usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
ali volkan akkaya
öncelikle yorum yapan ÖMER FARUK BEZ

HOCA 100 alacagım turbo sınavında devamsızlıktan beni bırakmış bulunuyorsunuz...

sonuna kadar kuralcı bir hoca olarak size sorum ???
1) ders ingilizce olmasına ragmen neden türkçe konusuyorsunuz ??
2) ders ingilizce olmasına ragmen soruları neden türkçe açıklıyorsunuz ??
3) işine gelen kuralı uygula işine gelmeyeni uygulama süper hocasınız teşekkür ederim .

umarım burayı da takip ediyorsunuzdur


gönderen: tarza - 08/04/2015 - 15:39
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
oplusa
(08/04/2015 - 16:32)
abi neye kızdığını ben pek anlamadım.8.haftadayız bunun ilk haftasını at. 7 haftanın 5ine gitmedin mi ?
rubytuesday
(08/04/2015 - 17:08)
hoca en başta bırakırım dediyse bırakmakta haklı ama sen de haklısın. madem kuralları uyguluyo hoca o dersi de paşa paşa ingilizce anlatacak. ingilizce konuşamıyorsa da açmayacak. ben ingilizce dersi türkçe dinlemek istemiyorum. bu ne ya muz cumhuriyetiyiz resmen. üniversite hocası böyle davranıyorsa hiçbir şeye şaşırmayalım.

ben geçtiğimiz dönem müh eko aldım (dersi geçtim). hoca geldi türkçe anlattı. o ders ingilizceydi hocam eğer ingilizce anlatmamanızın nedeni öğrencilerin ingilizcesi kötü gibi bir mazeretse bu öğrenciyi ilgilendirir. ingilizcesi kötüyse geliştirsin yok geliştiremiyorsa gitsin ingilizce ders olmayan bir bölümde/üniversitede okusun. eğer anlatacak kadar ingilizceniz yoksa bölüme ben ingilizce ders açamam diye söyleyin ki bence anlatmamanızın nedeni sizin ingilizce seviyeniz. e konuşamıyosan açma ingilizce hocam. dersi türkçe anlat sınav kağıdı ingilizce olsun. komedi. ben kuralına uygun bir şekilde ders dinlemek istiyorum. derse gelmiyorsam bırak, notum düşükse dersten bırak ama sınıfa gelince o dersi İNGİLİZCE ANLAT.
Belize
(08/04/2015 - 17:19)
Sakin ol şampiyon.Hoca geçen hafta da aynı uyarıyı geçmişti.5 devamsızlık yapan gelmesin diye.İlk derste de devamsızlıktan bırakmam diye bir şey dememişti.Geçen dönem nasıl davrandığı onu bağlamaz.Madem gelmiyorsun bari ilk hafta uğrayıp deseydin hocam ben gelemiyorum devamsızlıktan bırakacak mısınız diye.İsmini vererek cesaret örneği mi gösterdiğini sanıyorsun bilemem ama böyle yapman daha da kötü sonuçlar doğurabilir.

Hokevek
(08/04/2015 - 17:36)
Yoklamadan bırakılıyorsa eğer başkasının yerine imza atma olayını da kaldırsınlar bence. Arkadaşı olan geçer olmayan kalır mı ?
cocumuyoama
(08/04/2015 - 17:38)
imzalar tek tek sayılsa kalan kişi sayısı 2 katına çıkardı.Devamsızlık uygulanıyorsa bu da yapılsın o zaman yerine imza attıracak birini bulamadı diye birinin kalması ne kadar doğru tartışılır. Benim fikrim ortalamaya göre hareket edilmesi yönünde AA-BA alacak birinin devamdan kalması çok saçma.
Manu del Moral
(08/04/2015 - 18:47)
Bu başlık bağıra bağıra geliyorum dedi
integral
(08/04/2015 - 19:04)
ya arkadasları olan imza attırıo ztn ama sınıfta tanıdıgı olmayanların oyle bir şansı yok boyle bir adelet olmaz.Ayrıca kendisinin bilgi yonunden de iyi oldugunu düşünmüyorum velocity ile speedin farkını sordular bilemedi.hoca olupta o farkı bilememek artık ne desem bilemiyorum...
integral
(08/04/2015 - 19:06)
Bu da okuldaki hoca kalitesinin tartısılması için sebeptir benim için...
marcelo
(08/04/2015 - 19:45)
biraz şov bence
mcelik
(08/04/2015 - 19:53)
çok ilginç cidden. ortada bir sorun var ve bir grup insan o soruna kendilerince çare bulmuşlar, siz başka çare aramak yerine toptan çareleri kaldırmak istiyorsunuz. benim arkadaşım yok yerime imza attıramıyorum. ama öyle bir imkanım olsa değerlendirirdim herkes gibi. herkesin derse gelmeme sebebi vardır elbet ki üniversitede devamsızlık diye bir kavram olması baştan aşağı saçmalık. asıl bunun çaresini bulmak lazım ki gelmek istemeyen gelmesin, gelmek isteyenler yada gelebilecek durumda olanlar gelsinler.


