usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
dolar
Hadi İlk taşı ben attıyorum. Dolarım var sevinemiyorum. Sevinsen milli duygulara ihanet, 2 kuruş kara geçiyoruz ama oluşacak enflasyon ve cari açıktan sonra kar etmiş olduğum parayla beraber cebimde ne var ne yok alıcaklar. Vatandaş fakirleşirken bazı kesimler servetlerine servet katıyor ve işin ilginç tarafı herkes olup biteni sadece izliyor. Ya seçime kadar inşallah 6 olur diyeni duydum hükümet gitsin bizimkiler tekrar toparlar diyeni duydum. Sebebi bu mu gerçekten bir taraf hükümet gitsin diye mi yükselişine razı. Diğerleri desen zaten 3 maymunu oynuyorlar. Yazık ya ne hale gelmişiz.


gönderen: bakaramakara - 26/05/2018 - 01:35
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
matkap737
(26/05/2018 - 03:46)
ekmek 1.25 tl kardeş hala...
155 i ararın
SivaslıMakineci
(26/05/2018 - 03:49)
Belirttiğin gibi maalesef ülkemizde seçmenler çok yanlış bakıyorlar olaya.Partileri bir taraftar gibi savunma anlayışına sahip olmuş halkımız.Bütün partiler için bu durum söz konusu.İnsanlar kendine yakın gördüğü liderler için akrabasının dostunun kalbini kırıyor.Sosyal medya desen zaten sürekli birbirini aşağılamayla geçiyor
Umarım ülkemiz için hayırlısı neyse o olur.


´Seçimler kavga aracı olmasın. Sel gider kumu kalır. Bu seçimde gidecek ama siz akraba,dost,komşu olarak kalacaksınız´
Magina
(26/05/2018 - 12:38)
Marmaray, köprüler ve havalimanları yapılırken cebimizden beş kuruş çıkmadı, yabancı yaptı, işletecek sonra bize ait olacak diye diye ülkeye milyarlarca dolar döviz betona gömüldü. Giren dövizden çok döviz çıkmayınca gelinen hale şaşırmamak gerek. Betona yatırım yapıldıkça üretim olmadıkça istediği kadar seçim olsun değişmez bu durum.
ksevim25
(26/05/2018 - 16:17)
@Magina bilmeden konuşuyorsun. Ülkeye döviz girmesi ekonomi için olumludur ve doların düşmesini sağlar. Senin söylediğinin doların artmasının sebeplerinden biri yabancı yatırımcının azalmasıdır. Ayrıyeten "betona yatırım" diyerek küçümsediğin şey bir ülkenin altyapısı ve medeniyetin önündeki en önemli kilometre taşıdır. Sağda solda diyorlar ya Almanya´nın metro ağı şöyle gelişmiş, ABD´nin metro sistemi böyle ilerlemiş otobanları yolları şöyle iyi böyle iyi diye anlata anlata bitiremeyenler var ya ha işte devlete de ülkeyi o seviyeyi getirmeye çalışıyor. Ayrıyeten ülkede kalkıp üretim yok demişsin. Savunma Sanayide, Havacılıkta, Elektronik ve daha pek çok sektörde önemli adımlar atılıyor bunları görmemek için kör olmak gerekir. İlla siyaset yapacaksan git biraz araştır da gel kendini de böyle komik duruma düşürme.
n\a
(26/05/2018 - 18:25)

Ben paradan hiç anlamam. Hatta evlenirsem maaş kartımı eşime vereceğim ki mali işlere o baksın, ihtiyacım kadarını alıp geri kalan parayı bırakırım (çaktırmayın laf aramızda bu sayede hem de faturalardan, çarşı pazar alışverişinden filan yırtmış olacağım). Her neyse diyeceğim o ki bak burda Haluk Hocamız anlatmış, çok da güzel anlatmış, izleyelim;

https://www.youtube.com/watch?v=0ufAThZOgmI



xxxtitanxxx
(26/05/2018 - 19:01)
Doların artması=makine mühendislerinin işsizliğinin artması/kazanacağı paranın değerinin düşmesi.

Uzun uzun yazmadan çok kabaca oldu ama durum budur.
Normal şartlarda böyle durumlarda üretim yapıp ihracata önem verilmesi gerekir ama şartlar normal de değil.
binbaşı
(26/05/2018 - 19:19)
Bizim dolarla ne işimiz var.
myman
(27/05/2018 - 00:31)
dolar artması bir yana, bu artışa tepki göstermeyen bile insanların oluşu aşırı rahatsız ediyor beni
Magina
(27/05/2018 - 00:50)
Dışarıdan gelen dövizi betona gömmenin doların düşmesine faydası olmaz. Ayrıca Almanya örneği vermişsin. Almanya kadar alım gücümüz var mı ki elimizdeki parayla üretim yapmak yerine medeniyeti güzelleştirmek adına köprü dikelim. Bir de keşke düzgün cevap vermeyi bilseniz. Karşı fikri beğenmeyince ´´Komik Oluyorsunuz´´ gibi iğnelemeye çalışıyorsunuz hemen yazık. @ksevim25
ksevim25
(27/05/2018 - 02:12)
Hala gelmiş betona gömmek diyor ya! Medeniyetten, bilimden teknikten, kalkınmadan bi habersiniz kardeşim siz. O beton dediğin projeler bir ülkenin kalkınması için ne kadar önemli haberin yok sen gelmişsin cahil cahil konuşuyorsun. Gerçi şaşırmamak gerek dolar ne zaman artar ne zaman azalır bununla ilgili de bilgin yok. Bu ülkenin gündemiyle alakanız olmadığı da çok açık. Madem o "beton(!)" projeleri beğenmiyorsun ya sana birtakım ÜRETİM örnekleri vereyim de bundan sonra araştırmadan sağda solda boş yapma:
1)SOM Füzesi (TÜBİTAK SAGE)
2)UMTAS Tanksavar Füze Sistemi (Roketsan)
3)T129 Atak Helikopteri (TUSAŞ)
4)BORA-12 Keskin Nişancı Tüfeği (MKE)
5)T-155 Fırtına Obüsü (ASELSAN)
6)Altay Tankı (OTOKAR)
7)AKYA Milli Torpido (ARMERKOM)
8)MİLGEM Milli Gemi
9)ANKA İHA (TUSAŞ)
10)BAYRAKTAR İHA ve SİHA (BAYKAR MAKİNA)
11)Karayel İHA ( VESTEL)
12)ATMACA Milli Gemisavar (Roketsan ve ASELSAN)
13)Arma Zırhlı Muharebe Aracı (OTOKAR)
14)KİRPİ (BMC)
15)COBRA-Zırhlı Tekerlekli Araç (OTOKAR)
16)Göktürk Milli Keşif Uydusu (TÜBİTAK ve ASELSAN)
17)GÖZCÜ Mini İHA (BAYKAR ve Kale Grup)
18)HÜRKUŞ Eğitim Uçağı(TUSAŞ)
19)Milli Muharip Uçak (TUSAŞ yapım aşamasında)
20)İDA (Global Teknik A. Ş. ve TÜBİTAK)
21)Kasırga TR-300 Füze
22)MPT(Milli Piyade Tüfeği) (MKE)
23)Pars Zırhlı Muharebe Aracı
24)AKILLI Bomba (TÜBİTAK)
25)Yerli Otomobil Projesi

