usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
kafayı yicem ltfn herkes bi yorm yapsn akıl vern
arkadaşlar belli psikolojik sıkıntılarımdan dolayı mezun olduktan sonra 2 sene sınava hazırlandım.sonunda bu salak okulda endüstri 2.öğretim kazandım(bana kızmayın hakikaten öyle).1 yıl da hazırlık okudum.Şuanda da 1.yıl bitti 2 ye geçeceğim.3 yıl yaşıtlarımdan gerideyim ve arkadaşlarım mezun oldu bu yıl.Okula ise hiç ısınamadım hatta nefret ediyorum.Bi arkadaşım Yalova endüstriyi 3.yılında bıraktı tekrar hazırlandı ve şimdi itü endüstri´ye gidecek yüksek ihtimal.Onu bölümü anlatması için bizim bölümden bi hocaya götürdüm ve sorduğumuz soruları dahi doğru düzgün anlayamayan bi mantıkla karşılaştık.Arkadaşım o anda bizim okuldan vazgeçti.Benimde yıldıza nefretim 2 3 misline çıktı.Şimdi size sorum şu:inanılmaz derecede gaza geldim ve tekrar hazırlanmak istiyorum kafaya koydum..Sizce saçma mı???


gönderen: n\a - 03/07/2014 - 23:07
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
n\a
(03/07/2014 - 23:08)
unutmadan ailemin maddi durumu çok iyi değil.Dersaneye para bulurum o problem değil fakat aileme 3 seneden 4.5 milyar harç ödetmek istemiyorum...
Hellscream
(04/07/2014 - 00:12)
olum bırakma oku diyecektim de alt reklamda odtü mezunlarına ihtiyaç var yazılı reklam çıktı sigara yaktım düşünüyom bende bıraksam mı diye 3.sınıftayım :S
Can Çelik
(04/07/2014 - 00:17)
büyük kumar. ben buraya girdikten sonra 2. ve 3. senemde itü makine takıntımdan tekrar öss kastım, denemelerde fersah fersah itü makine puanı çıkarabiliyoken ikisinde de ucu ucuna kazanamadım ve kaybettiğim 3 yılla kaldım haberin olsun.

bence okul nefretini aş ve girmişken bitir bence burayı. itüye ille de ayak basıcam diyosan yüksek yaparsın itüde.
mcelik
(04/07/2014 - 00:20)
yani bu tarz düşünceleri hiçbir zaman doğru bulmuyorum. dediğin gibi bazı hocalar yeterli donanıma sahip olmayabiliyor, ona katılıyorum ama iş onu anlayabilmekte. sonuçta burda bir ithamda bulunuyorsun ve kişisel tatminsizliğin bu yorumları yaparken çok fazla ön planda. öncelikle devlet okulunda okuduğun aklına gelsin, sonra da o hocalarında birer hayatı olduğu. o an belki bir olay meydana gelmiştir, kafasına bir şey takılmıştır. her şey olabilir yani.
n\a
(04/07/2014 - 00:28)
mcelik kesinlikle haklısın kaldı ki boğaziçi de olsa odtü de olsa böyle bir durumla karşılaşabilirim.Sanırım bu tüm birikimin taşma noktası oldu.Hocalara tabi ki saygım sonsuz...
murat t.
(04/07/2014 - 03:49)
öss heyecanı, kaydirma, yanlış tercih vb şeyleri anlar yol gösteririm her zaman da; yerleştikten sonra bile devam eden şu okul takıntısı, tamamen özgüven eksikliğidir. çünkü hedefleri degistirmek lazım. öss hedefinin yerini meslek hedefi almalı. okulun ismi lazım ise size ileride, evet ayrılıp ismi olan bir okula gidin. şahsen beni sadece ytü etiketim ile alacak ve 2014 model bir robot muamelesi yapacak bir işletmede yer almak istemem.
ahmet hamdi
(04/07/2014 - 06:46)
Kardesim bide git bi iude ki hocaya YILDIZdaki hocaya ne sorduysan sor belki oda tatmin edici cevap veremicek ? Snn durumunda biri icin okulu birakma karari alinicak bi durum yok ortada
n\a
(04/07/2014 - 08:10)
Şu okul ismi takıntısını bir kenara bırakıyorum da Yıldız öğrencisinin okulundan nefret etme durumunu hem anlamıyorum hemde kusura bakmayın saygıyla karşılamıyorum...

