usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
yıkılan barajlar
türkiyede barajlar çökmüştür artık arkadaşlar vatana millete hayırlı olsun yorumları alalım ortalık biraz karışsın hadi bakalım:)


gönderen: lisemezunu - 07/06/2015 - 19:34
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
oplusa
(07/06/2015 - 19:39)
henüz çökmedi , asıl olay bu günden sonra bence
kasva.
(07/06/2015 - 19:58)
herkese benden çay :)
rubytuesday
(07/06/2015 - 20:14)
beyler hayata karşı umudum arttı be :) hem belki kampüsü de kaptırmayız :) malum tayyipin artık bizim okuldan daha büyük dertleri var xdxdxdxd
dasdass
(07/06/2015 - 20:18)
Tayyipten kurtulmak hoş güzel artık tek başlarına ülke yönetemeyeceklerini, at koşturamayacaklarını bilmekte güzel ancak daha Vatanımız en büyük düşmanına terör örgütü diyemeyen bir partinin mecliste söz sahibi hatta hükümette pay sahibi olma imkanı beni endişelendiriyor.
Alperen34400
(07/06/2015 - 20:20)
Evet barajın yıkılması güzel bir haber ama Hdp nin barajı geçmesine ne denli sevinmeliyiz?Sonuçta pkk destekli olduğu açıkça görülüyor;Haa derseniz akpnin başkanlığını engelleyecekler ama yinede yukarı tükürsek başkanlık;aşşağı tükürsek hdpnin barajı geçmesi ;yine de ülkem bi seçim yaptı hayırlı olsun ne diyelim.
caydanadam
(07/06/2015 - 20:24)
ak parti milletvekili satın alır ya da tayyip davutoğluna hükümet kurma yetkisi verir güven oyu alamaz tayyip yeniden seçime götürebilir daha bir şey bitmedi

hqn1
(07/06/2015 - 20:27)
Yeni seçim yaparlar.Bu seçimden bir cacık olmaz.Anlaşamaz partiler koalisyon hikaye.
philippirrip
(07/06/2015 - 20:44)
chp-mhp-hdp koalisyonu mümkün değil ama insan bekliyor be. hadi mhp ve hdp gelin oturun şu masaya ülkenin kaderi sizin elinizde. onca yolsuzluk davası, onca hırsızlık yenilen yetim hakkı, ezilen insan, hakkı elinden alınmış, torpil bulamadığından mesleğini yapayan... ve daha sayamadığım bir sürü mağdur varken yemişim milliyetinizi, ırkınızı be!
dexterfun
(07/06/2015 - 21:57)
asya da ilk tahvilde türkiye dolar kuru 2.78 den alınmaya başlanmış.Bu koalisyon ihtimali olan türkiye...Kalkmışsınız burda konuşuyorsunuz ak parti oyu azaldı yaşasın bilmem ne diye de birader sen koalisyonun bu ülkeye neler yaptığını biliyomusun?cebindeki paranın bir anda %30 eridiğini,işsizliği,krizleri.O zaman atanır o öğretmenler,kurtulursunuz yolsuzluktan,hırsızlıktan.Yarın borsa da bir sürü manipülasyon yapılacak,dolar 5 liraya fırladığında bunları söyleyebilecekmisiniz bakalım..Ak parti gitsin ne olursa olsun kafasından bıktım usandım artık...
kasva.
(07/06/2015 - 22:03)
@dexterfun tek parti varken de euro 3 u dolar 2.70 e dayandı. Meseleye ekonomiden bakamiyor insanlar artık. Hukuksuzluk insan hakları ihlali okadar çok ki insanalar yeter dedi artık. Özet bu.
dasdass
(07/06/2015 - 22:07)
20. yy Türkiyesin de kaldı o dediklerin akp son 6 yıldır ülkeyi ciddi şekilde kutuplaştırıyor. Ekonomide patinaj modunda. Sadece inşaat ve emlak sektörü üzerine yoğunlaşmış bir yatırım var sanayide kıpırdama yok sen hala paranın değeri cart curt. .Buradan mühendis çıkacağız hala nerede çalışırım nasıl geçinirim nasıl ev alırım diye düşünüyoruz. O yüzden ezber bilgilerle buraya yazmak kolay iş.
lisemezunu
(07/06/2015 - 22:07)
dexterfun çok naifsin ama ya türkiyedeki koalisyon tl ye en fazla %3-5 etki eder, usd deki artış esasında amerikadaki faiz artırış beklentisiyle alakalıdır. Al işte bu gece de 2,75 oldu dolar. Seçim koalisyon bahane sebep güçlü görünen güçsüz türkiye, bırakalım artık dış mihrakların türkiye üzerinde oynadığı hayali oyunları.
karasan
(07/06/2015 - 22:33)
Hdp-Mhp-Chp olsa çok güzel olur. Hak hukuk yerini bulur her halde bakalım ne olacak.
dexterfun
(07/06/2015 - 22:37)
Söylediğin koalisyonda hdp ye bir iç işleri bakanlığının verildiğini bir düşünsenize Allah aşkına..Neler olabileceğini bir tahmin etsenize doğuda..
rubytuesday
(07/06/2015 - 22:39)
beyler tayyip yarın çıkar ve:

