usis - mkm

AnasayfaDers Bilgi BankasıDers NotlarıSohbetİletişim
kullanıcı adı:     şifre:    Beni Hatırla       
Yaz okulu (9) ve Dönem içi (27) Kredi Arttırım Dilekçeleri Toplanıyor....
Arkadaşlar,

Yaz öğretiminde (9) ve dönem içerisinde (27) kredi sınırının artması için çalışmalarımız, birçok arkadaşımızın isteği doğrultusunda başlamıştır. Doldurulması gereken dilekçe hazırlandı, siteden bu dilekçe örneğine ulaşabileceksiniz. Ayrıca haberi olmayanlar için de bu dilekçeleri T Blok ve A Blok fotokopiye bıraktık. "Kredi arttırım dilekçesi" derseniz çıktısını alabileceksiniz. Dilekçelere imza attıktan sonra bağlı bulunduğunuz dekanlığa bırakmanız gerekmektedir. Dekanlıktan toplu verin açıklaması yapıldı ama toplu vermek imkansıza yakın birşey önce öğrenci işlerinde toplansa sonra toplu verilse belki olabilirdi ama onu organize edecek zamanımız yok, lütfen dilekçeleri bir an önce BAĞLI BULUNDUĞUMUZ DEKANLIK`lara bırakalım. Bu hafta teslim edemezseniz final haftası da dekanlıkların açık olacağını düşünüyoruz ama mümkünse gelecek haftaya bırakmayın.

Kredi sorunu yüzünden okulu uzayıp işleri aksayanları, 2-3 kredi ders yüzünden ekstradan dönem harcı verenleri, dikey/yatay geçişle gelip dersleri saydırılmadığı için okulu uzatanları ve daha bunun gibi bir çok arkadaşımızın yaşadığı kredi sorunlarını düşünerek dilekçeleri doldurup verelim.



http://www.a305teyim.com/dilekce.doc



A305


gönderen: mcelik - 25/05/2009 - 03:37
 Konu Hakkında Yapılan Yorumlar:
yorum yapan(tarih) yorum
emre d.
(26/05/2009 - 01:14)
isteyenler için bu da pdf hali;

http://www.a305teyim.com/dilekce.pdf
GeneRAL
(26/05/2009 - 01:38)
ben de şimdi geldim eve tam mail atacaktim :)) Teşekkürler..
TEAMCAN
(26/05/2009 - 04:14)
bu harbi harika birsey ya rektörlük birsey dedi mi kac kisinin toplanması gerekiyormus
jon
(26/05/2009 - 04:29)
itü de 3.50 nin üzeri 27 kredi üzeri alabiliyor..bizde 3 üzeri..üstüne bir de yaz okulumuz var..zaten program hafif rahat 3.5 senede bitiyo okul..daha ne kadar yatıcaksınız merak ediyorum..arttırın bakalım..sonra da 32 yetmiyo diye dilekçe verirsiniz..çünkü sınır 32 kredi olsa bile..elbet birilerinin 2-3 ders yüzünden okulu uzayacaktır..
barantuana
(26/05/2009 - 05:59)
Jon elbet senin gibi birileride cıkacaktır ne yani artmasınmı istiyosun dönem 1 dersten uzasınmı istiosun sonuna kadar destekliyorum kredi sınırı artırtılmalı bende dilekçemi bugun vericem...
maket bıçağı
(26/05/2009 - 09:17)
tek nedeni yatmak mı jon?benim belik babam vefat etti başarılıda bir öğrenci olmama rağmen veya çok başarısız bir öğrencide olabilirim farketmez okulumu aksatmak zorunda kaldım çalışmak zorunda kaldım ve okul uzadı..şimdi yazık değilmi elimde olmayan nedenlerle okulum uzuyo?her dönem bir ders fazladan almamın kime zararı var..itüyü daha çok istiyodun sende zamanında biraz daha çalışıp oraya girseydin..
mandingo
(26/05/2009 - 10:13)
maket bıcagı sacmalıyorsun belki jonun sınav sırasında bası agrıdı hasta nerden biliyosun sende bilmeden konusuyorsun valla bazı dusuncelerinizi guluyorum sadece guluyorum senin gibi olanlar itüde yok mu
TEAMCAN
(26/05/2009 - 10:21)
Jon seni alkıslara boguyorum burda
ya kac senede bitti senin okul 2 falan mı
sanki herkes 3.5 senede bitiyormus gibi öyle bir konusmussun ki
sıla:))
(26/05/2009 - 11:13)
Kredi sınırı 32ye (yaz okulu için de 12ye) çıkarsa kimseye silah zoruyla o krediler aldırılmayacak,zaten 32 kredi alıp bir dönemde vermek aşırı zor,bunu başaranlar işini gayet ciddiye alıyor demektir. Bize hiç bir zararı olnayacak ama başkalarının hayatını değiştirebilecek ve belki de bizim de işimize bir gün çok lazım olacak bir hareket bu. Sadece bir dilekçe imzalanacak, istemeyen de vermesin. Olay haline getirmek ne kadar mantıklı bilemiyorum
mandingo
(26/05/2009 - 11:59)
benim tanıdıgım onlarca insan var lazım olmadıgı halde kredisini dolduran belki gecerim diye..... bunun sayesinde istedigi takdirde derslerini almayanlar var buna ek olarak hocalar bosuna ugrasıyorlar ve zaman kaybı oluyorr...
noone
(26/05/2009 - 19:04)
bence dilekçeye normal öğrenim süresini tamamladığını ve bitirme durumunda olduğunu belirten bir cümle eklenmeli... yani kredi artırımı sadece bitirme durumunda olan öğrenciler için yapılmalı... aksi takdirde kontenjan sorunu daha fazla gündeme gelecektir...

