usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
üç kağıtçı olmayan bu ülkede yaşayamaz
bizim üniversiteden mezun olmuş eski mv´nin sözü. türk milletinin ne olduğu belli şimdi uzun uzun örneklere girmek istemiyorum. burada öğrenmek istediğim neden böyle olduğumuz.

neden amerikanda almanda böyle bir şöhret yokken bizde var? neden birbirimizi ezerek bir yerlere gelmeye çalışan insanlarız? her türlü cevaba açığım, özellikle çalışan arkadaşlar yorum yaparsa memnun olurum.



gönderen: muratid - 28/04/2019 - 21:09
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
muratid
(28/04/2019 - 21:12)

pcgamer
(28/04/2019 - 21:51)
çünki türk ırkı diğer ortadoğu ırklarında olduğu gibi üreten değil, var olanı ganimet mantığıyla kuvvet ile ele geçiren bir genetiğe sahiptir.

türk insanı eğitilmezdir.
türk insanı hiçbir zaman modern dünyaya adapte olamamıştır ve hiç bir zaman olamayacaktır

gerçeklere kızmayınız
not:türküm
SivaslıMakineci
(28/04/2019 - 23:30)
Ülkedeki yanlışları saymaya kalksak çok uzar bu yazı fakat ´´Türk milletinin ne olduğu belli´´ şeklindeki bir ifadeyi doğru bulmuyorum,hoş değil.
lfk
(28/04/2019 - 23:33)
Çünkü eğitim sistemimizde insanlara ahlak kazandırılmıyor. Aile eğitimi de(çoğunluk; istisnalar da halen mevcut) buna dahil. Küçük yaştan itibaren insanların bilinç altına yerleştirilen şey çok para kazanmaları gerektiği oluyor. Insanlar da kendilerini buna şartlıyorlar . Yaşam amaçları para kazanmaktan ibaret olduğu için bu amaç uğrunda herşeyi mübah görüyorlar.

@pcgamer Hayvanlar bile eğitebilirken insanların eğitilmesi hiçte zor değil bunun ırkla milletle bir alakası yok. Ülkemizdeki sorun ;ailelerin çocuk yetiştirme konusunda aşırı bilinçsiz olmasından ve öğretmenlik gibi çok değerli bir mesleğin malesef (büyük bir kesim tarafından) sadece para kazanmak amacı ile yapılmasından kaynaklanıyor.

Diğer bir sorunda eğitim konusunda yapılan bütün degisikliklerin politik çıkarlardan başka birşey taşımaması. Sırf birşey yapmış olmak adına yaptıkları tek şey sınav sistemlerini değiştirip yeni isim koymak. Kanayan yaraya bugüne kadar müdahale eden kimse olmadı. Sadece gözle görülmemesi için üstüne sünger çekiliyor.

Çalışmalarını takdir ettiğim bir eğitimcinin çok güzel bir yorumu var.
https://www.instagram.com/p/BqSFq12FJ2o/?utm_source=ig_web_copy_link

ozandm
(29/04/2019 - 00:16)
bence hiç tanımadığınız insanlara bu kadar hakaret ederken nasıl bir insan olduğunuzu düşünün, belki ülke değişir.
KBLYMN
(29/04/2019 - 12:05)
niye öyle diyorsunuz beyefendi, alındım.
alylmzdsk
(29/04/2019 - 13:33)
Evrimin her zaman mümkün olduğunu düşünüyorum. Kendimizi Almanya ile değil de İtalya veya İspanya ( akdeniz iklimine sahip ülkeler ) le kıyaslamayı daha doğru buluyorum. Bir toplum kültürü, tarihi, coğrafyası vb. etkenler o toplumun kaderini biraz belirleyici olabilir fakat bilinçli bir eğitimin gücünün daha kıymetl olduğuna inanıyorum.