"bu seçim sistemi komünist kafasıyla yapılmıştır. koalisyondan, istikrarsızlıktan yanadır, %40 alıp nasıl hükümeti kuracak oya ulaşılamaz be" der. malum her durumda mağduriyet onların hobisi. seçim sisteminin boktanlığını 13 yılda iş kendilerine dokununca anlarlar da barajı kaldır dersen yine kaldırmazlar. tayyip bu akşam muhtemelen uyuyamıyordur, ben ise osura osura uyuyacağım :D
dasdass
(07/06/2015 - 22:39)
mhp ile hdp aynı koalisyona girerse zaten ben bunların yapacağı siyasete, ilkelerine, prensiblerine ....
maxwell
(07/06/2015 - 23:51)
şu an ülkede en son korkulacak şey koalisyon. bu kadar tekleştirilmiş ve ayrıştırılmış bir ülkede herkesin birbirinden çekincesinin daha rahat denetleyebileceği bir sistem olarak geniş tabanlı koalisyon iyi bir kazanım olacaktır bana göre. artık ülkede anti-demokratik bir seçim barajı gibi bir şey kalmamıştır. hdp ve chp sol kanat olarak sağ-sol makasını yılların en düşük seviyesine indirerek kazananı olmuştur bence. zor olan bu 45 gün olacak bence. provokasyonlar iftiralar çirkinleşen siyasiler ve kaos yaratan iktidarı görücez. özetle korkmayın koalisyon o kadar da kötü olmaz yeter ki kurulsun
Alperen34400
(08/06/2015 - 08:48)
@dexterfun konuşmaları bana ankara belediye başkanının beyaz tv konuşmalarını hatırlattı çok uğraştılar koalisyon olmasın diye yapmadıklarını bırakmadılar ama gördüler sonucunu..Haburdaki rezaleti yapan hangi hükümet?Dolmabahçe deklarasyonunu yapan kim?Eş başkanlarla hain çözüm sürecini başlatan kim?Mhp mi?Şimdi mi Milliyetçi olduğunuzu hatırladınız sayın istikrar abideleri?Çakma milliyetçilik yapmayın şov yapmayın sizinde ne olduğunuz biliyoruz!!
samet41
(08/06/2015 - 09:03)
MHP ile hdp yi yan yana yazmayın arkadaşlar. Tayyip´in gücü düşmüş ama solcu sosyalist gibi görünen terörist bir parti meclise girmiştir. Bir bakıma terörü meşrulaştırmış olduk. Cümleten geçmiş olsun.
8741
(08/06/2015 - 09:13)
http://www.hurriyet.com.tr/anasayfa/

Bu linkteki Türkiye haritasında HDP´nin İstanbul ve İzmir´den aldığı 1.5 milyon + diğer batı şehirlerinden aldığı oyları yok bile saysak, mor renkteki şehirlere bakalım. "Türkiye´yi böldürmeyizzz, o topraklar bizimmm". Yahu o topraklar da yaşayan milyonlarca insan "HDP" demiş. Kimseyi bölücü ilan edip bölücülük yapmayalım. Esas bölücülük birilerini bölücü ilan etmekle olur. Birine "üzerinde yaşadığın toprak benimdir ha" deme hakkımız yok. HDP´nin ülke genelinde aldığı oy 6 milyonu geçti. Her geçerli 8 oydan biri HDP´ye verilmiştir. HDP´ye oy verenlerle veremeyenler bu ülkede kardeşçe beraber yaşayabilir. Bölünmeyelim, bölmeyelim arkadaşlar!
samet41
(08/06/2015 - 09:19)
Eğer herkes görüşü doğrultusunda oy kullansa o kadar oy alamazlardı. Bu da gösteriyor ki ülkemiz insanının görüşü yok. Sözüm meclisten dışarı ama benim bazı arkadaşlarım akp tek başına olmasın diye chp li olduğu halde hdp ye oy verme rezaletini göstermiştir. Bunu ülke geneline yararsak çıkan oy sayısı hiç de anormal değildir.
yorgun demokrat
(08/06/2015 - 10:09)
Arkadaşlar, şunun önemini anlamınızı isterim; kim olursa olsun siyaset yapmaya hakkı vardır...Eğer insanların siyaset hakkını elinden alırsanız, şiddet ortaya çıkar...Bu sebeple hdp´nin meclise girmesi herkes için iyidir.
bubu
(08/06/2015 - 10:21)
bahçeli açıklama yaptı bu ben hiç bir koalisyona girmem diye bu başkanlardan tek tükürdüğünü yalamayacak olanda bahçelidir. burada olacak durum chp hdp birleşerek kuramayacağı için ya akp hdp yada akp chp olur

akp chp ile kurmaz hdp ne kadar akp ile koalisyon olmam desede yukardan kandilden gelir bir tel demirtaşı hacarlar koalisyonu kurarlar olaki kurulmazsa da 45 gün sonra erken seçim yapılır tabi bu sürede faiz dolar euro artar ve akp yönetmi bunu kullanır ve olaki erken seçim yapılırsa bir çok kızıp akpden dışarı oy verenler geri akp ye oy verir ve tek başına iktidara gelirler

benim şahsi fikrim türkiye koalisyon ile bir yere gidemez bu seçim akpye şamar niteliğinde olmuş ve hdpnin seçimi olmuştur chp kendi karşısında yükselen partiyi görmesi ve önlemini alması gerekmektedir seçimin vatana millete hayırlı olmasını temenni ederim
maxwell
(08/06/2015 - 11:41)
bahçeli´nin düşüncesini benimsemesemde iyi bir siyasetçidir. akp ile koalisyon yapmadan önce elini münkün oldukça güçlendiricektir. ancak bu siyaseti yürütürken türkiye´nin geleceğini düşünmelidir. hdp´i kürt milliyetçiliği ile suçlayan türk milliyetçiliği siyaseti yürüten mhp´de hdp ile eşit 80 sandalyeye oturacak. bu yüzden artık bazı şeyleri büyük resimden bakmak gerekiyor. hdp herkesin tahmininden fazla oy almıştır. bunun içinde sol bloktan gelen stratejik oylar vardır elbet ancak akp´nin %10 kaybetmesini sağlayan önemli partide hdp´dir. hala terörist partisi diyenler bu ülkede asıl bölücülük yapan insanlardır. neden oy pusulasında bulunan ve en demokratik seçim programını hazırlayan partiye oy verenler terörist oluyor anlayamıyorum.
integral
(08/06/2015 - 13:46)
Neden terorist partisi denildigini anlamiyor musun ? Ocalanin yegeninin mecliste oldugundan olabilir mi acaba ya da secimlerden sonra sokaklarda hdplilerin pkk bayragi acip ocalan posterleriyle dolasmasi olabilir mi ya da milletvekillerinin zamaninda dagdaki teroristlerle fotograflarinin olmasi olabilir mi bi de tum bunlara ragmen chplilerin hdp nin baraji gecmesine sevinmesi nedir ? Ne zamandan beri Ataturkun kurdugu bu parti teroristlerin kazanmasina seviniyor.Umarim sevindiklerinden daha cok uzuluyorlardir sehit verdigimiz zaman yoksa gercekten yaziklar olsun...
samet41
(08/06/2015 - 14:05)
@integral +1 . Çok güzel yazmışsın ellerine sağlık başka Söze de gerek yok .
philippirrip
(08/06/2015 - 14:42)
yazılanları şimdi okudum @dexterfun kardeşim pardon ama dolar tarihi zirvesini akp iktidarında gördü. evet ben koalisyon zamanınıda gördüm. vazgeçmediniz bi yapılan yanlışları eski yanlışları söyleyerek örtmekten. kardeşim ülkede sayısız işsiz var. asgari ücret 949,07 tl, sadece temel giderlerin durumu ortada, barınma, yeme, içme, sağlık gibi. sen gelmişsin asya da dolar kuru diyorsun kardeşim. açın biraz gözünüzü. ekonomi zaten bitikti vaz geçin pembe gazete haberlerinden. ekonominin yanı sıra özgürlük ve adalet de yok ülkede. bazı yaralar vardır ki kaşıyarak iyileşir, içinde bulunduğumuz durum tamamen bu evet acıyacak, kanayacak ama inan bana şimdikinden kötü olmayacak. 12 senelik acı bir günde geçmez kardeşim, dolar çıkmış daha da çıkacaktır. çıksın da yeterki bazıları ülkeyi oyun bahçesi olarak görmekten vazgeçsin.
hdp konusunda yazılanlar oldukça üzücü abi adamlar %13 oy almış saçmasapan bi yaptırım olan barajı aşmış. demek ki ülkede böyle bi realite var girsin meclise konuşalım. ne yapacağız insanların fikirlerini görüşlerini silahla mı susturacağız. gelsinler konuşsunlar tartışsınlar. bence hoş olur renk olur. %13 oy aldı diye kimse ülkenin tapusunu vermiyor onlara. hoş ülkenin tapusu zaten kimde Allah bilir.
not: eminim milyar dolarları sıfırlayanlar üzülüyordur malum dolar çıkıyormuş ya.
canca
(08/06/2015 - 14:53)
Hdp´li değilim, oy da vermedim ama keşke hdp´ye yapılan bu eleştiriler akp´ye de yapılabilseydi. Hdp konusunda ön yargılar olması çok normal, ben de öcalan´ın yiğeninin mecliste olacak olmasından oldukça rahatsızım. Peki siz sivas davasında, sanıkların avukatlıklarını yapan adamların, insanları canlı canlı yakan kişilerin akp döneminde bakanlık yapmasına neden ses çıkarmadınız ? (Örn: Hayati Yazıcı.)

