediği gibi adım atıyor.

emre d.
(06/11/2008 - 20:35)
kim gelirse o koltuğa hep aynı ister müslüman olsun ister ateşe tapsın
amerika başkanının tek bi siyasi ideolojisi olabilir
o da her zaman en büyük kalabilmek
Larva
(06/11/2008 - 20:37)
en vahşi olabilmek bence

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.