dersin saatini koymuşlar saat 16:00´ya.. güya ikinci öğretim yani hem çalışıp hem okuyanlar için. ülkenin yüzde kaçı 16:00da işten çıkıyor ?


BlueMan
(08/04/2015 - 20:08)
Üniversiteyi kazanabilmek için sen git yıllarını ver :D Ah bir üniversiteye gideyim falan diye sonra başla üniversiteye ama üniversiteye uğrama :D ( Öğrenci neyin kafasında acaba :D ) Şimdi de piyasaya çıkınca okulda öğrendiklerimizi ne kadar uygulucaz falan diceksiniz ? Eee o zaman üniversite okuma abi. Lise biter bitmez git sanayiye 4 senede bir sürü şey öğrenirsin. Heee diplomam olsun , maaşım da iyi olsun ben gelemem öyle usta maaşına işçi maaşına diyosan afedersin amaa ite itee gelicen :D Hocalar gelir geçer. Sen sorumluluğunu yerine getir kardeşim :)) Nasıl dünya yav :D kimse kendinde hata veya kusur aramıyor . Hep başkasına yükleyin . Hey yavrum hey :))
tarza
(08/04/2015 - 20:27)
kafasına göre kurallara uymasının dışında madem devamsızlıkdan bırakacksın .

ozaman her ders paşa paşa sınıfı sayacaksın .

adalet olmayan yerde böyle şeyler illaki olur.

hakkım varsa helal etmiyorum .
BlueMan
(08/04/2015 - 20:30)
abi söylemek istediğimi özetle tekrarlayayım. Kimseye onu yapmıyor bunu yapmıyor şöyle yapsın böyle yapsın diyemezsin :) Eleştirirsin ama yargılayamazsın. Eleştirebilmek için de kendi sorumluluğunu yerine getireceksin . Sonra kimi eleştirirsen eleştir . Hatta şikayet dahi et hakkını ara. Sen keyfine göre sorumluluğunu yerine getirmemişsin. Hoca da keyfine göre bir şeyleri es geçiyor :)
tarza
(08/04/2015 - 20:36)
bluman sana cevabım . tamam ben dersten kaldım sorumluluğumu yerine getirmedim hiç bir itirazım yok . bu konuyu işin içine bile katmıyorum ..

suan ali volkan hocanın kuralları kafasına göre işletmesine , kafasına göre esnetmesine işine geleni uygulamasına itiraz ediyorum .. ve şikayetçiyim . Alpsy oral hocamız bunu yapsa tek lafım bile olmazdı hiç bir kuralı esnetmeyen her kuralı en olduğu gibi uygulayan hocamızdır. şuan beni bırakmasına laf etmiyorum ve bu tutarsız ve adaletsiz davranışa karsıyım gereken şikayeti de yapcam

BlueMan
(08/04/2015 - 20:40)
ben sana haksızsın demedim zaten kardeşim :) Bir şey daha ekleyeyim kuralları kafasına göre işleten bir sürü hoca var Yıldız´da :) tek isimle olmaz :D
piroğlu
(08/04/2015 - 20:48)
eğer hoca bırakmasaydı pekala o sınava girecektin tarza kardeşim.dersten kaldım diye de suçlu aramaya gerek yok.bunlar reklam kokan hareketler yani.
tarza
(08/04/2015 - 20:50)
gençler reklam yapıyorum . ismimi veriyorum amacım ytü de rektör olmak.

