usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
hdp diyarbakır mitingi
Arkadaşlar hiç konusmuyorsunuz? Bi oh olsun ne biliyim eli kanlılara mustehak vs gibi yorumlar bekliyorum.


gönderen: kasva. - 05/06/2015 - 19:49
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
quaresma
(05/06/2015 - 20:11)
senin yorumun o mu?
philippirrip
(05/06/2015 - 20:25)
ne tarafa çeksen o tarafa gidecek, üzerine sayfalarca komplo teorisi yazılabilecek, bunların ötesinde ülkemde yine insan ölümüyle sonuçlanmış ve tüm bunların yanında neresinden baksan yine ayrıştırılacağımızı gösteren genelde vahim özelde sıradan olay.
seçime iki gün kala....
diye başlayıp sayfalarca şey yazılabilir ama bence asıl konuşulması gereken en azından bizlerin konuşmayı becerebildiğimiz nokta şu olmalı. insan hayatından daha değerli ne olabilir?
hali hazırda ülkemizde tarifsiz bir tahammülsüzlük varken her gün yitip giden canlar. insanların o meydan da demokratik hakları vs.vs. diye konuşmayacağım bence konuşulması gereken her defasında ülke insanının canından olması.
şırnakta şehit düşen astsubayımız, hakkari de çarşıda şehit edilen askerlerimiz, makamında şehit olan savcımız, soma da yiten 301 can, sayamadıklarımızın hepsinin yanında bu gün hayatını kaybeden insanlar.
arkalarında gözleri yaşlı anneler, babalar, eşler ve çocuklar.
peki ama neden?
hangi değer bir insan hayatından daha değerli olabilir?
onlarca yıllık emek, ana baba emeği kim bilir hayata tutunabilmek için uykusuz geçen kaç gece?
hayaller, düşünülen yarınlar hesaplar ?
kim neden kanla beslenir?
ülkemin savaş sıcaklığı neden hiç soğumaz?

kasva.
(05/06/2015 - 20:27)
Ofkemizi yutup sandığa kusucaz. Yorumum bu. @quaresma
rakones
(05/06/2015 - 20:34)
amacın ne ?
quaresma
(05/06/2015 - 20:34)
@philippirrip dediklerine kesinlikle katılıyorum ancak roboskide üzerine bomba yağdırılan insanlar,reyhanlıda öldürenler,10 14 15 17 yaşında öldürülen kürt çocukları..eğer bunları da söylersek,öldürülen insanlarımız olarak görürsek bunları o zaman bence daha olumlu bir şekilde konuşmaya,düşünmeye başlayacaz.
mesele şu ki ağlayan ana babayı kürt ya da türk diye ayırmamak lazım.çünkü gerçekten de ağlayan ana babalar hem kürt hem türk hem alevi ana babalar.
kasva.
(05/06/2015 - 20:39)
Amacım şu. Tüm seçim süreci boyunca terorist olan hdp ama hep saldırılan hdp. Ne yapsın o halk konuşmasın siyaset yapmasin ne yapsın. Silahlar sussun diyorsuz ben de diyorum sen de ama ovada siyaset yapınca vay efendim siz teroristsiniz. Bunu diye diye diye bugune geldik. İçim acıyo güzel kardeşim. O meydanda benim dayım benim amcam da olenilirdi anliyor musun? Sadece destekledigi partinin mitingine gitti diye. Bugün Diyarbakırda olay olmadıysa bu gerçekten ama gerçekten kardeşlik istendigi için. Amacım bunu anlatmak.
silentt
(05/06/2015 - 20:47)
kasva. olm sen hastamisin? sizofrenmisin? git bi psikolaga görün :))))))

yaralilara acil sifalar bu arada.
kasva.
(05/06/2015 - 20:55)
@silentt allah seni de ıslah etsin kardeşim
heisenberg
(05/06/2015 - 21:02)
Yapılan saldırıyı meşrulaştıracak değiliz ama bu ülkede eline en çok kan bulaşmış parti HDPdir sadece ona saldırı yapılıyor gibi göstermek komik.daha yeni 2 hüdaparlıyı kim öldürdü.Ya Demirtaşın sokağa çıkın dediği Hdpliler değil miydi çatılardan insanları atan 50 kişiyi öldüren.Bu ülke gerçekten çok sabırlı bir ülke emin olun