Burada çok uzatmamak için kestim istersen daha onlarca değerli proje ve firmadan sabaha kadar örnekler verebilirim sana.
Bu projelere ve firmalara ek olarak General Mobile, Vestel, Arçelik vb. pek çok önemli firmamız da üretime ve ihracata büyük katkı sağlamaktadır.
Ama tabii sen Makine Mühendisliği öğrencisi olmana rağmen bunca önemli proje ve fabrikayı görmezden gelerek utanmadan "Türkiye´de üretim yok." cümlesini kurabiliyorsun. Sen o projelerde gece gündüz çalışan mühendise, teknisyene, işçiye haksızlık ediyorsun. Ben yazarken üşenmedim sen de inşallah okurken üşenmezsin de Türkiye de üretim var mıymış yok muymuş görürsün. VİZYON sahibi biri olman dileğiyle..
dgshn
(27/05/2018 - 04:52)
Evet betona gömmek. Sayılan projeler katma değeri olan üretim olmakla beraber çok iyi adımlar olduğunu kimse inkar etmiyor. Fakat birçoğu daha proje aşamasında ve hemen hepsi yeni yeni temellendirilen, geç kalınmış projeler. Tabi ki bir yerden başlamak gerekiyor, tekrarlıyorum kimse bu projeler için faydasız demiyor.

Bununla beraber, medeniyet ölçeği gökdelen, köprü, otoban, havalimanı inşa etmek değil; en başta eğitimdir.
Dolar üzerinden geçiş fiyatı koyup da gerçekçi rakamların çok üzerinde geçiş garantisi vererek köprü "yaptırmak" da pekala devletin üzerine ciddi ekonomik yük olmakta ve bu durumu hiçbir gelişmiş ülke "kıskanmamaktadır."
Dünyanın en fazla kapasiteli havalimanının 2 katı kapasiteye sahip bir havalimanı vadederek, İstanbul´un merkezine en yakın büyük ormanlık arazileri şantiyeye çevirmek hiçbir gelişmiş ülkenin uygulamayacağı bir "medeni yöntemdir."

Fazla uzatma gereği duymuyorum, isteyen olursa detaylı fikir alışverişi yapabiliriz tabi ki. Fakat tüm arkadaşlara şunu hatırlatmak istiyorum ki alınacak daha çok yol var. Bu hal içinde takım tutar gibi dar bakış açılarıyla ideoloji, parti, proje savunmak yerine düşünmeli, şüphe duymalı ve araştırmalıyız. En başta medeniyet ölçeği olarak eğitim demiştim. Burada hepimiz 15-20 yıldır eğitim gören insanlarız, dönüp bir düşünelim lütfen ne kazandık, ne kazanabilirdik? Kalkınabilmemiz için önce kendi içimizdeki art niyeti öldürmemiz gerekiyor. Türk malı cep telefonu kullanan, memnun olan kaç kişi var çevremizde? Türk malı otomobil üretildiği zaman en başta idari kadrodaki insanlar zırhlı Mercedes´lerini bırakıp bunu kullanmaya başlayacak mı? Halk "Az yakmazsa almam" deyip 2.0 litrelik Passat´larla dolaşmaya devam mı edecek, yoksa bu markayı sahiplenip kullanmaya mı başlayacak?

Önce bilinçlenmemiz gerekiyor, gerisi doğal olarak gelecektir. Vatan, millet, Sakarya edebiyatını bırakarak ülke için faydalı olacak yeterlikte bir nesil geliştirmek, bu ülkenin her zaman gündeminde olması gereken yegane ve en büyük "projedir".
Haydalarolsunhocam
(27/05/2018 - 05:17)
Şimdi benim şahsi fikrim burada ufak bir yanlış anlaşılma var o arkadaşların söylemek istediği ve benimde katıldığım konudaki üretim yok kısmı senin verdiğin örnek kısmına pek uymuyor, savunma sanayinde yapılan yatırımların ve yapılmak istenen bazı şeylerin bizde farkındayız. Insanlarin şikayeti ne örneğin Altay tankı ve atak helikopteri örneğinde tasarım senin evet burda bir sıkıntı yok ancak içinde bulunan güç elemanları senin değil yazılim senin değil sorunda tam olarak burası savunma sanayinde benim fikrim. Ama tabiki bu projelerin olması gerektiği konusunda bende katılıyorum.

Burda farklı bir yanlış anlaşılma daha var yada ben öyle seziyorum, bu ülkede kimse yol yapılmasın hızlı tren yapılmasın köprü yapılmasın demiyor. Bunlar yapılırken harcanan para miktarları ve anlaşma şekilleri sorun, şimdi sen 10 paraya yapılacak yere sırf yandaş veya tanıdık diye 20 paraya kapalı ihale yaparsan burda bir sorun var demektir. Şimdi birde geçmişi hatırlamak lazım Tansu Çiller zamanında üçüncü köprü konusu açılmıştır ama o dönemin İstanbul belediye başkanı tarafından oralar bizim cigerimiz oksijen kaynağımız denilerek karşı çıkmıştır. O dönem belediye başkanı Recep Tayyip Erdoğandi. Şimdi o zaman cigerimiz oluyorsa şuan neden olmuyor. Orada yapılan inşaatı herkes gördü izledi. Bu konuyu burada çok eselemek ve siyasi duruma çok dahil olmak istemiyorum .

Medeniyet benim şahsi kanaatim öyle yoldan falan çok daha önemli bir olgudur. Üretim veya Inşaatla medeni olunmuyor örnek olarak Çin´in ne kadar medeni olduğunu tartisabiliriz. Medeniyet benim fikrim neden sorusunu aynı konuya birden fazla sorarak başlar bu soruların cevaplarını irdelemek ve anlamak içinde değerli ve dolu bir eğitim şarttır.

Bide şunu eklemek istiyorum karşı tarafın düşüncesi size uymayabilir yada rasyonel konumda yanlış bir bilgi olabilir bu durumda daha doğru cümle seçimlerinin daha iyi bir sonuç getireceğini düşünüyorum. Vizyon sahibi olman biri dileğiyle gibi veya sen makine mühendisliği öğrencisi olarak gibi baslanan cümleler olayı tartışmadan kavgaya sürükler nitelik taşıyor benim kanaatimce.




n\a
(27/05/2018 - 06:22)


SAVUNMA SANAYİİ ile ilgili ben bir şey söylemek istiyorum. Hiçbir şey göründüğü gibi değil, son 2 yıldır savunma sanayii diye kudurup, sırf ortalama 3´ün üzerinde olsun diye okul uzatan ben, bugün ehemmiyetle şunu söyleyebilirim ki; İHA ve zırhlı taşıyıcı (BMC-kirpi ve Nurol- Ejder) harcindeki yapılan BÜTÜN ama BÜTÜN projeler boş. Buna ATAK helikopteri de dahil.