gerekli itirazımı bulundum herkese iyiakşamlar
attis
(08/04/2015 - 20:53)
toplamda 16 yorum yapılmış ama bir tanesi bile somut çözüm önerisi içermiyor . . .

siz böyle yaptıkça, emekliye ayrılana kadar volkan hoca hep aynı kalacak . . .
BlueMan
(08/04/2015 - 21:00)
attis kardeşim değişim istiyorsan kendinden başlıcan :D evinin önünü süpürmeyip şehrin sokaklarının pisliğinden yakınıyorsun :) herkes kendi evinin önünü temizlesin :))
rubytuesday
(08/04/2015 - 21:06)
@blueman nasıl bir tipsin olm sen yazdığın bütün mesajlara ayrı ayrı ayar oldum. ayar olmamın temel sebebi ise haddinden fazla smile kullanımı. bunun yanında bokunu çıkaracak düzeyde "önce kendine bak" yaklaşımı. bence sen de burada gelip insanları önce kendine bak diye eleştirmeden önce kendine bakmalısın. inception.
jesusmak
(08/04/2015 - 21:09)
beyler öncelikle ben devamsızlığın bu şekilde olmasındansa yüzde 70 muhabbetinin kalkmasını onun yerine atıyorum yüzde 10 gibi nota etki etmesinden yanayım.(ee gidenle gitmeyenin farkı olsun).Devamsızlık tamamen kalksın diyenler bence burda yazıp çizerek bu iş hallolmaz.Somut birşeyler yapmak lazım bi düşünüp somut birşeyler yapmakta fayda var.
BlueMan
(08/04/2015 - 21:10)
Olabildiğince kendime bakmaya çalışıyorum. Hatırlattığın için teşekkürler Ruby. Kendi fikrimi beyan ettim . Pek takılmam buralara normalde. Kırk yılın başı düşüncelerimi paylaşmıştım o da dokundu. Hadi eyvallah :)
jeanaly
(08/04/2015 - 21:22)
@BlueMan pek takılmam buralarda diyorsun lakin her paylaşımın altında senin bir yorumun oluyor ki bütün şu a305 tayfası sana kıl oluyor galiba dikkat et derim biraz :)))))))))(boku çıkarılmış smiley)
caydanadam
(08/04/2015 - 21:23)
@blueman ali volkan hoca beyler
MustafaC
(08/04/2015 - 21:24)
Buldunuz iyi hocayı yüklenin tabi.

Alpay hoca, Hasan Hüseyin Erdem, ve birçok hoca devamsızlıktan bıraktı. Onlara neden sesinizi çıkaramıyorsunuz?

Kendi yaptığınız hatayı hocaya yüklemeye çalışmayın. Hoca dönem başında uyarısını defalarca yaptı. Ki uyarı yapmak zorunda da değil. Sistem bu, kural bu. Gelmezsen kalırsın. Git rektörlüğe çat niye yoklama alınıyor diye. Yiyorsa tabi.

Adam iyilik olsun diye Türkçe anlatıyor, ona da laf ediyorsunuz. İşinize gelmeyen konularda ise kötülüyorsunuz.

Yapmayın bunu iyi niyetli hocaların iyi niyetini sömürmeyin. Delikanlı iseniz Hasan Hüseyin Erdem hocamıza bu tavırları yapında görelim.


ForrestGump
(08/04/2015 - 21:40)
hoca ilk derste demişti.

bana kalsa yoklama önemli değil ama bölümden gelen net karar var. dolayısıyla yoklamadan kalma olucak demişti.

olay bu kadar basit. bu raddeden sonra imza attıranları bahane ederek kendini haklı çıkarma gibi bi harekete gerek yok zaten.
jeanaly
(08/04/2015 - 21:48)
@MustafaC Hasan Hüseyin Erdem hocam hoşgeldiniz .Alpay hocaya arkadaşında dediği gibi alman disiplini ile çalışan bir hocamızdır.Kesinlikle kuralları esnetmeyen bir hocamızdır.