Bir de şöyle bir durum var chp sanki hdp´yi meclise taşımış gibi bir algı var ortalıkta. Evet chp´den oy geçti hdp´ye ama en büyük geçiş akp´den oldu, nedense bunu da görmezden geliyoruz. Chp terörist destekçisi bir parti konumuna sokulmaya çalışılıyor, e akp döneminde dağdan inen teröristlerin önüne kırmızı halı serilmesine göz yumulmadı mı ? Akp´liler birden milliyetçi kesildi başımıza, başbakan değil miydi milliyetçiliği ayakları altına alan ? O zaman neredeydiniz ?

Evet chp´deki sevinç gösterileri bana da çok saçma geldi ama sevinilen şey hdp´nin meclise girmesi değil, diktatörlüğün önüne geçilmesiydi diye düşünüyorum. Ayrıca bu ülke eden gitmiş havası ne onu da anlayamadım doğrusu
fereo
(08/06/2015 - 15:16)
Sırtının AKP ikdidarına dayayarak haksızlık hukuksuzluk yapanlar için bence korku filmi başladı....
philippirrip
(08/06/2015 - 15:19)
@fereo + harika özet!
integral
(08/06/2015 - 15:52)
@canca ben bi kez secimlerdeki oy gecislerinden bahsetmiyorum secim sonrasi chplilerin hpdnin baraji gecmesine sevindiklerinden bahsediyorum.Chp tasidi da demiyorum.Sadece herksin gordugu manzaradan bahsediyorum.Olay akp meselesi degil.Ztn dediklerin tartismaya acik konular herkesin farkli beyaanati var o konuda.Ayrica oylar dogu bolgesinde kaydi kim bilir hangi sartlarda kullandilir ne biliosun.Ayrica chpnin de kilicdarogluyla da alakali bi suru tartismaya acik konular var onlrdan bahsetmeye gerek var mi(Orn pkk ile gizliden isbirligi).Suan tek gercek var hdpnin baraji gecmesine sevinildi ekranlar onunde belki sehit yakinlarinin onunde,zaten olay su tek bi sonuc istenilio bir parti asagi insin fakat cikabilecek diger sonuclar zerre kadar dusunulmuyor ve onemsenmiyor
fereo
(08/06/2015 - 16:10)
@İntegral O barajı neden geçti neden oy kaydı tartışmasını yapmanın bu dakikadan sonra ülke menfatine değil AKP menfatine yada AKP´nin halkın gözündeki düşüşüne bahane üretmeye yönelik çabalar olarak görüyorum;)boşuna çaba harcamayın bundan sonra ne olur ülke nasıl yönetimli onu konuşalım;)
bubu
(08/06/2015 - 16:39)
@integral arkadaşımın deiği son cümle bence önemli yapılacak koalisyonlardan doğacak sonuçlar burada akpnin ciddi bir başarısızlığı yok 4 partinin girdiği hükümette %40 dan fazla oy almış halk gereken ayarı verdi ama şuda bir net birçok insan ayar vermeyi istedi fakat keşke tek başınada hükümeti kuracak sayıyı yakalasalardı da dedi çünkü eğer mhp dışarıda kalırsa burada hdpnin devlet başına geçme ihtimali veya dışarıdan destekle azınlık hükümeti kurdurma ihtimali var her iki durumda da bu sıkıntı olacaktır destek verirlerse babalarının hayrına vermez ve devletten istekleri bol olur eğer ortak hükümet olsa önemli bir bakanlık isterler buda sıkıntı olabilir
Platon
(08/06/2015 - 17:52)
@8741, @maxwell, @yorgun demokrat, @philippirrip

bu kadar yorum arasında en mantıklı yorumlar bu arkadaşlardan gelmiş. ve size sonuna kadar katıldığımı belirtmek istiyorum. hesapladım %10´un altında kalmış mantıklı ve vicdani yorumların oranı. özellikle teknik bir üniversitenin öğrencileri arasında. bende bu yorumla %10 sınırını aşmak için bir katkıda bulunayım da, bugünün anlam ve önemine katkısı olsun :).

ha bu arada öcalan´ın yeğenini de terörist olarak nitelendirmiş "akıllı biri". şaşıyorum. neden mi? evladım senin amcan birini öldürdüğü zaman, insanlar sana "katil" diyebilir mi? olum sizinle aynı okulda okuyorum lan ben. öleyim yaw!