Sen git Abdde Ben Bin Ladin´in heykelini dikeceğiz de bakalım sana ne yapıyorlar.Geçtim siyaset yapmanı git herhangi bir yerde topla insanları ve Bin Ladin´in heykelini dikicez de senden bir daha haber alabiliyor muyuz.Kimse kusura bakmasın yeter artık çifte standart bir olayda kim mağduru oynayıp kazanıyorsa o olayı o veya yandaşları tezgahlamıştır.Akpye mağduru oynamak istiyorlar denirdi bu olay olsa ya da işimize gelince ikiz kuleleri Abd kendisi yıkmıştır Iraka saldırmak için halk desteğini almak için gibi teorilere inanıyoruz ama iş Hdp olunca onlar yapmaz etmez.


kasva.
(05/06/2015 - 21:09)
@heisinberg bide rahmet dileyebilseydin abi. Mağdur edebiyati değil dediğim. Sadece sen bunu dedin ben bunu yaptın diyerek biryere varamazsin varamam varamayiz. Ben senle oturayim caylarida ben soyliyim sana sabaha kadar o bölgede yasananlari özet geçerim sonra aksama kadar bölgede yapılan yanlışları anlatmaya çalışırım. (Karşılıklı olarak yapılan yanlışlar). Ben diyorum ki be düşünürsen düşün insanlar oluyorsa birlikte ses cikaralim. Burda devamsizlik yüzünden kopan yaygara ölen insanlar içinde kopsun. Kobani için ölen insanlar için ben de en az senin kadar suçluyorum Hdp´yi. Buna da beraber karşı çıkalım. Ama uludere için de sesimizi cikaralim. Bu kadar abi. Umarım anlatabilmisimdir.
quaresma
(05/06/2015 - 21:14)
@heisenberg sen acaba hiç bu dava niye var bu kadar insan niye ölmüş zamanında hala da ölüyor diye düşündün mü?
heisenberg
(05/06/2015 - 21:16)
tamam ses çıkaralım ben kimse ölsün istemem bu bir siyaset düşünceler konuşmalı ama sen çıkıp sadece hdpye yapılıyor dersen tepki gösteririm.Neden konu açmadın 2 tane hüdaparlı öldürülünce neden uludere önemli de öldürülen daha yeni sokakta yakılan çatıdan atılan 50 tane insan neden önemli değil.Riyakarsınız.Yeter ya bıktım artık mağduru oynamalarından bize baskı var demelerinden.Selehattin Demirtaş ne güzel Uludere olayında ordu bunun hesabını verecek diyor ya kendisi o 50 kişinin hesabını verdi mi utanmadan birde parti başkanı olarak seçime girdi.
heisenberg
(05/06/2015 - 21:21)
@quaresma ben gayette iyi biliyorum bölgeyi de insanını da olayları. ben bağımsız bir Kürt partisi çıksın %10 değil %50 oy alsın içimden bir kere kötü bir şey geçirmem ama çıkıpta eli kana bulaşmış pkknın maşası insanlar bana gelip mağdurum ben bize baskı yapıyorlar demesin.Daha yeni üniversitede ülkücü öldürmedi mi bu mağdur arkadaşlar bu nasıl mağduriyet ya insanları öldür öldür sonra sana saldırınca mağdurum ben geçin bunları bu millet aptal değil aynı şey akp mhp chp mitinginde olsa yine söylerdim bir olayda kim kazanacaksa o olayı o planlamıştır.
kasva.
(05/06/2015 - 21:22)
Allah sana ailene atalarina devlet tarafından öyle bir zulm yasatmasin abi. Ne desek boş. Ama inşallah içinden bunu hakediyorlar gibi bir düşüncen yoktur. Ve son olarak kobane için şunu dedim. Bu yanlıstir. Mhp Türkmenler için yürüyüş duzenlesin ben de katilacagim diye. Ben kan akmasin o veya bu kardeşim ölmesin ya kimse bu kadar. Kim bir kişinin burnunun kanamasini sebep olduysa allah onun belasını versin. Ben o bunu demis değilim. Neyse böyle yani
MihendisBey
(05/06/2015 - 21:22)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~
kasva.
(05/06/2015 - 21:27)