@ForrestGump tarza isimli arkadaşımızın dediği ise yoklamadan bırakıcaksan arkadaşına imza attıranlarıda tespit edip onlarıda bırakması lazımdır.Kurallar esnetilemez.Alpay hoca ise ingilizce dersi ingilizce anlatıyor ve sadece ingilizce konuşan bir hocamızdır.


Kuralları tamamıyla uygulayanlara lafımız yok.
Maxstorm
(08/04/2015 - 23:23)
meselenin sadece devamsızlıktan bırakmak olmadığını idrak edemeyenler var.
jud
(08/04/2015 - 23:24)
@MustafaC "delikanlı iseniz" derken neden bahsediyorsun sen?

Sen de delikanlı isen ailenden para almayıp haftanın 5 günü çalışıp devamsızlıktan kalma da görelim (!)

İşin özü her şey apaçık ortada.

Bu hocalarımızın çoğu(!) böyle bir uygulama yapmıyordu. Bunu bolognaya bağlıyorlarsa geçen sene neden böyle bir işlem yapmadılar.

Elbet okul biter ama edilen lanetler kalıcı olur.
yusisp
(08/04/2015 - 23:33)
Bende müh. ekonomisi alıyorum ilk derste yoktum o yüzden net bilgim yok ama hoca bu dönem için ne dediği konusunda herkes ayrı bir şey söylüyor.Bu yüzden net konuşamıyorum.Ama şu bir gerçektir ki hoca dönem başında yoklama önem vermicem dediyse ve de sınav ortasında şu şu kişiler sınava girmesine gerek yok zaten yoklamadan kaldınız demesi çok ama çok abes bir hareket.Sınav esnasında adım okunmamasına rağmen benim bile psikolijimi etkiledi bu hareket.Kaldı ki sınavda adı okunanları düşünün.
rangones
(08/04/2015 - 23:33)
Herkes eşit şartlarda okumuyor arkadaşlar. Yoklamadan adam bırakmak kadar saçma bir şey yok. Burası ilkokul mu? lise mi? Derse gelen adam da gelmeyen adam da aynı sınava giriyor sonuçta. Bıraksalar da dersi geçip geçmemeyi sınav sonuçları belirlesin.Ayrıca hem çalışıp hem okula uzakta yaşayan adam gelmek istese de 4 deki derse nasıl yetişsin ?
adultengineer
(08/04/2015 - 23:56)
ne garip adamlar var arkadaş ya

1- bu atarını sonradan hasan huseyın erdeme de yapmana beklıyorum

2- hoca diye hitap senin karakterini gostermis zaten

3- ing konusunda bu olayla ne ilgisi var cok ing dinlemek istıyosan gider hocaya ozel soylersin

4- bu zihnıyet ing de anlatsa buraya gelir hazırlıkta ne gosterdılerde bıde ing ders anlatıyorlar der

5- Ogrencıyız biz tek gorevimiz derse gitmek bunun icinde bahane bulmayınız(derslere katılımım sınırlı)

6-tek amacınız dersleri verip dıploma almak olmasın

7- cume alem turbo sınavında her sene aynı soruları sordugunu bılıyor (ıkısı kıtabın arkasında sorulardan bırı ornektekı sorulardan )

8- 100 alcaksan cok dert etme onumuzdeki yıl yıne gırer aa getırırsın
faraday
(09/04/2015 - 00:09)
yoklamadan bırakmak: hoca dediğimiz bazı insanların öğrencilerin kendi dersine gelmeden gelenlere oranla daha yüksek not almaları sonucu " acaba bende bir sorun mu var" paradoksuyla karşılaşıp hayata küsmelerini önlemek için üniversiteler tarafından ortaya çıkarılan tamamen egosantrik ve bir o kadar da duygusal geçmişi olan bir kuraldır. buna yönetmelik, bologna falan da diyen yöneticilerimiz de mevcut
adultengineer
(09/04/2015 - 00:25)
cok cıddıyım bu bolumu yonetenlerde hıc yonetme beceresi yok

gıdıp kıtapdaki soruları sorarlar uzerıne bıde dogru duzgun can yapmayıp sınıfın yuzde bılmem kacını gecırırler.