YTÜ türkiyedeki önde gelen teknik üniversitelerdendir. Kimisi fiziki şartları beğenmez kimisi hocaları, kimisi İTÜ takıntısı yüzünden YTü yü yerden yere vurur.

Geçelim arkadaşlar bu işleri, yıldızın İTÜ´den geri kalır bir yanı yok, ama saolsun öğrenci arkadaşların kendi özgüvensizlikleri yüzünden bu algı hem öğrenciler hem iş verenler arasında var.

YTÜ gemi inşa mezunu biri olarak evet İTÜ gemi inşaatına giremedim, çünkü puanı daha yüksek. Şimdi gelelim İTÜ mü YTÜ mü davasına hemde örneklerle...

Beşiktaş Ship Yard yani Beşiktaş tersanesi, yeri yalovada, üşenmeyen araştırsın. Sektör krizin dibindeyken bile iş yapan tersanedir. Maaşları gününde ödeyen 3-5 firmadan biridir ve diğer tüm firmalardan 300-500 fazla verir. Her yıl mezun döneminde Gemi inşa hocalarına haber verir, 3-5 yıldız gemi inşaatı mezununu alır, ayrıca stajları 3 ay yaptırır ve sembolik rakamlarla maaş verir. Bu adamlar İTÜ´den mühendis almaz neredeyse, dediğim gibi her mezun döneminde Yıldızlı alırlar. Türkiyedeki en büyük tersanelerden biri olan bu firma SALAK mı?? İTÜ daha iiyse neden YILDIZ alıyor.

Sonra gelelim diğer firmalara, sektör krizde olduğu için deli gibi gemi inşaa mühendisi var ortalıkta, iş bulamayan gemiye çıkıyor. Ama tersane ve dizayn bürolara bakın, İTÜ-YILDIZ çalışan sayısı aynıdır. İTÜ mezunuda aynı maaşı alır YTÜ de, şimdi bu firmadakiler de mi salak da Yıldızlı alıyorlar!!!

MAN, Wartsila, RR, bunlarda büyük gemi makinesi üreticileri, yurtdışı fabrikalarında yüksek maaşlı mühendisler çalışıyor hemde türk mühendisler, aaa oda ne hemde YILDIZ´lı mühendisler... bi cacık bilmeyen hocalardan eğitim alan Yıldızlı mühendisler asıl olduysa dünya devlerinin üst düzey makamlarında çalışıyor. Bence MAN, Wartsila, RR un HR departmanı salak, çünkü bi cacık bilmeyen yıldızlı hocalardan ders alan bi cacık öğrenememiş yıldızlıları almışlar!!!!!!!!

Geçin kardeşim şu okul takıntısı, hoca takıntısını!! MIT ye de gitsen sen çalışmazsan hoca kafana bi bok sokmaz! Çalışana da zaten şimdiye kadar çalıştığım her hoca elinden gelen yardımı yapıyor.

Hala İTÜ-ODTÜ yok bilmem ne takıntın varsa çalış kardeşim, zaten YTÜ den mezun olunca da bu özgüven eksikliğin devam edecek ve daha iyi mühendis olsan da İTÜ karşısında ezik hissedeceksin kendini!!

Biraz okulunuza sahip çıkın, dik yürüyün ya... yıldızın reklamını mezun olan yıldızlıklar yapıyor. Yapmayacaksanız üniversitenizin reklamını mezun olunca, gururla söylemeyeceksiniz Yıldız Makine, gemi, endüstri bitirdim die bitirmeyin kardeşim...


Kusura bakmayın sert olabilir söylediklerim ama böyle, okulunu sev kardeşim, mezun ol dimdik ben yıldızlıyım de, diğer yıldızlı mezunları koru, ODTÜ öğrencileri nasıl okulculuk yapıp kendi okulundan mezunları işe alıyorsa sende yıldızlı al. Çünkü YILDIZ türkiyedeki en ii üniversitelerden birisidir. Ha yok ben yerdeki karo taşı daha parlak üniversite istiyorum, masası sandalyesi rahat olsun diyorsan da git vakıf ünide oku, lüks ihtiyacını devlet okulları karşılayamaz üzgünüm...
galadrim
(04/07/2014 - 08:43)
Bence bu kadar gelmişken boşuna değiştirme, bir de endüstricisin yani çalışma alanında çok geniş. işe girdikten sonra okulun vs anlamı kalmayacak. ne fark eder ki.