Neden mi boş çünkü satılmıyor, kullanılmıyor, çoğu hiçbir sisteme entegre edilmiş değil. Adam gibi satışı olan bir tek ATAK var ama satışıyla ülkemize gelir sağlayan ve doların düşmesine yardımcı olacak bu helikopterimiz A-129 Mangusta lisansıyla İtalyanlardan aldığımız izinle üretiliyor. Özgün bir tasarım değil, yerli olayı da sadece karoseri. Karoseri ürettik diye mi sevineceğiz yani? UMTAS Tanksavar füzesi kullanımda bile değil. Fırtına OBÜS´ü kundağı motorlu. Yaptığımız iş civata kısıp ustalığını yapmak, mühendisliğini değil. Bunun gibi daha bir sürü proje insanların gözünü boyayıp bunun SİYASİ MALZEME olması için yapılıyor.

Tekrar söylüyorum keşke özgün, yerli ve milli olsa da ben de övünsem. Benim ruhum zaten asker, bunlardan en çok gurur duyan ben olurum ama inanın yerlilik oranları çok düşük. Yamayla iş yapılıyor.

Son olarak yerli otomobil projesi: 10 yıla yapılsa iyi. Ha bir de TFX muharip uçak; CB Erdoğan geçen hafta bu iş için "Bu işi siz yapın, işçiliğini biz" diye dış mihrak İngiltere´nin ayağına gitti.

Özgün mü?

Yerli mi?

Ne kadarı milli?

En önemlisi de ATAK´daki gibi başkalarından izin almadan üretemeyecek miyiz?

Hadi eyvallah
sdigger
(27/05/2018 - 08:12)
@Ksevim25 arkadaşın yanlış bilgisini düzeltmişsin yalnız döviz girdisi her zaman düşük dolara eşit değildir. (Böyle olması beklenir ama tr tahvili bu seviyedeyken o döviz trye sadece yüksek faizli borç olarak gelir, parasını kazanan hadi eyvallah der uzun vadeli düşünmez.) Bunun temel sebebi güvenilirliğimizin son dönemde baya zedelenmesi.

Ki zaten biz düşük faizle borç alabildiğimiz zamanlarda da borcumuzu borçla kapatıyorduk. (Kaportacı Mehmet abi gibi)
Denk bütçe ise son yıllarda hiç umurumuzda olmadı.

Hukuk devleti de elimizden kaçtı, 15 temmuz´daki erlere müebbet verdik, kime nasıl güven verebilirsin bu ortamda.

Sıkı parasal ve maliye politikaları ve bağımsız kurumların kurulmasıyla finans piyasasının götü başı topladığı (2001´den sonra çabuk toparlanmamız için yurtdışı piyasalardaki para genişlemesinin rolü büyük.) dönemde biz gerçekten o parayı betona gömdük, talep şişirerek bir yere kadar yürütebiliyorsunuz. Dünya ekonomik krizden çıkalı çok oldu..
(https://ppi.worldbank.org/snapshots/rankings şuraya bakarsan türkiye´nin yarınlarınım 3 5 tane inşaat devine ihale edildiğini görürsün.)

Milete vizyon diye caka satarken azcık iktisat bilmek lazım arkadaşım. Üretim yok diyen arkadaş, üretimin sıfır olduğunu söylemiyor. (worldbank´in verisiyle birlikte değerlendirirsen haklı olduğu da ortada) Rastgele 10 tane proje verip, üretim iyi kardeş demek vizyonlu biri yapmıyor seni..

Zaten ne yapılırsa yapılsın, Türkiye yapısal reformları yapmadığı ve vatandaşına önce kan,ter,gözyaşı ondan sonra refah demediği sürece böyle devam ederiz.
Sonra bazıları da 3 5 tane havalimanına yola santrale her şey çok iyi zanneder..

Magina
(27/05/2018 - 11:22)
@ksevim25 Gram karşı fikre saygın yok. karşı fikri görünce hakarete başlıyorsunuz. Utanıyorum senin adına. Sen hala medeniyeti köprü yapmak yol yapmak otoban yapmak san devam et. Yurt dışından gelen yatırımla biz üretim yapmayıp köprü yaptıkça bekle ülkenin cari açığı azalır da dolar düşer bekle sen daha. Uzun uzun yazacaktım da arkadaşlar gerekli cevabı vermişler hadi yallah.
ksevim25
(27/05/2018 - 13:52)
@Magina laflarına dikkat etsene terbiyesiz herif bana hakaret etme yazmış orada "it" filan yazıyor sen kimsin de benle böyle konuşuyorsun.
Diğer arkadaşlara da cevaben her şey göz önündedir. Siz hala kafanızı kuma gömmeye devam edin.
yclkdr
(27/05/2018 - 14:36)
kardesim vizyon 2023 herhalde
Haydalarolsunhocam
(27/05/2018 - 14:36)
ksevim25 hala aynı şekilde konuşmaya devam etmekte israrcisin, kimsenin kafasını kuma gömdüğü yok az çok bizde farkındayız bir şeylerin. Yani cümleyi herşey göz önündedir diye bitirmek varken inatla kafanızı kuma gommeye devam edin şeklinde bitiriyorsun ya gerçekten saygı ve tartışma konusunda tam olarak anlayamadığın bir şeyler var yada bilerek yapıyorsun.
Magina
(27/05/2018 - 15:06)
@ksevim25 Bu kişinin kürtaj yapıyorlağğğ diyen amcadan farkı ne Yol yaptı köprü yaptı diyip hakaret ediyor etrafa ona bir şey söylenmemesine rağmen. Amcanın okumuş hali. İnsanda Yok İse EDEP Neylesin Medrese Mektep; Okusa Alim Olsa Yine Merkep,Yine Merkep
n\a
(27/05/2018 - 17:02)
Anlamak istemediği ortadayken üşenmeden uzun uzun açıklamalar yapan ve bunu güzel bir üslupla yapan arkadaşlar tek kelimeyle adamsınız
bakaramakara
(27/05/2018 - 17:08)
Sizlere doğruluğundan emin olduğum bir örnek vermek istiyorum. Yakinen tanıdığım bir arkadaşımın öz amcası olur kendisi. İsim ve rakamları gizli tutucam hukuki bir süreçle karşılaşmamak için. Bu şahıs hiç var olmadığı bir sektörde tamda saray yapılırken bir firma kuruyor. 10 liralık bir iş biz sana 15 verelim diyorlar 12 senin 3 ü ise bizim. Bu arada firma kuruyor dediğim ona sen böyle bir işe atıl ihaleyi sana verelim diyorlar. Şu an adam sürekli ihale alan bir adam hiç bir bilgisi olmamasına rağmen bir çok sektöre atılmış bir insan kendisi ve hızla büyümeye devam ediyor.