dayıcaksın kazık soruları uzerınede cana alt sınır 40 dıceksın sonra ders baslamadan on sırada yer tutmak ıcın kosa kosa sınıfa gelecez her bırlıkte
caydanadam
(09/04/2015 - 06:27)
beyler adam beni yoklamadan bırakmasınlar demiyor siz diyorsunuz göreviniz derse gitmek diye yerine imza atılanlar da gitmiyor onlar da kalsın diyor adam
oplusa
(09/04/2015 - 07:25)
bu okulda bazı hocalar tek tek saydığında ders sonunda hocaya denilmedik laf kalmadığını gördüm ben.Ama bence de 20-24 yaşlarına gelmiş kocaman herifleri yoklamayla okula getirmek mantıksız. Ama arkadaşın yazdığı gibi bizim okulda işler kolay.Sorular belli,formül kağıdı koy yerine oh kafa rahat.Kitap kapalı ispat yaptırılsa, derste bu ispatların üstünde güzel güzel durulsa sıkıyorsa gelmesin gelmeyenler.Sistem yanlış.
3yılsonundaactım
(09/04/2015 - 09:03)
Arkadaş herkes demiş sistem yanlış, yok efendim yoklama olmasın, yoklama olsun yerine imza olmasın, dersler şöyle olsun böyle olsun.

Madem öyle efendim bunu burda bağıra çağıra dile getirmeyeceksin. Adam akıllı toplanılır gidilir bölüme denir
1) Yoklama alınsın, sınıflar sayılsın
2) Dersler dilinde anlatılsın sadece
3) Derse geç kalanlar bir sonraki dersi beklesin

Burdan hiç bir hocaya laf söyleyerek veya sistemi eleştirerek düzeltemezsiniz. En azından bölüme gidin konuşun ki bir şey yaptım diyebilin.

Mesela genel lablar uzatıldı hatırlıyorsanız. Eskiden 15 dkda biten lablar şimdi 1 saat. Sebebi bir kaç arkadaş geç kalıyorum yetişemiyorum diye bölüme gitmiş o yüzden uzatılmış lablar.(asistan hoca söyledi)
kskn
(09/04/2015 - 09:07)
.Sebastian Thrun tanıyan varmı bilmiyorum ama onun bir seminerine gittim Türkiye ye geldiğinde.Adamın dediği şey eğitimi insanların evini getirmeye çalışıyoruz.İnsanlar evde oturduğu yerden de bilgiye ulaşabilecek.Üniversiteler bilgiye uzanma noktasında sadece araç.Heperkan hocamızın dediği güzel bi söz var.Siz bu bilgileri kitaptan da öğrenebilirsiniz hiç okula gelmeden.Tek farkı kitaptan 3 saatte benden 1 saatte öğrenebilirsiniz.O yüzden yoklamayı önemsemiyorum.Şimdi bizim okulun eğitimine gelince termodinamik akışkanlar turbomakineler motorlar gibi derslere okula hiç gitmeyip evde günde 1 saat baksan çok rahat geçersin.Burda faraday arkadaşın teorisi devreye giriyoki kesinlikle doğru bir yaklaşım.Keza şunu da söylemek istiyorum geçen sene turbomakineleri aldım ali volkan hocadan derse 4 hafta gittim 15 haftada çoğu derse giden arkadaşımdan yüksek notlar alıp geçtim.Ama ne olduysa bu sene bütün hocalar yoklama konusunda bi tribe girmiş.adultengineer öğrenciyiz biz tek görevimiz derse girmek demişşin.Kendin çalışmıyor olablirsin bende çalışmıyorum.Ama çalışan ve çok uzak yerlerden okula gelen arkadaşlar var.AYRICA en önemli nokta amacınız dersi verip diploma almak olmasın demişsin bunun konuyla ne alakası var.Çünkü 15 hafta tüm derslere gelip mezun olan bi arkadaş yerine 2 hafta gelip dersleri geçip bir işte çalışmayla kazanacağım tecrübe çok daha yüksektir.Yaklaşımların çok sığ haberin olsun.Dayıyıcaksın zor soruları öprencilere ne olucak en ön sıraya oturunca??Hocanın anlattıkları en ön sıradan arka sıraya doğru değişiklik mi gösteriyo.Emin ol çok zor soru sorucak olsa hocalar derse hiç gelmem evde oturur daha fazla ders çalışırım.çünkü derste anlatılan 2 3 saatlik bilgileri kitapdan da çalışabiliyoruz.İşlenen ders seviyesi malesef böyle okulda.Bu dersi ing anlatıcaksın madem ingilizce açtın diyen arkadaşa da iki çift laf söylemek istiyorum.İng yeterli olmayan arkadaş gitsin başka bölümde okusun demişsin.Bu okuldaki hazırlık sistemi kontenjan üzerine dayalı.Kontenjan doluysa hazırlıgı atlıyorsun.Böyle bir sistemde ing eğitim veremezsin.Git bak bakalım itüye hazırlık sınıfı nasılmış kolay mı zor mu.
Sonuç olarak demek istediğim Yoklama üniversitede yapılabilecek en gereksiz olay.(Türkçe hocalarıma sövmeyin noktalama işaretlerini oldum olası sevmem).
kskn
(09/04/2015 - 09:10)
3yılsonundaactım kardeş daha okula bi otomat koyduramadık bu kadar küçük bi sorun için toplanamadık, bu konu için hiç toplanamayız.Her derste gördüğüm bir şey var hocam geç kaldık yemekhanedeydik...
MustafaC
(09/04/2015 - 09:57)
@jud merak etme ailemden para almıyorum zaten.