hani desen benim hayalim başka bir bölüm diye. aile zoruyla okudum puanım yetmedi vs desen anlarım.

bu okulu sevmiyorsun o konuda da çok haklısın bence. türkiyenin en iyi okullarından biri olduğu gerçek. ama aslında o kadar kötü bir okul ki ülkemizin eğitim seviyesini gösteriyor.
n\a
(04/07/2014 - 08:49)
gir kardeşim sen tekrar sınava gir de başka hangi üniversite olursa olsun git yıldızın senin gibi öğrencilerden arınması lazım bi an önce gir ve git
n\a
(04/07/2014 - 10:17)
itüyle ytüyü karşılaştırmak çok saçma olur çünkü puanları arasında dağlar kadar var.itüyle ytü aynı diyen arkadaşlar itüye gidebilecek puanı alsalar kesinlikle itüye giderdi kandırmayalım aynı diye herkesin itüde arkadaşı olmayabilir o yüzden kulaktan duyma söylüyor olabilir ama yakın arkadaşlarımdan ikisi itüde okuyor farkı görülsün diye örnek vermek isterim

itü endüstri okuyan arkadaşım benden yardım istedi.sen makine mühendisliğindesin cncde parça üretmemiz lazım bir dersin ödevi dedi.düşünün ben makine mühendisliğindeyim ağzım açık kaldım ytüde nerede cncde parça üretecek herkes(hıı diyebilirsiniz nüfus çok tamam doğru sebep bu olabilir ama bu durumu değiştirmiyor)

daha sonra itüde hocalarla ilişkiler çok daha güçlü bildiğin hocalarla mailleşiyorlar hani diyebilirsin ya o kadar da önemli değil.sınavdan önce soru soruyorsun maille hoca cevaplıyor.ödev teslimleri sistem var oraya yüklenerek yapılıyor.hoca bulma asistan odasında yok kapının altından mı atayım gibi saçma sapan şeylerin önüne o kadar kolay bir şekilde çözmüşler ki helal olsun diyorsun.

daha sonra ben mi yanlış biliyorum ama itünün arge çalıştırmaları çok iyi.tank motorundan insansız helikoptere gibi büyük bütçeli işler yapıyorlar.bizim bunun gibi kaç tane projemiz var bilgim yok.çünkü itüyü de basından takip ediyorum.

ytüyle itüyü karşılaştırmak vw ile mercedesi karşılaştırmak gibi birşey benim gözümde
mühendis1453
(04/07/2014 - 11:14)
İtü rüştünü çoooktan ispatlamış,bizim okulda kimse kusura bakmasın bazı hocalar öğretmek yerine azarlamayı,´´senden mühendis olmaz,git bilmem ne ol´´ tarzı konuşup bizi bölümden ve okuldan soğutuyorlar,hocaarra ulaşmak zor, makıne de bu anektod çok daha sağlam delilli !Yıldız kağıttan kaplan oluyor yani,bağırıyor ben iyiyim diye,mirastan yeniyor !
n\a
(04/07/2014 - 11:19)
haklısın öss de itü puanı yapsaydım yazardım. ama bu işin içine girmediğim içindi.

şimdi İTÜ ve YTÜ arasında arkadaşımızın şikayet ettiği hoca bazında bir fark göremiyorum.

Teknik imkanlar farklı bir nokta ki yıldız da bir çok konuda son derece ii teknik imkanlara sahip, özellikle son senelerde yapılan şeyler bu imkanları gerçek anlamda katladı.

Ders aldığım bir çok hocayla rahat bir şekilde mailleşebiliyorum, hatta whatsapp dan bile yazdığım hocalarım var, yani sadece hocayla arandaki muhabbete, ilişkiye bakan bir durum söylediğin şey.

Bunun yanında dinazorlaşmış hocalar yok mu? var elbette, ama her üni de var.

ArGe anlamında Ytü de iyi işler yapıyor hemde milyon dolarlık projeler, bölümlerde falan bulabilirsin YTÜ yüksek bütçeli projeler kitapçığı basıldı, dergi gibi. bence biraz araştır hangi arge projelerini yapıyormuşuz.

