ytu´de eksik bir şeyler var ama ne? |
YTU´DE EKSİK BİR ŞEYLER VAR AMA NE? Dersleri hocaları geçtim. Başka bir şeyler eksik ama ne? |
gönderen: bizon - 15/01/2015 - 22:07
|
Konu Hakkında Yapılan Yorumlar: |
yorum yapan(tarih) | yorum |
n\a (15/01/2015 - 22:24) | açıkçası yıldız´ın sadece mühendislik, mimarlık ve fen eğitimi vermesini isterdim. tam anlamıyla teknik bir üniversite olsa iyi olurdu sanki. |
n\a (15/01/2015 - 22:25) | Bence eksik olan şey kurumsallık. 100 yılı aşmış bi üniversitede herseyin daha planli programli olmasi gerektiğini düsünuyorum. Yanlis dusunuyoda olabilirim ama benim fikrim bu :)) |
MihendisBey (15/01/2015 - 22:32) | Kesinlikle Kurumsallıkta sorun var arkadaşın belirttiği gibi. Bugüne kadar gelen rektörler ne yaptı gerçekten merak konusu. 100 yıl dile kolay... ama netice bu okul bu haliyle İstanbul dışında olsaydı gerçekten bu ilgiyi görürmüydü bilemiyorum... |
iversonn (15/01/2015 - 22:52) | insan sevgisi yok |
erasmusen (15/01/2015 - 22:58) | arkadaşlar hocalar sınavları geç okudu diye okulumuzu hemen kötülemeye geçtiniz aynı sorun itü ,odtü de oluyor.Kurumsallık diyorsunuz itü kaç senedir var olan bir üniversite daha yeni yeni kurumsallığı oturuyor o o kadar kolay bişey değil.Ayrıca üniversite de gayet teknik üniversiteye yönelik bölümler var.Tıp veya hukuk yok sonuçta . Okulu kötülemeyi bırakmamız gerekiyor.Souçta halen en iyi müh.eğitimi veren sayılı okullar arasında... |
n\a (15/01/2015 - 23:01) | erasmusen, okulda teknik bölümler yok demedim. ama teknik bölümlerin yanında türk dili edebiyatı, okul öncesi öğretmenliği vb. epey farklı alanlarda bölümler de var. ben bu okulun sadece teknik konulara yönelmesini daha mantıklı buluyorum. yoksa mühendislik eğitimine lafım yok. |
muhadayı (15/01/2015 - 23:05) | A blokta otomat, ve tuvaletlerde tuvalet kağıdı eksik |
erasmusen (15/01/2015 - 23:16) | iyide bi üniversitenin kurulması için eğitim fakültesinin olması lazım ve bahsettiğin o bölümler eğitim fakültesinin içinde |
n\a (15/01/2015 - 23:20) | itü, iyte, gyte, bursa teknik´te eğitim fakülteleri yok. ayrıca bilgisayar ve ingilizce öğretmenliği mevcuttu yıldız´da sadece. 2012 yılında yeni bölümler açıldı. bu kadar kapsamlı değildi yani eğitim fakültesi. |
erasmusen (15/01/2015 - 23:21) | ama bursa teknikte bölüm yok onla kıyaslıyorsan |
n\a (15/01/2015 - 23:22) | kıyaslama amaçlı söylememiştim. eğitim fakültesi olmadan da olduğunu belirttim sadece. |
erasmusen (15/01/2015 - 23:30) | mesala itüde konservatuar var buda teknik üniversiteyle bağdaşmayan bir bölüm sorun etmiyorlar.Çünkü bu bölümler teknik üni. yapısını bozan bölümler değil.Dediğim gibi okulumuza tıp ,hukuk ,eczacılık vb. bölümler açılırsa eğer o zaman bi sorun oluşur benim fikrim bu tabi . |
n\a (15/01/2015 - 23:32) | düşüncene katılıyorum. |