Anlamadığım birçok hoca aynı şekilde bırakırken, neden özel olarak sadece Ali Volkan Akkaya gibi okulun en iyi niyetli, en temiz kalpli hocasına taktınız ?

Alptekin hocada, Alpay hocada, H.hüseyin erdem de bir çok hoca bırakıyor.

Madem şikayet edeceksiniz, bunlarıda şikayet edin de görelim. Anlatabildim umarım.

Siz yoklama istemiyorsunuz diye, yoklama alınmayacak değil. Burası örgün öğretim. Uzaktan öğretim değil. Açık öğretim de değil. Yasa var kanun var. Ha çalışıyor isen senin problemin.

Okulun kapısına kilit vuralım madem yoklama alınmasın, herkes vize zamanı okula gelsin, hocalar boş sınıfa ders anlatsın. Biraz ciddi ve destekli konuşun lütfen.

Okul yönetimi sizi memnun etmek zorunda değil. Her öğrenciyi memnun etmeside imkansız zaten. Herkes benim dediğim gibi olsun diyor. Mesela ben de her derse gidiyorum, sonuna kadar destekliyorum yoklama alınmasını. Napıcaz şimdi ? Benim gibi düşünen çok öğrenci var, adam okula hiç gelmez vize zamanı gelir fotokopi çektirir birinden gelip geçer cc veya dc ile. Her derse gelen adama haksızlık oluyor.

Okul yönetimi size değil, siz sisteme uymak zorundasınız. Ki buda her üniversite olduğu gibi basit bir yoklama.

Alt tarafı 7 haftanın 3 haftası gelsen kalmayacaksın. Olay bu. Bunuda beceremiyorsan cidden boşa okuyorsun zaten
rubytuesday
(09/04/2015 - 10:26)
kardeşim yoklamaya saldıran yok maksat tüm kurallar uygulansın. bir arkadaş hoca öğrencilerin iyiliği için ingilizce anlatmıyor demiş. birader ingilizce bilmiyorsan git sakaryada oku. en başta gelirken %30 ingilizceyi görüp geldin. hoca benim iyiliğimi düşünüyorsa ingilizce anlatsın. iyiliğimi düşünmüyorsa da ingilizce anlatsın. benim hocayla alakam yok ders aldım geçtim bitti gitti okuldan da mezun oluyorum. ben bu hoca böyle devam etmesin diye söylüyorum. yoklamadan bırak, notum düşükse bırak tüm kuralları uygula aynı alpay oral gibi. ama alpay oral gibi verdiğin dersi ingilizce anlat. tartışma uzadı dediğim gibi mezun oluyorum maksadım yeni geleceklerin yalandan ingilizce olan dersler almamasıdır.
tarza
(09/04/2015 - 10:44)
ÖNCELİKLE yukardaki yorumları okumayıp . son yoruma göre cevap verme delaletine düşen arkadaşlar nolursunuz en azından bi özet okuma geçip de yorum atın , olay karısıyor .