YTÜ de eksik yok demiyorum ama İTÜ de de çok eksik var. YTÜ nün eksik kaldığı yerde İTÜ ii olabilr ama YTÜ nün de artı yönleri var. Bu anlamda (ki itü de derslere gitmiş, brçok konferans,etkinlik..vs ile hocaları ile iletişime geçmiş, itüden arkadaşları olan birisiyim. İTÜ-YTÜ kıyaslaması yapmak haklısın saçma, çünkü eş kalitede eğitim veren okullar...
serxun
(04/07/2014 - 11:22)
Bu tip muhabbetleri pek sevmem ama madem konuyu çook açıyorsunuz bir iki lafta ben edeyim.

Öncelikle iki kardeşim İtüde okuyor ve ikiside itünun ekol bölümlerinde okuyor İnşaat ve Makina. Ve bende bu vesileyle itünün kampüsünüde eğitiminide rahatlıkla izlemleyebiliyorum.

Başlarken ilk olarak @oturanboğaya şunu söylemek istiyorum. CNC tezgahını mühendis çakıştırmaz. Ve ayrıca itüden mezun kimselerde bu konuyu bilerek mezun olmuyor.
Gelelim farklarına, 3 adet fark mevcut,
1. ingilizce, itüde ingilizce eğitim daha iyi gözüküyor çünkü ingilizcesi iyi olanlar kazanıyor ve okulda hakkını veriyor.
2. Öğrenci profili, itüye giren öğrencilerin matematik ve fizik e altyapısı iyi.
3. Bu iki nedenden dolayı özgüvenleri fazla

Anlayacağınız dilden anlatacak olursak;
*öğrencinin sayısal niteliğini x ile
*okulun vereceği eğitimide y ile ifade edelim
*x ve y ´ye ayrı ayrı bağlı olacak olan sınıfta ders işlenme niteliğinede z diyelim z=xy olsun
SONUÇ OLARAK SENİN OKULDAN ALACAĞIN DİPLIMANIN NİTELİĞİNEDE ´´N´´ DİYELİM

N=x.y.z= x^2.y^2

şimdi gelelim itünün ve ytü nün ´y´ değerlerine
itü=9y
ytü = 9y

Yani N değerini belirleyecek tek parametre senin ve arkadaşlarının niteliğidir.
Yani Sen bu düşünceyle itü ye gitsende bişey değişmez
ozankuyucu
(04/07/2014 - 11:33)
itü´de kızlar teklif ediyormuş. daha 1. sınıfta tüm şirketler peşinde koşuyormuş. 1. sınıfta şirketlere haftasonu danışmanlık yaparak 5000 lira para kazanıyormuşsun.

sen 2 sene öss´ye hazırlanmışsın. yaşıtlarından 2 sene geri olduğundan yakınmışsın. peki tekrar öss´ye girince yaşıtlarından 2 sene daha geriye düşeceksin. bu mu istediğin? ytü´ye aptal diyorsun daha 1. sınıfsın. ne gördün de aptal olduğunu anladın? mat1 - fizik1 derslerinde mi vardın bu kanıya? kaç tane büyük firmaya girmişliğin var? ytü ile itü´yü nasıl kıyasladın da bu sonuca vardın? yok öyle bir fark.

yıldız teknik mezunları her türlü şirkette son derece yüksek mevkilerde çalışan kişiler. (sadece odtü´lülerin ele geçirip okulculuğun bokunu çıkarttığı aselsan, havelsan, tai gibi şirketlere girmek zor oluyor.) ayrıca şirket kurmak konusunda da son derece başarılılar. kıyaslamak gerekirse itü´den 1 adım gerideyiz bile demek olmaz. tamam bir mit değiliz ama türkiyenin en saygın 3 mühendisliğinden biriyiz. okulunun kıymetini bil.
n\a
(04/07/2014 - 11:37)
serxun :) on numara anlatım olmuş. :)

n\a
(04/07/2014 - 12:42)
Hepinize çok teşekkür ediyorum.Kararımın oluşmasına katkı sağladınız.Saygılar herkese..
n\a
(04/07/2014 - 13:17)
serxun senin mantığına göre makine mühendisleri fabrikalarda teknik resim çizmiyor neden bize teknik resim öğretiyorlar ki o zaman sadece resmi anlamayı öğretselerdi.demişsin ki zaten itüden kimse bunu bilerek mezun olmuyor o zaman ben ya da arkadaşım yalan söylüyoruz.sonra diğer dediğin iki madde tamam da ing ne alaka öss de ing çözerek mi itüye gidiyorlar.bu tespitin çok yanlış.