Savunma sanayisinde gördüğünüz firmaların bazılarının nasıl büyüdüklerini az çok sizde biliyorsunuzdur. Hiç bi şeyden anlamayan patronların almış oldukları ihalerle bu ülke ilerleme kaydedemez.

´´ -Abi Faruk´u unuttuk. -Faruk matemetikle aran nasıl? -100 e kadar saymasını biliyorum efendim. -İyi iyi Faruk´ta ekonomiden sorumlu devlet bakanı olsun zaman. ´´
ksevim25
(27/05/2018 - 17:19)
Veriler, çalışmalar her şey ortada beyler. Sen gözünü kapattın diye gündüz gece olmaz. Fazla söze gerek yok.
bakaramakara
(27/05/2018 - 17:37)
Sende elindeki fenerle, gecenin karanlığında güneş etkisi yaratabiliceğini sanıyosun heralde. Her yer karanlık ve üşüyoruz anlasana.
n\a
(27/05/2018 - 17:41)


EKONOMİ ELDEN GİDİYEAH


SivaslıMakineci
(27/05/2018 - 17:51)
https://i.hizliresim.com/6NYJr3.jpg

Yorumları okurken ben

https://i.hizliresim.com/Y63gga.png
SivaslıMakineci
(27/05/2018 - 17:51)
Bu arada bazen aynı yorumu neden iki kere paylaşıyor site yoksa bende mi sıkıntı var ?
n\a
(27/05/2018 - 18:02)

Sen iki kere paylaşım yapınca sana vermek istediğim tepki bak aynen şöyle :D

Altta bak linkini paylaşıyorum

https://youtu.be/oesM79y4BVY


kskn
(27/05/2018 - 23:59)
Gençler savunma sanayisiyle ilgili bir şey de ben söyleyeyim bu konuda kısa olacak merak etmeyin.Duyduğunuz projelerin hepsi gerçek lakin bu projelerdeki adam kayırma , birbirinin önüne taş koyma , yandaşlık , torpil , hainlik bildiğiniz boyutlarda değil. Yani öyle oturduğumuz yerden gördüğümüz gibi değil.Bizzat benim başımdan geçen olaylar var burada anlatamayacağım ama gördüm ki bu iş ne parti işi ne siyaset işi. Ne AKP si ne CHP si ne MHP si Ne SP si ne İyi partisi ,bu iş insan olma ahlaklı olma işi. Lakin Türk Milletinin bazı kesiminin (Türk demeye utandığım) cep doldurma ve birilerine yaranma derdi bitmedikçe hiç bir şey düzelmeyecek. Bizzat şahit olduğum , ülkeye milyonlarca katkı sağlayacak ve devlete gideri sıfır olan projeler bazı şerefsizlerin keyfi için iptal edildi ertelendi.Gerekçe ise "Ne gerek var şimdi bunu baştan yapmaya dışarıdan alırız". Arka planda tabi ki yabancı bazı kuruluşlara peşkeş çekme , cep doldurma , yerli firmaların bazılarını kayırma vardı. Ve bunu yapan kişilerin ne siyasi kişiliği var ne insanlığı ne de ahlakı tek derdi para. Biraz uzun oldu kusura bakmayın ama ana fikir Ahlaklı iyi bireyler yetiştirin , öğretimi değil eğitimi ön planda tutun. Çöpcünün de mühendisinde doktorunda İKcısınında kasiyerinde gişe görevlisininde ahlaklısı lazım. Dolar konusuna gelirsek neyse o konu çok uzar kalın sağlıcakla.
İmalater
(28/05/2018 - 17:08)
Herkese merhaba,

Ekonomi ye hayran bir kişi olarak bende yorum yapmak istedim.İlk başta Türkiye´nin üretimi 0 veya üretimi çok düşük olarak söylemeye gerek yok.Zaten 0 üretim olsaydı ülke çoktan krize girmiş olurdu.

Doların artışının en büyük nedeni likidite sıkıntısıdır.Üretim yokluğundan değildir.Ha gelinen noktanın ana sebebi üretim yokluğudur ancak uzun bir süredir üretim yokluğunda bile doalrı bu kadar güçlü görmediysek neden şuan görüyoruz ? Bunun nedeni likidite sıkıntısıdır ki buda geçicidir ancak doların sürekli artma niyetinde olduğunu gösterir.

Üretim olarak ise bize üretimin kar getirmesi gerekmektedir.Savunma sanayii alanı olarak kendi çalışmalarımız mevcut ancak bunu dışarıya satabilmek önemli yoksa herhangi bir facebook,twitter gibi bir şirket bizim bütün savunma sanayimizden daha fazla ciro elde eder.

Likidite sıkıntılarından bir tanesi de yabancı yatırımcıların ekonomik olarak Türkiye´ye güvenmemeleri ki bunu merkez bankası bugün itibarıyla güzel dengede tutarak bisti 106 nın üstünde bir değere çıkardı.Elbette merkez bankasının kaynakları kısıtlı ve üstüne seçim gelmesi,üretim istikrarsızlığı,yükselen faizler bize kötü yansıyacak etkenlerdendir.Ancak dediğim gibi merkez bankası hafife alınacak bir kurum değildir şuan istedikleri taktirde doları hayal bile edilemeyecek noktalara indirebilirler.Sıkıntımız orada tutmakta bu ise sürekli nakit akışı ile olabilicek etkendir.Üretim den gelen kar ise burada etkilidir.Bu yüzden şirketlerin bu tür projeler yerine öğrencilere girişimcilik üzerine eğitselerdi daha etkili olacağını düşünüyordum.

Kısaca özetlemek gerekirse devletin girişimcilere ihtiyacı var herhangi bir savunma şirketinin projesine,yerli otomobile gereği yok zaten girişim ortamı sağlandığında herşey sırasıyla olacaktır.
raskolnikovv
(29/05/2018 - 03:56)
Medeniyet eğitimdir, sanattır, fikir hürriyetidir. Adamın medeniyet diyince aklına beton, duble yol geliyor. Bi de ne konuşsam boş yazmış. Doğrudur kardeşim ne konuşsan boş.
kskn
(29/05/2018 - 09:05)
Medeniyet dediğin elbette eğitimdir, sanattır, fikir hürriyetidir. Ama sadece bunlardan ibaret sanmak medeniyeti yanlıştır.

Medeniyet yeri geldimi beton, yeri geldimi yol ve ulaşım, yeri geldimi alt yapı hizmetleri, yeri geldimi üst yapı hizmetleridir.