İşçi bayramınız kutlu olsun
İyi günler
muratid
(29/04/2019 - 16:30)
@lfk,

insanı salt birey olarak ele alıp ona göre yorumluyorsun bu çok yanlış. bir toplumda kültür bozuk olduğunda o topluma ait birey eğitilemez hale gelir. senin dediğin doğru olsaydı üniversiteli türklerin çağdaş olması gerekirdi ama değil. @pcgamer´in dediği gerçek.
muratid
(29/04/2019 - 16:33)
@sivaslımakineci,

türk milletinin yanlışları çoktur doğrudur. çünkü türk milleti kendi başına bir yanlıştır kültürel anlamda. sen haberleri izlerken ne düşünüyorsun merak ettim şimdi.
SivaslıMakineci
(29/04/2019 - 17:01)
Haberleri izlerken ne düşündüğümün ne önemi var ki şimdi burada.Yanlışlıkları savunmuyorum ben zaten ,kullandığın cümle hoş değil onu söyledim
pcgamer
(29/04/2019 - 18:56)
@sivaslımakineci gerçekler hoş değildir.
kırmızı hapın tadı acıdır.
n\a
(30/04/2019 - 10:25)

@pcgamer sana bir garezim yok yanlış anlama ama sözlerine baştan aşağı katılmıyorum. Her insanın genetiği farklıdır ve NASA´dan tut da Microsoft´una kadar hatta birçok önemli dünya üniv.´de üst düzeyine hocalarına kadar görev alan binlerce Türk olduğu aşikardır. Buna en büyük örnek tüm dünyanın hayranlık duyduğu ulu önderimiz Mustafa Kemal Atatürk´dür ve kendisi "Türklük, benim en derin güven kaynağım, en engin övünç dayanağımdır." demiştir.

Öte yandan diğer bir gurur kaynağımız olan Prof. Dr. Oktay Sinanoğlu Amerika´da yaptığı çalışmalarla dünyanın en genç profesörü ünvanına sahip olan bilim insanı olmuştur. Tüm dünyada "Türk Einstein" olarak nam salmıştır.

En son günümüz çalışmalarından Mars´a yolculuk ve diğer proje olan kara delik çalışmalarında da Türk isimler görebiliyoruz.

Evet, bu sayıların az olması üzücü ve belki eğitim kalitemizi gözden geçirmemize işaret olabilir ama bunu bir ırk ya da genetik işine bağlamak yanlıştır.

SONUÇ: Her memleketten iyisi de vardır kötüsü de.

NOT(!): TEKRAR SÖYLÜYORUM BUNLAR KENDİ ÖRNEKLİ DÜŞÜNCELERİM, SANA ÖYLESİNE KARŞI ÇIKIP TERSLEMEK AMACINDA DEĞİLİM

n\a
(30/04/2019 - 10:32)

Şimdi aklıma bir örnek daha geldi ki Prof. Aziz Sancar keza yine öyle. Ki bu hocamız Güneydoğu´nun yokluğu içinde büyümüş, yokluktan çıkıp tüm dünyanın saygısına layık olmuş bir Türk oğlu Türk´tür.

Keza yine Prof. İlber Hoca -yanılmıyorsam- 7 ayrı ülkede önemli üniv´lerde hem hocalık hem kürsü başkanlıkları yapmış bir isim.

Yani bunları daha da çok örneklendirmek mümkün. Bu iş sadece çalışmaya, kendini geliştirmeye, vizyona bakar bence. Yoksa din, ırk, mezhep vb. insanları aynı kefeye koymak doğru değil gibime geliyor.

n\a
(30/04/2019 - 10:42)

Yine bir örnek daha geldi aklıma :)
Bahçeşehir Üniv.´nde elinde karamelli şeker bombardımanı starbaks kahvesiyle derse giren ve tek derdi instegram´da takipçi sayısı olup, Youtube´da makyaj videoları çeken aptal kızlarla, Yıldız Makine kızları bir olur mu :) Ben okuyan kızlara kurban olurum bir kere. Hepsinin alnından öper başımın üstüne koyarım abi.

Şimdi o da Türk, bu da Türk. Yaa

KBLYMN
(30/04/2019 - 11:37)
karamel makiyato icen kizlar candir gerisi heyecandir yedirmeyizzz vitooo ;)
muratid
(30/04/2019 - 14:00)
@vito

https://cdn.britannica.com/95/75095-004-BE45E9E4.jpg

şöyle bir eğri var zeka yayılım eğrisi. 145+ zeka katsayısı olan toplumun yüzde 0,01´ine tekabül ediyor. bunlar kültür kötü olsa da doğruyu görebilen kendini toplumdan sıyırabilen insanlar. peki geriye kalan (81 000 000 - 8100)=80 991 900 kişi ne olacak? ve bunların zeka ortalaması 87! hem bilişsel hem kültürel olarak batmış bir ülke türkiye.
kskn
(30/04/2019 - 17:25)
Muratid sana göre ülkeyi kapatmamız lazım sanırım. Umarım bu ülkede yaşamıyorsundur. Her 2 başlıkta bir Türklere, ülkemize giydiriyorsun burada yaşamak sana yakışmaz gibi.