n\a (16/01/2015 - 00:30) | Oncelikle sunu soyliyim bolumu ve okulu seviyorum ve kotu bir egitim aldigimizi dusunmuyorum. Makine muhendisligini okuyabilecegimiz en iyi yerlerden birindeyiz bence. Sonucta okulun bize vermesi gereken sey herseyi ogretmek deil, bizi hersey hakkinda az cok bilgi sahibi yapmak ve bizi zorlanacagimiz bir egitim surecinden gecirerek piayasaya ciktigimizda yapacagimi seylerin bize kolay gelmesini saglamak. Ama kastettigim sey okulda islerin daha programli yurumesi gerektigi.piyasayla karsilastiracak olursak 100 yillik markalara insanlarin ne kadar cok saygi duydugunu biliyorsunuz. Bence okulun ismi gectiginde insanlarin daha cok saygi duymasini saglamaliyiz bunuda tabiki sadece okuldan beklemek yanlis, bu hem okulun hemde bizim gayretimizle olur diye dusunuyorum ve birkez daha tekrar ediyorum yanlis olabilir ama benim fikirlerim bunlar :) |
myman (16/01/2015 - 00:51) | Bence çok seri bir şekilde sadece mühendis ve mimar yetişirilmeye odaklanılmalı |
bubu (16/01/2015 - 04:20) | bence okuldakilerin memurundan hocasına zihniyetini düzeltmesi lazım memurunun havasından geçilmez hocasıbirini bulup imza attırsaydın der bu zihniyet oldugu sürece bir cacık olmaz teknik üniversiteysek çok teknik birşey görmedim ben arkadaşım |
bizon (16/01/2015 - 08:34) | Size katılıyorum. Bence de plan program konusunda okulun eksikleri var. Mesela final programı önce 12sine alınıp sonra 9una çekiliyor vb. Birisi sadece fen bölümleri olsun demiş. Bence sorun bu zaten. Beşiktaştaki bölümler hep Fen. Sadece fenle dümdüz bir mühendis oluruz. Sanatla felsefeyle Mühendisliği yoğurabilsek, o bölümlerle yakın iletişimde olssk daha iyi olurdu. Bunu üniversite bize daha çok özgür seçmeli ders verseydi yapabilirdik. Boğaziçine bakın adamların bazı bölümlerinde toplam kredinin yarısı seçmeli ders oluyor. Eksik olan bunlar bence. |
Flea (16/01/2015 - 09:37) | Seçmeli dersler konusunda ben iyi olduğumuzu düşünüyorum. Dal derslerini istediğimiz gibi şekillendirip dal belgesi dahi alabiliyoruz bu seçenek diğer okullarda bizimki kadar esnek değil. Hoş, bu durumun da bazı sıkıntıları var ders açılmama, kontenjandan dolayı kapanma vs. ama öğrenciyi çeşitli seçimliklere yönelterek farklı öğrenci profilleri oluşturabilen bir okuldayız. Memurlar konusu ayrıca bir sorun ama ne kadar üzerine konuşsak da değişmeyecek. Ben bizim bölümün öğrenci işlerinin iyi niyetli ve yardım etmeye çalışan insanlardan oluştuğunu düşünüyorum.Bence asıl sorun öğrenci işleri daire başkanlığındaki insanlar. Silah zoruyla iş yaptırıyorlar gibi bir tavırları var. Bir de eskiden staj bürosunda bir adam vardı aman allahım Şimdiki abi melek gibi onun yanında. |
Belize (16/01/2015 - 09:45) | @muhadayı +∞ |
beatriceyy (16/01/2015 - 10:27) | Her okulda eksiklikler olur, ama bence bu okulun en büyük eksiği öğrencilerdeki kayıtsızlık. Bir takım haksızlıklar yapılıyor ve bu haksızlıklar belki de geleceğimizi etkiliyor. Ama herkes o kadar kendi derdine düşmüş ki, kimse bu haksızlıklara karşı birlik olup ERKEKÇE karşı duralım demiyor. Kusura bakmayın ama erkeklerin yoğunlukta olduğu bir üniversitede, bu korkakça tutumu anlayamıyorum, daha doğrusu yakıştıramıyorum. O yüzden "kayıtsızlık" olarak nitelendiriyorum. Ne yazık ki bizim okuldaki öğrenci profili "Gelecekleri olan ama yüzleri olmayan insanlar." tanımına uyuyor. Biraz da kendimizi eleştirelim. |