Şöyle ki sen hiç Almanya’dan Türkiye’ye 1 günde gelip, İstanbul’dan Trabzon’a yaklaşık 2 günde gittin mi?

Sen hiç sırf Anadolu yakasında havaalanı yok diye komşunu, arkadaşını, akrabanı Atatürk Havaalanına bırakıp sen daha Boğaz köprüsüne gelmeden Almanya’dan gelen ben indim haberiyle şok oldun mu?

Sen hiç Pendik sahilden Kadıköy sahile kadar gaz maskesiz dolaşabildin mi (1990-2005 arası) 60-80 arası sanırım temizmiş emin değilim.80 den sonraki İstanbul’da çarpık kentleşme ve yetersiz kalan alt yapı sebebiyle gaz maskesi ihtiyacı artmıştır o dönemlerde.

Sen hiç Kadıköy Evlendirme Dairesinde o dereden dolayı bayılacak duruma gelen misafirleri gördün mü?

Sen hiç evine girerken evin önündeki bataklıktan dolayı yarım saat yaşam mücadelesi verdin mi ( Burası Mübalağa oldu biraz  ama gerçekten 10-15 dakika o bataklığı(çamuru) temizlemekle uğraşırdık.)

Medeniyet dediğin eğitimdir, sanattır, fikir hürriyetidir ama bunun yanında metrodur, duble yoldur, hava alanıdır, yağmurda sel sularına kapılmamaktır (Son zamanlarda altyapı yetersizliğinden dolayı olan sıkıntıları görüyoruz) , bunun yanında nefes alabileceğin bir yeşilliğin olmasıdır, hatta ve hatta şehir içinde yolculuk ettiğimiz otobüslerin kalitesidir. (Her ne kadar yarısı rezil olsa da otobüslerin, 2000’lere kıyasla bindiklerimizi düşününce iyidir iyi, daha da iyi olmalı.)

Burada ana konu 90’lar ile 2000’ler ile kıyaslamak değildir. Zaten bilindiği gibi dünya genelinde teknolojide yükselen bir eğri olduğu için bunların gerçekleşmesi normal olmalı. Ana konu medeniyetin sadece öyle soyut kavramlardan değil bu kavramlar ile beraber somut, hayatımızı fiziksel olarak etkileyecek yapılar, gereçler, gerekliliklerden oluşmasıdır.

Şimdiden belirteyim şehrin göbeğine yapılan kocaman gökdelenlere ben de karşıyım bunların medeniyete katkısı ufacıktır ama beton yığını olarak görülen koca koca hastaneler gerekliliktir.

Her şehre üniversite açmak gerekliliktir medeniyeti arttırır ama kalitesini sağlayamamak büyük bir hatadır. Daha yeni yeni gelen bazı bölümlere uygulanan minimum alt limit puanı yetersizdir düzeltilmelidir.

Her ile 10 sinema salonu açmak medeniyet değildir, medeniyet dediğin tiyatrodur. Tiyatronun halka kolayca ulaştırılmasıdır. Halka aşırı uçuk fiyatlarla tiyatro izlettirmek medeniyet değildir.
Medeniyet dediğin kitaptır. Kitap okumaktır. Ne kitabı olduğu önemsizdir. Ama bazı kitapların fiyatlarının çok uçuk olması medeniyete balta vurmaktır.

Medeniyet dediğin insanların kibarca saygı çerçevesinde tartışa bilmesidir!

Şimdi diyeceksiniz ki bir duble yol dedi bir tiyatro dedi bir hastane dedi ne alaka. Demek istediğim medeniyet toplumun manevi ve maddi gelişmesini sağlayan, insanların bir arada rahatça yaşamasını sağlayan, bireylerin yaşamlarını kolaylaştıran ve onları eğlendiren, sevindiren, güldüren, memnun eden her şeydir.

Bunlar kendi düşüncem tabi. Bana göre medeniyet budur.

raskolnikovv
(29/05/2018 - 14:46)
Biz bunlara karşıyız kardeş. Balyozla köprüleri yıkacağız hastaneleri yok edeceğiz koca karı ilaçları geri gelecek. Kara trenleri geri getireceğiz. 1 haftaya ortaçağ 1 aya kadar tunç devri bitiririz bu işi. Abi kaç paragraf yazı yazmışsın hiçbir şey anlatmamışsın. Ben sana memlekette istibdat var boyle olmaz diyorum sen bana şehir hastaneleri gerekli diyorsun. Alakası var mı bunla bunun Allah aşkına.
kskn
(29/05/2018 - 17:25)
Karşı çıkılanları şuraya yazsak 2 ay daha yazışmak lazım yani sen de balyoz var mı bilmem de bazılarında akıl yok.

Ama hemen siz biz olayına girmene sevindim tam beklediğim tipik insan modeli. Klasik insan modeli v1.0 diyorum ben. Okuduğu şeylerde görmek istediğini gören model.Bu koca paragrafı sadece sana ithaf etmedim ben oysaki sakin ol.Sadece senin değindiğin medeniyete de bir açıklama getirmek istedim ayrıca sana hak vererek yaptım bunu. Neyse ki v1.0 çıktın da tartışma uzamadı sevindim.

Ayrıca istibdat olayına gelirsek kime göre neye göre:)


ksevim25
(29/05/2018 - 17:49)
@kskn kardeşim boşa çabalama bunlara bir şey anlatamazsın. Çünkü bunlar burada baştan aşığıya siyasi konuşuyorlar. Bunların siyasi görüşüne ters olduğu için bunlar tüm gelişmelere tüm ilerlemeler rağmen 3 maymunu oynuyorlar. İstibdatmış sen ömründe istibdat görmemişsin burada konuşuyorsun. Her türlü eleştiriyi ve hakareti yapıyorsunuz istibdat olsa bunları yapabilir misiniz?
raskolnikovv
(29/05/2018 - 18:34)
Bunu buraya yazabilme sebebim istibdatın olmaması değil devlet memuru olamama, fişlenme, hatta daha beter şeyler pahasına bunu buraya yazacak insanlara anlatacak yüreğimin olması. Er kişi şerefiyle yaşar korkmuyoruz haberiniz olsun. Aklınızın bir yerinde bulunsun bu. Çok uzadı konuda hadi eyvallah.
ksevim25
(29/05/2018 - 18:52)
Hahaha çok yüreklisin ya 😀 Karikatür gibi adamlarsınız cidden 😀 neyden korkmuyorsun bilader anlatsana biraz
ksevim25
(29/05/2018 - 18:53)
Sanki gerçekten üzerinde bi baskı varmış da cesaretle konuşuyormuş gibi rol kesmiyor mu 😀😀
raskolnikovv
(29/05/2018 - 18:54)
Tamam lan kaptın kadroyu yarın gel başla bakanlıkta. Sayın büyüklerim görün bu arkadaşı.
makineliboy
(29/05/2018 - 19:53)
ksevim25, sanki yazdıkları yüzünden hapis yatan, malum kişiyle davalık insanlar yokmuş gibi konuşmuşsun
ksevim25
(29/05/2018 - 21:12)
Vatana ihanet edenler hapis yatıyor! Eleştirenler değil!
makineliboy
(29/05/2018 - 21:35)
Doğru sizin sözlerinize katılmayanlar vatan haini oluyordu
thingsweneverdid
(30/05/2018 - 02:45)
Arada tartışma seviyesi düşse de güzel ilerlemiş aslında konu, lazım böyle şeyler.

