arkadaşlar asistan olun ! ! |
Beyler okuldan mezun olup 1500-2000 ile işe başlayacağınıza, asistan olun 3000 lira işe başlayın.Hem rahat meslek, tatilide bol. Arçelik bile yeni mezun y.t.ü mezununu 1200 lira ile işe başlatmış, ben söylemiyorum bunları hocalar söylüyor. Hemde asistan, araştırma görevlisi olmak zor birşeyde değil arkadaş. Siz böyle bir fırsatı istemedikçe, elin doğu akdeniz üniversite, çorum hitit gibi gibi üniversitelerden mezun olanlar gelip başımıza asistan oluyor. Böyle bir mantık olabilir mi? Asla aşağılamak gibi bir niyetim yok ama anlayan anladı. Onu geçtim, tam 14 bin üniversite bulunan, amerikanın köyünde doktora yapan ve hiçbirşey bilmeyenler gelip başımıza hoca oluyor makine elemanları verebiliyor. Okulun hoca durumu çok vahim beyler, fazlasıyla. İtü makinede tam 54 profesör var. bizde ise an itibari ile 2 prof.emekli oldu, sadece 16 profesör kaldı. Ve düşünün itü makine kontenjanı 200, bizim ise 550 kişi. Aramızda çok iyi cevherler var hoca olabilecek. Ama nedense, biz okulumuzu sevmiyoruz ve kalmak istemiyoruz. İtü´de ise tam tersi, herkes okulu için çabalıyor ve birşeyler yapıyor. Eğer okulumuzun kötü olduğunu düşünüyorsak, birşeyler yapıp düzeltelim. Kaçmayalım.. Sonuçta bu okul bizim kimliğimiz olacak ömür boyu. Aramızda, şimdiki hocalardan çok daha iyi ders verebilecek ve araştırma yapabilecek kapasite de birçok kişi olduğunu biliyorum. Siz araştırma görevlisi olmadıkça, şırnak üniversitesinden gelen başınıza asistan olur. Abartmıyorum 2 sene önce aldığım matematik-2 dersinin asistanı [b]şırnak üniversitesi[\b] mezunuydu. Daha çok şey var sayacak ama sonuç olarak, mantıklı düşündüğünüzde piyasaya girip ezilmeyin ve iş korkusu ile yaşamayın. Araştırma görevlisi zor değil, aksine basit birşey. Hem rahat edin, hem iyi para kazanın, en önemlisi okulumuzu ve gelecek nesilleri, bizim şuan yaşadığımız zorluklardan kurtarın. Saygılar |
gönderen: emcekare - 14/01/2015 - 09:26
|
Konu Hakkında Yapılan Yorumlar: |
yorum yapan(tarih) | yorum |
AZARGA (14/01/2015 - 09:43) | Kesinlikle katiliyorum,okulumuzun asistanaliminda belli bir standart getirmesi lazim |
MihendisBey (14/01/2015 - 09:54) | Kan emici kapitalist şirketlere başvurmayın inanın ufak bir yerde daha iyi para alırsınız. Ford de ne rezillikler var söylemeye gerek bile yok. Masa başında oturmayı unutun işin içine dahil olun ve size işçiden az para vermek isteyenlere bu fırsatı vermeyin. Asistanlık ise eğer hocalık yapacağınıza inanıyorsanız hakkını vereceğini düşünüyorsanız yapın lütfen. İlerde elinde lazer oturduğu yerden slayt ile dinamik anlatacaksanız hiç bulaşmayın sizden sonrakileri de yakmayın |
MihendisBey (14/01/2015 - 09:57) | Eğer Makina mühendisleri odası denilen illet sürekli siyaset yapacağına bizim sorunlarımızla gerçekten ilgilense Taban fiyat uygulamayan şirketler belirlenip ilgili yaptırımlar yapılması için işin içine dahil olsa bunlar olmazdı. AMa malesef ki belli bir siyasi anlayışa insanlarla dolduğu için farklı bir ses olmuyor ve sadece siyaset yapılıyor. Yakında Pkk için taziye mesajları yayınlayacak kıvama gelmiş durumda. Siyasilere ise diyecek birşey yok onlar onlardan da bok |
rubytuesday (14/01/2015 - 10:02) | 1) bizim okulun kontenjanı da düştü. artık ikinci öğretim alınmıyor. bu sene alınmadı mesela. 2) 1200 lirayı kimden duydum bilmiyorum ama bu sene bizim okuldan mezun arkadaşım tofaşa 2700 ile başladı itü mezunu bir arkadaşım da bosch´a girdi hemen hemen aynı maaşla. yıldız mezunu bir mühendisin arçelikte 1200 alması imkansız. bilmeden sallamayalım. asgari ücret aldığını iddia ediyorsun neredeyse. haftada 3 gün çalışan proje stajyeri gibi bişey olunca onu alıyorlar bilesin. 