"abi şu ders kolaymış alayım zaten limitim de var" diyen alt devrelere, almak istediğimiz dersleri kaptırıp, yine istemediğimiz bir hocadan ders alıp, tekrar kalma imkanı doğurmayalım kendimize... hem böylece belki dilekçelerin kabul olma şansını biraz artırırız...


makina305
(26/05/2009 - 20:35)
33 yaparlar mı ki ya imkansız gibi gözükyo
metropol tilkisi
(27/05/2009 - 22:38)
ekstrem durumları olan insanlar 27 kredi üzeri alsın ancak gezip tozan sonra da aman dilekçe verelim de şu kredileri attıralım diyen adamlar zaten kalmaya mahkum.onlar kredi artsa bile o dersleri verebileceklerini hiç de sanmıyorum.kıçınızı kırın oturup çalışın kardeşim 3 senede bile biter bu okul
Larva
(27/05/2009 - 22:59)
şimdi herşeyi anladımda? 3 senede de biter? öylemi, kaçıncı senen? bitiyormu 3 te ;)

3 sene inek değil, ancak eşşek gibi çalışmak gerek bu bölümü bitirmek için,3 senede bitirendende hayır gelmez artık, makine bu, geçirdiğin her yoğun yıl, 10 yıla bedel

dönem içi kredi sınır kalksada değişen birşey olmaz, bir dönemde 27 kredi alıp vermek zor, zaten derslere ilgisizlikten, iş 27 ye kalıyor.Ama şuda varki çoğu üniversite kredi sınır diye bir kural yok, herkes istediği kadar dersi aynı anda seçebiliyor, ders saatleri çakışanı bile, sınavdan sınava keyiflerine göre gidiyorlar;) yazokulu arttırılsın 12 olsun, orda neden sınır varki, parasıyla değilmi, açsınlar ders, açsınlar kontejan, dileyen full 12 alsın.
noone
(27/05/2009 - 23:09)
@larva.... 2 kişi tanıyorum 3 senede bitiren, bitirecek olan... hatta biri 3 senede hem makina hem gemi inşaatını bitirdi... dönemde 52 kredi ders alıp hepsini geçti son sene...
Larva
(27/05/2009 - 23:23)
ayakta alkışlıyorum o zaman o çocuğu, söylenecek laf yok...
orsan
(27/05/2009 - 23:59)
ben 3. dönemimin sonunda verebildim anca 52 kredi :D
n\a
(28/05/2009 - 19:36)
Bende sılanın verdiği cevaba katılıyorum.İsteyen versin ne olacak sonuçda arz talep meselesi 9 kredi az bence 2 ders alıyosun o da 8 kredi oluyor 12 olsa 3 ders alınır.
antiawaw
(30/05/2009 - 02:17)
bence 27 kredi arttırılmamalı.zaten yer yok zar zor seçioruz.iice keyfi iş olcak.zaten adamın çalışma kapasitesi belli max 27 kredi alıp 3 ün üstüne çıkartamıosa daha fazla alıp nası olcak o iş.
yaz okulu işi başka o olabilir.daha mantıklı hiç deilse bu 27 krediyi arttırma işi saçma
maket bıçağı
(30/05/2009 - 13:55)
belki adamın ortalaması 2.97 antiawaw..yani nasıl kazandınız bu okulu yerinize başkasınımı sokuyosunuz ben anlamıyorum..
125
(30/05/2009 - 23:59)
bence 27 kredinin yanına saçma olan ingilizce ön koşullarının kaldırılıp mühendisler için en gerekli derslere ön koşul konulmalı örnegin akışkanlar mekaniğin geçemeyen ısı geçişi dersini alamamalı.
antiawaw
(31/05/2009 - 02:09)