Bu laflara bakıyorum da çoğu kafasında hayali düşmanlar üreten, ülkemin sözde aydınlık yarınları. Sizde bu kadar dar düşünüyorsanız daha ne diyeyim. İnsanların seçimini halen terörö diye reddediyorsunuz.

size tavsiyem; bence hepsini asmalıyız ya da yakalım. bilal gibi "ya hak" diye okla da infaz edebiliriz.

eminim ki bu ironiyi anlamayacak bazı vicdansızlar kalkıp, "önce asalım, altlarından da hafif ateş veririz. daha sonra tam öleceklerken bilalin oku ile işlerini bitiririz." diyebilir.

neyse kılıçdaroğlu´nun dediği gibi "yaşasın demokrasi". ve kahrolsun faşizm.
integral
(08/06/2015 - 18:31)
@platon eger bana diyorsan ben ocalinin yegenine direk terorist demedim ama partinin terorlee ayni amac dogrusunda hizmet ettigini ima etmek istedim oraya da nedenlerini siraladim eger senin sulalen sabikali ise dogal olarak senden de oyle biri olabilcegi ihtimali dogar boyle biri olmadigini durusunla kanitlarsin sence yegeni oyle bir durusla kanitladi mi kendini ? Mesela senin buradaki durusun ha sunu surdan yakaladim suna bi laf sokayim asagiliyim sonra kendimi ustte gostereyim edasinda boyle bi yere varamazsin kardes benden soylemesi @bubu bisi kanitlamak degil ztn amacim secimden tek sonuc ciktigini belirttim.kanitlamaya gerek dedigimi ztn dusunulunca anlasilio ama dusunmedigimiz icin aciklama ihtiyaci hissediyorum
karpuzcu abi
(08/06/2015 - 18:34)
Şimdi mesele şu bence; yıllardır faşist zalim hukuksuz ilkesiz torpilci diye hükümeti haklı olarak eleştiren muhalefet iktidar olunca bu yanlışların aynısını yapacak mı?Tıpkı akpnin, yıllardır eleştirdiği antidemokrat kişilerin çizgisine gelmesi gibi muhalefet de yerden yere vurduğu kişilerin yanlışlarını tekrarlıcak mı?Samimiyet sınavından geçicek muhalefet.
Alperen34400
(08/06/2015 - 18:40)
@Platon Mantıklı yorumları kim neye göre belirliyor?ve kısas ne?Okuduğumuz üniversiteye sallamışsın!Sana soruyorum sen bu hakkı nasıl görüyorsun kendinde!Kahrolsun faşizm demişsin Hdp kadar faşistlik yapan kaç parti var git bak bi!!Benim görüşüm şudur kim o yada bu bahaneyle insan öldürürse TERÖRİSTtir!İsterse %90 oy alsın beni ilgilendirmez!Kaldı ki imralı canisi çoluk çocuk demeden insanlar öldürdü; kurduğu örgüt buna şöyle yada böyle aracılık etti!istanbulun göbeğinde polis aracında bomba patlattı bunları sen unuttun ama biz unutmadık!İsterse oxford´da okuyum yinede bu görüşlerim değişmez;Biz kimseyi öldürelim yada soykırım yapalım demedik hiç bir zaman ama senin beynin anca bu kadar algılıyor demek ki yapcak bişey yok!Son sözüm Hdp %99 da olsa benim gözümde terör partisidir ve öcalana lider diyen bi partiye hayatım boyunca oy vermedim;Allah(c.c)ın izniylede vermeyeceğim.Faşistlikse bu faşistim lan var mı ötesi!!!Yazık ki bu ülkenin evlatlarına kurşun sıkanlar bu vatandan ekmek yiyecekler;Rabbimden niyazım gözlerine dizlerine dursun vekil olarak aldıkları maaş ömür boyu hayrını göremesinler!!!
caydanadam
(08/06/2015 - 19:27)
@alperen34400 sokratesin mantığına göre mantıklı olanlar
Platon
(08/06/2015 - 19:42)
@integral - amacım seni aşağılamak değil, kafandaki tabuları yıkmana yardımcı olmak. bak hdp bile barajı yıktı :). yinede seni kırdıysam özür dilerim. ama son bir şey daha eklemek isterim (senin iyiliğin için) ;

"senin sülalen sabıkalı ise senden de öyle biri olma ihtimali doğar" demişsin. yanlış bir ifade ve hiçbir hukuksal geçerliliği yok. nasıl ki einstein´ın çocuğuna dahi muamelesi yapılamaz ise öcalan´ın yeğenine de katil muamelesi yapılamaz. senin bugün işleyebileceğin bir suçtan dolayı, yarın çocuklarına kimse suçlu gözüyle bakamaz. bu yüzden çocuklarının da suçlu olmadığını kanıtlama gibi bir zorunluluğu yoktur. bence iyi niyetli bir insansın. sadece biraz daha gezip görmen lazım türkiye´yi. makine bölümü gerçekten yoruyor insanı :).


@alpern3400 - "üniversiteye nasıl sallarsın. bu hakkı kendinde nasıl görüyorsun." demiş. ( vuuuvv iyi demiş, dur bir düşeneyim. gerçekten zor soru :) ).

tamam buldum. cevap: bu üniversiteyi kazanan ve ilerici olmasını isteyen biri olarak bu hakkı kendimde görüyorum. ayrıca bu senin de hakkın. dene bence.

diğer sorularına cevap veremeyeceğim. zira bir türk(galiba öylesin) olarak gerçekten çok kötü bir imla kabiliyetin var.

"yada" değil "ya da". ayrı yazılması gerek. nokta ve virgüllerden sonra da bir boşluk bırakırsan daha okunaklı olur.

türkçe´yi düzgün kullanarak sorularını yazarsan, belki çok "mantıklı" cevaplar verebilirim.