Siz derken ? Senin evine devlet eliyle adamlar gelip babanı götürüp cesedini bile vermemezlik yapti mi? Kardeşine 9 asker tecavuz etti mi? Kardeşini yakıp kokusunu koklattilar mi? Ben de sana liste sayarim kardesim. Ben gene diyorum ki artık yeni sayfa açma konuşma anlasma zamanı. Senin bana siz dememe zamanı. Sen neyin sabrini gosterdin. Ben sehit tabutu da taşıdım hayatimda kafasina g3mermisi girmis mehmetcik de gördüm. Sen ne anlatmaya calisiyorsun. Bu kin bu öfke yeter. Ama pişman ettiniz beni bu başlığı açmakla. Devamsizliga takmaya devam beyler
heisenberg
(05/06/2015 - 21:28)
kasva ben kimse ölsün istemem öldürmek nedir bu siyaset bir şeyi değiştirmez.Zarlar çoktan atılmış köşeler çoktan tutulmuştur.Ben istemem bir tane masum insan ölsün.Acıları yarıştırmak ne anlama var ki.ben Çerkesim siz yaşadıklarınıza acı demeye utanırsınız ben atalarımın neler yaşadığını anlatırsam.siz binlerden bahsediyorsunuz ben ise yüz binlerden bahsederim.Ama ne farkeder annenin bir tane evladı öldüğünde ona anlatamazsın bunu.Yeniden diyorum silahlar konuşmamalı ama bunu ilk önce Hdp yapsın çünkü en çok onun elinde kan var
rakones
(05/06/2015 - 21:31)
kimse birşey demiyor kendin çalıp kendin oynuyorsun nasıl bir kafa la bu kendi kendine mağdur edebiyatı mı yapıyorsun milleti de kendi tartışma ortamına çekmeye çalışıyorsun bırakın cevap vermeyin adamın kafasında kalıplaşmış herşey zaten başkalarının ağzından yazıyor cevaplıyor falan
kasva.
(05/06/2015 - 21:35)
@heisenberg dediğine katılıyorum. Ve hdp nin bunu yapmasinin ilk yolunun siyaset olduğunu düşünüyorum. Umarım yanılmam. @rakones kimse bişey demiyor diyorsan ya okuma özürlüsun yada başka bi sorun var. Onun için ben birsey diyemem.
rakones
(05/06/2015 - 21:40)
ben sana başlığı açmandaki amacı soruyorum
quaresma
(05/06/2015 - 21:42)
@mihendisbey kurşunlanmış bebekler,katledilmiş kadınlar erkekler,yakılıp yıkılmış binlerce köy,binlerce kişi yürürken üzerlerine açıktan bir şekilde sıkılan kurşunlar,binlerce faili meçullar,kemikleri bile nerede olduğu bilinmeyen insanlar,cezaevlerinde sayısız işkencelere maruz kalmış insanlar,kürtçe konuştu diye işkence edilen hapse atılan insanlar,türkçe bilmeyip cezaevine çocuklarını görmeye giden anaların kürtçe yasak diye oğullarıyla tek kelime konuşamamaları,kürtçe klip çekecem dedi diye vatan haini ilan edilen üzerine çatal atılan ahmet kayalar..bu böyle uzar gider.
sen sanıyorsun ki tek acı çeken sensin senin çektiğin acıları çeken kürtler var bu ülkede ve kürtler de çektikleri bu acıları unutmuyorlar.
Ama onlar tüm bunlara rağmen acılara acılar eklenmesin diye barış diye haykırıyorken sen bu ülke size çok sabretti diyorsun.Sen hiç merak etme senin gibi düşünenlere inat tüm halklar kardeş olacak ve doğudan tüm ülkeyi kapsayan bir barış güneşi doğacak ve de doğuyor.
kasva.
(05/06/2015 - 21:45)
Ben burayı seviyorum @rakones. Bu olay olduğundan beridir çok uzgunum. Dedim ki burda bunu yazarsam beraber bir olduğumuzu görüyorum evet derim gezideki gibi yumrugumuzu kim olursa olsun gostericez. Ama yanıldım. Bize sabredenler varmis. Belki.o sabredene ders anlatmisimdir belki sorusunu yanitlamisimdir bilmiyorum ama neden ölümde bile ortak olamiyoruz. Oyle yani
MihendisBey
(05/06/2015 - 21:47)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~
philippirrip
(05/06/2015 - 21:47)
10. entrye kalmadan ayrıştık arkadaşlar Allah aşkına biraz daha mantıklı ve hassas düşünelim. Anlatmaya çalıştığım şudur ki;
Bu ülkede bitim tükenmez ölümler.
sürekli göz yaşı..
insanların hep bir karşı taraf arayışı