3) amerikanın köyündeki üniversitede doktora yapmış insanlar gelip makel veriyor diyorsun. o bahsettiğin kişinin doktora yaptığı üniversiteyi bir araştır bence sen. hiç öyle çorum üniversitesi kıvamında değil ona emin ol. ki bahsettiğin doktora. öyle götü boklu lisans tezi yazmıosun birader. 4) gez toz hayatını yaşa. ben hiçbir şeyi kafama takmazken hayat çok zor geliyor senin uğraştıklarına bak. boyle şeyleri bile dert ederek nasıl yaşayabiliyorsun anlamıyorum. ben intiharın eşiğine gelirdim herhalde bu kadar çok derdim olsa. 5) eğer stajın kaldıysa hem yıldızlı hem de yıldızlı olmayan bir kaç mühendisle takıl o zaman a blok merdivenlerini yalarsın. ayrıca @mihendisbey sana da katılmaktayım. |
rubytuesday (14/01/2015 - 11:30) | buraya yazdıktan sonra yemek yemeye çıktım staj yaptığım yerde. buranın müdürüyle yemekte nerde okuyon zart zurt muhabbeti yaptık. adam 95 mezunu yıldızlı çıktı. hoca muhabbeti yaptık. bu da böyle bir anımdır. |
srdrydn (14/01/2015 - 12:29) | @mihendisbey arkadaş atıp tutmuş oda siyaset yaparmış, yapacak arkadaşım toplumsal olaylara tepkisiz mi kalacak, ranta hırsızlığa göz mü yumacak, bütün bunların hepsi içinde yaşadığımız sistemin birbirine bağlı sorunları. emin ol mmo senin dediğin şey için de mücadele veriyor. saygılar... |
KivimuzMuzkivi (14/01/2015 - 12:46) | oda siyaset yapıyor siyaseti yapan mihendis adayı da bi başka güzelmiş. Bir de önce şu okulun öğretim seviyesi nedir siz onu bir kavrayın sonra başkalarını aşağılarsınız ama nolur aşağılayın haa unutmayın aşağılarken de gücenmeyin sakın aman diyim |
redmachine (14/01/2015 - 12:48) | TMMOB mühendisler için yanlış hatırlamıyorsam 3000tl brüt asgari ücret belirledi ama bunun uygulanmasının önüne geçen hükümettir. Bizi düşük ücretlere mahkum eden de hükümettir. Siyaset yapmadan haklarımızı elde etmemiz mümkün değil. Ayrıca TMMOBun bu belirlediği asgari ücreti vermeyen şirketlere cezai yaptırım uygulama şansı yok bunu devletin yapması gerekir. Bunları bilmeden ettiğiniz laflara dikkat edin bir daha Odamıza hakaret edilirse farklı olur! |
Mest4 (14/01/2015 - 12:54) | Oda senin odan ne kadar girdin içine diye sorarsam cevabının hiç girmedim olduğunun farkındasın geldin de birşey yaptın kimse yapmamı dedi. Hadi gelmedin ´´kendi´´ odana sahip çıkmadın bari ne yapılıp yapılmadığını araştır. arkadaş zaten belirtmiş asgari ücret uygulamasını bunu geçtim bunun yanında öğrenci komisyonunda birçok çalışması oldu hangilerini biliyorsun? lafı laf etmek için söylemeyelim bence tmmob hepimizin örgütü. önce ne kadar sahip çıkıyoruz diye düşünmeliyiz. |
MihendisBey (14/01/2015 - 12:58) | Ağır ol redmachine farklı marklı ne ayaksın sen? Daha eleştriye açık değilsiniz siz ne yararlı iş yapacaksınız? Oda yaptırım yapsın demiyorum ki yazıyı oku delikanlı sonradan konuş okumadan yazmışsın " yaptırım yapılması için işin içine dahil olmalı" yazıyor yeniden okursun inşallah. Senin Odan gibi nasılda sahiplenmişsiniz senin olduğu kadar benim odamda olmalı ama maalesef farklı bir siyasi anlayışın aranızda hayat bulma imkanı yok. Bu yazınızda ki odamız lafında bayağı belli. Hükümet ne yapıyor yapmıyor biliyoruz, Onların başımıza ördüğü çorapları iyi biliyoruz , ama odanın da hiç birşey yapmadığını daha iyi biliyoruz. Herşey siyasi zeminde tartışılmaz, Bilim bilimsel zeminde, Eğitim eğitmenler ve öğrenciler zemininde, Tıp tıp zemininde, Mühendislikte mühendislik zemininde tartışılmadıktan sonra hiç bir yararı olmayacaktır. TKP nin arka bahçesi rolüne bürünmüş bir oda için edecek lafımız sözümüz çok farklı da olur farksız da... Önce eleştirilmeyi hazmedeceksin koçum sonra her türlü farkı göstermeye hazırım |
