usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
fırat´ın batısı
Geçildi mi geçilmedi mi arkadaşlar?


gönderen: Son Romalı Yandım SEZAR - 02/01/2016 - 16:52
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
kasva.
(02/01/2016 - 18:48)
Not yet.
emcekare
(02/01/2016 - 19:36)
@welcome to platon, we miss you :)

Gene başladın propogandana:)

Geçerseniz elbette emperyalist ABD, İngiltere ve Rusyanın enn büyük dileği bağımsız kürdistan olduktan sonra neden olmasın...

Inşallah Suriye ve Irakta Kürdistan kurulur. Sonrasında ise tek dileğim Turkiyedeki 20 milyon kürdün ayrım yapılmadan hepsinin Kurdistana gönderilmeleri olur. Vatanınıza bayrağınıza dilinize kavuşmuş olursunuz. Herkes mutlu olur ya işte ne güzel. Ki gidişat o yönde eğer boyle devam ederse herşey, kuzu gibi boyun eğecek değiliz emperyalist devletlere ve uşaklarına


bizon
(02/01/2016 - 19:50)
Ama doğu anadolu da kürdistana dahil değil mi? Yer isimleri yerli halkın dili falan hep kürtçe? Mardine falan gittin mi hiç ?
emcekare
(02/01/2016 - 20:09)
Bileğimizin gücüyle öyle boyle aldık bizim oldu. Eskiden savaşla topraklar kazanılıyordu. Çok basit, düz mantık yani.

Senin mantığınla Amerika kızılderililerin, 300 milyon Amerikalıyı ve Afrikalıyı sürelim. Yada Rusya da yerli halkın olduğu Yakutistan, Tataristan,Çuvaşistan,Tuva gibi bölgeler de onların hakkı. Ve benzeri bir çok ülke.

Amerikalılar topraklarını terk eder Kızılderililere iade ederse, Ruslar topraklarını yerli halka iade ederse, o zaman sen haklısın derim. Eyvallah. Ama herkesin bildiği gibi akla mantığa aykırı bir durum.

Mantıklı olanı söyledim. Ya bize karşı savaşıp toprakları alacaksınız, yada suriye ve ırakta bağımsızlık ilan edeceksiniz.

İkinci seçenek çok daha kolay ve kansız. İnsanların ölmemesi ve mutlu, herkesin özgür dilediği gibi yaşaması için en mantıklısı olur. Yoksa çok kan dökülür, hem Kürtler hem de Türkiye kaybeder. En sonunda kazanan Abd ve Rusya olur.

3.bir seçenek yok. Yani eskiden olduğu gibi kardeşce yaşayalım vs imkansız. Bunu istemiyorsunuz. Bağımsızlık vatan toprak anadil arzusuyla yanıp tutuşuyorsunuz. Başka hiçbir seçeneği kabul etmeniz mümkün değil. İllede kendi vatanım olacak diyorsunuz. Katılıyorum size haklısınız. Ama bu topraklarda mümkün görünmüyor. Suriye ve doğalgaz petrol zengini Kuzey Irakta kurun, sizde mutlu olun bizde. Neyinize yetmiyor o zengin topraklar? Orada o zenginlikle bir Dubai yaratmak elinizde iken, neden imkansızın peşinde koşuyorsunuz ki..
Son Romalı Yandım SEZAR
(02/01/2016 - 20:16)
Ne emperyalistlermiş arkadaş:)) sanki rus uçağını nato ve abd gibi empeyalistlerin verdiği gazla düşüren bendim :)) tey allahım ya!!
emcekare
(02/01/2016 - 20:17)
Ki Türkler 1000 yıldır burada, doğuda. Yavuz Sultan Selim, Şah İsmaile karşı, sünni kürt aşiretleri ile anlaşıp, binlerce Türkmen şii obalarını sürmeden önce orada Kürtler azınlıktı. Sizi Yavuz varetti.

Abd ise sadece 300 yıldır orada. Rusya ise 600 yıllık bir devlet. Bizim 1000 yıldır üzerinde yaşadığımız topraklar, fazlasıyla bizim olmuştur diye düşünüyorum
emcekare
(02/01/2016 - 20:27)
Ben bu hükümeti günahım kadar sevmem ve savunmam, ama vatanımı severim:) Haklıdan yanayım, sizinde haklı olduğunuz taraflar olursa desteklerim;)

Evet Turkiye 1945 li yıllardan sonra istemeden, mecburen Abd ve Nato nün yanında olmak zorunda. Kesinlikle olmalıyız.