ortak acıyı görememe, yapılan yanlışlar intikam duygusu...
ya neden birimizde çıkıp demiyor ki arkadaşlar çok uzağa gitmeye gerek yok 80 lerden bu yana hayatını bu şekilde kaybeden insanların ortak yönü şu diye.
ben söyleyeyim sosyoekonomik durum. evet tam olarak bu. bakıyoruz şehit haberlerinde taziye evlerine hep aynı manzara gecekondu vari evler. astsubay dedik ekmek parası. uludere ekmek paras, soma..
bu ülkede öldürülen her insan aslında biraz biz, savunmasız arkadaşlar. ve ayrışmış ötekileştirilmiş.
kaotik ortam oluşturmak adına meta muamelesi görmüş hayatı değersiz sayılmış yurdum insanı.
dönüp bakıyoruz kazanan?
harcayan?
odur ki harcamaya çok alışmış sürekli kazanan.
bozuk para gibi savrulan hayatlar. .
öte de göz yaşları, sessiz çığlıklar, feryatlar.
beri de açıklamalar tanımlar ´provakasyon´ söylemleri yine bir karşı taraf arayışı, hayali demokrasi, kaşınan göbekler, konforlu koltuklar ve alabildiğince gösterişli masalar.
kasva.
(05/06/2015 - 21:52)
Beyler yanlış bir başlık açtım. Kusuruma bakmayın. İsteyene çok samimo söylüyorum. Mesaj atsın özelden çaylar benden konuşalım. Güzelce konuşalım anlatalım. Biz konuşalım anlatalım ki bizi konusturmayanlar defolup gitsin.
MihendisBey
(05/06/2015 - 21:55)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~
rakones
(05/06/2015 - 21:57)
kardeşim gezide birlikte falan değildik sırrı süreyya dışında hdp nin tutumunu hatırlıyoruz burda hdp nin eleştirisini yapmıcam
ilk olarak kimse oh olsun falan demiyordu başlık açılğında sen şimdi böyle bir konu açarsan dedğin gibi insanlar elbette olacak ve burda ikinizin de sonuca ulaşamayacağı bir tartışma çıkacak ve sonuç olarak ıkınızın de nefret duygusu daha da artacak o yüzden bir temennin varsa söylersin tartışma ortamı doğuracak tepki çekeceğini bildiğin şeyler yazmamak daha mantıklı di mi ?
kasva.
(05/06/2015 - 22:00)
@Mihendisbey dedigini bende söylüyorum. Ölenler hep sıvasiz evlerin çocuklari ne yazık ki? Biz burda aynı şeyi söylüyoruz. Bitsin artık ya. Diyarbakır sürgün yeri olmasın. Batman zorunlu hizmet yeri olmasın. Sen bana kötü bakma. Ege Üniversitesinde Fırat kardeşimiz Mhp başkanı oldugu icin kız arkadaşını gizlemek zorunda kalmasın. Ölmesin. Ölmememiz için konuşmamiz lazım. Benim dediğim bu. Ne eksik ne fazla.
quaresma
(05/06/2015 - 22:01)
@mihendisbey ben kesinlikle tek yanlışı devlet yapmıştır demiyorum.nasıl ki ölümler zulümler karşılıklı olduysa yanlışlar da karşılıklı olarak yapılmıştır elbet.benim tek istediğim artık olanlardan ders çıkarıp tekrar acılar yaşanmasın diye bu insanları barıştırmak ayrıştırmamak.
kasva.
(05/06/2015 - 22:02)
@rakones esra elonu diye bir kadının Tweet ini okudum ve biraz hassas davrandim. Haklısın. Keske daha farklı anlatsaydim. Umarım anlatabilmisimdir kendimi.
MihendisBey
(05/06/2015 - 22:02)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~
kasva.
(05/06/2015 - 22:08)
Tam olarak bu dediğim. Sen de acılar yasamissindir ben de baskalari da. Ayirmadan basimizdakilere bakmadan hepsine bagiralim bu kadar. Sen bana çok sabretmis olma kardeşim. Deme öyle
philippirrip
(05/06/2015 - 22:15)
hepimizin aynı düşüncede olduğumuzu biliyorum arkadaşlar.
bu resmi twitterda gördüm yaralı bir polise yardım eden yaralı bir hdpli. hdpli dememin amacı twitterda yapıldığı gibi partiyi sempatik göstermek ya da siyasi yaklaşmak değil ne demem gerektiğini bilmediğimden oyle yazdım.
özetle acının rengi yok!