maket bıçağı sen kendini çok mu akıllı sanıosun.ohooo öle olsa yok 2.99 felan çocuğun ortalaması die hiçbir sınırlama getiremezdin hiç bişeye.burda bişi tartışıoruz herkes yazmış bişiler öle yerinize kimi sokuosunuz felan ayıp birader.
noone
(31/05/2009 - 14:51)
@125... akışkanlar mekaniği ile ısı transferinin birbiriyle bağlantısı ne ki birini geçemeyen diğerini alamasın... desen ki teknik resim 1 i geçemeyen 2 yi alamasın, anlarım, 1 i bilmeyen 2 de zorlanır, geçemeyebilir... ama ne alaka akışkanlar mekaniği ve ısı "transferi"... :S...

böyle bir konunun altında ön koşul muhabbetinin ne gereği var onu da anlamış değilim... ön koşul görüşüne katılmıyorum, zaten zor bir bölümde okuyoruz bi de ön şart olursa 1 dersten kalmak 1 dönem uzamasına sebep olacak bir durum.. kaldı ki makine elemanları dersini 3. 4. kez alan insanların (ben de dahil) bulunduğu bir bölümdeyiz... geniş düşünmek lazım...

sydbarrett
(31/05/2009 - 21:42)
not ortalamam üçün çok çok altında, kendimi iyi bir öğrenci olarak da görmüyorum. geçen dönem teoride 27, pratikte 30 kredi ders aldım(serbest seçimlik) ve hepsini verdim. bence artırılmalı. zaten kafadan sallayarak çok ders alıp veremeyenin cezası ortalamasının düşmesi değil mi ?
Sir Aykut
(03/06/2009 - 06:39)
repeatle bogusuyorum..

yaz okulunda 12 kredi sınırı getirilmesi olası mısır?

yoksa öylesine mi ugraşıyoruz, bi umut warmı? :SS
n\a
(04/06/2009 - 18:36)
Kimse bilmiyor daha önce böyle bi şey olmamıştı.
metropol
(07/06/2009 - 11:59)
DAHA ÖNCE YAZ OKULU BİR SENE 12 KREDİ OLMUŞTU.

tam yılını hatırlamıyorum 2004 olabilir.. okulda 7. yılım güvenin bana :)
blee
(07/06/2009 - 13:51)
Tüm yorumları okudum, yine bir tartışma almış başını gitmiş. Herkes görüşlerini dile getirmede özgürdür. Sonuçta bu iş dilekçe verilerek yapılacak, isteyen dilekçe verir isteyen vermez. Şimdi bizim bölümde şöyle bir gerçek var, isteyen okulunu rahat rahat 3,5 senede bitirebilir, bu nedenle bana göre 27 kredi uygun bir sayı. Eğer biraz daha artırılırsa ders seçimlerindeki sıkıntılar daha da artar. Ayrıca, zaten okul, ortalaması 3 ün üzerinde olanlara sınırsız kredi alabilme imkanı sağlıyor. Eğer bu öneriniz kabul edilmezse, ki bence kabul edilmeyek, en önemli nedenlerinden birisi bu sınırsız kredi imkanı olacak. Bu nedenlerden dolayı, dilekçenizi sağlam sebeplere dayandırmanızı öneririm.
m.yıldız
(11/06/2009 - 18:47)
bugün dekanlığa gittim..yok öle bi olay dediler gelenleri de almadık dediler..komite kararı olur bu o kadar basit deil dediler..şimdi hakkaten böle bi olay var mı?yoksa da niye millet ayaklandırılıyo dilekçe verelim diye kaynağımız nereye dayanıyo ?
metropol
(12/06/2009 - 17:29)
arkadaşlar var mı bir gelişme , en azında yaz okulunu 12 yapsalar
GeneRAL
(12/06/2009 - 20:19)
m.yıldız arkadaşim;olayi ilk çikartan ve A305teyim.com dan bana yardimci olmasini isteyen bnm ve 100 lerce dilekçe toplayip bölüme verdik..