Biraz tarih bilgin varsa, 2.dünya savaşı sonrası Rusya, Istanbulu işgal etmeye kalktı. Apar topar Nato ya üye olmak zorunda kaldık ve zor kurtulduk işgalden.

Öyle bir durumdayız ki işte aşağı baksan sakal yukarı baksan bıyık :) Abd bizim kuyumuzu kazıyor, ama ondan kaçsak daha emperyalist ve işgalci politikası olan Rusyaya takılırsın :)

Bugün biz Natodan çıksak, Abd ye rest çeksek, 1 sene içinde Istanbul Rusyanın, diğer bölgeler ise Abd nin işgali altında olur. Rusyanın 500 yıllık hayali sıcak akdenize inmek ve boğazları ele geçirmek.

Ülkeler çıkarını ve surdurulebilirliğini düşünmek zorunda olduğu için, Türkiye mecburen kötünün iyisi Abd tarafında olmak zorundadır, istemesede, istemesek de;)
Son Romalı Yandım SEZAR
(02/01/2016 - 20:39)
Rusya zaten sıcak denizlerde. Ayrıca boğazları ele geçirmesinede gerek yok. Zira istediği gibi gelip geçiyor. İlkokul tarih öğretilerinden kurtulun artık. Ezber ezber ezber...

Senin söylediklerinin ana fikri şu; Rusya ve abd´nin borusu bize ötüyor (dolayısıyla onlar kötü ve zalim. Ama güçlü oldukları için ikisinden birisinin yanaşması olmalıyız), bizim borumuz ise kürtlere ötüyor. Hani sokakta kendisinden büyüklerden dayak yediği, haksızlığa ve zulme uğradığı için gidip kendinden daha küçükleri döven çocuklar misali. Bende diyorum ki, yapma çocuk.. Kendinden küçüklere zulmetme. Bunun yerine onlarla birleş ve onları kazan. Böylece her ikiniz üzerinden oyunlar kuran bu büyük oğlanlara dersini ver.
bizon
(02/01/2016 - 20:44)
Ben ulus devletleri saçma buluyorum. Doğu neden Kürdistan derken senin mantığına göre öyle olmalı diye düşündüğümden dedim. En ideali dünya tek devlet olsun. Daha zamanı gelmedi ama biliyorum.

Türkiye bölünmesin. Anadolu cumhuriyeti olalım. İsteyen istediği gibi konuşsun kardeş kardeş halay çekip bach dinleyip zeybek oynayalım kıymalı makarnamızı yiyip şarabımızı içelim! :))
piroğlu
(02/01/2016 - 21:56)
pöh pöh pöh jöh jöh jöh .
Son Romalı Yandım SEZAR
(02/01/2016 - 22:11)
öksürük tuttu arkadaşı. soğukta fazla kalma sen bilader!
emcekare
(02/01/2016 - 22:25)
Lazkiye de üssü var diye, montroye gore serbest geçiş hakları var diye sıcakdenizlerde olunmuş olmuyor. Her anlaşmanın bir sonu, yenilenme tarihi vardır. Adamların istediği Istanbuldu. Ortodoksluğun merkezi Ayasofya. Istanbul da askeri us istediler boğazlarda. Nasıl ki tüm asyayı işgal ettiler 1990a kadar çıkmadılar, bizde de aynı durum olacaktı. Çanakkale ve Istanbul boğazlarını ele geçireceklerdi. Sanırım eksik bu konudaki bilgin, araştır..

Yalnız bize değil tüm dünyaya ötüyor. Belki yüz tane ülke Abd tarafında. Çin İran K.Kore gibi bir kaç ülke de Rusya tarafında. Dünya tarihinde daima güçlü ülkeler ile ittifak olunmuştur. Şuan da aynı durum vardır. Nasıl ki 1.ve 2.dünya savaşında ittifaklar oldu ise, şuan ki durum da aynıdır. Gayet normaldir. Fransa Almanya Italya v.s tüm ülkeler taraftır. Olmak zorundadır.

Kürtlere karşı zulüm yapıldığı yok. Aynı şey değil tamamen farklı. Topraklarımızı bölmeye çalışan eli silahlı teröristlerle mücadele etmek, zulüm değildir.