Vatana ihanet, terör gibi kavramlar sapına kadar ideolojik kavramlardır, bu gibi kavramları milletin ortak çıkarıymış/düşüncesiymiş gibi satıp lehine kullanmaya çalışanlara itibar etmeyin boşuna. Hem kime göre neye göre, değil mi ama :)

Neyse, nolacak bu türk lirasının hali :/
raskolnikovv
(30/05/2018 - 03:21)
Hayır abi ben şunu anlamıyorum bilim-teknik dükkanı açıp bilim alıp satıyorsun öyle gelişiyor bilim sanıyor arkadaşlar herhalde. Bilimin geliştiği bir ortam vardır bu ortamda üniversiteler özgürdür, cumhurbaşkanı adayı geldi diye dekan görevden alınmaz. Fikir hürriyeti vardır insanlar konuşurken 2 kere düşünmez. Bilim teknik sanat öyle ortamlarda ortaya çıkar. Boyle bir ortamın yoksa en fazla köprüyle yolla övünen 3. dünya ülkesi olursun. Onuda yüklenici firmaya geçiş garantisi verip memleketin yıllarını ipotek ederek yaparsın.
sakarfevzo
(30/05/2018 - 03:29)
Cumhurbaşkanı başdanışmanı ekonomist (!) Yiğit Bulut´un bulunduğu yerde bu tartışmaların pek bir önemi yok.
Ekonominin en büyük sorunu ekonomi bizden sorulur diyen siyasilerdir. Ve onların yanlarına aldıkları yandaş bir kaç yalayıcıdır.
Ekonomi ilim irfan sahibi , bu konuda eğitim almış ülkesini seven insanlara sorulmalıdır. Özgür Demirtaş´a selamlar.
Konu , iletişim güzel ama biraz daha saygı çerçevesinde ilerleseymişsiniz keşke.
raskolnikovv
(30/05/2018 - 03:36)
Saygılı ol diye bana söylemeyin siyasi erkin gücünü arkasına alıp da istibdat olsa boyle konuşabilir miydin diye tehditvari konuşan, saygısızca random gulen arkadaşa soyleyeceksiniz. Ben saygısızlık yapmadım oyle bi tepki gelince o seviyede cevap verdim. Yoksa kapatıp gidiyordum konuyu.
kskn
(30/05/2018 - 08:39)
Raskolnikovv korkmuyorum diyorsun ya hani cengaverlik yapıyorsun.Korkmuyorsun çünkü korkacak bir şey yok. Korkuyu sen Avrupa´da tadarsın ancak. Ama mesela siyasi gücü arkasına alanlar diyorsun ya benim arkamda kimse yok Allah´a şükür ne siyasete ihtiyacım var ne birini desteklemeye ne de birinin beni desteklemesine. Biz sadece memnun olduğumuz ve memnun olmadığımız konuları dile getirirken siz ! (hani siz biz olduk ya öle diyordun ) sadece ve sadece insanları yerme gayreti içindesiniz. Oysa önce insanı insan diye sevmek lazım burada kimse kimseden üstün değil kimse kimseden aptal da değil. Hepimiz bir şekil yuvarlanıp gideceğiz hayat kısa birbirinizi kırmaya da değmez. Raskolnikovv fikirlerimiz uyuşmasa da emin ol senin gibi çok arkadaşım var 10 yıldır samimi olduğum yediğimiz her yemeği , yaşadığımız her anıyı paylaştığımız. Yani burada kırıcı olarak tartışan insanlar gün gelir dışarıda birbirini görse samimiyetten ölür. Daha önceki yazılarımda kırıcı sözler varsa da özür dilerim mutlu mesut sakin bir şekilde kapansın konu. 7 yıldır bu sitedeyim ilk kez böyle bir konuya dahil oldum normalde sadece yardım etmek ve almak için kullandığım bir site profilimde yorum yaptığım konulardan anlaşılır zaten. Zaten kimse kimsenin ne siyasi düşüncesine karışabilir ne de değiştirtebilir. Böyle bir çabaya girmekte saçmalıktır.İlk ve sondu arkadaşlar size tavsiyem böle tartışmalara çokta fazla girmemek lazım.
raskolnikovv
(30/05/2018 - 13:47)
Estağfurullah abi özür dilediysen uzatacak bir şey yok ben de özür dilerim kırdıysam.
murat_33
(31/05/2018 - 18:09)
@ksevim25 gercekten ilimsiz ve bilgisizsin , betona yapilan yatirimlari gelismekte olan bir ulkede mantikli buluyorsun , beton yatirim degildir bunu unutma
ksevim25
(31/05/2018 - 18:39)
@murat_33 bildiğimin zekatını versem senin gibi 40 kişi abad olur
ksevim25
(31/05/2018 - 18:44)
Seviye iyice düşmüş bir kısım terör seviciler gelip Demirtaş denen teröriste selam çakacak kadar haddi aşmışlar. Böyle bi ortamda tartışmaya bile değmez.
Jacepuk
(01/06/2018 - 07:21)
Asıl sorun ülkede her şeyin göstermelik, şov ve oy için yapılması.

Yol, köprü, havalimanı vs. hepsi ya yandaşa yüksek meblağ ile ya da yabancıya gelir garantisiyle yapılıyor. Üstünden doğru düzgün araç geçmeyen köprüyü yapıp, gerçeğe göre çok fazla geçiş garantisi (üstelik dolar üzerinden) vermek vatandaşı dolandırmaktan başka bir şey değildir. Sonuçta gelen her hükumet vatandaşından aldığı vergi ile yol, köprü, hastane falan yapacaktır. Ama vatandaşın parasını doğru yere harcamakla sırf seçim zamanı "ben yaptım" demek için vatandaşı borçlandırmak arasında ciddi fark var.

Diğer konu da, ülkemizin önemli kademelerindeki çoğu kişinin her konuda diğer ülkeleri suçlaması ve onlara hakaret etmesi. Çoğu zaman bu vatandaşa şov yapmak, özgüven gösterisinde bulunmak için yapılıyor. Ama sen yaptığın her hatanın suçunu başka ülkelere atar sürekli dış ilişkileri tehlikeye atarsan, ülkenin ekonomisini doğrudan riske atmış olursun.