@herkese gelsin bu da :) - sadece konuşup tartışarak daha iyi bir türkiye´yi oluşturabiliriz. zira savaş hiç iyi bir şey değil dostlar. bu sefer son sözüm "kahrolsun faşizm" olmayacak. nitekim bazı arkadaşlar üzerine alınabiliyor. halbuki ortaya atmıştım :).
Alperen34400
(08/06/2015 - 21:03)
@Platon Senin gibi terör sempatizanı olmaktansa kötü bir imlacı olmayı tercih ederim!!!
integral
(08/06/2015 - 21:47)
@Platon sulale sabıkalı derken birisinin sıradan suclu olmasını değil tamamen ocalan sulalesı profılınde bi sulaleden bahsettim simdi senin sulalen teror orgutunun baslarından biri olursa eger kımse sana onlardan farklıymıssın bırı gıbı bakmaz herkes onların yolundan gidersin diye dusunur suana kadar kendisi onlardan farklı olacagını beyan eden acıklması hareketi durusu var mı yok, o zmn kanıtlamadıgın surece onların yolunda gidiyorsun imajı ustunde kalmaya devam eder ve cok buyuk ıhtımalde de oyledir zaten.illa bir yeri de gezip gormeme gerek yok dusundugum ve empati kurdugum surece hangısının daha dogru hangisinin daha mantıklı oldugunu anlayabilirim sana ihtiyacım yok bence sen kendini dusun
Platon
(08/06/2015 - 21:50)
@caydanadam -

@alpern3400 - alem adamsın delikanlı, uzun yaşa emi :).

chp´ye oy vermiş birini terör sempatizanı olarak tanımladın ya, çok kırıldım. şaka şaka hiç kırılmadım :). terör sempatizanı değil doğrudan teröristim. malum, gezi´de bu unvanı bize yakıştırdılar. ve bu unvanı taşımak büyük bir onurdu benim ve milyonlarca "hak arayan insan" için.

sizde ki "hainlik" olgusu o kadar çığırından çıkmış ki, yakında bakkala ekmek almaya gitmeyen küçük kardeşinizi bile "terör sempatizanı" ilan edersiniz. ne ayıp ! isyan ediyor size :).

neyse bu konuşmayı bitirelim. çünkü bana çok malzeme veriyorsun. birkaç yorumdan sonra "das kapital"i elinden düşüremeyecek dereceye gelebilirsin. özellikle final haftasında derslerine çalışmaya vakit bulamamana neden olabilir bu durum. seni düşünüyorum. cidden :).


@integral - güç seninle olsun, ne diyeyim daha :).


MihendisBey
(08/06/2015 - 22:07)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~
MihendisBey
(08/06/2015 - 22:31)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~
MihendisBey
(08/06/2015 - 22:34)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~
Platon
(08/06/2015 - 22:50)
@mihendisbeg - bu yorumların bana "game of thrones"u hatırlattı. ne garip demi?

vahşi kadın ve bizim meşhur jon snow arasında geçiyordu. aralarındaki konuşmayı aynen aktarıyorum.

vahşi kadın: I lost my father, my uncle, and two brothers fighting the damn crows.

jon snow: I´m not asking you to forget your dead. I´ll never forget mine. I lost 50 brothers the night that mance attacked the wall. but I´m asking you to think about your children now.

ne mutlu ki durumumuz onlardan daha iyi :). bu arada çok yaman kahredicisin :). kahırlarının büyük bir bölümünün altına imzamı atarım.
piroğlu
(08/06/2015 - 23:06)
Alperen34400
MihendisBey
integral
gardaşlar konuşmak,bazı şeyleri bilmek idrak etmek güzel bişey.lakin final haftasında birilerine bişeyler anlatmaya çalışmayın zamanınıza yazıktır.nadide akılları her şeyi bilir zihniyetindeki bazı insanlara hiç bişey anlatamazsınız..

Platon
(08/06/2015 - 23:40)
@piroglu haklısın. final haftasında sınavlarına çalışsınlar. ama yinede sonrası için halka soralım :).