ayrıca o oluşturduğun saçma sapan denklem nedir ya itülü olsam bahçelinin 40.yıl hesabı nasıl efsane oldu bunu da alır okulda kahkaha konusu yapardım hayır 9y ne la evrensel okul parametleri kitapçığından mı baktın
n\a
(04/07/2014 - 13:21)
oturanboğa varsayım die birşey duymadığnı düşünmüyorum, bir model oluşturacaksan örnek vermek için kabul ve varsayımlar yaparsın ya hani :D

hey allamm...
n\a
(04/07/2014 - 13:31)
ya iyice komik oluyorsunuz tamam anlarım ytüyle itüyü eşit görebilirsiniz buna birşey diyemem ama burada konuştuğumuz mevzu şu itü ve ytünün eğitim düzeyleri ve sen onu varsayıyorsun öyle mi

anlayacağınız dilden konuşalım diyor birde neyse devam edin.ben de sevineceğiniz dilden konuşuyorum o zaman.itü alfabede sıralarını topla kaç yapar =62.ytü alfabede sıralarını topla kaç yapar =78

78>62 ytü itüden daha büyük bir okuldur


n\a
(04/07/2014 - 13:37)
istersen logaritmik skalada yada yüzlük skalada örnek vereyim sonuç değişmeyecek, basit matematik modeli bile anlayamadığın için üzerine çok konuşmaya gerek yok be :)
serxun
(04/07/2014 - 13:41)
La ben sana ne diyim ki. Teknik resim öğrenmenin sebebi proje tasarlarken kullanacağın programların mantığını alt yapısını akışını anlaman.
CNC mevzusuna gelirsek yalan konuşup konuşmadığını bilemeyeceğim. Ama idda ediyorum itüde CNC çalıştırmayı öğreten zorunlu bi ders yok. Seçmeli olup olmadığınıda bilmiyorum. Yani itüden her mezun olan CNC bilecek diye bişey yok. peki ben sana sorayım sen hiç imalatın seçmeli derslerine baktın mı CNC öğreneceğin bir ders var mı diye.
İngilizce mevzusuna gelecek olursak. Sen yurt dışından geldin galiba. Yok eğer MEB de eğitim aldıysan ingilizce eğitimi iyi olan yerlerin KOLEJ, FEN LİSELERİ ve BAZI ANADOLU LİSELERİ olduğunu bilirsin. Buradan mezun kimselerinde Öss de daha yüksek aldığını ve İtüye gittiğinide. Bunu açıklamama gerek bile yok aslında. Matematik eğitiminin fizik eğitiminin iyi olduğunu kavrayan aklın nasıl olurda o durumdan ingilizce için bir çıkarıma gitmez ?

Denklem olayına gelecek olursak. Belki analitik bir yaklaşımın senin anlaman açısından faydası olacağını düşündüm. Y´nin başına bir sabit sayı koymamın sebebide okuldan okula değiştiğini anlatmak. Neden 9 olduğuna gelirsek, 8 yazsam neden 8 diyeceksin. En iyisimi sen beni boşver, boynun bükük takıl
asdf1234
(04/07/2014 - 14:18)
yıldızı beğenmeyenler okulu bıraksa yıldızın kalitesi artar bence
fckrkyn
(04/07/2014 - 14:52)
@asdf1234 adam gerekli açıklamayı yaptı üzerine laf yok.
makuba
(04/07/2014 - 17:57)
komplekslerinden sıyrıl
bejavu
(04/07/2014 - 21:51)
Gerek yok bırak geçsin vakit
En güzeli en esaslısı
Yavaş okumak
Profesyonal öğrenci olabilmek ^^
mykk
(05/07/2014 - 09:17)
Hocam bence direk geç sen etiketsiz bişey yapamazsın bu piyasada
AZARGA
(06/07/2014 - 09:18)
Allah rizasi icin git

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.