redmachine (14/01/2015 - 13:06) | Sen bırak bu beylik lafları. Onlar onlardan da bok lafının neresi eleştiri sen burda resmen odaya hakaret ediyorsun binlerce üyesi olan bugüne kadar her zaman mühendislerin hakkını savunan bizim için mücadele eden bir kuruma hakaret etme hakkını nasıl kendinde bulabiliyorsun |
MihendisBey (14/01/2015 - 13:09) | Valla bunu son günlerde öğrendik 2-3 yıldır herkes "özgürlük" adına herşey yapıyor herhangi biri birşey dese ifade özgürlüğü basın özgürlüğü oluyor. sen benim özgürlüğümemi karışıyorsun, Herkes karşı tarafın kutsalına küfür ederken özgürde biz bok dedik suçmu... Yapmayın böyle bu özgürlük. Yeni neslin özgürlük anlayışı bu bende buna adapte oluyorum yavaş yavaş. Kırarak dökerek küfür ederek özgür oluyoruz ya nasıl sa |
thecrowozzzy (14/01/2015 - 13:10) | Bu kadar dayanaksız, altı boş konuşmalarla sadece karalama amaçlı konuştuğunu çok belli ettin "delikanlı" @MihendisBey. TMMOB siyaset yaptı, yapıyor, yapacak. İyiki de yapıyor. Odada çalışma yapan herkes, iyi ki senin gibi kendi faydasından başka birşey düşünmeyen, bana dokunmayan yılan bin yaşasıncı insanlar değil. Kendilerini de her zaman sorgularlar, sen yabancısındır buna yaptığını hiç düşünmüyorum çünkü. Daha ne yapıp yapmadığını bilmediğin bir kurum hakkında bu şekilde atıp tutamazsın. Haddini ağır bir şekilde bildirirler "Koçum" |
ronndella (14/01/2015 - 13:23) | @MihendisBey Mesleğin itibarı ve çalışma şartları, çalışma şartlarının güvenliği sürekli yasalarla(´´torba´´ yasalarla) yerle bir edilirken odanın buna kayıtsız kalmaması onu siyaset yapan bir ´´illet´´ konumuna mı getiriyor? -Teknik öğretmenlere yasa ile mühendislik yolu açılması; -Meslek odalarının Çevre ve Şehircilik Bakanlığına bağlanması? -Ormanların ,koruların, derelerin talan edilmesi ve daha bir çok uygulama; Bütün bunlardan bahsedelim mi yoksa boşverelim siyaset mi yapmış oluruz? * * * Ayrıca MMO´nun belirlediği asgari ücreti uygulamayan şirketlere yaptırım uygulansın yazmışsın. Keşke ekran görüntüsü alabilseydim de sonradan editleyip ´´Doğru düzgün oku´´ dediğin sözlerinin ilk halini gösterebilseydim. Önce yazdığın şeyin arkasında dur. |
MihendisBey (14/01/2015 - 13:28) | thecrowozzzy kuru lafları bırak neresi dayanıksızmış onu söyle sen önce niyet okumayı bırak koçum. Siyasetten başka ne yapıyor oda? Yada Bilimden çok siyaset yapılıyorsa oradan mühendisler için ne gibi fayda elde edilebilir? Kendi faydama olduğunu düşündüğün bir şey yazdımmı diye kontrol ettim de siz niyet okumayı ve kendinizi üstün görmeyi sevdiğiniz için asıl problemden uzaklaştırıp meseleyi benim üzerimden kişiselleştirmeye çalışıyorsunuz, Gerek sen gerekse redmachine ise "özgürlükçü " kimliğinizi göstererek Farklı olur, haddi bildirmek gibi tehditvari konuşmalar ekliyorsunuz yazılarınıza. Gerçi biz 31 yaşımıza kadar kimseden durmadık çekinmedik geri durmadık siyasi kavgalarda önde olduk oluruz da. Ama gerçek şu ki Tmmob eleştriden çok çözüm üretmek zorunda ve bu çözümler bir kesime bir siyasi görüşe değil genele dair olmalı. Yoksa Hükümetin yaptığının aynısını yapmış olacaktır oluyorda zaten. Odanın içine girdiğiniz andan itibaren hissediyorsunuz bunuda. Ben bencilce kendime ait bir istekte bulunmadım, Bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyebileceğiniz birşey de yazmadım. Yazabilirdim de bu sizin haddinize değil orası ayrı bir konu ama Oda bilim üretmiyor, Makina mühendisleri için çözüm üretmiyor onun yerine siyaset üretiyor, daha fazla siyaset üretiyor, O kadar siyasetçisiniz Oda da ne işiniz var gidin partilerde yapın ve Teknik odaları "BİLİM" E bırakın |
buz (14/01/2015 - 13:28) | @Mihendisbey birazcık mualif olan insanları kominist diye lanse etmekten bıkmadınız mı ? . senin derdin bence okul meslek ve ya etik kurallar değil ? Şunu unutma mühedislik mesleği hayatın direkt kendisiyle yaşamın kendisi ile ilgilidir bunu seçerken her zaman otarite ile karşı karşıya geliceğini bilmen gerekir. Bu güne kadar elini taşın altına koymamış biri olarak burada ki insanları yargılamak sana düşmez |