efeee
(05/06/2015 - 22:22)
Beyler icimiz yaniyor insan ayirmayi sevmiyoruz kalp kirmak istemiyorum bakin Allah icin yorumlarinizi yaparken hassasiyet gosterin kalin saglicakla
silentt
(05/06/2015 - 23:07)
bu elim olayı da parti merkezli, ayrımcı, ötekileştirici ve insanlıktan uzak değerlendiren, başkalarını da bu eksenli düşünmeye sevk edenlere söylüyorum, en büyük ötekeleştirici sizsiniz.

@kasva. paşam senin gibi kusura bakma ama hakaret olarak da algılama "mental olarak özürlü" insanları ben ciddiye dahi almıyorum. sen kendini ötekileştirmişsin zaten başkasına veya siyasetçilere gerek yok. Bu olayın hdpyle ne alakası var? ortalık zaten gergin, sizin okumuş insanlar olarak birleştirici olmanız gerekiyor, öncelikle herkesden başlığın altına yazdığın çapsız "oh olsun, müstehak" gibi söylemlerin için özür dilemen gerekir. şurda işi gücü bıraktım sana insanlık dersi veriyorum ama emin ol buna bile değmiyorsun.
kasva.
(05/06/2015 - 23:14)
Arkadaşlar ilk başlığın altında yazdıklarım için kusura bakmayın evet ortada kimse birsey dememisken yanlış davrandim. Diğer dediklerimde bir sorun görmüyorum. @silentt kardeşim sana birsey demek istemiyorum. Yeterince polemik oldu.
beatriceyy
(06/06/2015 - 00:06)
Ortalık durulmuşken gelip karıştırıyor gibi olmasın ama yeni okudum yorumları. Anlayamadığım için soruyorum @silentt ciddiye almadığın mental özürlü insanlar için niye o kadar uzun bir yazı yazıyorsun? Okumuş insanlar olarak birleştirici olmanız gerekiyor demişsin, sen okumuyorsun sanırım, zira yazında hiçbir birleştirici unsur göremedim. Kimse senden insanlık dersi de istememiş, keşke işini gücünü bırakmasaydın. Ayrıca herkesden değil herkesten olacak.
silentt
(06/06/2015 - 00:36)
@beat aferin oluyo :)))
MustafaC
(06/06/2015 - 12:35)
Ölenlere Allah rahmet eylesin. Bomba için iki ihtimal var. Şimdi bombanın patlaması kime yaradı ise, tabi olayın arkasında o vardır.