http://strawpoll.me/4580269
quaresma
(09/06/2015 - 04:11)
he lan he hdpye oy veren adam terörörere oluyor da dersimde zilanda maraşta sivasta dbakır zindanlarında daha nice yerlerde sayısız insan katleden devletin destekçileri temizler öyle mi?
bi işinize bakın lan siz
bugün ırakta suriyede işid barbarları türkmenleri kürtleri katlederken sen yerinde oturuyorsun ama orda sırt sırta savaşan kürtlerle türkmenler
adam bi bok yaşamamış ama gelmiş burda onlar pkk onlar terörörere diyip kin nefret kusuyor
bizim senin gibilere ihtiyacımız yok sen salaklığınla kal aklı başında adamlar yeter bize
kasva.
(09/06/2015 - 05:40)
@mihendisbey sana Ayhan Çarkın´in itiraflarıni okumani tavsiye ederim. Bir de soyle birsey var. Tamam teroristler mecliste ne işleri var gebersinler vs. Peki bu arkadaşlar çözüm için bu terörün bitmesi için ne onermektedir? Ne yapılsın?
MihendisBey
(09/06/2015 - 05:42)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~
MihendisBey
(09/06/2015 - 05:51)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~
kasva.
(09/06/2015 - 06:27)
@Mihendisbey kardeşim şu hayatta hersey bir süreç. Siyaset de öyle. Düşün 80lerde askerle yargilanacak denseydi ne nedirdi. Şimdi de Kürtlerin destekledigi parti Türkler sayesinde mecliste. Ve Kürtler bu el tutmanın farkında. O seni rahatsız eden bayraklar kalkacam abi inanıyorum ben. Ama dedigim gibi zaman. Bak dün Hakkari de kutlamada Türk bayrağı açtılar. Emin ol bu orası için fersah fersah yol demek. Karamsar olma. Tabi ki yanlışliklar olacak. Ama biz onyargilamizsan azcık sıyrılıp umutlu bakmamiz gerek. Ve son olarak. Masum bebeklere kim dokunduysa devlet pkk farketmez. Allah belalirini versin.
MihendisBey
(09/06/2015 - 07:03)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~
kasva.
(09/06/2015 - 07:40)
Gelicek kardesim çünkü bu saatten sonra yapilacak her şiddet icerecek harekette en hasar alacak parti hdpdir. Dönüşü yok bunun ve sana samimiyetimle söylüyorum ben cok az bi zaman önce Diyarbakır batman vandaydim. Herkes umutlu. Bikti insanlar artık. Yaşasın halkların kardeşligi. Biji biratiya gelan.
dasdass
(09/06/2015 - 10:38)
Türkiye de ki Kürtler demiyorum! Kürtlerle bir problem olamaz ülkemizde birçok millet yaşayabilir. Bölücüler diyorum istediklerini aldıkları sürece sorun yok doğru yaşasın kardeşlik:D Senin de dediğin gibi ben o dili bilmem tabi gerekte duymadım @kasva. Ancak sıkıntı her zaman herkes istediğini alamaz o zaman ne olacak sorun bu. Silahlar mı konuşacak o zaman silahlar konuştuğunda buraya aynı şeyleri yazabilecek misin. Yaşasın kardeşlik diyebilecek misin.
kasva.
(09/06/2015 - 10:41)
@dasdass sana da inat yaşasın kardeşlik ozaman
dasdass
(09/06/2015 - 10:48)
@kasva kişiselleştirmiyorum olayı bak ben büyüdüğüm şehirde bir çok etnik kökene sahip insanla büyüdüm.Birazda olsa kimin ne arzuladığını anlayabiliyorum. Ancak sen hdpnin yüzde 13 oy almasının getirdiği sonuçlarla konuşuyorsun. Ya barajı geçemeseydi, her yerde şiddet içeren kanunların ve toplum düzenin dışına çıkan eylemler yapılırdı. Yani açıkçası eski hükümet ne kadar samimiyetsizse hdp de o kadar samimiyetsiz. Yaşasın bölünmez, Türkiye Cumhuriyeti!
dasdass
(09/06/2015 - 10:48)
@kasva kişiselleştirmiyorum olayı bak ben büyüdüğüm şehirde bir çok etnik kökene sahip insanla büyüdüm.Birazda olsa kimin ne arzuladığını anlayabiliyorum. Ancak sen hdpnin yüzde 13 oy almasının getirdiği sonuçlarla konuşuyorsun. Ya barajı geçemeseydi, her yerde şiddet içeren kanunların ve toplum düzenin dışına çıkan eylemler yapılırdı. Yani açıkçası eski hükümet ne kadar samimiyetsizse hdp de o kadar samimiyetsiz. Yaşasın bölünmez, Türkiye Cumhuriyeti!
kasva.
(09/06/2015 - 11:31)
Sadece son cümlene katılıyorum. Sen Diyarbakırdaki saldırıdan sonra o halkın da en az bizler kadar barış istediğini gorememissin. Orada insanlar öluyordu ama nasıl sağduyulu olduklarını gördük. Eğer samimiyetsiz çıkarsa ilk ben desteğimi çekerim. Zaman gostericek.
quaresma
(09/06/2015 - 12:52)
ulan ben mi tartışmayı bilmiyorum @mihendis
iki kelimenden biri bana terörist demek ve ben mi tartışmayı bilmiyorum
bak canım gelip burda ölen insanları sayan sensin bide gelmiş utanmadan bana ölen insanlara sevindiğimi söylüyorsun
sen eğer şu kadar insan ölmüs diyorsan o saydığın insanlar içinde kürtler yoksa (devlet eliyle zulüm görmüş kürtler)sen bir faşistsin!daha ötesi yok bunun
şu ana kadar 1 insanın bile ölümünde parmağı olan kim insan varsa Allah kahretsin onu!
ama artık bu saatten sonra ölüm olmasın istiyorsan bana terörist demeyi bırakacaksın,o iğrenç dilinden vazgeçip barış diyeceksin

quaresma
(09/06/2015 - 13:35)
Şimdi elinizdeki bütün paranoyalarınızı yavaşça yere bırakın...
Evet başlıyoruz.

HDP meclise girdi diye, bu ülke bölünmez sevgili arkadaşlarım. Şehit kanı yerde kalmaz, atalarımızın kemikleri sızlamaz ve kimse vatan haini olmaz.
Bu ülke bölünür sevgili arkadaşlarım. Kardeşimsin ama konuşma dersen misal, bu vatan benim dersen ama Diyarbakır´da menengiç kahvesi içmezsen misal, misal ya sev ya terk et dediğin coğrafyada Mor Gabriel´i bilmezsen, Hasankeyfi kurtarmazsan ve Dersim´i yakarsan bölünür bu vatan.
Bu vatan bölünür, sen annenle kahvaltı yaparken Cumartesi anneleri meydanlarda "yokluk" yerse misal. Misal harç parasını ödeyemediği için otoyolda yol boyarken ölürse bir öğrenci, bölünür hep üniversiteler filan.
Kardeşinizi bale kursundan almaya gittiğinizde aynı anda dağlarda bir Ceylan, bir Uğur, Okmeydanı´nda bir Berkin vuruluyorsa eğer, bölünür çocukluğunuz.
Bindiğiniz bir arabanın işçisi grevdeyse bölünür yollar, taktığınız altınlar Kazdağları´nı böler.

Beyaz başörtülerini bir görseniz, kalmaz yerde şehit kanı.
Şehit kanı yerde kalır sevgili arkadaşlarım. Militarizmi bu kadar pohpohlarsanız eğer. Ne olduğunu aslında hiç bilemediğiniz bir vatan terimi için oğullarınızdan vazgeçerseniz, şehit kanı yerde kalır. Irkınızı asker doğurursanız, askeri havalara atıp tutarsanız, oyuncaklarınız silahsa, silahların vurduğu da bir ana-babanın oğludur unutursanız, kalır şehit kanı yerde. Misal, barış diyenin dilini anlamazsanız...

Aziz Nesin´in üstünde çocuk parkı vardır, Denizlerin üstünde Gezi parkı. Sızlamaz atalarımızın kemikleri.
Atalarımızın kemikleri sızlar sevgili arkadaşlarım. Laikliği elden bırakırsanız, emperyalizme kucak açarsanız; tarihinizle yüzleşmez sevip/eleştirmezseniz sızlar atalarımızın kemikleri. Misal çok alınmıştır Turgut Uyar öpüşmediğiniz her otobüs durağı için. Sait Faik kızgındır Adaları imara açacağınız için. Orhan Veli Ankara nasıl yönetiliyor görse, bir çukura daha düşer. Böyle bilmezdi Bursa´yı Nazım. Cemal Süreya´ya 10´dan sonra içki yasak desek şiir yazmaz bir daha... Atalarımızın kemikleri sızlar.