mak24 (14/01/2015 - 13:29) | Hocam asistan olmak nasil kolay anlamadım ortalaman 3 ün üstünde alesin 90 üstü yds 80 üstü alan insan asistan olabiliyor ytu gecen sene asistanlık sınavlarına bir bak istersen yada ben yanlış veya eksik biliyorum. Konu yararlı olmuş bu arada tebrikler. |
MihendisBey (14/01/2015 - 13:37) | Mest4 kardeş ben tamamen yapılanlara karşı çıkmıyorum yaptıkları siyasetin Teknik kısmın önüne geçtiğini vurgulamaya çalışıyorum Buz muhalif olanları kominist diye bir genelleme yapmadım. Rondella o yazıyı ben neden görmüyorum, Ben "belirlenen asgari ücretin uygulanmaması halinde yaptırım yapılmasını sağlamak amacıyla odanın bu işin içine girmesi gerektiğini yazdım" eğer arkadaşlar tehditvari sözlerle bitirmeseler di bu yazı daha iyi anlaşırdı sanırım ama konu başka mecralara çekilerek oda yerine benim üzerime döndürüldü. Hiçte hoş olmadı. ALLAH tan elimi taşın altına Oda bazında koymamışım yazılarıma tahammül edemeyenlerin Odada bize tahammül edebileceklerini düşünmüyorum. Başka Dernek Vakıf ve birliklere destek vererek Mühendislik alanında birşeyler yapılması için çaba göstermekteyiz bu iş sadece Odada olmuyor fakat birçok konuda yetkili oldukları için yapmadıkları çözümler hissedilebiliyor |
buz (14/01/2015 - 13:40) | @mihendisbey ´TKP nin arka bahçesi rolüne bürünmüş bir oda için edecek lafımız sözümüz çok farklı da olur farksız da.´ bu söz senin yaptığın 3. yoruma ait mi değil mi ? |
MihendisBey (14/01/2015 - 13:40) | Oda nın Resmi web sitesine girdiğimde ilk sayfalarda gördüklerim karşısında iyiki farkındayım diyorum olayların... Siyasetten başka birşey yok TMMOB websitesinde. Keşke bizde oralarda koşturabilecek bir ortam bulabilseydik. Ama belirli bir kesimin bariz bir ağırlığı olduğu için bu fırsatı bulamıyor insan ilk baştan siyasi kimliği öne çıktığı için. |
brnn (14/01/2015 - 13:41) | Birader odaya atip tutuyonda dısarda verilen kurs ucretlerinin yari fiyatina kurs veriyolar bizim icin yapilan bir suru etkinlikleri var ki bunlarin hic birinde siyasi bi sey olmadan yapiliyo odanin siyasi davranindigi mevzusunda ise yapilan yanlislari mühendislik acisindan degerlendirip karsi cikiyo karsi cikmak icin degil ayrica gelip bi cay icip muhabbet etmeden ön yargili sekilde atarlanirsan fazlasinin zarar oldugunuda bilmen lazim |
MihendisBey (14/01/2015 - 13:43) | @buz bana ait tabiki de Herkes için söylüyorum anlamı taşımıyor farklı görüşten insanlar elbette vardır olmalıdır olması isteniyor mudur bilmem ama farklı siyasi görüşlerden insanlar bir araya gelmesi isteniyorsa diyebilirim ki o zaman amaç siyaset değil yanlışları düzeltme adına yapılan birşeyler var ortada. elbette ki vardır fakat Terazinin kefesine koyduğumuzda bir taraf çok ağır basmıyor mu sizce de? |
buz (14/01/2015 - 13:44) | @mihendisbey ben sorumun cevabını alamadım ama . Sen iyiki siyaset yapmıyorsun insanlar laf at sonra yok öyle değildi böyleydi. Basit olan bu tabi çamur atmak. |
MihendisBey (14/01/2015 - 13:46) | Siyaset Odanın Bilim bizim olsun o zaman... Dışarıdan gelen her yorumla uzayıp gidecek bunu uzatacak süre yok maalesef günün birinde imkan ve uygun mekan olduğunda yüz yüze tartışılabilir ama şimdi ders zamanı diyelim.. Hayırlı günler Şahsi algılanmasın yazdıklarım genel görüntüye hitaben yazdıklarım. |
MihendisBey (14/01/2015 - 13:47) | @buz cevabı var ne yazmam gerekiyor? istediğin cevabımı? |