neden ali volkan diyen arkadaşa cevabım . her kuralı uygulayan hocaya lafım yok . adam yönetimin en ufak kuralını bile esnetmiyordur karakteri ve görüşü budur derim eyvallah derim tek bir laf etmem haklısın hocam derim .

ama birsürü kural varken ( mesela dersi ingilizce anlatmak . sınavda türkçe açıklama yapmamak ) gibi ( bunlar benimde işime geliyor yanlış anlasılmasın ) .. ama sen sadece git tek bir kuralı uygula ilk sınavdan milleti sınava alma NEYMİŞ EFENDİM KURALMIŞ ... bu kuralda diğerleri cacık mı ???


tarza
(09/04/2015 - 10:47)
hayır BU KURALI uygulayacaksan her ders sınıfı sayacaksın .. elalemin yerine imza atılmasını da önleyeceksin .. adaletin olmadığı yerde karışıklık çıkar..

önce adalet. adalet mülkün temeli diyen atanın yetiştirdiği nesil bunu yediremiyor anladınız mı .
heisenberg
(09/04/2015 - 12:01)
Devamsızlıktan kalınmasını savunanlar var umarım onlar öğrenci değildir.Çünkü bir insanın gözlem yeteneğinin bu kadar zayıf olacağına inanamıyorum.Ya da onlar gerçekten hiç derste çevresine bakmıyor

Yoklama şart konulunca ne oluyor?
Dersi dinleyecek ya da dinlemeyecek herkes derse gidiyor ve hoca biraz sert biriyse arkaya gidip çaktırmadan telefonla oynuyor veya kitap okuyor biraz sabırlı bir hocamızsa hemen kahve grubu oluyor sohbetin kralını yapıyorlar.
Peki bunun ne faydası var?Aksine dersi dinlemeye gelmiş insan hocayı duyamıyor.Dikkati dağılıyor.

Neden anlamak istemiyorsunuz herkes derste öğrenmez ben bu yaşıma kadar hiçbir dersi derste anlamadım.Oturdum kendim çalıştım geçtim.Madem kendim çalışıp geçiyorum ve derse gittiğimde öğrenciye zerre saygısı olmayan "hoca"larımız olunca ben neden derse gitmek isteyeyim.Sınavları da geçiyorsam o dersten kalmam sadece birilerinin ego tatmini olur.