Almanların ve İtalyanların üç kağıtlarını görseniz Bizim ırka taparsınız. Ama göremezsiniz adamlar çok çakal üç kağıtçılık yapıyor.Bizzat karşılaştığım şeyler var görünce şoke oluyorsun . Farketmesi zor oluyor genelde. Adamlar dünya literatüründe yalan yanlış bilgileri dolaştırıyor .Kasti falan da değil he. Zaten akademisyenler arasında bir söz vardır. İtalya´da master kolay biter :) Almanları gördük volkswagen olayında keza Almanların ürünlerinde ki katalog bilgilerinde nasıl oynama yaptıkları (takım tezgahları, takım tutucular , optik mikroskoplar benim gördüklerim) aşikar. Dünya olmuş üçkağıtçı siz sanıyorsunuz ki sadece bizim ülke böyle. Tek güveneceğim ülke var koşulsuz o da Japonya ve Japonlar. Adam öleceğini bilse doğru neyse onu yapıyor.

Ayrıca şunu da diyebilirsiniz elin Almanı, İşveçlisi , İngilizi , Fransızı , İtalyanı nasıl üçkağıtçı olabilir her ürünleri kaliteli :) Adamların ürünleri kaliteli çünkü denetim ve kanun var. Bir Alman üretici , araştırmacı üçkağıtçılığı istese de yapamıyor. İnşaatta betondan çalamıyor, portokala şırıngayla su basamıyor, suyu lağımdan çıkaramıyor çünkü denetim, kanun,ceza var . Ama fırsatını buldular mı da nasıl dolandırıcı oluyorlar yaşayan bilir.

Ülkenizi yerene kadar biraz nasıl katkı da bulunuruz , insanları nasıl eğitebiliriz, neler eksik yapılıyor ona bakmak lazım. İQ 30 Abi kapat ülkeyi gidelim. E git arkadaşım ne duruyorsun. İmkanın varsa kral olarak git Avrupa´ya ABD´ye yoksa da mülteci olarak git xd
muratid
(30/04/2019 - 18:15)
@kskn sen farklı coğrafyalarda yetişen insanları eşit kabul edip öyle yorum yapıyorsun. bizde kanun olsa denetim olsa her şey yolunda olacak :D allahım ya.. farklı tarihsel gelişimlere sahip ülkelerdeki insanları eşit kabul ediyorsun. başlangıç koşulların yanlış olursa varacağın nokta da yanlış olur. türklerin demokrasiyle tanışmaları 50´li yıllara tekabül ediyor. çobanlık-çiftçilikten ayrılıp sanayiye yönelmeleri de 50´den sonra istanbula göçten sonra oluştu genelden bahsedersek. peki ya avrupanın gelişim tarihi? martin lutherin kiliseye karşı gelmesi, rönesansın başlaması 15. yy´da, sanayi devrimi de 18.yy´da! avrupada oturmuş bir burjuvazi var aristokrasi var(dı). sende ne var? koç şirketinin tarihi ne kadar :)