ronndella (14/01/2015 - 13:47) | @MihendisBey Göremiyoruz çünkü değiştirdin ´´oda yaptırımda bulunsa´´ yazısını ´´ işin içine dahil olsa ´´ olarak değiştirdin. Cümlendeki tutarsızlığı eleştiren arkadaşı da yanlış okumakla itham ettin. ALLAH yalan günahdır demiyor mu? |
buz (14/01/2015 - 13:48) | @MihendisBey istediğim doğru cevap sadece. hak edene hakkının verilmesi. |
MihendisBey (14/01/2015 - 13:50) | @rondella Yuh diyorum başkada birşey demiyorum ne değiştirmesi kardeşim ya :) Yanlış görmüşsündür o kısımda kesinlikle oynama olmadı. ALLAH azimüşan doğruyu biliyor ya ben yalan söyleyip oradaki kısmı değiştimedim |
MihendisBey (14/01/2015 - 13:53) | @buz Tkp nin arka bahçesi gibi demek hepsi komünist demek değildir. Olsa da umurumda değil zaten insanların siyasi görüşlerine karışacak değilim. o söz çoğulun öyle olduğu manası taşıyor |
buz (14/01/2015 - 13:56) | @MihendisBey siyasi görüşlerine karışıcak değilim diyosun ama bir yandanda Tkp nin arka bahçesi olmuş bir kuruma cevabımız farklıda olur demişsin. 31 yaşındasın hepimizden büyüksün biraz olgun davran da kabullen artık bazı insanların düşünmesi bir şeyler yapıyo ya da yapmaya çalışıyo olması seni ya da görüşünü rhatsız ediyo . |
n\a (14/01/2015 - 14:00) | Merhabalar herkese. Gidin bi bakın bakim ne oluyo ne bitiyo odada, internet ortamında yalan yanlış savunduğun şeylerin aslı nedir.Kim ne diyecekse biz hep okuldayız. Kimse internet ortamında ona buna çamur atmasın, bu şekilde ne siz biyere varabilirsiniz ne de biz sizinle düzgün bi şekilde tartışırız. Kolay gelsin. |
ronndella (14/01/2015 - 14:05) | İnsanların kusurunu ortaya çıkarmak adetim değil ben de okuduğumdan emin olduğum için onları söyledim. Neyse bu çok önemli bi nokta değil. *** Odanın teknik yönlerinin zayıf kaldığını düşünüyorsan; Mühendis ve Makina Tesisat Mühendisliği Endüstri Mühendisliği dergileri, Yapılan onca kongrelerden, eğitimlerden haberin yok demektir. Bir sonraki internet sitesi ziyaretinde bu sekmelere de bakarsan. Bilim ve Teknik yönünün de ne derece ağır bastığına şahit olabilirsin. Bir avukat için baro ne demekse mühendis için de odası öyledir, öyle olmalıdır. Yanlış algılarınla saygın bir meslek odasına ´bok´ ya da ´illet´ diyerek hakaret edemezsin. |
MihendisBey (14/01/2015 - 14:12) | @buz kardeş farklı da olur farksız da yazısını bir önceki yorumda bana tehditkar konuşan arkadaşa yazdım burada tkp´li olduğundan farklı olur manası çıkmasın, onun o yazısına istinaden yazdım sanırım yanlış anlaşıldı tarafınızdan. Genel olarak üsluba dikkat etmeye çalıştım ama 2 arkadaş konuşma şeklini değiştirince iş bu şekle büründü. Benim niyetim kötü değil herkes üzerine düşen görevi yerine getirmeli, benim üzerime ne düşüyorsa ben onu yapayım herkeste öyle davransın, Hükümet en güçlü olduğu alana yani siyaset zeminine çekmeye çalışıyor tüm tartışmaları bizim öyle yapmamamız gerekir Odanın herşeyi o şekilde yapmaması gerekir diye düşünüyorum. Herşeyin tartışma zemini farklı olur, Din siyaset zemininde tartışılabilir mi? Veyahut Bilim siyaset zemininde ? Veya herhangi birşey siyaset dışı bir konu siyaset zemininde tartışıldıkça o konudan çok farklı bir konu çıkıyor ortaya herkes gardını alıp bekliyor bu sefer. Halbuki Bilimsel çalışmalar bilimsel zeminde tartışıldığında kimse gardını almayacak herkes doğru zemininde buluşacaktır. Uygulama hatalarını, yalan yanlış yasaları tabi ki bilim ve teknik insanlar olarak karşı çıkılmalı durumları. Ama bir Odanın ana sayfasında sadece siyasi haberler yer alıyorsa "yapılan varsa iyi şeyleride gölgede bırakıyor demektir" İçeri davet ediyorsunuz fakat dışarıdan nasıl göründüğünüzü merak ediyormusunuz? biride çıkıp demedi ki dışarıdan nasıl gözüküyor tmmob. İyi çalışmaları gölgede bırakacak kadar siyasetin içinde olunulmasına karşıyım. Konunun özü bu herkese iyi günler şahıs olarak üzdüğüm kardeşler varsa kusura bakmasın bana tehditvari konuşan 2 kişi haricinde hayırlı günler dilerim. |