Ne dediğimi anlamak isteyenler şunu izlesin:

https://www.youtube.com/watch?v=jC5JJwcoAe8

Bunu izleyen biri Türkiye´nin tutumunun ne kadar saçma olduğunu fark edecektir. Fark edemeyenle de tartışmanın faydasız olacağını düşünüyorum.
Magina
(01/06/2018 - 19:09)
@ksevim25 Özgür Demirtaş hocaya terörist dedi :D Ne kadar cahil biriysen senin yerine utanıyoruz sus artık istersen boş insan.
ksevim25
(01/06/2018 - 20:04)
Sen hala konuşuyor musun hazımsız @magina
raskolnikovv
(01/06/2018 - 20:32)
Ksskkskdkdwhkslskd Özgür Demirtaş yapay zeka ayaklanması yaratarak devletin bütünlüğüne kast etmek istemiştir.
sakarfevzo
(01/06/2018 - 20:32)
@ksevim25 ahahahah :D neye tartışmanın harbiden manası yokmuş. Arkadaşım bi araştır istersen kime terörist dediğini.
Seviye harbiden düşükmüş :))
Magina
(01/06/2018 - 20:43)
Özgür Demirtaş hocamızı izle VİZYON kazanırsın 2023 vizyonlu arkadaş.
retinaa
(01/06/2018 - 21:44)
@ksevim25 kardeşim sana bir kaç soru sormak istiyorum. Normalde pek yazmam ama cidden cevabını merak ediyorum. Bu bölümü okuyan biri olarak az çok mantıklı düşünüp yorumlayacağını düşünüyorum.

Öncelikle YTÜ gibi bir okuldayız ülkenin sayılı üniversitelerinden birisi. Bu okulun en iyi bölümlerinden birindeyiz aynı zamanda.Böyle bir üniversiteden mezun olup iş bulamamaktan, sektörde yapman gereken işi yapamamaktan korkmuyor musun? Bir ülkenin az önceki dediğim bir üniversitesinin öğrencilerinin bunu yaşaması sencede bir sorun olduğunun göstergesi değil mi?

Diğer bir sorum, ekonomiyle ilgili şeylerden bahsetmişsin bu konuda az çok bilgin olduğunu düşünüyorum. Şimdi açıp istediğin bir zaman aralığının dolar grafiğini aç. Grafiğin teknik analizini yaptığında; ya da teknik analizi falan boşver dümdüz bak normal mi bu artış oranı? Sence de bir şeyler yanlış değil mi? İthalat miktarı(ihracata göre) bu kadar yüksek olan bir ülkede bu artışların bize olan zararını konuşmaya gerek var mı?

Bir arkadaşımız betona gömmek terimini kullanmış. Biz inşaat sektörünün gelişmesi diyelim. Ülkemizde en gelişmiş sektör inşaat sektörü bunu sen, ben, herkes biliyor. Hatta bir ülkenin köprüler, hastaneler, yollar yapması bencede önemli bir şey katılıyorum bu konuda sana. Ama inşaat sektörünün koskoca ABD´yi 2008´de krize soktuğunu ve bu krizin verilen yüksek faizli kredilerin geri ödemeyenler yüzünden gerçekleştiğini, 700milyarlık bir zarara uğrattığını hatırlatmak isterim. Bu senaryo neden başımıza gelmesin? İnsanlar sadece inşaat sektörüne yatırım yapıyor ve herkes müteahhit olmuş durumda. Sence bu gelişmişlik göstergesi mi?

Biraz uzadı kusura bakma, uzatmadan son soruyu sorayım. Gelişen sektörleri konuşuyoruz savunma sanayi inşaat. Hadi bunlar aşırı gelişmiş sektörlerimiz olsun. Biz neden hiç gelişmeyen sektörleri, kötü giden sektörleri konuşmuyoruz? Yüksek teknoloji üretmiyoruz, yazılım konusunda çağın gerisindeyiz, eğitim sektörümüz yerlerde.. Neyse bunlar konusunda yanlışların farkında değil misin sende? Başımızdakilerin bu konuları hala sorunsuz gibi anlatması bu konuda yaptığı hataları ´´Dış güçlere, a´ya b´ye´´ atması senide rahatsız etmiyor mu?

Cevaplar mısın bilmiyorum ama sorularım bunlar kardeşim.


ksevim25
(02/06/2018 - 01:44)
Nazik bir dille soru sormuşsun tabi ki cevaplarım @retinaa. Sırasıyla aşağıya yazıyorum:

1) Öncelikle kendi adıma iş bulamamaktan korkmuyorum. Şimdi bunu yazdım diye pek çok arkadaşın aşağıya yazacaklarını az çok tahmin edebiliyorum. Görüşlerim itibariyle torpilli olduğumu bu sebeple rahat olduğumu vs. yazanlar çıkacaktır ama hayatımda bugüne kadar hiçbir alanda en ufak bir torpilim olmadı. Zaten inancım gereği torpil vb. şeyleri hiçbir zaman onaylayıp kullanmadım kullanmam da zaten. Neden iş bulamamaktan korkmadığıma gelince işini iyi yapan her insanın hak ettiği yere geleceğine inananlardanım ben de işimi iyi yapmaya çalışıyorum bu sebeple buna benzer bir endişem olmadı. Buna benzer problemler yaşayan pek çok insan var evet buna katılıyorum. Kesinlikle ben de şartların daha iyileşmesinden ve insanların daha rahat iş bulmasından yanayım.

2)Dolar ve Euro konusuna gelince birtakım sıkıntılar yaşandığı aşikar. Ekonomi konusunda ülke olarak yanlışlarımız ve eksiklerimiz var bunu ben de reddetmiyorum. Yukarıdaki arkadaşlarla tartışmamın sebebi dövizdeki artışı eleştirmeleri değildi. Yukarıyı dikkatli okuduysan benim tartışmaya müdahil olma sebebimin ülkede yapılan pek çok yatırıma, yaşanan pek çok gelişmeye sanki bunlar ülkenin zararınaymış gibi tepki göstermeleriydi. Ek olarak İhracatımızın %10 artışının yanında ithalatın %17 artması burda da bir problem var. İhracatın ithalattan daha fazla olması gerekir ki ülkemiz daha hızlı gelişsin.Kısacası ekonomide problem olduğunu reddetmiyorum. Lakin sadece bunu bahane ederek her alanda hükümete saldırmak, yanlışa yanlış derken doğruya doğru dememek de hiç adil değil.