Şimdi gel gelelim bölüm veya dekanlik napti??

RESMİ STATÜDEKİ DİLEKÇELERİMİZİ KAALE ALMADİ Kİ BU Bİ SUÇTUR DAHA DA KÖTÜSÜ ÖGRENCİ DAYANİŞMASİ OLUŞTURARAK BAŞLATTİGİMİZ BU İŞTE BİZE DESTEK OLACAGİ YERDE KÖSTEK OLDU..

SONRA DEVLET NİYE BU HALDE VATAN MİLLET DERLER BİR DEVLETTE HERKES KENDİ RAHATİNİ DÜŞÜNÜRSE ORDA HUZUR KALMAZ BEN NİYE BU KREDİ SİNİRİNİ ARTİRMADİKLARİNİ DA SÖLİYİM ÇÜNKÜ Bİ DAHA İŞ ALACAKLAR BAŞLARİNA GENEL KURULU TOPLUYACAKLAR VS. VS. KOLAYİ VAR DİLEKÇELERİ AT ÇÖPEE BİTTİ,ÖGRENCİ KİM Kİ,YÜRÜMEKLE YOLLAR AŞİNMAZ ZİHNİYETİNİN YTÜ VERSİYONU,DİLEKÇEYLE DE ÇÖPLER DOLMADİ HERALDE!!!

Şimdi sorunlari hep beraber ve dayanişma içinde çözecegimiz üniversiteler de bile herkes kendi rahatini düşünüp ÇALİŞŞALARDİ DA FAZLA KREDİYE İHTİYAÇLARİ KALMASAYDİ deyip işin kolayina kaçarlarsa varin cahil dediimiz halki siz düşünün...

DİYECEK BİŞE VAR Mİ BAŞKA ...
m.yıldız
(13/06/2009 - 05:54)
the general arkadaşım,dostum,dekanlığa gittiğimde öyle bi karşıladılar ki dilekçe olayını sanki bu olay hiç gündemde değil..dilekçe ne ya diye soracaklar diye düşünmedim de değil hani..ondandır bu serzenişim..ilginçtir ki dediğin gibi pek kaale alan yok olayı konuşur susarlar misali..çok garibime gitti bu durum,onu da geçtim sayın dekan sekreteri öyle bi açıkladı ki olayı:Genel Kurul toplancak şu olcak bu olcak..bu kadar zor mu?ee bu olay nedir..hani görevlerini yapsalardı da verselerdi derslerini eleştirisi var ya kimin görevini ne kadar yaptığı sorusunu akıllara bi kez daha getiriyor..
Hoca
(13/06/2009 - 13:16)
Kimse dilekçeleri çöpe atamaz.
Eğer dilekçelere takip numarası alıp kaydettirdiyseniz tabi....
Bu mesele için rektörle görüşüldü mü?
gocov
(21/06/2009 - 19:12)
Merhaba arkadaşlar
17.06.2009 çarşamba günü Eğitimden sorumlu Rektör yardımcısı Prof.Dr. Mesut Günerle şahsen görüştüm. Tabi bu çok kolay olmadı çünkü kraldan fazla kralcı bir sekreteri var. Çok yogun görüşemezsiniz, mesut beyin ilgisi olmayan bir konu filan diyerek beni güvenlikten başlayarak içeri almama konusunda oldukça çalıştı. fakat Rektör yardımcısının kapısında 3 saat kadar bekledikten sonra randevularının bitişini bekledim. görüşme fırsatım oldu. Ve Sayın Rektör yardımcısı çok iyi niyetli bir şekilde yaklaştı ve yapıcı bir şekilde davrandı.