cro_magnon (14/01/2015 - 14:13) | @MihendisBey sen bence ne odayı tanıyorsun ne de bilimin ne olduğu konusunda bir fikrin var. TMMOB genelinde ve MMO özelinde uzun yıllardır sürüp gelen bir gelenek vardır. Bu gelenek "rant için değil, halk için mühendislik" anlayışıdır. Bilim bilim diye tutturmuşsun. Bilim ve teknik, insanların daha iyi yaşam koşullarına kavuşmasına yarayan araçlardır. Eğer bilimi ve tekniği savunan bir meslek odasıyız diyorsan, bilimi ve tekniği talan ve yıkım politikalarında kullanmaya çalışanlara karşı mesleki bir mücadele geliştirmen gerekiyor. Eğer bilimi ve tekniği halkın ve doğanın yararına kullanmıyorsan zaten mühendis ve mimar olmanın onurundan eksiksin demektir. Şimdi bunları yaptığında oda siyaset yapıyor oluyor. Doğrudur, oda meslek siyaseti yapıyor. Gücünü de örgütlü üyesinden alıyor ki üyelerinin mesleki dayanışma, birlikte üretme ve birlikte yönetme dışında bireysel faydalarını gözetmediği örgütlü üyelerinden alıyor. Çünkü oda "Bilimi ve tekniği emperyalizmin ve sömürgenlerin değil, emekçi halkımızın hizmetine sunmakta her çabayı güçlendirerek sürdürme yolunda inançlı ve kararlıyız!" diyenlerin odasıdır. Sana bir faydası dokunmaz yani boşuna fayda arama. Bugüne kadar teknik öğretmenlerin mühendis sıfatı kazanmasından tut, anadilde eğitime, niteliksiz stajlara, mesleki denetimlere, mühendis asgari ücretlerine kadar birçok konuda üyelerine kolektif bir fayda sağlamıştır odamız. Ayrıca mesleki denetimler, mesleki yayınlar, periyodik kontroller, meslek komisyonları aracılığıyla mesleki kongreler, sempozyumlar, paneller, söyleşiler vs. vs. bir çok faaliyette bulunmaktadır. Detaylarını ve daha fazlasını öğrenmek için gidip odadan bilgi alman yeterli. Öğrencisinden en yaşlı üyesine kadar herkesin bu çalışmalarda emeği var, sadece bunları görmeyip arkadan atıp tutanlara faydamız olamaz, olmayacak da. Klavyenin arkasına sığınıp "delikanlı" diyerek boş laf üretmenin bir faydası yok. Herkes yaptığı çalışmalar kadar konuşsun, eğer bir alternatifin yoksa burada MMO´ya sallamanın da bir manası yok. |
rubytuesday (14/01/2015 - 14:15) | https://eksisozluk.com/mmo-raporunda-itusozlukun-kaynak-gosterilmesi--4561586 |
MihendisBey (14/01/2015 - 14:17) | :) |
buz (14/01/2015 - 14:28) | @rubytuesday bahsettiğin yayına baktın mı bilmiyorum ama o yayında 7. sayfada ´İhrakiye´ kelimesinin İtü sözlükteki anlamına yer verilmiş kaynakça kısmında bunun yazması çok doğal bir durum. Sende her zaman yaptığınız gibi sanki kitap çıkarılırken İtü sözlükten tüm ile yaralanılmış gibi lanse ettin. |
buz (14/01/2015 - 14:31) | @MihendisBey de her zaman olduğu gibi kitaba bakmadan araştırma yapmadan sana katıldı çünkü onun bilimden anladığı sabahtan beri atıp tutmak gördüğün bir şeyi araştırmak aslı nedir diye sormak yok. |
buz (14/01/2015 - 14:34) | @iversonn gerçek anlamda odayı ne kadar yakından takip ediyorsun yukarıda arkadaşlar neler yapıldığını yazmışlar zaten gerçekten hiç birinden haberin yok mu ? |
cro_magnon (14/01/2015 - 14:39) | Eğer burada yazılanları okumadan (anlamamaları da ihtimal dahilinde) cevap veriyorlarsa gerçek anlamda oda hakkında hiçbir bok bilmiyorlar demektir. |
rubytuesday (14/01/2015 - 14:39) | her zaman yazdığınız gibi demen yanlış @ buz. ne beni tanırsın ne nasıl biri olduğumu bilirsin. ben o yayının tamamını okudum. bir kelime bile olsa itüsözlük gibi sıradan insanların yazdığı yerden bilgi alamazsın. yani o kelimenin anlamını ben de "mahmut" olarak yazabilirdim itüsözlüğe. bu sadece bir örnekti. bikaç yayında daha bu tip majör ve minör gariplikler gördüm. oda karşıtı herkesi "hep yaptığınız gibi" falan diyerek çaktırmadan akp, faşist vb. kitlelerle özleştirmeyin lütfen. bu sizin her zaman yaptığınız şey olmaya başlıyor çünkü. komik oluyor. ayrıca isteyen karşıt olur isteyen eleştirir. "eleştiriyon da ne biliyon ki pis cahillll ıyyyy" tavrından da çıkalım lütfen. |