burada benim bahsettiğim türk insanının "neden" kendi ülkesinde bu kadar yoz olduğu. 21. yy dejenerasyonunu bahane ederek örnek verirsen olayı sulandırırsın ki öyle yapıyorsun. gayet objektif bir şekilde yaptığım yorumuma "beğenmiyorsan avrupaya git" gibi en hafifinden "küstahça" bir şekilde cevap verme hakkın yok. "nasıl eğitebiliriz" demek için önce problemi ortaya koyacaksın.
kskn
(30/04/2019 - 22:01)
Sen baya bir çözüm öneriyorsun gördüğüm kadarıyla.Tek yaptığın Türkler böyle Türkler şöyle .Herhangi bir çözüm önerin yok tek yaptığın boş yapmak.Bir de kendini burjuva sanıp yok 15.yy yok sanayi devrimi yok martin luther tamam sen bilgesin de çözüm önerin yok daha çözüm önerin. Bi kendine dön bak ne anlattığına . Senin gibi arkadaşlar anca eleştirip tek çözüm önerisinde bulunmayan afaki beyinler. Kaç yaşına gelmişsin hala şunu anlamamışsın zeka ayrı çalışkanlık ayrı . Bir insan zeki olmasa da çalışarak çok şey başarabilir. Belki bir tesla, einstein olamazsın ama en azından çabalayarak çok şeyi başarabilirsin. Herkes senin zihniyetinde olsa ben Türküm bazı şeyleri zorlamamalıyım İQ 88 hadi saldım. Küstahlığımı tekrar yapıyorum Güzel 140 İQ nu da al git .Senin gibi zihinlere pek ihtiyaç yok. Sorunun köküne inip çözücekmiş. Kendin diyorsun ülke 50 yıllık ama ülkeni yerden yere vurmaktan da kaçınmıyorsun. Ne geliyorsa başımıza sizin gibi kendini küçük gören insanlardan geliyor. Dadandınız ülkeye bırakmıyorsunuz insanlar bir şeyler yapsın. Ne çeşit insanlarsınız, amacınız ne anlamak zor. Bir de kendinizi çözüm üretici,kök-neden analizci olarak tanımlamakta üstünüze yok.
muratid
(30/04/2019 - 22:17)
bir çözüm önerisi için içinde antropolog,tarihçi, sosyal bilimci aydınların bulunduğu think-tank kuruluşları gerekli. eskiden bu işi devlet planlama teşkilatı yapıyordu. yoksa biz mühendisler ancak kahvehaneye çeviririz ortalığı ama bana kalırsa söyleyim, bu ülkenin çıkışı yok :) sen olayı tam anlamadın. kültür bozuk diyorum. bu kültüre bağlı iq´su 90 olup da iyi yerlere gelen vardır ama başarısı baki kalamaz zira kültürün yarattığı felsefe akıl yürütme yanlış oluyor. bu yanlış akıl yürütmeyi bir tek çok zeki insanlar atlatabiliyor ve başarısını baki tutabiliyor onu diyorum. ha zekası düşük olup hem başarılı hem de süreğen olanlar var mı var ama onlar farklı bir kültürden çıkma olur.
SivaslıMakineci
(30/04/2019 - 23:07)
Kardeşim Türk değilsen boş yapma,küçümseyici ifadelerini kendine sakla,mantıklı konuşmuyorsun çünkü
ilyas
(30/04/2019 - 23:17)
muratid
söylediklerine genel olarak katılıyorum.

"çünki türk ırkı diğer ortadoğu ırklarında olduğu gibi üreten değil, var olanı ganimet mantığıyla kuvvet ile ele geçiren bir genetiğe sahiptir."
Pcgamer´in bu söylediğine kısmen katılıyorum; ancak olayın genetik yani biyolojik kodlarımızla değil kültürel kodlarımızla ilgili olduğunu belirtmeliyim. Sen de bunu kastetdiysen "gen" kelimesini kullanmamalısın.

Konu ile ilgili olarak şahsi gözlemlerimi ve düşüncelerimi de belirtmek isterim.

Alman inovasyon kültürü diğer ırkların/kültürlerin çok ötesinde, yakın tarih boyunca böyleydi ve bu da almanları teknolojiyi, felsefeyi ileriye taşıyanlar olarak ön plana çıkarıyor. Günümüzde amerikalılar da bu konuda iyiler.

Diğer toplumlar italyanlar, ingilizler, çinliler, türkler, ispanyollar, mısırlılar, araplar birbirlerinden pek farklı değiller, yani üreten değiller. Ancak tarihi geçmişleri sebebiyle avantajlı olan uluslar işi ehline verme konusunda daha istekliler.