Şimdi sokağa çıkma yasağı,vurulan bebek ve yaşlılar diyeceksin. Oradaki halk, onların çocukları ellerinde silah ile ateş etmekte, asker polis öldürmekte. Doğal olarak kürt halkı çocuklarını desteklemekte,yardım etmekte. Tüm halk teröre yardım ve yataklık etmekte. Sokağa çıkma yasağı olmasa, daha çok sivil ölür. O bebeğin ve dedenin acısı hepimizin içini dağladı bir insan olarak. Bunun sorumlusu pkkdır. Sokağa çıkma yasağı, daha fazla sivil olmemesi için doğrudur.

Kadın kıyafeti giyip,elinde oyuncak bebekli teröristler, sahte ihbarlarla kaç asker polis şehit etmiştir sence? Kaç tuzak ile asker öldürüldü? Şimdi nasıl ayırt edilsin bir tuzak olmadığı sahte ihbar ile ambulans çağırılmadığı? Kürt halkı terörizme yardım ettiği sürece bu durumdan kurtulamaz. İstenmeyen sonuçlar olur.

Zaten polisin yanlışlıkla öldürduğunden fazla sivili, teröristler bilerek öldürdü. Neden ? Orada kürt katliam var imajı vererek, halkı galyana getirmek, uluslararası alanda kendilerine destek bulmak. Orada sivil ölümü, Türkiyenin hiçbir işine yaramıyor. Aksine zararına. Ama Pkk nın öyle çok işine yarıyor ki.. Bir durumu kimin yaptığını öğrenmek istiyorsan,kimin çıkarına olduğuna bakacaksın. Türkiye 500 metre ötede ambulans bekliyor, gelin oradan alacağız dediği bebek ile dedeyi niye öldürsün ki?

Son Romalı Yandım SEZAR
(02/01/2016 - 22:58)
Ne diyeyim arkadaş! Siz bu kafayla gittikçe çok mazlumun ahını alırsınız. "Sorumlusu çıkarı olanlardır" mantığıyla insanların yaşamları üzerinde söz söyleme hakkı görüyorsunuz kendinizde. Bu kafada olduğunuz sürece (ki bu kafayı bizzat devlet baba üretti ve yakın bir geçmişe kadar ben de dahil çoğumuz öyleydik) daha çok çocuk yetim kalır, daha çok kadın dul kalır. Asker ve polis için söylüyorum bunu. Zira Kürtlerin çocukları yetim kalmıyor, direkt öldürülüyor. Sonra da "biz öldürmedik" deniliyor. Tabi inkar edilemeyecek durumdaysa "yanlışlıkla öldürdük ama sorumlusu biz değiliz" deniyor.
billioner
(03/01/2016 - 19:03)
peki çözümün ne sezar? doğuyu teslim edelim onların olsun kürdistan bayrağı dalgalansın mı? bu hükumet barış süreci adı altında müzakerelere basladı bir kısım ayaklandı vay katillerin elini sıkıyor aynı masaya oturuyor simdi operasyonlar basladı diğer kısım ayaklanıyor vay düşünce özgürlüğüne izin yok zulüm var bilmem ne var diye bağırma çağırma ne yapılmalı pkk bir teror örgütüdür kac hukumet geldi kacı ne yaptı sağdan soldan birsürü hükümet döneminin ana sorunu buydu. demişsin ya yakın zamana kadar coğumuz o kafada idik filan diye ben de tam tersiydim. yıllarca o halka hizmet verilmedi isyan etmek de haklılar kendilerine saygı duyulmadı kürt denilince dışlandılar pislikleri hep onlara attılar diyordum son zamanlarda bakınca özellikle barış süreci (birçok eleştiriye acık olabilir) neden bölge halkını sunu demedi bak bu devlet bize kulak verdi mecliste de bizi temsil eden parti var belediyeler de bizim elimizde bırakın silahı devletle savaş olmaz demedi de simdi eli silahlı bu puştlara düzenlenen operasyonlar zulum oluyor? daha ne yapılsın onu bi söyleyin hele kardeş teslim mi edelim doğu alın sizin olsun bize buralar yeter mi diyelim? Bir görüşü savunmak değil burdaki amacım tamamen tüm samimiyetimle soruyorum TERORLE MÜCADELE NASIL OLMALI DOĞU SORUNU NASIL ÇÖZÜLMELİ?
Son Romalı Yandım SEZAR
(03/01/2016 - 21:17)
Nasıl çözüleceği konusunda söyleyeceklerimi kaldırabilecek olgunlukta olduğunuzu sanmıyorum malesef. Fakat kendini mutlak sahip olarak gördüğün sürece çözülmez. Bunu bil yeter.
emcekare
(03/01/2016 - 21:43)
@billioner, sezar sana cevap vermiş işte yani diyor ki