Dolmabahçe´den denize baksanız, değildir halktan kimse vatan haini.
Vatan hainleri vardır sevgili arkadaşlarım. Kazım Koyuncu´nun şarkıları içimizde sızılı bir notayken hala, Akkuyu´ya nükleer yapacak olanlar vatan hainidirler. Taşıyorken Karadeniz sahil yollarından, HES´leri yapanlar vatan hainleridirler. Emek´i yıkanlar, AKM´yi kapayanlar, Munzur´da Hızır´ı sular altında bırakanlar, Romanlara kemanı Toki binalarında çaldıranlar hainidirler vatanın.
Türkiye´yi ortodoğunun nefret sahası haline getirenler vatana ihanet etmişlerdir. İŞİD´e silah taşıyanlar hain oğlu hainlerdir.
Reyhanlı´yı patlatanlar, Roboski´yi bombalayanlar, Van´ı yıkanlar, Soma´yı yerlebir edenler misal... Vatan hainidirler. İnsanlığın katilidirler. Emperyalizmin koyunu, halkların celladı, aydınlığın düşmanı, kapital için savaşın mutlak koruyucusudurlar.

HDP meclise girdi diye, bu ülke bölünmez sevgili arkadaşlarım. Şehit kanı yerde kalmaz, atalarımızın kemikleri sızlamaz, kimse vatan haini olmaz.
Hesabı soracaksanız kapitalizmden sorun. Öyle ki: Açlığın dili olmaz, yoksulluğun vatanı...
Sevgili arkadaşlarım...

´ALINTI´
MihendisBey
(09/06/2015 - 13:43)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~
quaresma
(09/06/2015 - 13:47)
ben burda bebek ölümlerini mi savunuyorum
bebekleri geçtim tek bir insan ölmesin diyorum parmağı olanı Allah kahretsin diyorum lafı nerenden anlıyorsun sen?
karpuzcu abi
(09/06/2015 - 15:08)
bu ülkede her kesimin sicili kirlidir kimse diğerinden fazla mağdur değil bence.önemli olan bu sicilimizden ders çıkartıp aynı yanlışları yapmamak.önümüzde 2 seçenek var:
1-hepimiz acılarımızı yarıştırmayı bırakıp bu ülkede birlikte huzurlu bi şekilde barış içinde yaşıcaz
2-kan davalarını sürdürüp silahların konuştuğu huzursuz bi toplum olarak bölünmeye doğru gidicez
MihendisBey
(09/06/2015 - 16:35)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~
kasva.
(09/06/2015 - 18:37)
Pkk nin ustlenmedigi hdp nin açıklama yapıp başsağlığı dilediği olay. Korucu için söylenenler yanlıstir. Zaten Özür dilemistir. @mihendisbey artık germe bence burayı. Hüda par dediğin de zamanında domuz baglariyla nixenice gençleri katleden hizbullah uzantısı parti. Artık aydınlık gelecek konuşalım. Artık barış diyelim kardesim.
heisenberg
(10/06/2015 - 02:02)


Daha neyi konuşuyorsunuz ki anlamıyorum.Hala Hdpnin barış getireceğine inananlar var.Barışı düşünen birileri Pkknın şarkısını seçim şarkısı yapar mı? hani Türkiye partisi olacaklardı Pkkyi öven ülkenin şehidine leş diyen bir şarkıyı ve onu yapan kişiyi kullanarak mı olacaklar.Kendi acıları olunca çok hassaslar düşünceli olmaları isteniyor.Hassasiyet buralarda lazım.Ben Hdpyi zamanında Erdoğanın çıkıp yaptığı ben bize oy vermeyenleri de kucaklıcam onları da anlamaya çalışıcam demesi gibi inandırıcı bulmuyorum.



İşine gelince başbakan Berkin Elvanın annesine yuhalattı diyor işine gelince Uludere olaylarının hesabını ordu verecek diyor kendisi 50 kişinin ölümünün hesabını vermiyor ama.Bak orada yüreği yanan bir baba var ona terbiyesiz diyeceğini susup kafanı öne eğsene.Özür dilesene

Ben ilk çözüm süreci başladığında o kadar iyi niyetle bakıyordum ki tabii ki konuşulsun dil istekleri hepsi yapılabilir şeyler ama yıl oldu 2015 Kürtlerin Türklerden zerre farkı yok bu ülkede ama hala fazlasını istiyorlar.İşte anladım ki verdikçe isteyecek.Ve şimdi yeni bir söylem geliştirdi Pkk asla silah bırakmayacak sadece Türkiyede olmayacak.Ne güzel barış ama silahlar her an çekilebilir ama barış olacak.Ama bir Allahın kulu Selahattin Demirtaş´a bunları soramadı Fox Cnn çıktılar onu halk ozanı misali takdim ettiler.Neyse çok değil bir sonraki seçimde herkes anlayacak nasıl olsa gerçek yüzlerini

MihendisBey
(10/06/2015 - 04:49)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~
MihendisBey
(10/06/2015 - 04:52)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~
kasva.
(10/06/2015 - 06:12)
@mihendisbey @heisinberg umarım siz yanılırsiniz.
heisenberg
(10/06/2015 - 06:28)
@kasva umarım yanılırım ama yapılanlar ortada nefreti görmemek için kör olmak lazım

bak daha bu seçimden sonra yapıldı.Seçimi kazandıkları halde söylemleri bu.Hadi etsinler partiden ihraç onlara yapılınca hemen istifa istiyorlar madem Hdp yönetimi buna destek vermiyor partiden ihraç edilsin.