3)İnşaat sektörüne gelince; müteahhitlik denen işin ehli olmayan gözünü para hırsı bürümüş insanların bu tarz işlerde olmasını ben de yanlış buluyorum. Gökdelenlerden o AVM´lerden yüksek iş merkezlerinden son derece rahatsızım. Lakin bunun yanında yukardaki yorum yapanlar sırf eleştirebilmek adına, yapılan Marmaray´ı yapılan metroları, şehir hastanelerini, havalimanlarını, köprüleri, hızlı trenleri, yolları eleştiriyorlar. Bu saydığım projeler insan hayatını kolaylaştıran şehirleri ve ülkeleri daha yaşanılabilir kılan unsurlardır. Bunları tabi ki destekliyorum. Sırf karşı oldukları kişi olan Erdoğan bunları yaptı diye karşı duran arkadaşlar eminim ki kendi destekledikleri partilerin liderleri bu projeleri hayata geçirseydi avuçları patlayıncaya dek alkışlarlardı. Hepimiz İstanbul´da yaşıyoruz. Ben Marmaray´ı her gün kullanıyorum, metroları her gün kullanıyorum. En ufak ilimize bile yeni yapılan havaalanları sayesinde kısa sürede ulaşıyorum. Hızlı tren keza aynı pek çok kez kullandım. Vs vs. örnekleri çoğaltmak mümkün. Şimdi insan hayatıyla bu derece içiçe olan hayatımızı bu kadar kolaylaştıran bu projeleri değersiz bulmak akıl işi midir yani soruyorum.

4)Öteki soruna gelecek olursam: ben de şu anda Türkiye mükemmel bir konumda Dünya´nın 1 Numarasıyız demiyorum tabi ki. Eğitime öncelikli olarak değinirsem eğitim konusunda yıllardır çok büyük yanlışlar içerisindeyiz. İlkokuldan üniversiteye kadar eğitim sistemimizin çok kötü bir konumda olduğu kanaatindeyim. Hükümet bu konuda çok yetersiz kaldı. Dediğin gibi yüksek teknoloji konusunda ve yazılım konusunda ciddi manada ABD´nin gerisindeyiz. Daha almamız gereken çok yol var. Hak veriyorum yatırım yaptığımız alanlar sadece Savunma Sanayii ve Alt Yapı(Metro,köprü,yol vs.) ile asla sınırlı kalmamalı. Bizim ülkemizden de Instagram, Whatsapp, Apple,Microsoft gibi dünya devi şirketler çıkmalı. Lakin bu konuda başı çeken tek ülke ABD´dir. Rusya, Çin, Almanya, İran vb. ülkelerde de buna benzer hamleler pek bulunmuyor. Bu ülkerlere geri kalmış diyebilir miyiz? Bunlar bir ülke için gerçekten çok önemli. Evet henüz çok eksiklerimiz var, yanlış giden şeyler de var. Ben burada eksikleri de yanlışları da açık yüreklilikle ifade ediyorum. Lakin muhalif arkadaşlara sözüm yapılan doğruları da görmezden gelmeyiniz. Yeni doğan bir bebeğin bir anda yürümesini bekleyemezsiniz değil mi önce emeklemeye başlar sonra yavaş yavaş düşe kalka yürümeyi öğrenir. Biz de ülke olarak şu an emekler konumdayız. Ama aşama aşama yanlışlarımızla, eksiklerimizle de olsa ilerleme katediyoruz. Türkiye çok daha güçlü ve ilerlemiş bir ülke haline gelecek. Lütfen bunu görmezden gelmeyelim evet eleştirelim, evet yanlışa yanlış diyelim ama DOĞRU´ya da DOĞRU demek lazım gelir.

Gördüğünüz gibi ben yanlışa yanlış dedim ve birtakım eleştirilerimi dile getirdim. Herkesten beklentim olaylara objektif bir gözle bakmasıdır. Doğruların arkasında yer almasıdır. Hiç kimse hatasız veya eksiksiz değildir. Önemli olan düşman gibi birbirimize saldırmak yerine hepimiz bu ülke için neler yapabiliriz, ülkemizi nasıl geliştirebilir, kalkındırabiliriz bunu konuşmalıyız. UNUTMAYIN sadece bir tane Türkiye var ve hepimiz aynı gemideyiz bu ülke batarsa hepimiz batarız. Onun için ülkemizin kıymetini bilelim. Herbirimiz farklı görüşlerde de olsak ortak sevdamız olan TÜRKİYE´miz için çalışalım

vesselam
raskolnikovv
(02/06/2018 - 07:11)
Bak şimdi senle ciddi konuşacam. Bir kere sen Anadolu çocuğuysan biz de Anadolu çocuğuyuz. Benim dedemin mezarı köyümde babam onun yanına gömülececek ölünce ben de onun yanına gömüleceğim. Hepimiz bu toprakların çocuğuyuz kanla bağlıyız bu memlekete. Sırf muhalefet olmak için neden görmez gelelim yapılan şeyleri? Bak bir kere otur düşün ulan siyasi güç belli, çıkarına olan şeyler belli, bunlar neden boyle karşı geliyor diye. Benim fişlenmekten başka ne geçecek elime muhalefet olmakla? Ki fişlenmek en iyi ihtimal okuldan atılan gençler var, hapse giren gençler var sen gormek istemesen de var bunlar. İnanmıyorsan Google elinin altında araştır gör. Biz yatırıma neden karşı çıkalım? Biz diyoruz ki bak kardeşim bu böyle olmaz geçiş garantisi verip memleketin yıllarını ipotek edip köprü yapmakla olmaz kamu ihaleleri kanunu 180 kere değiştirip devleti zarara sokmakla olmaz. Biz bu ülkenin kaynaklarının daha iyi kullanılabileceğine inanıyoruz. Bilimin, refahın daha demokratik bir ortamda gelişeceğine inanıyoruz. Biz sadece daha iyi bir ihtimalin peşindeyiz. İnsanları hain, nankör diye yaftalamadan bir düşün bu arkadaşlar neden böyle düşünüyor diye. Bak ilk başta senin menfaatçi olduğunu düşünüp sert konuşmuştum bu sefer inanmış biri olduğunu varsayarak konuşuyorum. Bize aynı gemideyiz demogojisi yapma. Hain, nankör, idoolijik düşünüyorlar diye yaftalamadan bir düşün bu adamlar memlekette gücün kimde olduğu belliyken neden böyle düşünüp sesini yükseltiyorlar. Bizim bir şeyi görmezden geldiğimiz felan yok daha iyisini istiyoruz. Ülkemiz için ailemiz için kendimiz için en iyisini istiyoruz.
yclkdr
(03/06/2018 - 15:22)
Her Bolu Bey´inin vardır bir Köroğlu korkusu. Merak etmeyin dünya üzerindeki butun baskıcı rejimlerin sonu aynı olmuştur. Bu kadar hırs ile etrafa saldirmalarinin sebebi bu. Elbet bu devran donecek bu dunya kimseye kalmaz. Ulke su anda maalesef yonetilemez bir duruma getirilmistir. Toplum kamplastirilmistir ve cok buyuk karisikliklata gebe vaziyettedir. Güneş balcikla sivanmaz.

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.