Ben İnşaat Mühendisliği son sınıf ögrencisiyim ve yaz okulunda 10 kredi (3ders) aldıgım takdirde mezunum bunu anlattım. mesut beyde yaz okulu kredi yükseltilmesi ile ilgili bazı talepler oldugunu söyledi. ögrenci daire başkanlıgını aradı ve neden 9 kredi sınırlamasını olduğunu sordu. Telefonda bir örgencisin yaz okulunda kaç kredi alabilir diye daire başkanıyla hesap bile yaptılar ve daire başkanından 2003 yılında yaz okulunun 12 kredi oldugunu sonrasında degiştigini öğrendi. Sonrasında bana bu durumla ilgileneceğini araştıracağını ve 25.06.2009 Perşembe günü senotaya teklif olarak sunacagı söyledi fakat 25 kişilik senatoda 13 kabul oyu gerekli dedi bunun içinde garanti veremem diye söyledi tamamen senatodan çıkcak kabul oyuna bağlı. Tabi ayrıca birde karar alınırsa da bunu önümüzdeki yaz okulunu kapsayacağını söyledi. Gelecege yönelik olur dedi yani bizi etkilemesi çok zormuş.

Sonuç olarak arkadaşlar;
Ben kendi bölümümle görüştügümde dilekçemi kabul etmediler alsak bile bir cevap çıkmayacgını söylediler. Dekanlıga başvurudugumda onlarda beni tekrar bölüme yönlendirdiler. Ordanda bir şey çıkmadı. Bende dogrudan rektörlüge baş vurudum ordaki durmuda yukarıda anlatım.

Zaten yaz okulu yonetmeliğinde 6.maddenin 5.fıkrasında Yaz Öğretimi’nde, öğrencilerin, alabilecekleri derslerin toplam kredisi Üniversite Senatosunca belirlenir. Diye yazıyor

Arkadaşlar sizden ricam ben yeni bir dilekçe ve neden böle bir talep içerisinde oldugumuzu anlatan ve emsal teşkil eden üniversitelerin yönetmelikleri ile birlikte metin düzenledim ve bunu site yöneticisine göndermek istiyorum onlar dilekçeyi siteye eklerlerse burdan dilekçeyi talep edip doldurarak hem dekanlık veya bölüm başkanlıklarına hemde dogrudan Rektör Yardımcısı Prof.Dr. Mesut Güner’e götürürsek Perşembe günü yapılıcak senato toplantısında olumlu bir karar aldıra biliriz. Bunula birlikte Dogrudan bölümlerinizin dakanıyla görüşürseniz senatoda kabul oyunu artırır ve gerekli olan 13 oyu elde edebiliriz.

Ayrıca son sınıf ve bitirme durumundaki örgenciler içinde ( odtü, itü, ve bogaz içi üniversitesinde) oldugu gibi tek ders sınav hakkı verilmesi içinde ikinci bir dilekçe düzenledim. Dilekçenin sebebi, emsal teşkil eden üniversitelerin yönetmeliklerindeki maddeler vs. metin hazır sadece imzalayıp rektörlüge ulaştırırsak . bunun içinde karar aldıra biliriz diye düşünüyorum.

Her türlü bilgi için bana ulaşa bilirsiniz.
gocov_2@hotmail.com

Boyalı Kuş
(29/06/2009 - 11:33)
Bu iki dilekçeyi ayırsanız daha çok kaale alınır

Yorum Ekle

 
a305teyim.com © 2007 - forzamakine tarafından hazırlanmıştır.
a305teyim.com YTÜ makine mühendisliği öğrencileri tarafından hazırlanmış olup, burada yazılan hiçbir içerikten sorumlu tutulamaz. yazılan her yorum kişinin kendisine aittir.
a305teyim.com üyelerinin kişisel verilerini saklı tutar, başka kurum ya da kuruluşlarla paylaşmaz ancak gerektiğinde yasal mercilerin istemesi üzerine bu bilgiler aleyhinize kullanılabilir.