cro_magnon (14/01/2015 - 14:42) | @rubytuesday tamam orda bir kelimenin alıntısını itüsözlük olarak koymuşlar bir hata yapıp. Vah vah biz nasıl saçma sapan bir odaymışız ya.Yeterli delili buldun bence sana bilim ödülü verilmeli. Yani bu örnek oda karşıtı olman için yeterli :) |
kobelay (14/01/2015 - 14:43) | panpa vizyonsuzluk diz boyu. oldu olcak kpss kasın :D |
rubytuesday (14/01/2015 - 14:47) | @cro_magnon bu örnek karşıtı olmam için yeterli gibi bir şey demedim canım benim. bilim ödülü esprisi de güldürmedi. neyse güzel arkadaşlarım iyi tatiller diliyorum sizlere. ikinci dönem görüşmek üzere. |
buz (14/01/2015 - 14:48) | @rubytueday kelimenin TDK daki anlamı seni tatmin ediyor mu ? Aralarında ki farkı görmeni isterim. |
cro_magnon (14/01/2015 - 15:07) | @buz boşver uğraşma. Boş ve mesnetsiz laflarla bok atma çabası içindeler. Bok atmak diyorum çünkü eleştiri mekanizması bu değildir. Oturduğun yerden hiçbir alternatif koymadan her istediğin kuruma bok atabilirsin. Ne yazık ki memlekette bu bok atma mevzusu hat safhada. Çünkü bok atma denilen şey için bilgi, birikim, dayanak, mücadele ve alternatiflere gerek yoktur. Oldukça basittir. İşin garip yanı halkın "okumuş insan" diye gözünde büyüttüğü bir güruh var ama halka hiçbir faydası dokunmayan, bireyci, piyasacı ve yandaş insanlardan oluşuyor. Bırakalım onlar kendi çaplarında bok atıp dursunlar. Bunun bize bir zararı yok. Elbette böyleleri olacaktır, tıpkı odaları yok etmeye çalışanlar gibi aynı zihniyetteler. Bizim duruşumuzun, yaptığımız ve yapacağımız çalışmaların haklılığının farkında olan bir halk var. |
rubytuesday (14/01/2015 - 15:20) | @cro_magnon bak bi konuda haklısın kendine liberal diyen biriyim. Piyasacı olduğum doğru. Üslup konusunda oldukça dikkat gostermeye de çalışan biriyimdir. Bazen başarısız olduğum da oluyor ama denemek başarmanın yarısı. Çok sert olmamak lazım. |
MihendisBey (14/01/2015 - 15:33) | @buz peşinen yazmışsın yine okumadan sana katıldı felan diye, sende peşinen bilgi sahibi olmadığımı düşünerek cevap yazıyorsun. @cro_magnon kuru bok atma değil kardeş olay. Olay Odanın Makina mühendislerinden çok siyasetle ilgilenmesi, biride demiş ki sempozyumdu dergiydi felan onuda mı yapmasın o asli görevi zaten, geçen gittim çoğu kitap yok, basılmamış bitmiş. Teknik yayın zaten sınırlıyken bunu bulabileceğimiz ender yerlerden biri iken o yok bu yok demek gerçekten komik değil mi? TKP veya EMEP le ne yaptığı değil benim bizim sorunlarımıza karşı ne yaptığı önemli. Siz dışarıdan gelen her eleştriyi "bok atma" olarak yorumladığınız için ve içeride farklı düşünen insan sayısı çok az olduğu için aslında siz olayın farkında değilsiniz. Ben Makina mühendisiyim ve haklı bir eleştri sunuyorum ve son günlerde moda olan "özgürlük" adı altında "bok" diyerek yapıyorum ve kimsede karışamaz. Peygamber efendimiz s.a.v. e hakaret edenlere özgürlük, Ona buna ana avrat küfür edenlere basın özgürlüğü, kırıp döküp molotoflayanlara gösteri özgürlüğü varda bu yandığımın dünyasında benim görevini yerine getirmediğini düşündüğüm ve "bize" ait olması gereken bir kuruma bok demem mi zorunuza gitti.Bir dışarı çıkın bilader kendi fikir dünyanızdan başka fikirlerde var. Hemde sizle aynı eğitimi almış aynı sıraları paylaşmış. Sİz bize kulak vermiyorsunuz ki kimin ne derdine çare olacaksınız? Herkes şahsi algılama yarışına girmesin Oda işleyişini düzgün yapmıyor varlığı yada yokluğu bana birşey katmıyor bizlere birşey katmıyor zorunluluk olması kayıt dahi olasım gelmiyor ve böyle düşünen binlercesi var bu "kuru bok atma kavgası" değil bunda emin olun. |