Güneydoğu yu sahiplenmeyin, orası sizin değil zaten, Kürtlerin. O yüzden Kürtler karar verir ne olacağına. Kürtler de kendi kendini yönetmek ve bağımsızlık istiyorlar. Buna ne devletin nede kimsenin karışmaya hakkı yok demek istiyor yazar. Orada bir özyönetim yani özerklik ilan edildi, ileride ise referandum ile bağımsızlık ilan edilecek ve Kürtler, hakları olan özgürlüklerine kavuşacaklar.

Aslında hepsi bunu söylüyor, bunu istiyorlar. Öylesine haklı olduklarına inandırmışlar ki kendilerini.. Ne desek boş..
Son Romalı Yandım SEZAR
(03/01/2016 - 21:54)
Allah (ya da inandığın başka bişey varsa) ıslah etsin seni @emc.


billioner
(03/01/2016 - 22:30)
bir de şehit asker polis cenazenelerine bak. Orada yakılan ağıtlar 20 yaşında yıllardır gencecik ne hayalleri olan insanların vatan bölünmesin orası bizim toprağımız diyerek can verişine bak. Gaffar Okkanı hatırlar mısın diyarbakırda bu itlerin kurduğu pusuyu hatırlar mısın? Şimdi o kişinin annesi böyle can verdi diye devlete bilenmesi hak ise bu şehitlerin yakınları da bu itlere bilenmesi haktır. Diyeceğim o ki son yorumun sonuçu çözmez. Kan davası gibi benim canım yandı onun da yansın anlayışıyla çözülmez. Dersinki özeriklik ilan edilsin bilmem ne doğu ve güneydoğu kürtlerin hakkı mıdır sorarım? Kayı boyu anadolu gelirken önce hatay civarında sonra erzurum civarlarında konakladı o zaman neredeydi bu kürt denilen millet? Anadoluya Türkler geldiğinde kürdistan vardı da onu mu yıktık kardeş biz? Anadolunun her bir karışı için nice yiğitler can verdi vermeye de hazır. Oradaki her vatandaşı dışlamıyorum ama bazı vatandaşlar da bu pkk örgütünü benimsediğini de reddedemeyiz. Komşu ev yanıyor benim evim yanmıyor nasılsa diyemeyiz. Biz nasıl ki o teröristlerle baş ediyorsak oradaki halkında devlete destek olması teröristleri barındırmaması lazım. Geçtimiz secimlerde hdp samsuna miting düzenledi de samsun halkı taşlarla kovaladı sırtlarını terör gruplarına yaslamışlar nasıl olsa kısacası bölge halkı da eğer bunlara defolun artık demeli. Kimse istemez bir insanın ölmesine hele paylaştığın yazı daki gibi kimse annesini sevdiğini kaybetmek istemez lakin kimse de bunca emekle şehitle kazanılan toprakları ha demeye itlere vermez.
Son Romalı Yandım SEZAR
(03/01/2016 - 23:13)
Gerilla, asker ya da polisten bahsetmiyorum. Sivillerden bahsediyorum. Siz zaten ölenlerin ardından "yeter ki vatan bölünmesin" mantığında olduğunuz için, o ölen güvenlik görevlilerinin çocukları ve yakınları hakkında üzülmeye hakkınız yok. Vicdan yapman, üzülüyormuş gibi davranman çok samimiyetsiz bu açıdan. Tabi şimdi gerilla dedim diye bazılarınız çıldıracak ama bilimsel tanımı bu.

Diğer saçma iddialarına ise cevap vermeye bile gerek yok. Zira resmi tarih artıklarında ibaret.

Buradan faşist site yönetimine de bir selam göndereyim. akp´nin sansürcü ziyniyetinden bir farkınız yok :p

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.