Ben bir öğretmen olsam öğrencilerimi zorla(yoklamayla) derse sokmaktan utanırım.
oplusa
(09/04/2015 - 12:23)
Sınavda Türkçelerini söylemeleri iyi niyetten diye düşünüyorum.Birgül hoca da gelip açıklama yapıyor ki öğrenciler için bu.Riski hoca almış oluyor yani. Bunu %100 ingilizce okulda yapıldığını da gördüm ben.Gidin verin dilekçeyi açıklamasınlar Türkçelerini.Derste okuduğunda bile anlaşılmayan terimleri de açıklamasınlar..Peşine bu sitede ´´ÖĞRENCİYE YARDIM EDİLMİYOR , BEN ABDÜLKERİM CAMIŞOĞLU´´ diye bir başlık görmezsek ben hiç birşey bilmiyorum.
falanfilan11
(09/04/2015 - 12:25)
@heisenberg söylediğin herşeye katılıyorum şu konudaki en mantıklı yorumlardan biri oldu
dasdass
(09/04/2015 - 12:36)
Herkesin yorumlarını okudum herkesinde kendine göre haklı yönleri var. Ancak zaten yaşadığımız şu şartlarda adalet bulunmadığından okulda adalet aramak komik olur. Sistemsizlik sistem olmuş.:) Bence de devam zorunluluğu saçma hocalar derse gelen öğrencilerle gelmeyenleri ayırmak istiyorsa sınavda daha seçici sorular sorsun kitabın arkasındaki soruları sormanın pek anlamı yok derse gelende gelmeyende yapar o soruları. Son olarak ben hiçbir hocanın içinde kötülük olduğunu da düşünmüyorum birbirleri ile ortak kararlar alıyorlar bununda sıkıntısı bize yansıyor. Buradan da çözüm bulmak zor gidip hoca ile konuşulması özel olarak daha iyi bir çözüm olabilir.
ertugruldemir
(09/04/2015 - 13:40)
Ya suraya sacma sapan yorum atmayın arkadas. Omer faruga sen sorumsuzsun sen soylesin boylesin diyosun da ayni sey sizin basiniza gelse hocaya ana baci soverdiniz adam en azından saygili bir bicimde sikayetini dile getiriyor. Kendisi benim arkadasim derse gitmeyerek imza atmayarak ihmalkarlik yaptigi dogrudur bu konuda ben de kendisine kizariim ama benim icin de su gercek geçerlidir ingilizce dersi turkce anlatip sinavda da her şeyin turkcesini aciklayip boylece insanlarin kolaylikla gecilmesi saglaniyor ama bu uygulama yanlıştır. Burada asil olmasi gereken hocanin anlasilir bir İngilizce ile dersi anlatmasi ve sinavda sadece gerekli olan aciklamalari yapmasi gerektir. Dersi turkce anlatip her sryin turkce açıklanmasını yapmak hocayi iyi bir hoca yapmaz. Ancak ogrencinin ense yapip rahatca ders geçmesini saglar. Alpay hoca gibi hocalar sinavda turkce aciklama yapmiyor derste turkce konusmuyor diye demediginizi birakmiyorsunuz ama asil olmasi gereken budur hocanin ogrenciye degil.ogrencinin hocaya uymasi gerekir ve dersi hakkinda sahip olmasi gereken ingilizce bilgisine sahip olmalıdır 21.yuzyila gelmisiz ingilizcenin bile is sahasinda yetersiz oldugu biz cagdayiz. Bunu bile zorluk olarak gorup ense yaparak okul bitirmek dil bilmeden meslek bilmeden size bir sey katmaz. Bunlari iyi bi düşünün derim.
caydanadam
(09/04/2015 - 13:42)
heisenberg haklı ama yoklama şartı koydun diyelim o derse gelmeyenleri bırakacaksan ve birilerinin başkasının yerine imza atmasına göz yumuyorsan o zaman adaletsizlik vardır
bence de devam zorunluluğu olmamalı baştan saçma bir sisteme yorum yapıyoruz

edit: you´re goddamn right
kskn
(09/04/2015 - 20:29)
Heisenberg tebrik ediyorum.Kesinlikle haklısın.Bir takım tezgahı dersini bir diferansiyel denklemler dersini bir ölçme tekniği dersini asla unutmucam 140 kişi derse geldi ayakta kalan öğrenci oldu.Ki a305 tarzı sınıflardan arkadan 4.sıralara kadar görüş açışı sıfır nerdeyse.Gidin sorun bakalım orhan çakıra size nedicek.4.5. hafta gelen kimse olmuyor kafamızı dinliyoruz.İlk hafta gibi herkes gelse ders işlenmez diyor hoca.Bunun gibi kaç hoca daha var.Adam yoklama alıyor ama bazılarının da derse gelmemesini umuyor.Nasıl bir ikileme sokmuş bölüm hocayı belli deil.Gene geldik yılların sorununa nüfus çok be usta bu okulda.
kskn
(09/04/2015 - 20:30)
Ayrıca türkçe anlatım ve açıklama itüde çoğu bölümde her derste var.Ki oradaki ingilizce hazırlık bizimkiyle kıyaslanamaz.VE gene ayrıca ortalama bir insanın yabancı diliyle öğrendiyi bilgide her zaman yüzde 30 40 civarı kayıp vardır.İsviçreliler demiş ben deil.

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.