1- Akp, mit aracılığı mitingde bomba patlatarak, hdp´lileri kışkırtıp, seçim öncesi ayaklanmasını sağlayarak, ortalığı yakıp yıkmalarını istiyor. Sonrada ´bakın bunlar anarşist, terörist´ deyip hem sağcı oyları alacak, hemde hdp´ye barajı geçsin diye oy veren solcuların oy vermesini engellemiş olacak ve hdp´yi baraj altı bırakacak. Hdp´liler ayaklanmaz isede, savcılık araştırması sonucu bombanın ´ pkk´lılar tarafından yerleştirildiği söylenerek, suçu yine hdp nin başına yıkarak, oy çıkarmak.

2- Pkk yapmış olabilir. Seçim öncesi mağduriyet oluşturmak, üç beş kürt ölür ama burdan hayati seçim barajını geçirecek oy çıkar diye düşünmüş olabilirler. Şuanki sonuçlara göre hdp´nin oyu artar, eğer akp çıkıp ´bu bombaları pkk patlattı´ demezse tabi. o zaman akp nin oyları artar.

şimdi pkk yapmaz diye düşünenlere, kürtler birbirini çok kolaylıkla öldürebilirler. onlar için kendi canlarının bile kıymeti yok. daha geçen aylarda kobani olaylarında kürtler ayaklanıp, 16 yaşındaki çocuğu, kürt kökenli yasin börü´yü döverek, defalarca keserek, başını taşla ezerek, araba ile üstünden geçerek ve canice yakarak, yerlerde sürükleyerek vahşilik yapanlardan, ışidten bile daha gözü kanlı insanlardan herşey beklenir diye düşünüyorum.

insanları bomba veya silahla öldürmek ile, ışidten beter bir şekilde canice öldürmek arasında fark vardır.
silentt
(06/06/2015 - 13:25)
@mustafac tespitler guzel
kasva.
(06/06/2015 - 13:27)
@MustafaC ilk tespitinde katılıyorum. Ama eğer pkk yaptıysa bence senin dediğin sebepten değil. Eğer pkk yaptıysa bunu barış olursa işlev dışı kalacağının farkına varıp barış olmasın dağa çıksın bizde beslenelim düşüncesiyle yapmıştir diye düşünüyorum. Allah hepsinin belasini versin.
8741
(06/06/2015 - 13:30)
kendinden başka bir dine, kendinden başka bir mezhebe, kendinden başka bir ulusa, kendinden başka bir ideolojiye, kendinden başka birine saygı duymuyorsan; ömrün boyunca kapalı bir odada kendi başına pinpon oynar durursun...
8741
(06/06/2015 - 13:45)
Silaha sarılan neden silaha sarılmış? Silahların susmadığı bir ülkede bu işten hangi sınıf çıkar sağlar? Bu ülkedeki esas çelişki hangi çelişkidir? Türk olmak ya da Kürt olmak ya da başka bir ulustan olmak mı? Sünni olmak mı? Alevi olmak mı? Müslüman olmak mı? Hristiyan olmak mı? Biraz kafa yormalı. Esas çelişki ezen ezilen çelişkisini görmeye anlmaya çalışalım. Metal grevinde her kategoriden insan birlikte hareket edebildi. Neden? Biraz düşünelim lütfen! "Pis Kürtler", "hainler"... Bunları bırakalım artık. Kürtler artık çok daha bilinçliler. Hele hele 2015 Ortadoğusunda Türkiye´deki Türklerle ve diğer uluslarla sorunsuz ve birlikte yaşamak istiyorlar. Onların elinden tutalım. Onlara elimizi uzatalım.
MihendisBey
(06/06/2015 - 16:57)
Farklı olma hakkımızı yitirdiğimizde,
özgür olma imtiyazımızı kaybederiz.

~ Charles Evans Hughes ~

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.