MihendisBey
(10/06/2015 - 06:42)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~
kasva.
(10/06/2015 - 07:54)
@heidinberg onu ilk gördüğümde ettiğim küfürün haddi hesabi yok. Ama hemen Özür diledi. Dilettirdiler. Az zaman verelim eğer tersi bir söylem olursa ben de tepki mi koyucam.
heisenberg
(10/06/2015 - 08:09)
kasva verelimde bak Mhpnin kanına dokunan onca söylemleri var adamlar böyle açıklama yapmıyorlar yapmadılar.Bu bir özürle telafi edilemez.Şimdi ona dava açılsa Mhp de milletvekilliğini düşürme talebiyle gelse kim suçlayabilir.Bu ülke kaç şehit verdi ben daha bir siyasetçiden batı illeri terk edin defolun gidin diyen duymadım.Bu basit bir dil hatası değil gözlerini falan görmüyor musun
kasva.
(10/06/2015 - 08:44)
Abi emin ol aynısını ben de dedim. Eğer barış istiyorsan karşıdakinin hassasiyetlerini anlayacaksın. Ama şunu göstermek yada inanmak istiyorum. Hdp nin başındakiler barış istiyor. Bak kaç gündür kandildekiler yok emanet oy yok yok muhatap hdp değil biziz tarzı açıklamalar yapıyorlar. Hdp bunlara direnmek zorunda. 30 sene boyunca şiddet içeren her yol denendi. Karşılklı kan donduran binkerce olay yaşandı. Artık oturup konuşmadan çözülmeyeceği anlaşıldı. Zaten konuşsunlar diye oy verdim,verdik. Mhp de konuşmak zorunda. Çünkü karşısında siyasi aktörler var. Varsa bu sorunun çözümünde başka bir yol söyleyin onu tartışalım. Hdp meclise girmesin tamam. Peki ozaman Diyarbakırda işsiz kafası karışık ailesi işkence görmüş gençleri Pkk gelip bakın sizi hala konuşturmuyorlar, meclise bile almadılar gelin dağa dediklerinde ne olacak ? Ben her iki bölgede yaşadım. Hatta batıda böyle en milliyetçi yerlerde büyüdüm. Emin ol şunun farkındayım. Doğuyu hiç görmeyen bilmeyen ortalama bir hayatı olan televizyon gazeteden okuduklarıyla sadece bilen birinin Kürtlerden nefret etmeme gibi ir şansı yok. Gezide medyayı gördük 2 ayda bizi terorist yaptı. Biz 30 senedir bu medyadan Doğuyu biliyoruz. Artık sen bunu yaptın sen de bunu yaptın tarzı söylemler bize çözümsüzlükten başka birşey vermez. Çünkü herkesin ölümleri işkenceleri iğrençlikleri var. Bunları unutalım demiyorum. Unutmayalım ki gelecekte olabilecek olayların önüne geçelim. Senin çocuğun ile benim çocuğum baba bu Pkk 60 senedir hala var sizin gençliğinizde bitebilirmiş dediklerinde ne diyeceğiz ? Ben umutluyum kardeşim. Ben şehit tabutu taşıdım. Babam kuzey ırak´a gittiğinde yatamazdım ben. Ama amcanın cezaevinde işkenceden geçirilip sonra yanlışlık olmuş diye bırakılmasını da biliyorum. Şimdi o babası olan arkadaşım da Hdp ye oy verip barış istiyorsa bizim de sağduyulu hassas olmamız lazım. Yanlışlar olacak ama sabır sabır sabır abi. Eğer Hdp bana bu saf duygularımıza ihanet ederse ben zaten bir daha ne barışa inanırım ne de kürt hareketinin 30 yıl boyunca ezilmelerine saygı duyarım. Öyle
heisenberg
(10/06/2015 - 09:27)
benim karnım tok artık bu söylemlere dediğim gibi ben artık hiçbir dediklerine inanmıyorum.Doğuyu da iyi biliyorum senelerce yaşadım orada okula bile asker konvoyla gittik.Çünkü çoluk çocuk dinlemiyorlardı.Deniyor ya jitem şunu yaptı sanki karşı taraf melek.

Bıktım ya bir acıyı onlar mı yaşadı her şeye mağdur edebiyatı yapmasınlar.Onlar neye sabretmiş dağa çıkıp devlete kafa tutmuşlar bu mu sabırlı halleri.Sabreden kim bana söyleyeyim Ytüde herkesin gözünün önünde aponun doğum gününü kutlayanlara karşılık vermeyenler.

Ben çözümü de söyleyeyim bu iş Pkknın burnunu sürtmeden olmaz.iki tarafta kuyruğu havada ikisi de taviz vermek istemiyor nasıl anlaşma olacak Çözüm süreci dünkü mesele olsa hak vericem ama yıllardır süren süreçte ne yaptıkları ortada

-Haburda tüm ülkeyi kışkırttılar
-Sonra açıklama yaptılar heykelini dikicez dediler
-sonra bir daha açıklama yapıldı pkk asla silah bırakmaz -sadece Türkiyeye girmez denildi.
-Bir açıklama daha geldi defolun gidin bu topraklardan dendi.
-öcalanın yeğenini kışkırtacağını bile bile milletvekili yaptılar
-pkk şarkısını seçim şarkısı yaptılar.

Bu ülke yeter demediyse kimse sabır demesin.Zaten herkes dişini sıkıyor.Onları kışkırtacak sadece Uludere yaşandı ki bence hangi ülke olsa vururdu o kaçakçıları sonra ülkeyi ayağa kaldırdılar yahu siz evinde duran insanlar öldürdünüz ya daha yeni 50 kişiyi.İnanmıyorum saygı da duymuyorum göreceksiniz pkk bu haliyle asla barış istemez.

8741
(10/06/2015 - 09:59)
Gerçekçi olmak...
Rasyonel olmak...
Akıllı olmak...
Mantıklı olmak...
Evet Pkk binlerce askeri, sivili öldürdü.
Binlercesini de devlet öldürdü.
Pkk olmasaydı Kürtler bugünlere gelebilir miydi?
90 yıldır inkar edilen kimliğini sahiplenebilir miydi?
Türkiye bugünlere gelebilir miydi?
Mhp´nin oy oranı 2015´te %16-17 olabilir miydi?
Akp bugün iktidar olabilir miydi?
Kürtlerin odağında olduğu bir parti %13-14 oyla 6,3 milyon oyla meclise girebilir miydi?
Daha bir sürü soru sorulabilir.

"Bana ne!" demek en kolayı.

Dün sabah, bir duvara kocaman bir Hdp amblemi yapıldığını gördüm.
Dün akşam eve giderken, bu amblemin boyandığını, üstüne de "Ya sev, ya terket" diye yazıldığını gördüm.
6.300.000 kişiyi hangi ülke alır.
Biri çıkıp dese: "Ben türbanlıları istemiyorum. Terk etsinler bu ülkeyi"
Bir başkası: "Türk olmayı herşeyin önüne koyanları ben istemiyorum. Gitsinler!"
Bir başkası camiye gitmeyenleri kovsa.
Herkes istemediğini kovsa.
Bu ülke kedilerle köpeklere kalırdı herhalde.
Gelin beraber yaşayalım.
Gelin birbirimizi anlamaya çalışalım.

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.