buz (14/01/2015 - 15:51) | @MihendisBey yazdığım her şeyi iyi düşünüp yazdım. Dışarı çıkıp kendi fikir dünyamızdan farklı insanların olduğunu söylemişsin. Gerçekten karşında ki insanların ne yaptığını zannediyorsun. Ayrıca ben anlamıyorum konuyu açan adam okulun eğitiminin nasıl düştüğünden bahsediyor sen gelip MMO düyosun şimdide Peygambere laf atıyorlar, molotof atıyolar diyosun.Hayır konuyu neden hep farklı yerlere çekiyosun onu anlamıyorum. |
MihendisBey (14/01/2015 - 15:57) | Bok demem zorlarına gitti "özgürlük" örnekleri veriyorum onlara, arkadaş farklı bir konu açmamış ki piyasa berbat gidin asistan olup kurtulun demiş bende piyasa şartlarının bu halde olmasında mmo nunda payı var demişim. Konular bağlantılı farklı değil.. |
cro_magnon (14/01/2015 - 16:06) | @Mihendisbey Piyasa şartlarının böyle olmaması için tek çabalayan kurum TMMOB´dur. Mühendislerin ucuz iş gücü olarak kullanılmasına karşı duran bir kurum daha yoktur. Piyasa şartlarının sorumlusu bizzat üniversite-sermaye işbirliğidir. Bunu görmek çok zor değil. TMMOB´un yaptığı asgari ücret anlaşmaları ortada. Bu ne yaman çelişkidir? Ayrıca çalışmalara hiçbir katkı koymayıp sadece fayda bekleyen oda üyeleri orada gönüllü çalışma yürüyen komisyon üyelerine ve oda emekçilerine saygısızlık yapmaktadır. Odanın içinde bulunduğu baskı ortamında zaten bu çalışmaları yürütmesi bile zor iken yine insanlar çabalayıp önünüze bir şeyler koyuyorlar. Aylık 7 lira gibi bir aidat da nedense hep çok koymuştur değil mi? 7 liradan bahsediyoruz burada sadece odanın yolladığı ücretsiz yayınlar (belki tam zamanında çıkarılamıyordur) bile o kadar fiyat eder zaten. Bunları eleştirmek çok kolay tabi. Asıl eleştirilmesi gereken şeyleri eleştirmeyip odaya sallamak kolay. Adına istersen özgürlük de istersen bok de. Ama sana bir önerim var. Madem oda hakkında bu kadar eleştirin var bence git komisyonlarda görev al. Orada eleştirilerini yap hatta çalışmaları yürütmede sorumluluk al. Gönüllülük esas olunca kimse elini taşın altına koymuyor zaten rahat sorumluluk alabilirsin. Ama orda sorumluluk alınca da deme oda bana neden para vermiyor diye. Çok basit olmasın bazı şeyler. Biraz emeğe saygı duymak, yapılanları iyi analiz etmek gerek. |
buz (14/01/2015 - 16:09) | @MihendisBey Tamam da bu özgürlük anlayışlarını bizim üzerimizden tartışman ve MMO nunda payı var dedim diyosun ama yazdıklarında sadece MMO yu suçlamışsın ve yazdığın şey aynen şu : ´´Eğer Makina mühendisleri odası denilen illet sürekli siyaset yapacağına bizim sorunlarımızla gerçekten ilgilense Taban fiyat uygulamayan şirketler belirlenip ilgili yaptırımlar yapılması için işin içine dahil olsa bunlar olmazdı. ´´ burdan anladığım sadece MMO suçlu sanki senin gözünde.Payı var şeklinde bir cümle kuruyorsan bunu yazamazsın diğer suçlularıda yazda ne kadar meslek gönüllüsü olduğunu görelim. |
MihendisBey (14/01/2015 - 16:13) | Kimi sorumlu tutacağım kanarya severler derneğini mi? Başta bu hükümet ve geçmiş hükümetler olmak üzere Diğer mühendislik birlikleri kan emici kapitalist işverenler ve pastadan en büyük pay sahibi olan mmo ve Tmmob... senin üzerinden tartışmıyorum kimsenin üzerindende ben odaya karşı bakışımı yeni neslin özgürlük anlayışı ile dile getiriyorum o kadar. |
cro_magnon (14/01/2015 - 16:16) | TMMOB ve MMO bu bahsettiklerinin arasında olamaz. Çok tutarsızca bir yorum bu. |
buz (14/01/2015 - 16:28) | @MihendisBey sen küçük esnaf olsana konuşmaların aynı herkesten sikayet ediyip en suçsuz kurumu yargılıyorsun. Onlarda öyle. |
MihendisBey (14/01/2015 - 17:33) | Küçük esnaflıktan başlayacağız bakalım güzel fikir |