gizemb (16/01/2015 - 10:50) | Ben de okulun iyi yanlarını göremiyorum ve seçmeli dersler konusunda katılıyorum,sorun sadece mühendis yetiştirmek olmamalı.Sen mühendis olacaksan(aslında ne olursan ol) yaratıcı düşünmek zorundasın ve bunu sadece bölüm dersleriyle kazanamazsın.Nitelikli seçmeli derslerin olur,bir şeyler öğrenebileceğin,ezber yapmadan,sıkılmadan gitmek isteyebileceğin seçmeli dersler olmalı ki kendine bir şey kat.Öğrencilerdeki kayıtsızlık kısmına da katılıyorum.Akademik açıdan sıkıntılarımız olabilir,prof eksikliği,memurların tavrı vs.Bunun çözümü basit,okulun bir şekilde zihniyet değiştirmesi gerekiyor.Ama öğrencilerle olan sorunun daha sıkıntılı olduğunu düşünüyorum.Üniversitemizde olan eksiklik öğrencilerdeki vizyonsuzluktur. Bu kadar net. Not: Erkekçe kısmı epey sıkıntı,ben erkekçe tepki vermeyeceğim,şahsen makine mühendisliğinde bir kadın olarak zaten her yerde erkekçe tavra maruz kalıyorum,tepkimi erkekçe vermeyeceğim. |
beatriceyy (16/01/2015 - 11:04) | Eksik anlatım yaptığımdan yanlış anlaşılma olmuş. Okulda ben erkeğim hödöhödö diye gezen tiplerin haksızlıklar karşısında aynı tavırla duramadıklarını kast etmiştim. |
bizon (16/01/2015 - 11:12) | Şimdi buraya yazıyoruz da icraat yok. Okulda öğrenciler arasında bir birlik yok çünkü. Kimse kimseyi tanımıyor. Nedeni 500 kişilik kontenjan ve derslerin farklı gruplarda yapılıyor olması olabilir. Böyle olduğu sürece bu eleştiriler ve çözüm önerileri ancak A305´te yazılmış bir yorum olmaktan ileri gidemez. |
gizemb (16/01/2015 - 11:15) | @beatriceyy tamam o zaman,teşekkürler @bizon katılıyorum,bir sınıf olma durumu hiçbir zaman olmadı her şey kopuk kopuk. |
Plaboy (16/01/2015 - 11:31) | sıfır bilgiyle zorlanmadan mezun olacam. 4 yılda ne öğrendin dersen hiç bişey. her okul için geçerlidir belki ama boş beleş bi mezun olacam |
caydanadam (16/01/2015 - 11:37) | başka yerden mezun bi akrabam sen mezun olunca hiç bir şey bilmeyeceksin çalışırken öğreneceksin o mülakattaki adam da senin hiç birşey bilmediğinin farkında olacak çünkü zamanında o da hiçbirşey bilmeden işe girdi diyordu |
n\a (16/01/2015 - 13:02) | HER ŞEY BOŞŞŞ BİZİM OKULDAN BİR CACIK OLMAZ YANARIM YANARIM 5 SENEM GİTTİ ONA YANARIM OKULUN MÜHENDİSLİK FALAN ÖĞRETTİĞİ YOK ..BİZİ STRESE SOKUP KAZIK KAZIK SINAV YAPIP , ÇALIŞARAK KENDİ ÇABAMIZLA MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENEN BİZİZ.. |
6sekiz10 (16/01/2015 - 13:44) | Okulda kimse kimseyi iplemiyor,ne idare hocayı,ne hoca ögrenciyi ne öğrenci hocayı.Kimse kimsenin umrunda değil.Herkes gün bitsinde gidiyim şuradan diyor. |
n\a (16/01/2015 - 13:56) | mühendisliği elbette sosyal derslerle yoğurmalıyız ama bunun için okulda felsefe, sosyoloji vb. bölümlerin bulunması gerekmiyor ki. hali hazırda insan ve toplum bilimleri bölümü var. bu bölümün vereceği seçmeli ders sayısı/çeşidi fazlalaştırılarak pekala sosyallikle yoğurulabiliriz. |
panser (16/01/2015 - 14:44) | @gizemb +1 |
Manu del Moral (16/01/2015 - 15:18) | eksik şey pikaçu http://www.youtube.com/watch?v=MxJyAggJVww |
erasmusen (16/01/2015 - 17:35) | arkadaşlar , 4 yıldan beri bu okuldayım her sene böyle bir başlık açılıyor.Evet dediklerinizin çoğunda haklısınız , her sene herkes aynı şeylerden yakınıyor ama çözüm yok .O zaman bizlerde de sorun var biraz.( mühendislik eğitimi konusunda ). |