Bizim ülkemizde halen çözülememiş rejim kavgaları var. hükümet değişince değişen dış politikalar var. Asırlardır tersine inandırılmış olsak da avrupaya nazaran verimsiz topraklarımız var.(israil çölde domates yetiştiriyor demeyin lütfen)
Biz bütün enerjimizi birbirimizle kavga etmek için harcıyoruz; çünkü ülkenin kaynakları kısıtlı ve kendimize ve kendimiz gibi olanlara daha fazla pay düşşün istiyoruz. İşi ehline vermektense yakınımıza vermeyi tercih ediyoruz. Temel problemin -farkın- burada olduğunu düşünüyorum.

Açıksası şahsi olarak Türkiye´ye özgü bir çözüm önerebilecek yetkinlikte değilim; ama finlandiya ve çin´in bulduğu çözümlerin bize uymayacağını söyleyebilirim. Finlandiya iç kavgaları olmayan ufak bir ulus olduğu için halkın milli hislerle devlete kazık atmaya çalışmadan işini doğru yapmaya odaklanması daha kolay oldu. Çin de ise işini iyi yapan bir diktatör var. Eğer benzer nitelikte liderlerle bir kaç on yıl geçirirlerse liyakat sistemi tam olarak oturur. (belki de zaten oturmuştur; onu buradan gözlemleyemiyorum.) Mesela Singapur da her ikisinin avantajı birden var; bizde ikisi de yok.

Zeka konusuna gelince her toplumda aynı oranda dahi çıktığına dair bir şey okumuştum yıllar evvel. (nerede okuduğumu ve bu oranın ne olduğunu hatırlamıyorum. Belki de birisinden duymuşumdur.) Sanırım bu dahilere engel çıkarmayıp yolunu açan ve onlardan maksimum şekilde faydalanan toplumlar kazanıyor; yolunu kesen toplumlar kaybediyor. Ortalama toplum zekası olarak da, türkler olarak avrupaya nazaran düşük zekalıyız; ancak bu genetik değil, zekanın iyi eğitilmemesi ve körelmesi sebebiyledir.

Özet olarak kültürümüzdeki temel bozukluğun işi ehline verme konusu olduğunu, bunun sebebinin de geçmişten gelen iç kavgalarımız ve kısıtlı kaynaklar olduğunu düşünüyorum.

Düzeltme: Çin´de tam anlamıyla bir diktatörlük -yani bütün gücün tek bir kişide toplandığı rejim- yok. Ancak iktidardaki zümre vatandaşların bütün planlarına karışacak kadar güçlü. Kastettiğim şey buydu.
muratid
(30/04/2019 - 23:44)
@sivaslı makineci söylediğim sözlerin altını doldurmadan yazmıyorum. herşey objektif olarak yazıyorum. hiç bir şekilde hakaret yazmadım yazmam da ve evet ben de bir türküm. @pcgamer dediği gibi sen kırmızı hapı henüz almadığın için inkar aşamasındasın kanımca. iq ortalamasına şu makalede bakabilirsin:

http://www.unz.com/jthompson/world-iq-82

@ilyas eyvallah kardeşim ama dahiden bahsetmedim. vitonun dediği binlerce çalışanımız var dediği kişilerden bahsettim. çok küçük kısıma tekabül ediyor işte.
pcgamer
(01/05/2019 - 00:33)
@vito
dostum senin mantığına göre her ırk eşit.
birkaç tane bilim adamı ya da başarılı tanınmış türk örneği verince bu tüm türklerin böyle olduğunu mu gösteriyor?
n\a
(01/05/2019 - 06:05)

Dikkat edersen 3 ayrı yorumda bol bol örnek verdim ama sen hala memur mantığıyla sabit fikirli olup birkaç tane diyebiliyorsan benim sana diyecek bir şeyim yok abi. Ben sana 50 tane de örnek versem, 500 tane de versem, 5 milyon tane de versem yorumun aynı olurdu galiba. Ben sadece diyorum ki bu işlerin ırkla filan alakası yok çok çok başarılılar olduğu gibi çok kazmalar da çıkabilir komple bir millete yaslamamak lazım

Magina
(02/05/2019 - 14:52)
@Vitocorleone geçen yıl mukavemet dersinde önümde oturan kız tüm ders boyunca kahvesini bacağına koyup hikaye paylasmıstı instagramda. Maalesef bizde de var öyle tipler
KBLYMN
(03/05/2019 - 14:40)
Yavvv imstagramır karamel makiyatocu kıslara sataşmayınnn :@

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.