muhsinbey (16/01/2015 - 17:40) | Makine Mühendisliği binasının tuvaletlerine girin ve lavabolardaki musluklara bakın. Elinizi altına koyun ve suyun nereye döküldüğüne dikkat edin. Koskoca makine müh. bölümünden bir kişi çıkıp lavaboları yapanlara kardeş bu musluklar buraya olmaz dememiş. Daha birşey demeye gerek var mı? Bölümde herşey rastgele ilerliyor. Düzen yok, yarın ne olacak bilen yok. Neyse ben düştüm iyi kötü kurtuldum çocuklarımız düşmesin |
philippirrip (16/01/2015 - 20:03) | öğrencileri. evet bence eksik öğrenci! akademik eğitim kültür işidir. kültürü salt yıllanmışlıkta aramak yanlıştır. evet 100 yıllık bir geçmişe sahip üniversitenin öğrencilerinin tek derdinin ders geçmek olması yanlıştır. iyi mühendis algısının not ortalamasında olduğu, diploma için okunan bölümlerden sonra öğrencinin geleceğini excel mühendisliğinde araması... vizyonu olmayan kurumdan şikayet edebilirsiniz, ama vizyonu olmayan öğrencisi olan kuruma neden vizyonunuz yok diye soramazsınız. sosyalliği hangi hoca daha rahat geçiriyor muhabbetinde ararsınız, not alışverişini hediyeleşmek olarak görürsünüz. kopya çekersiniz, dersi geçersiniz, okulu diploma veren kurum olarak görürsünüz, sonra tuvaletlerinden papermoon tuvaleti performansı beklersiniz. [bekleriz.. -sinizli kısımlara kendimi de dahil ediyorum] tuhaf.. |
cro_magnon (16/01/2015 - 23:10) | Bence YTÜ´de en büyük eksiklik, öğrencilerin oluşturamadığı bir gelenek. Aaa yıldızda öğrenciler şöyle bir şey yapıyor diyeceğimiz veya dedirteceğimiz hiçbir şey. Bize ait, sadece bizim geçmişten geleceğe aktardığımız hiçbir manevi bir şey yok. Ama yapamaz mıyız? Yapabiliriz. Ne yapabiliriz mesela? Yıldız Makina fakültesi olarak freecycle tarzında paylaşımların olduğu bir oda, yer vs. bulup orayı kullanabiliriz. Orada ihtiyacımızın olmadığı ders notları başta, okul araç gereçleri ve diğer herhangi bir şeylerin toplandığı bir havuz oluşturabiliriz mesela. Ders notlarına, araç gereçlerine çok para harcanıyor. Neden bizden sonrakiler de harcasın ki? Neden aşağılarda bir yerde bir veya iki çay kazanımız olmasın? Hatırlarsınız bu dönem başında çay boykotu yaptık. Gayet de çok düşük maliyetlere hepimiz çay içebiliyormuşuz onu anladık. Hatta bazı dönemler ufak çapta ders notu dayanışması kurmaya çalıştık ama bunlar malesef destek görmedi. İhtiyacı olanlar ders notlarını aldı ama eski notlarını getiren pek olmadı. Evet yıldız makina olarak maneviyata, paylaşıma, dayanışmaya, geleneğe önem vermiyoruz. O yüzden böyle devam ettiği sürece biz üniversiteler arasında farkı olan bir üniversite olmayacağız. Yapılabilecek şeyler çoğaltılabilir. Biz bunları yarın tekrar başlatabiliriz ama destek olmazsa söner gider, biz de mezun oluruz. Yıldız makine artık uyanmalı! |
n\a (16/01/2015 - 23:42) | cro_magnon ders notu paylaşma olayı çok güzel fikir. dönem başında bu konuyu tekrar açıp fakülte içinde bir yerde notlarımızı toplayabiliriz dediğin gibi. |
caydanadam (17/01/2015 - 11:36) | Ders notu paylaşımı güzel fikir bence de mat fiz kitaplarım var birini bulup vermeye üşeniyorum geçerken bırakalım ihtiyacı olan alsın kullansın |
bizon (17/01/2015 - 16:34) | Kütüphaneye bağışla caydanadam. |
caydanadam (18/01/2015 - 13:45) | bu arada iki başlık üstte bulmuşlar eksik şeyi tuvalet kağıdı yok hacı |